Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2009, 15:26   #161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
tja gematigde standpunten hebben geen nieuwswaarde. journalisten zoeken altijd de mensen uit die "interessant" zijn. gematigden zijn maar "gewoontjes"
Dat is een volslagen onterecht opmerking, maar blijkbaar weet je niet waarover je (mee) praat...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 15:37   #162
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die journalisten zijn wel bekwaam maar veel moslims geven in het openbaar liever geen mening over islam gerelateerde zaken, vandaar het speelveld voor "woordvoerders a la Nourdine...heeft u veel moslims gehoord die bereid waren om te zeggen dat hoofddoeken helemaal geen verplichting zijn??
Ik denk niet dat dollars daarmee te maken hebben, wel angst om problemen te krijgen in eigen groep...
Dit zal u dan ook geen enkele moslim horen zeggen, hoofddoeken zijn een verplichting, staat zelfs in de bijbel, maar dit is een andere discussie...

Het is niet omdat er in de loop van de tijd een ander idee over ontstaat dat het originele onjuist is èh...
Oud 29 juli 2009, 15:40   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Dit zal u dan ook geen enkele moslim horen zeggen, hoofddoeken zijn een verplichting, staat zelfs in de bijbel, maar dit is een andere discussie...

Het is niet omdat er in de loop van de tijd een ander idee over ontstaat dat het originele onjuist is èh...
Nee hoor, dat zijn hoofddoeken niet...kunt u eens aantonen waar dit staat in de Koran?
Oud 29 juli 2009, 15:42   #164
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoofddoeken staan wel zeker in de koran. Zo weten moslims welke vrouwen ze mo(g)(cht)en verkrachten en welke gespaard bl(e)(ij)ven.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 29 juli 2009 om 15:42.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 15:46   #165
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee hoor, dat zijn hoofddoeken niet...kunt u eens aantonen waar dit staat in de Koran?
Deze discussie heb ik al x maal gevoerd, jij ook trouwens, ik ga jou niet overtuigen en jij gaat me zeker niet overtuigen

Trouwens, ik laat deze discussie over aan een moslima, wie ben ik om me daar mee te moeien, straks word ik nog beschuldigd van onderdrukking en dergelijke
Oud 29 juli 2009, 15:51   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze discussie heb ik al x maal gevoerd, jij ook trouwens, ik ga jou niet overtuigen en jij gaat me zeker niet overtuigen

Trouwens, ik laat deze discussie over aan een moslima, wie ben ik om me daar mee te moeien, straks word ik nog beschuldigd van onderdrukking en dergelijke
Toch vind je dat hoofddoeken een verplichting zijn...waarop baseer je die mening?
Oud 29 juli 2009, 15:53   #167
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Hoofddoeken staan wel zeker in de koran. Zo weten moslims welke vrouwen ze mo(g)(cht)en verkrachten en welke gespaard bl(e)(ij)ven.
Je zou beter eens iets lezen over de islam i.p.v. aan te nemen dat de nieuwsfeiten van HLN de islam vertegenwoordigen...

Als je hulp nodig hebt, je weet me te vinden
Oud 29 juli 2009, 15:53   #168
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Toch vind je dat hoofddoeken een verplichting zijn...waarop baseer je die mening?
Op de Koran en de Sounna
Oud 29 juli 2009, 16:00   #169
Mass13
Partijlid

Standaard

klik

Want in feite vroeg je waar dit in de Koran staat, trouwens de Koran staat niet los van de Sounna, je mag dit niet alleenstaand lezen, dit probeerde ik gisteren ook al duidelijk te maken op dit forum...
Oud 29 juli 2009, 16:02   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klik

Want in feite vroeg je waar dit in de Koran staat, trouwens de Koran staat niet los van de Sounna, je mag dit niet alleenstaand lezen, dit probeerde ik gisteren ook al duidelijk te maken op dit forum...
Ik heb de koran gelezen en nergens maar dan ook nergens zien staan dat een hoofddoek moest!
Oud 29 juli 2009, 16:03   #171
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb de koran gelezen en nergens maar dan ook nergens zien staan dat een hoofddoek moest!
Ik denk dat je over mijn zin leest...

