![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je twijfelt aan het waarheidsgehalte van mijn uitspraken, kan je hier een deel van de resultaten van mijn studie lezen en beluisteren: the criminalisation of african-americans attention move, this is america englewood chicago Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 september 2009 om 14:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben het er volledig mee eens dat er een strafsysteem moet zijn om de maatschapij in goede banen te leiden.Bv bij kinderverkrachters en -moordenaars.Of ze die nu doodmaken of voor de rest van hun leven laten wegrotten in een kot van 2 op 3 m maakt mij weinig uit eigenlijk. Maar
Absolute voorwaarde: Het is wel van uiterst groot belang dat rechters,advocaten en de rest van die poppenkasten hun werk op een eerlijke en onberispelijke mannier uitvoeren en het is daar dat het schoentje vringt. Als het waar is dat ze in Texas die man vermoord hebben zonder harde bewijzen en zonder de procedures strikt te volgen zijn het zelf moordenaars.Dan spreek je zelfs al niet meer van een foutje maar van corruptie. Het is niet alleen zo bij doodstraf maar er zijn honderden mannieren waarop een rechtbank onschuldige mensenlevens kan verwoesten.Je kunt zo'n hoge boete krijgen dat je de rest van je leven in de marginaliteit zult doorbrengen. Persoonlijk vind ik hedendaagse rechtbanken daar eigenlijk zeer slecht in omdat je regelmatig zo'n verhaal hoort en ook omdat veel advocaten alleen aan het geld denken en hun geen bal van hun "klanten" aantrekken.(niet allemaal natuurlijk maar wel te veel) Dat zou allemaal veel strenger gecontrolleerd moeten worden.Hedendaagse rechtbanken zijn eigenlijk maar weinig geëvolueerd tov in de Middeleeuwen en dat is op zijn minst triestig te noemen en doodstraf in zo'n systeem is moord. Feilloos kunnen ze het wss nooit maken maar ik denk dat het wel pakken beter kan als nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien omdat ik er drie jaar over gedaan heb, zes gevangenissen bezocht, heel wat gevangenen gesproken heb waaronder twee op deathrow, allerhande academici, advocaten, rechters, voor- en tegenstanders van de doodstraf en activisten heb ontmoet en maanden in bibliotheken heb doorgebracht in een poging meer inzicht te verkrijgen. Da's iets anders dan je buik laten spreken in een populistische opwelling natuurlijk. Als dat uw realiteit is, mag u ze houden.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 september 2009 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
we hebben het hier over Amerika. (Texas ligt nog altijd in Amerika dacht ik) en zo hypothetische gevallen gebeurt daar niet.. (laat staan zeer zelden). dus waarom doodstraf in de VSA? uw overdrijvingen doet uw argumenten echt niet goed. dus wat een flauwe zever..
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 6 september 2009 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de VSA geregeerd worden door Tarantula's.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'k Ben ervan overtuigd dat uw buikgevoel dan ook nog spreekt en dit tot het einde van uw dagen.
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Hier één voorbeeldje uit de zoveel anderen... http://www.youtube.com/watch?v=RtyrF9kFlj4 'k Denk niet dat ik overdrijf!
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat de ter dood veroordeelde onschuldig kan zijn?
