Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 14:47   #161
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Het heeft hier geen zin meer, dat is duidelijk. Ik kon het maar proberen aan het verstand te brengen. Ik snap helemaal niet wat zo leuk is aan een film met zulke zielige figuur dat niet eens bestaat. Francette verstaat dat ook niet. Dat ze eens een waargebeurd verhaal filmen over een goede ziel die veel goeds gedaan heeft.
Passion Of The Christ is hetgeen jij zoekt
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 19:47   #162
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Nochtans is dat een misvatting: hetero's kunnen evengoed vrij diepe liefde voelen voor een andere man, zonder dat ze zich daarvoor identificeren met een homoseksuele persoonlijkheid. Heterovrouwen geven b.v. veel sneller toe dat ze wel eens "iets" voelen met een andere vrouw. Bij mannen wordt dat sociaal veel minder geaccepteerd, maar het komt wèl tot uiting bij consumptie van alcohol of MDMA, b.v., en dan is het ook sociaal aanvaard.
Persoonlijke noot: de meest stabiele hetero's die ik ken, erkennen die dualiteit in zichzelf.
Het ging over sexueel opgewonden raken door andere mannen, niet over een platonische liefde.
Als die "hetero's" met die man waarvoor ze een vrij diepe liefde voelen ook willen vrijen omdat ze die man ook seksueel aantrekkelijk vinden, dan lijkt me dat redelijk homo-/biseksueel.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 19:50   #163
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou het omschrijven als een niet geëvolueerde ontkenningsfase.
Yep, is herkenbaar, als 15-jarige gaf ik ook af op homo's om toch maar bij de groep te horen en - achteraf gezien - als projectie van mijn zelfhaat op homo's die zichzelf wel aanvaard hadden.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 28 juli 2009, 22:18   #164
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het ging over sexueel opgewonden raken door andere mannen, niet over een platonische liefde.
Als die "hetero's" met die man waarvoor ze een vrij diepe liefde voelen ook willen vrijen omdat ze die man ook seksueel aantrekkelijk vinden, dan lijkt me dat redelijk homo-/biseksueel.
Niet noodzakelijk hoor... seks is gewoon seks hé. Nuja ik geloof niet in 100% hetero of 100% homo. Tenandere: de functie van seks beperkt zich niet tot de voortplanting maar is zelfs in hoofdzaak sociaal geworden, en bij bij onze naaste "familie"-aapjes ziet men ook een rijk seksleven onder de mannelijke bevolking.
Maar goed ik geef toe dat het allemaal nogal vaag is

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 28 juli 2009 om 22:18.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 18:20   #165
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk hoor... seks is gewoon seks hé. Nuja ik geloof niet in 100% hetero of 100% homo. Tenandere: de functie van seks beperkt zich niet tot de voortplanting maar is zelfs in hoofdzaak sociaal geworden, en bij bij onze naaste "familie"-aapjes ziet men ook een rijk seksleven onder de mannelijke bevolking.
Maar goed ik geef toe dat het allemaal nogal vaag is
Een man die met iemand van hetzelfde geslacht seks heeft is toch altijd homo- of bi-seksueel?
Homo = "zelfde" (geslacht)
Bi = "2" (geslachten)
en "seksueel" hoef ik je hopelijk niet uit te leggen

Natuurlijk met de kanttekening dat beide mannen slechts homo-/biseksueel zijn als ze beiden uit vrije wil met de andere man vrijen. Een lesbienne die verkracht wordt door een man wordt daardoor geen hetero.
Oud 29 juli 2009, 21:51   #166
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Een man die met iemand van hetzelfde geslacht seks heeft is toch altijd homo- of bi-seksueel?
Homo = "zelfde" (geslacht)
Bi = "2" (geslachten)
en "seksueel" hoef ik je hopelijk niet uit te leggen

Wacht, opnieuw.
Er zijn dus heel wat mannen die in hun leven ooit wel eens iets meer voelen of iets meer doen met een andere man, zeker in de adolescentie. Nochtans wil dit niet zeggen dat ze zich zelf identificeren met homoseksualiteit of biseksualiteit, en worden ze nog steeds vooral verliefd op vrouwen.
Daartegenover staat het geval van iemand die plots ontdekt dat hij anders is dan andere jongens, en zich identificeert met een beeld waarin hij steeds op jongens verliefd wordt en in de regel niet op meisjes (maar soms gebeurt het dat het dan tòch ooit eens gebeurt, terwijl die persoon zich nog steeds homoseksueel voelt).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 09:14   #167
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Zodra ik "rot" in de titel van de draad zag, wist ik meteen wie hem had opgestart...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be