![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof jij in eeuwige trouw ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 41,79% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
33 | 49,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,96% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het heeft geen zin om een relatie op te bouwen met in het achterhoofd dat "de breuk" niet te hard mag zijn, dan zou het zinloos zijn energie te stoppen in het versterken van de relatie. Als je, volgens mij, geen geloof wil hebben in trouw, dan blijf je doorheen de relatie twijfelen en angstig. Geloven in trouw is een fundament in een relatie, er niet in geloven is een belemmering voor de relatie.
Laatst gewijzigd door bentje : 27 juni 2009 om 11:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij echt verbaast is dat niemand de vraag stelt wat juist wordt bedoeld met "trouw", al dan niet eeuwig. Iemand had het hoogstens over "emotioneel" trouw zijn. Wat is dat ? Een scheve schaats rijden en nadien vragen om vergiffesnis wegens aan elkaar gewaagd ? Wat als je met iemand anders een beter gesprek kan voeren ? Ben je dan ontrouw ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan ook een nieuwe start zijn. Eigenlijk trouwt men beter niet , dan moet je ook niet scheiden als je het moe bent. Gewoon samenwonen zolang alles OK is, veel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Bis der Tod entscheidet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() euhmz tegenwoordig is dat zo... tot voor kort kon het nog met schuld van een bepaalde partij beslecht worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik ben dertiger en geloof in eeuwige trouw. de meeste van mijn exen ook, trouwens. vrede, redwasp
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent toch homo ? Lees ik toch in een reactie elders van u. Goed ja, ik begrijp goed dat die zo geen probleem hebben met een gemeenschappelijk produkt, zoals een kind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, elke relatie, eindigt hoe dan ook... dat is een zekerheid. Dat kan door de dood van de ander of het einde van de relatie ( gemiddeld genomen is de mens eerder een serieel monogaam wezen ). Dus ik weet niet waar jij nu precies het verschil ziet maar mij lijkt het dan in diezelfde, ne door jouw gehanteerde logica, even zinloos energie te stoppen in het sterken van die relatie. Of bestaat de truuk er enkel in om te geloven, in je achterhoofd dus, dat er nimmer een eind zal komen aan die relatie ? Wel ik zie dat anders ( of net hetzelfde ? ).... Ik hou wel degelijk rekenschap met 't feit dat het ooit zal eindigen maar dat sterk me eveneens in verder op te bouwen en de relatie te sterken. ( mischien hebben we daar ook wel andere ideeën over ) Maar bij beëindigen van die relatie, om wat voor reden ook, is al dat 'werk' ook niet rats verloren voor mij. Citaat:
Onder trouw zijn zou ik willen verstaan dat je open en eerlijk bent tegenover elkaar en dat je ook kan rekenen op een zekere loyaliteit en steun dat men zich verder houdt aan gemaakte afspraken ( ik heb het nu effe niet over huis-tuin-en-keuken rommel maar over essentiële zaken ) die je net hebt gemaakt opdat die aangegane relatie mogelijk werd. Die gemaakte afspraken kunnen dus voor ieder koppel sterk uiteenlopen en behoeven niet noodzakelijk te betekenen dat het ook seksuele en/of emotionele trouw moet inhouden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps. dit nog effe volledig terzijde ... ik dacht dat ik je dat al eens verklapt had maar kan verkeerd zijn... er staat klaarblijkelijk zo'n hoofdletterke M bij geslacht op mijn zelfindentificatiekaartje... niet dat ik daar zo'n groot punt van maak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 28 juni 2009 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
het feit dat ik met de moeder van mijn dochter nooit een amoureuze relatie had, maakt dat we ook nooit hevig boel hadden. ons 'gemeenschappelijk product' scheidt ons dus niet, in tegendeel het brengt ons dichter bij mekaar als goede vrienden. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#178 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, maar eens er kinderen zijn is het even moeilijk of je nu getrouwd bent of niet.
![]() |
#179 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat: