![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe interpreteer je die oproep dan als je denkt dat hij de hertelling niet wil, als een angst als een oproerkraaier gezien te worden of wat?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verschrikkelijk.
![]() |
#163 |
|
![]() Als ik het juist heb begrepen, wil hij nieuwe verkiezingen.
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Verschrikkelijk, alles daar en in ieder land waar zulke dingen gebeuren.
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien wil Mousavi een deel van de macht in een Ahmadinejadregering. In dat geval is wat hij nu toont laag en dodelijk populisme. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steden zeg je. Dat kan ik me voorstellen. Maar dat beantwoord niet de vraag waarom Mousavi zich tot winnaar uitriep voordat er ook maar resultaten bekend waren. Hield hij geen rekening met de stem op het platteland? Onwaarschijnlijk dat hij hier geen zicht op heeft als politicus. Ik weet niet hoe het in Iran specifiek is, maar in vele 'ontwikklingslanden' is er een abismaal verschil tussen stad en platteland, een culturele kloof die groter is dan de verschillen tussen stedelingen onderling in Noord en Zuid, Oost en West. Mijn indruk is dat dit natie overstijgend fenomeen medeoorzaak is van de verdeeldheid in Iran. Voor veel stedelingen bestaat de 'campesino' gewoon niet. Stedelingen geloven dus niet dat ze niet 'gewonnen' hebben.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() "Natie-overstijgend fenomeen" ... ja, vast wel. De zegeningen van een (iedere) theocratie. Dit copiëerde ik van een NRC-pagina (een Nederlandse krant):
Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'economische' strijd tussen Rafsanjani en Khamenei is een context waarin het huidige conflict geïnterpreteerd wordt onder andere. Kaveh L Afrasiabi (PhD, the author of After Khomeini: New Directions in Iran's Foreign Policy) schrijft vandaag
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
iraniërs zijn ni dom en ze gaan ni me hun leven riskeren, debatten me de president, demonstreren, al die moeite van verkiezingscampagnes and so on, als de macht uiteindelijk in de handen van ayatollah Ali Khamenei is. in iran zijn er verschillende machten, twee legers en twee soorten parlementen. is veel complexer dan je denkt, en nee, iran is geen theocratie, theocratie bestond ook nooit in iran of islamitische wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Inlijsten en boven je bed hangen.
![]() |
#175 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
theocratie van grieken vroeger bijvoorbeeld is voor mij geen theo-cratie, omda ik nie eens geloof in hun theo, ik erken hun theo niet. wel een paar symbolen met speciale functies die handelen in de naam van theo, geen wetten, geen regering, geen verkiezingen, geen parlement, en ze rechtvaardigen alles zoals ze willen, ook tegen rede en goed, rechtvaardigen ze omdat ze zeggen da het van hun theo komt, alsof ze de vertegenwoordigers van hun theo op aarde zijn. well, die mensen met speciale functies zijn voor mij in de zin van adam-smith-cratie, of karl-marxocratie, en noem maar op, interseert mij ni of nu afdam smith en karl in naam van hun theo spreken of ni, want ik erken en geloof hun theo soweiso niet. en gij? wa verstaad e onder theocratie? Laatst gewijzigd door r25msdn : 16 juni 2009 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Vreemdeling
|
![]() stel ik ook graag de vraag van liberalist_NL
wa is theocratie voor u? graag de bron, dan kan ik zien in welke context da da uitgelegd wordt wa weet je over iran? er zijn twee parlementen bijvoorbeeld in welke zitten de vertegenwoordigers van de minderheden, zoals joden, christenen enzovoort? en waarom? ik stel deze vragen omda ik eerst wil weten of je iets van deze zaken begrijpt, voordat je hier over theocratie begint. Laatst gewijzigd door r25msdn : 16 juni 2009 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Ik houd van weinig woorden en correcte spelling; "theocratie" is een wereldwijd gedefiniëerd begrip.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theocratie
![]() |
#178 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
daar staat theo voor door mensen gemaakte godheden, erken je de theo en geloof je die theo van die oude grieken? dan is het theocratie voor u, voor mij is het xyz-ocratie, waar x, y en z voor de mensen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een land waar de geestelijke leider ook de wereldlijke leider is, is dat geen hedendaagse theocratie te noemen? Niet dat de scheiding van deze machten in de praktijk in andere landen zo absoluut is, maar in theorie althans wel.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 16:06. |
![]() |
![]() |