![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn bedovergrootvader was ook geen Vlaming, maar dat maakt me niet minder Vlaming en dat zorgt er nog niet voor dat het volk waaruit een van mijn voorvaders kwam nu plotseling Vlamingen worden... En voelen de Koerden in Irak, Iran en Syrië zich dan ook Turks? Neen, inderdaad, het antwoord is negatief. De enkele Koerden die zich Turks zijn gaan voelen doen dat als gevolg van een dwingend en hardvochtig beleid. Net zoals sommige Basken in Spanje zich Spanjaard zijn gaan voelen, alhoewel ze Bask zijn... Turkse soldaten "aan het werk" in Koerdistan: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar wie weet hoeveel onschuldige mensen die terroristen wel niet gedood hebben, natuurlijk moet men dan niet "zulke" dingen doen zoals op foto. http://www.tsk.mil.tr/genelkumay/bas...hs/default.htm Hier kan je zien wat die terroristen jarenlang hebben uitgespookt!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U probeert de schuld op de Turken te steken omdat ze daar hadden verovert, dus volgens u hebben de Palestijnen dan ook gelijk als ze onschuldige Joden vermoorden, aanslagen van 11/09 had VS ook verdient zeker met zijn gruwelpolitiek,... (ik keur dit allemaal niet goed natuurlijk) U vind dus ook dat de Congolezen, Belgen mogen vermoorden, want dan kunnen ze ook zeggen: Als de Belgen ons niet hadden gekoloniseerd was dit allemaal niet gebeurt!! Citaat:
Wanneer hebben de Turken hier aanslagen gepleegd?Wanneer hebben Turken hier winkels neergehaald,... gelijk als in Borgerhout?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onder de Ottomaanse heersing wisten ze zelfs het verschil niet tussen een Turk en een Koerd, en er waren ook veel Koerdische leiders, oa. Saladdin die de Westerse barbaren een goed lesje had geleerd! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom nog meer verdelen als we ook samen kunnen leven zoals in de Ottomaanse Rijk??
Is het misschien omdat het past onder jullie "verdeel-en-heers-politiek", niet dat het Westen nu niet over de volkeren in Turkije heerst maar als we verdeelt worden is het nog gemakkelijker!! ![]() Waarom moeten wij ons nog meer verdelen terwijl het Westen zich meer en meer verenigd??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit klopt, ik vind ook dat de Koerden daarin helemaal vrij moeten zijn!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als Koerden een eigen staat willen los van de Turken dan is dat toch zo. Los wat de Turken daar zelf van denken of Iran, of Irak, of Syrie. De Koerden worden echter niet gesteund door het Westen omdat men bevreesd is voor de eventuele nare gevolgen van instabiliteit. Dat is de enige reden waaro Koerdistan nog niet besaat. De enige reden. De rest i s praat voor de vaak. En ik ga nu ook slapen.
![]() |
#169 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad, als de Joden de Palestijen niet hadden weggejaagd uit Palestina, dan was er daar nu ook geen Joods/Palestijns conflict geweest. En ja, als Leopold II Von Saxen Coburg van het Belgisch Koningshuis zijn tengels van de Congo had gehouden zouden de Congolezen ook geen haat kunnen gekregen hebben jegens de kolonialen die hun daar met honderdduizenden tegelijk misbruikten en lieten creperen. Als je ergens een boel buskruit opslaat moet je er niet over verbaasd staan dat dat buskruit vroeg of laat ontploft. Citaat:
Op eenzelfde manier zijn de Europese politiekers verantwoordelijk voor wat zich hier binnen enkele jaren gaat afspelen. De straten van Antwerpen en van Borgerhout hebben al getoond hoe het er hier gaat uitzien binnenkort. De Turken zorgen mee voor de sluipende islamisering van Europa. Zo zijn er in Antwerpen heelder wijken waar de oorspronkelijke bevolking verdrongen is door Turken en waar de oorspronkelijke bevolking zich nu een vreemde in eigen straat voelt. Anders dan migranten uit niet-moslimlanden weigeren de Turken ook om de westerse cultuur over te nemen. Dat betekent: het oprichten van moskeeën waar de haatverzen van Mohammed worden onderwezen, Turkse imams die om de twee jaar vanuit Turkije worden "ververst" opdat ze niet met de westerse waarden zouden besmet worden, kinderrijke gezinnen, en het weigeren om huwelijkspartners te kiezen bij de autochtone bevolking, in plaats daarvan gaat men ze halen in het thuisland. Resultaat: een vreemd 'lichaam' dat zich niet aanpast en dat zich snel voortplant in de gastcultuur. Jullie kiezen hiervoor en dan moeten jullie ook maar de gevolgen ervan dragen als daar achteraf niet zo leuke dingen uit voorkomen. Nogmaals, kijk naar ex-Joegoslavië en je ziet wat hier te gebeuren staat over enkele jaren. De westerse cultuur wordt heel ernstig bedreigd, in Brussel is 4 op 10 van de geboorten momenteel een moslim en deze verhouding neemt nog altijd toe. En andere steden volgen deze evolutie. En zoals je weet: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dus, denk aan de vergelijking met het buskruit. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Dat "samenleven" heeft slechts de tijd geduurd dat de onderdrukte volkeren niet de middelen hadden zich daartegen te verzetten. Echter, heel de Ottomaanse geschiedenis door heeft het rijk opstanden allerhande gekend. Van een vredig samenleven was nauwelijks sprake. Zelfs de Albanezen, de loyaalste onderdanen (niet zo verwonderlijk: heel velen hadden zich tot de islam bekeerd) van de sultan, kwamen meerdere malen in opstand en om de opstand te smoren moest de sultan beroep doen op Egyptische troepen. Citaat:
Mijn vraag naar wie of wat die andere minderheidsvolkeren zijn hebt u trouwens niet beantwoord. Graag toch eens een antwoord op de vraag: "Welke volkeren leven er dan nog in Turkije naast de Laz, Koerden, Armeniërs en Grieken?" En laat de joden maar buiten beschouwing want die willen geen eigen staat op Turkse bodem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist: wie wind zaait, zal storm oogsten. Het is dus helemaal niet zo verwonderlijk dat de Koerden zich niet als lammetjes gedragen na alles wat ze van die "o zo vredelievende" Turkse overheid te slikken kregen. Natuurlijk betekent dat niet dat gruweldaden goedgekeurd worden, alleen is het te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Ik heb Koerdische familie en vrienden en ze hebben allemaal een bloedhekel aan de PKK. Hoeveel Koerden ken jij Jan? Ik kan zeggen dat minstens 80% van de Koerden pro Turks is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
80%? Hebt u dan een volksraadpleging onder de Koerden gehouden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() De "haat" tussen Vlamingen en Walloniërs.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ken de Turkse situatie niet goed genoeg, maar dat niet alle Koerden de extreem-linkse PKK steunen, wil ik best geloven, net zoals niet alle Katholieke Ieren fans waren van de IRA. Maar...de PKK was wel de meest zichtbare vorm van verzet tegen het Turkse imperialisme. Wat jullie daar uitgespookt hebben, dat hebben de Britten of Spanjaarden nooit geprobeerd met hun IRA of ETA... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al maanden lig je ons te bestoken met versies uit de Koran, moslims dit en moslims dat. En wanneer er dan eindelijk iemand op het forum is als Turk, iemand die inhoudelijk en verstandig wil discussiëren, iemand waar jij je, met al je Islamkennis eens kan meten, kom je niet verder dan bovenstaande reactie. De helft van al de moslim-onzin die ik hier de laatste maanden heb gelezen, is ontkracht door Turk4ever, meestal met zinnige argumenten. Maar nergens heb ik ook maar één complementje gelezen over z'n dikwijls schitterende bijdragen op het forum. Of gewoon eens toegeven dat je jezelf vergist hebt in iets. Is dat nu zó moeilijk? In ieder geval Turk, ik hoop dat je doorgaat hier. Het is verheugend om te zien hoe sommige van die pseudo- intellectuelen hier de mond gesnoerd worden door jou. TURK RULES!! Hihi. Vond dat gewoon een grappige eindzin.
![]() |
![]() |
#178 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik moet als ex-moslim de eerste zinnige ontkrachting mee maken. Turk4Ever draait rond zijn ramadansoeppot leuk voor wie tuk is op exotisme maar verder niets byzonders.
![]() |
![]() |
#179 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik beoordeel Turk louter vanuit intellectuele en verbale kwaliteiten.
![]() |
![]() |
#180 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die moet hij nog bewijzen. Hij is in elk geval beter dan die achterlijke musti.
Dat men in het westen vrij is om aan religie te verzaken en men een christen nog wel kan irriteren meer niet meer verbazen, is in de islam wereld iets dat nog ontdekt moet worden. Zelf kom ik nog steeds niets anders dan ongeloof tegen ik ben iemand die officieel niet KAN bestaan voor de moslims. Geen wonder dat ze blijven groeien: activisme, nataliteit en doodstraf op afvalligheid. Zo kan ik ook groeien........