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch vraag ik me af wat dat te maken heeft met doodstraf als 'voorrecht' voor een staat of privaat justicisysteem. Er wordt blijkbaar te lichtzinnig met de doodstraf omgesprongen. Als een staat niet tot beter in staat is kan je dat systeem beter afschaffen, voordat het systeem zelf als niet beter dan crimineel bestempeld kan worden. Blijkbaar kan ondanks de enorme kosten van het systeem van doodstraf in de VS niet vermeden worden dat onschuldigen vermoord worden. Blijkbaar kan je beter niet pretenderen de dood te rationalizeren en te beheersen. Het zien van die onschuldig vermoorden als accepteerbare 'collatoral damage' toont het gebrek aan moraliteit die in het systeem ingeslopen is. Zo als zo vaak is kindermishandeling de oorzaak ook van de misdaden van seriemoordenaar Lopez. Een van de belangrijkste zaken die we kinderen kunnen meegeven is empathie. Ook liefdeloze systemen waar ouders afwezig zijn, ook al is het maar emotioneel, of instituten die niet in staat zijn liefde te geven, worden moordenaars gecreeërd. Kijk maar naar de schietpartijen op scholen bijvoorbeeld. Het gaat niet om 'monsters'. Die conclusie is wat te gemakkelijk en ondoordacht. Het gaat om mensen die ook anders hadden kunnen opgroeien. Lopez is ook een slachtoffer van een gedesintegreerde Colombiaanse maatschappij, waar extreme verschillen tussen arm en rijk bestaan, waar onrechtvaardigheid de norm is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2009 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'k Ben er ook van overtuigd dat zulke mensen worden gecreëerd door liefdeloze systemen, instituten, ouders etc.., maar helaas is er voor veel van deze misdadigers geen hulp meer. Er is iets stuk gemaakt in hun brein en vaak kan dit niet meer hersteld worden. Volgens mij is 't dan beter voor de persoon zelf en voor de maatschappij dat deze ter dood wordt veroordeeld. Wat betreft het rechtsysteem dat vaak faalt door onschuldigen te veroordelen tot de doodstraf, vind ik natuurlijk ronduit schandig en niet kunnen. Ze zouden dan idd beter dit systeem afschaffen.
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we iemand ter dood veroordelen dan is het toch meer dan wiedes dat die persoon een deftig proces kreeg en ook alle andere middellen kan benutten ( misschien zels meer ) dan een ander doorsnee gevangene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister
|
![]() 2
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Op een gegeven moment is alles gezegd, en is een te lange procedure enkel en alleen interessant voor de media en voor de advocaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Het hele "justice" apparaat in de Verenigde Staten is kapot, het peperdure doodstraf systeem is er slechts 1 uitwas van.
90% van de criminele veroordelingen zijn plea bargains door pro deo advocaten, wiens job het gewoon is met straffen te leuren. Die mensen verschijnen enkel in de rechtbank om te horen welke straf ze gaan krijgen en worden zonder enige vorm van een proces opgesloten. Voor elk evenement in Daytona maakt men de straten eens schoon, dan worden alle daklozen voor de duratie van het evenement eventjes opgepakt voor loze redenen zoals 'obstruction of a sidewalk', 'tresspassing' etc. De strafmaten zijn onmenselijk hoog voor gelijk wat je doet. Tweede keer een joint gepaft en geen geld voor een advocaat? Ga maar een paar maanden zitten. Een geweer pikken uit iemand zijn huis : levenslang. 150 jaar voor financiele fraude (sic) Parole en probation zijn death traps: Je moet je wekelijks gaan aanmelden voor een plasje te doen en een praatje te slaan, je moet werk hebben (!), en je mag de buurt niet verlaten. Je bent verantwoordelijk voor de kosten van de probation officer, en als je die niet kan betalen wordt je terug opgesloten. Meer als 70% belandt terug in de gevangenis tijdens probation, meestal om halfgare redenen zoals het missen van een betaling of afspraak. Justitie schrikt er ook niet voor terug om de grondwetten te omzeilen wanneer het om het opjagen van de laatste boeman gaat (Japanners, Duitsers, communisten, en nu terroristen). Guantanamo e.d. zijn slechts extreme voorbeelden van het scheefgegroeide systeem. Er zijn mensen die eerst onschuldig bevonden worden voor een Jury, en dan drie dagen later terug opgepakt worden en opnieuw van hetzelfde beschuldigd worden, maar dit keer door een andere branche.
![]() |
#179 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
44% van de meer dan 2 miljoen gevangen is Afro-Amerikaans terwijl ze geen 13% van de bevolking uitmaken. In sommige staten is die verhouding helemaal scheefgetrokken. Zoals in Alabama (62%), Delaware (63%), South Carolina (67%), Missisipi (70%), Louisiana (72%), Washington DC (92%!!). 19% van de gevangenen is Hispanic terwijl zij 12% van de bevolking uitmaken en 34% is Caucasisch terwijl die 70% uitmaken. Op deathrow is het nog schrijnender: daar is 80% niet-blank. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |