Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2009, 21:40   #161
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volledig akkoord.
maar...elke medaille heeft 2 kanten: wat als het bedrijf achteruitboert en verlies maakt ?
Dan draaien net zoals nu werknemers en overheid op voor het merendeel van de kosten. De werknemers verliezen bij faling inkomen, werkzekerheid, ancienniteit en carrièremogelijkheden, terwijl de overheid er eveneens veel geld aan verliest.

Hoewel ik wel moet toevoegen geen voorstander te zijn van een systeem waarbij werknemers betaald worden in aandelen. Dat maakt de betaling van een werknemer bijzonder moeilijk te evalueren, laat veel ruimte voor misdrijven (fortis die haar werknemers met aandelen betaalt),... Betaling in cash lijkt me dan veel veiliger. Een uitzondering zou natuurlijk een bedrijf kunnen zijn dat enkel in het bezit is van haar werknemers (of waar werknemers een verregaande beslissingsmacht hebben). In zo'n bedrijf kunnen de werknemers zich evenzeer inlaten in het beslissingsproces van het management. Ik geloof dat o.m. een Engelse mijnbedrijf en een groot aantal Latijns-Amerikaanse bedrijfjes op die manier gerund worden.

geen nood aan een blozende smiley'tje,

Andy
Oud 11 augustus 2009, 22:15   #162
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volledig akkoord.
maar...elke medaille heeft 2 kanten: wat als het bedrijf achteruitboert en verlies maakt ?
Wat als het de winsten zelf zijn die het systeem van binnenuit uithollen? Kapitalisme dus als bloedzuigend monster dat de hele planeet om zeep helpt. Omdat het alleen maar rekening houdt met het korte termijn eigenbelang en niet verder kijkt dan dat. Inherent aan het systeem als het ware. Eind vorig jaar waarschuwde het IMF herhaaldelijk voor de totale ineenstorting van het hele financiële ponzi-schema.
Oud 12 augustus 2009, 07:07   #163
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hoewel ik wel moet toevoegen geen voorstander te zijn van een systeem waarbij werknemers betaald worden in aandelen.
Het hoeft niet zo extreem : je betaalt een gematigd deel van de winst cash uit en de rest in aandelen. Dit laatste vooral voor de topmensen die de LT-strategie van het bedrijf verzorgen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 07:11   #164
born2bewild
Banneling

Standaard

het is juist de bedoeling dat topmensen, en zeker die in een bedrijf, gestraft worden

wat denken ze wel

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 07:12.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 10:39   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Het hoeft niet zo extreem : je betaalt een gematigd deel van de winst cash uit en de rest in aandelen. Dit laatste vooral voor de topmensen die de LT-strategie van het bedrijf verzorgen.
het is een feit dat uitbetalen in aandelen een substantiele verbetering zou geven in de LT strategie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 11:27   #166
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, mijnheerke As Said, ik zeg toch duidelijk dat bij hen een vast maandelijks inkomen moet gekoppeld worden aan een winstuitkering, waarvan de verdeling op een logische wijze tot stand kwam. Ik begin echt wel te twijfelen aan jouw begrijpende intelligentie ...
... net zoals ik al lang geen twijfels meer heb over jouw immorele ingesteldheid.
Ach, als je met je morele "superiorteit" komt aanzwaaien, dan toont dat enkel aan dat je verder geen zinnig argument in te brengen hebt...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 11:30   #167
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Stellen dat bedrijven geen liefdadigheidsinstellingen zijn is een eufemisme van jewelste. Een eufemisme dat vooral de macht van die bedrijfswereld in onze huidige samenleving aantoont, maar daarom nog niets legitimeert. Het is de overheid - u en ik dus - die de wet dicteert. Als zij meent dat het voeren van een anticyclisch beleid wenselijk is (wat makkelijk kan aangetoond worden: zie boven), dan is het aan de bedrijfswereld om daarop in te spelen. Als die dat vertikken, hebben we die bedrijfswereld niet nodig.
Mooi, dan gaan we maar over naar een staatseconomie. Wat het effect daarvan is, is al genoeg aangetoond, dus feel free.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 11:36   #168
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is moedig dat u blijft herhalen, doch zelfs u zal ooit moeten aanvaarden dat er eenmaal mensen bestaan die egoïsme als hoogst haalbare wijsheid zien.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 12:01   #169
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mooi, dan gaan we maar over naar een staatseconomie. Wat het effect daarvan is, is al genoeg aangetoond, dus feel free.
Nu ja, dat jij geen grijs herkent, maar enkel wit en zwart is al sedert tientallen postings duidelijk.

Het effect van het ongebreideld kapitalisme, beoefend door eerloze graaiers, werd overigens afgelopen jaar ook voldoende aangetoond.

Ik hoop dat er weldra strenge en eerbare Europese regels komen die onverlaten van uw slag terug menselijk herkenbaar maken.
Oud 12 augustus 2009, 12:02   #170
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, als je met je morele "superiorteit" komt aanzwaaien, dan toont dat enkel aan dat je verder geen zinnig argument in te brengen hebt...
Ik had het uitsluitend over jouw morele ontaardheid.
Oud 12 augustus 2009, 12:38   #171
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen probleem mee...
Het ene heeft niet automatisch iets met het andere te maken.
Ok, dus ik zet morgen de helft van mijn personeel op straat omdat er wat veel zagen voor een vast contract. Ik neem volgende maand wel nieuwe mensen aan waar ik 3 jaar mee verder kan. Het geld dat ik deze maand uitspaar geef ik aan mezelf.

Maar goed, jij hebt er geen problemen mee...ik veronderstel omdat je zelfstandige bent of ergens een hoge functie hebt waardoor je toch nooit dat probleem hebt. Ooit eens gedacht aan mensen die een lening aangaan voor hun woning Remie? Hoeveel sociale problemen denk jij te creeeren indien alle bedrijven zomaar mensen op straat kunnen zetten? Ik zou willen dat iedereen die op die manier ontslagen worden rustig gaan profiteren van zijn stempelgeld. Eens kijken hoe lang het duurt.

Kortom, ik heb daar zoals je merkt wel een dik probleem mee.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 12:45   #172
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slimme bedrijven saneren/herstructureren voordat de nood het hoogst is. Tuurlijk kan dat dus wel...
Lang niet iedereen is van goeie wil é.
Ooit van het leegmelken van een bedrijf gehoord?
Slimme mensen zijn diegene die superrijk worden op deze manier omdat er dus mensen zijn die dit normaal vinden en er niets op tegen hebben.
Hoeveel vennootschappen worden er niet leeggemolken elk jaar...ik heb kennissen die hun pand verhuurden voor een grote eettent. Enorm veel volk kwam er, zaken gingen perfect zou je zeggen...jaja, 1 keer huur betaald voor het pand...erna nooit meer. 5 auto's gehuurd, nu blijkt dat ze deze ook nooit hebben betaald en er nu zelfs nog mee rondrijden. Ze hebben het pand in brand gestoken en hebben plots niets meer. Maar ze hebben ondertussen al wel een nieuwe zaak geopend in Nederland onder een ander zijn naam.
En geen kat die ernaar kraait.

Leegmelken vind ik dus niet normaal, op welk niveau dit ook gebeurt
Oud 12 augustus 2009, 12:47   #173
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slimme bedrijven saneren/herstructureren voordat de nood het hoogst is. Tuurlijk kan dat dus wel...
Je hebt als bedrijf wel een verantwoordelijkheid indien je mensen te werk stelt. Dat je moet saneren is 1 ding. Maar tegelijk bonussen uitbetalen gaan niet samen.
Oud 12 augustus 2009, 12:49   #174
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is moedig dat u blijft herhalen, doch zelfs u zal ooit moeten aanvaarden dat er eenmaal mensen bestaan die egoïsme als hoogst haalbare wijsheid zien.
Ik zal steeds blijven herhalen, zoals één van mijn favoriete schrijvers (LP Boon) : "schop de mensen tot ze een geweten krijgen"
Oud 12 augustus 2009, 13:49   #175
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal steeds blijven herhalen, zoals één van mijn favoriete schrijvers (LP Boon) : "schop de mensen tot ze een geweten krijgen"
Maar in feite bedoelde hij "schop de mensen, tot ze dezelfde gedachtengang volgen, zoals ik".
Het is namelijk niet met een geweten dat ge welvaart creeert. De kunst bestaat erin, van enerzijds de mensen zo hard mogelijk te laten werken/creatief zijn, en anderzijds het resultaat hiervan, zoveel mogelijk te verdelen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 23:17   #176
pegasus6869
Banneling

Standaard Paljassen Zijn Het!!!

Die topmannen in de banken zijn CRIMINELEN .
"ZIJ" veroorzaakten de crisis,en krijgen dan nog overheidssteun(ons belastingsgeld)En keren hun EIGEN onbeschaamd grote bonussen toe voor de boel naar de" kloten "te helpen.Nu zijn ze nog zo BRUTAAL DIE KERELS om de interesten naar beneden te halen.
STRAKS MOETEN WIJ BETALEN, OMDAT ZE ONS GELD WILLEN BEWAREN !!!
DIT VERDIENEN ZE
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 07:27   #177
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ik was zo aan het denken: feitelijk voor KBC, ParisBas en Dexia zouden alle bonussen verplicht moeten uitbetaald worden in het pensioenfonds in aandelen... Zodat het geld niet ontsnapt aan het bedrijf maar weldegelijk herbelegd wordt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 07:40   #178
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik was zo aan het denken: feitelijk voor KBC, ParisBas en Dexia zouden alle bonussen verplicht moeten uitbetaald worden in het pensioenfonds in aandelen... Zodat het geld niet ontsnapt aan het bedrijf maar weldegelijk herbelegd wordt.
Daar sta ik dus volledig achter. En slechts optrekbaar op de pensioensleeftijd.
Oud 18 augustus 2009, 07:40   #179
skaldis
Banneling

Standaard

Misschien dat het eerder tijd is voor negatieve bonussen. Gezien de verliezen die gemaakt zijn en het geld dat overheden in sommige bedrijven en banken hebben gepompt.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 07:58   #180
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Misschien dat het eerder tijd is voor negatieve bonussen.
Oei, en wat peinst de vakbond daarvan ? :o

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 augustus 2009 om 07:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be