En zoals ik al zei, we gaan elkaar toch niet overtuigen, als je de Koran toch hebt gelezen; lakum dinekom w liya din

Laatst gewijzigd door Mass13 : 29 juli 2009 om 16:04.
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:08   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je over mijn zin leest...
Nee, ik denk het niet...ik heb inderdaad al vele keren deze discussie gevoerd maar zoek nog steeds degene die me kan wijzen waar die verplichting staat...kijk, islam was ooit een beginnende ideologie in een wereld zonder wetten met recht van de sterksten.
Vrouwen waren vaak bezit, werden geroofd, verkracht...omdat de latrines vaak buiten veilig muren van steden lagen adviseerde Mohammed vrouwen om boezem en juwelen te bedekken, om zichzelf te onderscheiden van niet bekeerde vrouwen, de man had het beste met de pas bekeerde vrouwen voor maar nergens heeft de profeet beweerd dat vrouwen zichzelf met doeken moeten bedekken, tot in deze eeuw!
Oud 29 juli 2009, 16:12   #173
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk het niet...ik heb inderdaad al vele keren deze discussie gevoerd maar zoek nog steeds degene die me kan wijzen waar die verplichting staat...kijk, islam was ooit een beginnende ideologie in een wereld zonder wetten met recht van de sterksten.
Vrouwen waren vaak bezit, werden geroofd, verkracht...omdat de latrines vaak buiten veilig muren van steden lagen adviseerde Mohammed vrouwen om boezem en juwelen te bedekken, om zichzelf te onderscheiden van niet bekeerde vrouwen, de man had het beste met de pas bekeerde vrouwen voor maar nergens heeft de profeet beweerd dat vrouwen zichzelf met doeken moeten bedekken, tot in deze eeuw!
Ik geloof niet dat jij mijn link hebt gelezen, dat jij die hadiths hebt zien staan met een compleet correcte isnad, doe dan tenminste moeite om die te bekijken, de vrouw van de profeet was trouwens een zakenvrouw; waar ik jouw verdere uitleg moet plaatsen, daar heb ik écht geen idee van sorry
Oud 29 juli 2009, 16:19   #174
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste ja...er waren er dertien in totaal waaronder de Koptische Maria!
Dat je mijn uitleg niet kunt plaatsen geeft niet! Ik heb je link gelezen, maar zie nergens het bewijs dat dit moet... de Koran werd trouwens 100 tot 150 jaar na de dood van de profeet pas geschreven!
Oud 29 juli 2009, 16:47   #175
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klik

De Koran was dus niet barbaars genoeg, dus voegde men maar wat onzin toe?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 18:17   #176
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
De eerste ja...er waren er dertien in totaal waaronder de Koptische Maria!
Dat je mijn uitleg niet kunt plaatsen geeft niet! Ik heb je link gelezen, maar zie nergens het bewijs dat dit moet... de Koran werd trouwens 100 tot 150 jaar na de dood van de profeet pas geschreven!
Dan ben jij juist en meer dan een miljard moslims verkeerd, de bronnen staan in de link die ik je gaf, er zijn er trouwens nog meer, maar aangezien je die al niet aanvaardt heeft het geen nut om hier verder op in te gaan, jij jouw mening en ik de mijne?

Dacht je nu echt dat je me iets nieuws ging leren over de Koran?
Oud 29 juli 2009, 18:21   #177
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Koran was dus niet barbaars genoeg, dus voegde men maar wat onzin toe?
Dat is dan jouw mening die ik liever verwaarloos, je begrijpt waarschijnlijk zelf wel waarom
Oud 29 juli 2009, 18:23   #178
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan jouw mening die ik liever verwaarloos, je begrijpt waarschijnlijk zelf wel waarom
Niets in het bijzonder tegen de Islam hoor, het Katholicisme doet op precies dezelfde manier aan opfleuring, aanpassing en toevoeging. Evenwel heeft het weinig van doen met de oorspronkelijke teksten/bedoelingen van de stichtende profeet.
Oud 29 juli 2009, 18:27   #179
Mass13
Partijlid

Standaard

Dit is dan een nieuwe stroming die ontstaat, het extremistisch atheïsme, maar dit is dan nog voor een andere draad

Trouwens, het christendom begrijp ik nog, het katholicisme niet, niet dat ik er geen respect voor kan opbrengen, ik begrijp het gewoon niet, net zoals sommigen de islam waarschijnlijk niet begrijpen...

Laatst gewijzigd door Mass13 : 29 juli 2009 om 18:29.
Mass13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 18:30   #180
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is dan een nieuwe stroming die ontstaat, het extremistisch atheïsme, maar dit is dan nog voor een andere draad

Trouwens, het christendom begrijp ik nog, het katholicisme niet, niet dat ik er geen respect voor kan opbrengen, ik begrijp het gewoon niet, net zoals sommigen de islam waarschijnlijk niet begrijpen...
Met genoeg hersenspoeling in de jeugd kan je iemand alles laten geloven.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 29 juli 2009 om 18:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be