Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 11:42   #161
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar er zelfs geen cijfers bestaan hoeveel illegalen er dagelijks binnen komen, is het onmogelijk om cijfer te hebben over hoeveel er terug vertrekken.
België weet gewoon niet om hoeveel mensen het gaat.

.
Ik vraag me af of dit ergens belangrijk is.
Van groter belang lijkt me de vraag te zijn : 'waar gaat het naartoe?'
Ik kan me best inbeelden dat voor steeds meer mensen het besef opduikt dat er geen grens en dus ook geen zekerheid is. Dit is het soort sentiment dat de grondslag vormt van een algemene mobilisatie tegen om het even welke al of niet denkbeeldige vijand.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:52   #162
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daar er zelfs geen cijfers bestaan hoeveel illegalen er dagelijks binnen komen, is het onmogelijk om cijfer te hebben over hoeveel er terug vertrekken.

Een tijdje geleden werd er zelfs nog vastgesteld dat een Marokkaan reeds 35 jaar illegaal in het land was, maar wel steeds in het officieele arbeidssysteem actief was en zelfs over wettelijke ziekenkasboekje en syskaart beschikte en officieel ingeschreven was in zijn gemeente. Hij had zelfs een officieel rijbewijs afgeleverd door de politie nog in de tijd dat hij het was gaan halen.

Hij kwam er zelf achter dat hij illegaal in het land was toen hij werktijdverkorting aanvroeg.
Jantje, de cijfers die ik geef is van uitgeprocedeerde asielzoekers die gerepatrieerd worden en daar zijn wel cijfers van.
Maar zoals je zegt over het aantal illegalen in het land heeft natuurlijk iedereen het raden naar.

Laatst gewijzigd door Astar : 17 juli 2009 om 11:54.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:59   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik kan me best inbeelden dat voor steeds meer mensen het besef opduikt dat er geen grens en dus ook geen zekerheid is. Dit is het soort sentiment dat de grondslag vormt van een algemene mobilisatie tegen om het even welke al of niet denkbeeldige vijand.
Om een beeld te krijgen van waar het naartoe gaat, is het zeer belangrijk te weten om hoeveel mensen het gaat.

Het gaat tenslotte over het behouden van onze samenleving en onze cultuur.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:05   #164
BlueThunder
Banneling

Standaard

Het werd tijd dat ze die VLD teef Turtelboom van die post verwijderden.
Hoeveel ellende heeft dat mens op haar geweten ? zelfmoorden, depressies, kindjes die levenslang getekend zijn... echte rotzakken bij de VLD, onmenselijk.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:18   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Citaat:
Om een beeld te krijgen van waar het naartoe gaat, is het zeer belangrijk te weten om hoeveel mensen het gaat.

Men heeft nooit geweten hoeveel "illegalen", mensen met verkeerde of zonder papieren er in een land zijn: géén enkel land weet dat of heeft dat ooit geweten, kan dat per definitie (zonder papieren=geen registratie=geen telling) ook niet weten.

Citaat:
Het betreft hier géén kolonizatie.Ik ken één voorbeeld uit de moderne geschiedenis waar op die manier, zonder kolonizatie, iets fundamenteels aan de maatschappij veranderde: Israel (en daar kan nog over gediscuteerd worden of dat toch geen kolonizatie was) Ken jij een ander?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 juli 2009 om 12:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:27   #166
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Hoeveel ellende heeft dat mens op haar geweten ? zelfmoorden, depressies, kindjes die levenslang getekend zijn... echte rotzakken bij de VLD, onmenselijk.
Ik denk dat Turtelboom gewoon niet voldoende macht (en geld) kreeg om haar taak uit te voeren. En d�*t is de verantwoordelijkheid van de ganse regering en Parlement, een deel van de oppositie inbegrepen.
Je scheldwoorden slaan dus op niets.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:28   #167
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Turtelboom hen gevraagd om naar hier te komen?

Turtelboom heeft misschien wel juist vele deze ellende bespaart door zo onmenselijkte zijn.
Want slechts 10% van wat de tocht naar hier aanvangt overleeft het en geraakt ook hier.
Daarnaast heeft zij enkel de wetten toegepast zoals het moeten is zij geen wetten gaan aanpassen naar de wil en eisen van deze wetsovertreders en hun dienaren.

Daarnaast zijn deze mensen ook nog eens verantwoordelijk voor de vele doden door oorlogen en honger in hun thuislanden,want met al het geld dat Europa in hen moet pompen per maand, kan het zonder problemen heel Afrika een jaar de sociale zekerheden geven die wij hier in Vlaanderen hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 13:03   #168
Luddo
Minister

Standaard

Als men een kraan heeft laten open staan en het huis onder water staat heb ik steeds gehoord dat men EERST de HOOFDKRAAN moet dichtdoen en dan pas beginnen dweilen... Maar dat is blijkbaar té gezond boerenverstand!
Oud 17 juli 2009, 13:20   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Als men een kraan heeft laten open staan en het huis onder water staat heb ik steeds gehoord dat men EERST de HOOFDKRAAN moet dichtdoen en dan pas beginnen dweilen... Maar dat is blijkbaar té gezond boerenverstand!
alle vluchten dan schrappen of zo ?
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 14:18   #170
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat er niet veel verschil is met de situatie in Nederland:

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=2096&Itemid=1
Oud 17 juli 2009, 14:29   #171
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan we een beetje sentimenteel doen ? Wat teveel naar de gesubsidieerde media geluisterd ?
Turtelboom had groot gelijk om alleen deze illegalen te willen regulariseren, die hier een redelijke kans van slagen hadden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 14:43   #172
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gaan we een beetje sentimenteel doen ? Wat teveel naar de gesubsidieerde media geluisterd ?
Turtelboom had groot gelijk om alleen deze illegalen te willen regulariseren, die hier een redelijke kans van slagen hadden.
Correct Bob
Oud 17 juli 2009, 14:50   #173
BlueThunder
Banneling

Standaard

Ik kom meer en meer in contact met vreemdelingen, Turken, Marokkanenn Indians,... en hoe beter je ze kent, hoe meer je ziet dat het doodgewone mensen zijn als wij, zelfde verlangens, zorgen, gewoontes,... waarom die lieve mensen uitsluiten.
Waarom hebben wij het recht om te zeggen : dit is ons land, onze grond, ons volk,... dat klopt niet, ze hebben evenveel rechten, vele betalen hier belastingen, taxen via directe belastingen ( BTW ) zouden niets liever dan officeel kunnen werken, maar mogen niet en worden uitgebuit door van die VLD typekes die de ellende alleen maar willen
in stand houden ( dokters, advoaten, huisjesmelkers, deurwaarders met VLD lidkaart ... ) en dit voor persoonlijke verrijking.
We leven in een groot Europa en dat stad, klein land denken is voorbij... alle mensen zijn gelijk en zij die attest Nederlands en onze wetten respecteren ( inburgering ) zijn van harte welkom.
Oud 17 juli 2009, 14:53   #174
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kom meer en meer in contact met vreemdelingen, Turken, Marokkanenn Indians,... en hoe beter je ze kent, hoe meer je ziet dat het doodgewone mensen zijn als wij, zelfde verlangens, zorgen, gewoontes,... waarom die lieve mensen uitsluiten.
Waarom hebben wij het recht om te zeggen : dit is ons land, onze grond, ons volk,... dat klopt niet, ze hebben evenveel rechten, vele betalen hier belastingen, taxen via directe belastingen ( BTW ) zouden niets liever dan officeel kunnen werken, maar mogen niet en worden uitgebuit door van die VLD typekes die de ellende alleen maar willen
in stand houden ( dokters, advoaten, huisjesmelkers, deurwaarders met VLD lidkaart ... ) en dit voor persoonlijke verrijking.
We leven in een groot Europa en dat stad, klein land denken is voorbij... alle mensen zijn gelijk en zij die attest Nederlands en onze wetten respecteren ( inburgering ) zijn van harte welkom.
jij ken t blijkbaar toch het verschil niet tussen iemand die hier wil komen werken, en iemand die asiel aanvraagt en hier gratis wil zitten in het paradijs

je weet toch dat je zo bvb gratis een nieuwe nier kunt krijgen ?
dat je zo een jaartje in Belgie kunt studeren
dat je zo een jaartje op kosten van de belgische staat op westerse standaard kunt leven
dat je zo een jaartje gratis medicatie, gratis voedsel, gratis woonst, en nog een inkomen krijgt ?

als je zo met 3 allochtonen in een huisje samenfakt, heb je elk 30K per jaar en waaro zou je werken, je verleeft dat geld nooit ?

etc

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 juli 2009 om 15:00.
Oud 17 juli 2009, 14:59   #175
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jij ken t blijkbaar toch het verschil niet tussen iemand die hier wil komen werken, en iemand die asiel aanvraagt en hier gratis wil zitten in het paradijs
OCMW's en RVA maken geen onderscheid bij activering, ze worden even hard aangepakt... ga maar eens kijken op de Arbeidsrechtbanken, lijsten hangen buiten aan de deur van lopende zaken... vele vreemde namen van mensen
wie ze steun weigeren of proberen afnemen, dus dat fabeltje dat ze hier onbeperkt profiteren gaat niet op.
Oud 17 juli 2009, 15:01   #176
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OCMW's en RVA maken geen onderscheid bij activering, ze worden even hard aangepakt... ga maar eens kijken op de Arbeidsrechtbanken, lijsten hangen buiten aan de deur van lopende zaken... vele vreemde namen van mensen
wie ze steun weigeren of proberen afnemen, dus dat fabeltje dat ze hier onbeperkt profiteren gaat niet op.
onbeperkt is niet waar, maar toch 1 jaar zeker
Oud 17 juli 2009, 15:05   #177
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
onbeperkt is niet waar, maar toch 1 jaar zeker
1 jaar is minimum voor revalidatie, de meeste hebben trauma opgelopen en de verschrikkelijke ontvangst hier doet er ook geen goed aan
Oud 17 juli 2009, 15:16   #178
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
1 jaar is minimum voor revalidatie, de meeste hebben trauma opgelopen en de verschrikkelijke ontvangst hier doet er ook geen goed aan
Misschien moeten we ze 'upgraden' naar minimum 4 sterren, met verse bloemen en gevulde minibar.

Mensen in 2 en 3 sterren hotels placeren, onmensen dat we zijn!!!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 15:19   #179
BlueThunder
Banneling

Standaard

de hoteleigenaars of uitbaters verklaren dat ze er gene last mee hebben... stond in de krant.
Oud 17 juli 2009, 15:20   #180
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat dit een construct is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be