Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2009, 14:07   #161
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Aangenomen dat dat waar is, verbaast het me dat je nog steeds zo naïef bent.
Ik ben niet naief. Ik weet hoe belangrijk het juridisch apparaat in een land is, wat voor een impact dat op het geheel heeft, hoe dat zich ontwikkeld heeft, wat een gevangenissysteem met mensen doet, hoe de doodstraf wel (en niet) werkt. Sommige dingen zijn in het belang van de samenleving, anderen niet.

Als je twijfelt aan het waarheidsgehalte van mijn uitspraken, kan je hier een deel van de resultaten van mijn studie lezen en beluisteren:

the criminalisation of african-americans

attention move, this is america

englewood chicago

Citaat:
Wie garandeert me dat hij geen vlieg meer kwaad doet ? Jij ?
Er bestaat voor dat soort zaken geen garantie. Daarom is het verstandig en efficiënt om veiligheidskleppen in te bouwen.

Citaat:
Ieder zijn afwijkingen zeg ik altijd.
Een genuanceerde mening is niet noodzakelijkerwijze een afwijking.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 september 2009 om 14:08.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 15:03   #162
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangenomen dat dat waar is, verbaast het me dat je nog steeds zo naïef bent.
Idd, de realiteit is immers heel anders dan zijn 'studie'!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 15:21.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 15:15   #163
Radioactive Man
Vreemdeling

Standaard

Ik ben het er volledig mee eens dat er een strafsysteem moet zijn om de maatschapij in goede banen te leiden.Bv bij kinderverkrachters en -moordenaars.Of ze die nu doodmaken of voor de rest van hun leven laten wegrotten in een kot van 2 op 3 m maakt mij weinig uit eigenlijk. Maar

Absolute voorwaarde:

Het is wel van uiterst groot belang dat rechters,advocaten en de rest van die poppenkasten hun werk op een eerlijke en onberispelijke mannier uitvoeren en het is daar dat het schoentje vringt.

Als het waar is dat ze in Texas die man vermoord hebben zonder harde bewijzen en zonder de procedures strikt te volgen zijn het zelf moordenaars.Dan spreek je zelfs al niet meer van een foutje maar van corruptie.

Het is niet alleen zo bij doodstraf maar er zijn honderden mannieren waarop een rechtbank onschuldige mensenlevens kan verwoesten.Je kunt zo'n hoge boete krijgen dat je de rest van je leven in de marginaliteit zult doorbrengen.

Persoonlijk vind ik hedendaagse rechtbanken daar eigenlijk zeer slecht in omdat je regelmatig zo'n verhaal hoort en ook omdat veel advocaten alleen aan het geld denken en hun geen bal van hun "klanten" aantrekken.(niet allemaal natuurlijk maar wel te veel)

Dat zou allemaal veel strenger gecontrolleerd moeten worden.Hedendaagse rechtbanken zijn eigenlijk maar weinig geëvolueerd tov in de Middeleeuwen en dat is op zijn minst triestig te noemen en doodstraf in zo'n systeem is moord.

Feilloos kunnen ze het wss nooit maken maar ik denk dat het wel pakken beter kan als nu.
Radioactive Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 15:24   #164
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radioactive Man Bekijk bericht
Ik ben het er volledig mee eens dat er een strafsysteem moet zijn om de maatschapij in goede banen te leiden.Bv bij kinderverkrachters en -moordenaars.Of ze die nu doodmaken of voor de rest van hun leven laten wegrotten in een kot van 2 op 3 m maakt mij weinig uit eigenlijk. Maar

Absolute voorwaarde:

Het is wel van uiterst groot belang dat rechters,advocaten en de rest van die poppenkasten hun werk op een eerlijke en onberispelijke mannier uitvoeren en het is daar dat het schoentje vringt.

Als het waar is dat ze in Texas die man vermoord hebben zonder harde bewijzen en zonder de procedures strikt te volgen zijn het zelf moordenaars.Dan spreek je zelfs al niet meer van een foutje maar van corruptie.

Het is niet alleen zo bij doodstraf maar er zijn honderden mannieren waarop een rechtbank onschuldige mensenlevens kan verwoesten.Je kunt zo'n hoge boete krijgen dat je de rest van je leven in de marginaliteit zult doorbrengen.

Persoonlijk vind ik hedendaagse rechtbanken daar eigenlijk zeer slecht in omdat je regelmatig zo'n verhaal hoort en ook omdat veel advocaten alleen aan het geld denken en hun geen bal van hun "klanten" aantrekken.(niet allemaal natuurlijk maar wel te veel)

Dat zou allemaal veel strenger gecontrolleerd moeten worden.Hedendaagse rechtbanken zijn eigenlijk maar weinig geëvolueerd tov in de Middeleeuwen en dat is op zijn minst triestig te noemen en doodstraf in zo'n systeem is moord.

Feilloos kunnen ze het wss nooit maken maar ik denk dat het wel pakken beter kan als nu.
2
Oud 6 september 2009, 15:25   #165
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Idd, de realiteit is immers heel anders dan zijn 'studie'!
De realiteit van het Gesundes Volksempfinden is inderdaad heel anders dan wat uit mijn studie blijkt. Dat is zo.

Misschien omdat ik er drie jaar over gedaan heb, zes gevangenissen bezocht, heel wat gevangenen gesproken heb waaronder twee op deathrow, allerhande academici, advocaten, rechters, voor- en tegenstanders van de doodstraf en activisten heb ontmoet en maanden in bibliotheken heb doorgebracht in een poging meer inzicht te verkrijgen.
Da's iets anders dan je buik laten spreken in een populistische opwelling natuurlijk. Als dat uw realiteit is, mag u ze houden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 september 2009 om 15:26.
Oud 6 september 2009, 16:35   #166
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat dit dagelijks gebeurt in Amerika???
U legt woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb!

Ga dan maar eens naar die moslimlanden waar er geregeld vrouwen en kinderen worden gestenigd of doodgeschopt omdat ze in hun ogen gezondigd zouden hebben.
Of kijk hier eens naar bijvoorbeeld dat is ook realiteit en gebeurt bij zoveel onschuldigen over gans de wereld. 't Is misschien pas als je het in de realiteit met je eigen ogen ziet dat je toch een andere mening krijgt of deze beulen de doodstraf verdienen of niet.
Het kijken van dit filmpje is zeer schokkend en dus alleen aan te raden als je een heel erg sterke maag hebt. Je bent gewaarschuwd!
http://www.vkmag.com/magazine/719
Dit is maar een fragmentje dat je op een beeldscherm bekijkt, maar stel je maar eens voor dat je dit in full reality moet bekijken. Maar bon, zo'n dingen zouden met de jaren dan wel wegebben zeker zoals Praha al reeds schreef.

Nogmaals, u weet niet wat u zegt!
Ik heb het niet over een of ander achtergesteld 3de wereld land.

we hebben het hier over Amerika. (Texas ligt nog altijd in Amerika dacht ik)

en zo hypothetische gevallen gebeurt daar niet.. (laat staan zeer zelden). dus waarom doodstraf in de VSA?

uw overdrijvingen doet uw argumenten echt niet goed.

dus wat een flauwe zever..

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 6 september 2009 om 16:36.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 16:38   #167
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus waarom doodstraf in de VSA?
Omdat de VSA geregeerd worden door Tarantula's.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 17:38   #168
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De realiteit van het Gesundes Volksempfinden is inderdaad heel anders dan wat uit mijn studie blijkt. Dat is zo.

Misschien omdat ik er drie jaar over gedaan heb, zes gevangenissen bezocht, heel wat gevangenen gesproken heb waaronder twee op deathrow, allerhande academici, advocaten, rechters, voor- en tegenstanders van de doodstraf en activisten heb ontmoet en maanden in bibliotheken heb doorgebracht in een poging meer inzicht te verkrijgen.
Da's iets anders dan je buik laten spreken in een populistische opwelling natuurlijk. Als dat uw realiteit is, mag u ze houden.
'k Moet geen gevangenissen bezoeken of gevangenen ondervragen en bibs onderste boven halen om te weten of sommigen de doodstraf verdienen of niet. Er zijn nu éénmaal mensen die volledig naar de foeter zijn en die beter geliquideerd worden voor de veiligheid van de maatschappij. Heeft niet alleen met buikgevoel te maken, maar ook met nuchter verstand. Als u zegt dat het geen zin heeft om de doodstraf uit te voeren dan wil ik jou nog eens horen praten als ze dit met een dierbare (kind) doen van u waar uzelf bijstaat http://www.vkmag.com/magazine/719

'k Ben ervan overtuigd dat uw buikgevoel dan ook nog spreekt en dit tot het einde van uw dagen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 17:39.
Oud 6 september 2009, 17:51   #169
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik heb het niet over een of ander achtergesteld 3de wereld land.

we hebben het hier over Amerika. (Texas ligt nog altijd in Amerika dacht ik)

en zo hypothetische gevallen gebeurt daar niet.. (laat staan zeer zelden). dus waarom doodstraf in de VSA?

uw overdrijvingen doet uw argumenten echt niet goed.

dus wat een flauwe zever..
U heeft blijkbaar geen weet van hoe sommige seriekillers in de VS te werk gaan! 'k Heb het hier niet over film, maar over de realiteit.

Hier één voorbeeldje uit de zoveel anderen...

http://www.youtube.com/watch?v=RtyrF9kFlj4

'k Denk niet dat ik overdrijf!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 6 september 2009 om 17:52.
Oud 6 september 2009, 17:55   #170
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
iemand die iemand anders vermoord of verkracht dient verwijderd te worden uit deze wereld. wat is daar nu zo barbaars aan?
Dat de ter dood veroordeelde onschuldig kan zijn?
Oud 6 september 2009, 19:08   #171
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft blijkbaar geen weet van hoe sommige seriekillers in de VS te werk gaan! 'k Heb het hier niet over film, maar over de realiteit.

Hier één voorbeeldje uit de zoveel anderen...

http://www.youtube.com/watch?v=RtyrF9kFlj4

'k Denk niet dat ik overdrijf!
In Bolivia zou zo iemand zonder pardon gelynched worden in zowat alle gebieden waar er nog oude communitaire rechtssytemen bestaan. Ik ben geen voorstander van doodstraf, maar besef dat doodstraf soms een zekere 'natuurlijkheid' over zich heeft. Dat wat het leven bedreigt wordt geëlimineerd. Dat is een kwestie van 'instinct'. 300 kinderen verkrachten en vermoorden, het toegeven, de politie naar de lijken brengen, er een zekere fierheid over tonen... ik kan niet van mezelf beweren dat ik niet de reaktie zou hebben van die man wiens dochter geïdentificeerd wordt in het bijzijn van de moordenaar. En de omstaanders zouden mee stenigen.

En toch vraag ik me af wat dat te maken heeft met doodstraf als 'voorrecht' voor een staat of privaat justicisysteem. Er wordt blijkbaar te lichtzinnig met de doodstraf omgesprongen. Als een staat niet tot beter in staat is kan je dat systeem beter afschaffen, voordat het systeem zelf als niet beter dan crimineel bestempeld kan worden. Blijkbaar kan ondanks de enorme kosten van het systeem van doodstraf in de VS niet vermeden worden dat onschuldigen vermoord worden. Blijkbaar kan je beter niet pretenderen de dood te rationalizeren en te beheersen. Het zien van die onschuldig vermoorden als accepteerbare 'collatoral damage' toont het gebrek aan moraliteit die in het systeem ingeslopen is.

Zo als zo vaak is kindermishandeling de oorzaak ook van de misdaden van seriemoordenaar Lopez. Een van de belangrijkste zaken die we kinderen kunnen meegeven is empathie. Ook liefdeloze systemen waar ouders afwezig zijn, ook al is het maar emotioneel, of instituten die niet in staat zijn liefde te geven, worden moordenaars gecreeërd. Kijk maar naar de schietpartijen op scholen bijvoorbeeld. Het gaat niet om 'monsters'. Die conclusie is wat te gemakkelijk en ondoordacht. Het gaat om mensen die ook anders hadden kunnen opgroeien.

Lopez is ook een slachtoffer van een gedesintegreerde Colombiaanse maatschappij, waar extreme verschillen tussen arm en rijk bestaan, waar onrechtvaardigheid de norm is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2009 om 19:31.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 19:52   #172
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In Bolivia zou zo iemand zonder pardon gelynched worden in zowat alle gebieden waar er nog oude communitaire rechtssytemen bestaan. Ik ben geen voorstander van doodstraf, maar besef dat doodstraf soms een zekere 'natuurlijkheid' over zich heeft. Dat wat het leven bedreigt wordt geëlimineerd. Dat is een kwestie van 'instinct'. 300 kinderen verkrachten en vermoorden, het toegeven, de politie naar de lijken brengen, er een zekere fierheid over tonen... ik kan niet van mezelf beweren dat ik niet de reaktie zou hebben van die man wiens dochter geïdentificeerd wordt in het bijzijn van de moordenaar. En de omstaanders zouden mee stenigen.

En toch vraag ik me af wat dat te maken heeft met doodstraf als 'voorrecht' voor een staat of privaat justicisysteem. Er wordt blijkbaar te lichtzinnig met de doodstraf omgesprongen. Als een staat niet tot beter in staat is kan je dat systeem beter afschaffen, voordat het systeem zelf als niet beter dan crimineel bestempeld kan worden. Blijkbaar kan ondanks de enorme kosten van het systeem van doodstraf in de VS niet vermeden worden dat onschuldigen vermoord worden. Blijkbaar kan je beter niet pretenderen de dood te rationalizeren en te beheersen. Het zien van die onschuldig vermoorden als accepteerbare 'collatoral damage' toont het gebrek aan moraliteit die in het systeem ingeslopen is.

Zo als zo vaak is kindermishandeling de oorzaak ook van de misdaden van seriemoordenaar Lopez. Een van de belangrijkste zaken die we kinderen kunnen meegeven is empathie. Ook liefdeloze systemen waar ouders afwezig zijn, ook al is het maar emotioneel, of instituten die niet in staat zijn liefde te geven, worden moordenaars gecreeërd. Kijk maar naar de schietpartijen op scholen bijvoorbeeld. Het gaat niet om 'monsters'. Die conclusie is wat te gemakkelijk en ondoordacht. Het gaat om mensen die ook anders hadden kunnen opgroeien.
Volledig met jou eens!

'k Ben er ook van overtuigd dat zulke mensen worden gecreëerd door liefdeloze systemen, instituten, ouders etc.., maar helaas is er voor veel van deze misdadigers geen hulp meer. Er is iets stuk gemaakt in hun brein en vaak kan dit niet meer hersteld worden. Volgens mij is 't dan beter voor de persoon zelf en voor de maatschappij dat deze ter dood wordt veroordeeld. Wat betreft het rechtsysteem dat vaak faalt door onschuldigen te veroordelen tot de doodstraf, vind ik natuurlijk ronduit schandig en niet kunnen. Ze zouden dan idd beter dit systeem afschaffen.
Oud 6 september 2009, 21:22   #173
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Niet van élk mens.
Daar ben ik het niet mee eens, ministe
Het zullen misschien andere of meerdere knopkes moet zijn maar iedereen is tot moorden in staat onafgezien ze dat niet kunnen inbeelden vanuit hun luie stoel.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 21:26   #174
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De doodstraf is niet duur. Hoeveel kunnen een injectie, wat personeel en wat requisieten kosten ?

Wat jij opsomt, is de soms jarenlange weg naar de doodstraf (lange procedures, dure advocaten, beroepsmogelijkheden). Dat maakt alles absurd duur.
Dat moet je wel in rekening brengen om niet in een soort lychpartijen of snelrecht te vervallen.
Als we iemand ter dood veroordelen dan is het toch meer dan wiedes dat die persoon een deftig proces kreeg en ook alle andere middellen kan benutten ( misschien zels meer ) dan een ander doorsnee gevangene.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 21:32   #175
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens, ministe
Het zullen misschien andere of meerdere knopkes moet zijn maar iedereen is tot moorden in staat onafgezien ze dat niet kunnen inbeelden vanuit hun luie stoel.
2
Oud 6 september 2009, 21:34   #176
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Dat moet je wel in rekening brengen om niet in een soort lychpartijen of snelrecht te vervallen.
Als we iemand ter dood veroordelen dan is het toch meer dan wiedes dat die persoon een deftig proces kreeg en ook alle andere middellen kan benutten ( misschien zels meer ) dan een ander doorsnee gevangene.
2
Oud 6 september 2009, 21:41   #177
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook als er geen enkele twijfel bestaat ?

Op een gegeven moment is alles gezegd, en is een te lange procedure enkel en alleen interessant voor de media en voor de advocaten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 21:52   #178
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Het hele "justice" apparaat in de Verenigde Staten is kapot, het peperdure doodstraf systeem is er slechts 1 uitwas van.

90% van de criminele veroordelingen zijn plea bargains door pro deo advocaten, wiens job het gewoon is met straffen te leuren. Die mensen verschijnen enkel in de rechtbank om te horen welke straf ze gaan krijgen en worden zonder enige vorm van een proces opgesloten.

Voor elk evenement in Daytona maakt men de straten eens schoon, dan worden alle daklozen voor de duratie van het evenement eventjes opgepakt voor loze redenen zoals 'obstruction of a sidewalk', 'tresspassing' etc.

De strafmaten zijn onmenselijk hoog voor gelijk wat je doet. Tweede keer een joint gepaft en geen geld voor een advocaat? Ga maar een paar maanden zitten. Een geweer pikken uit iemand zijn huis : levenslang. 150 jaar voor financiele fraude (sic)

Parole en probation zijn death traps: Je moet je wekelijks gaan aanmelden voor een plasje te doen en een praatje te slaan, je moet werk hebben (!), en je mag de buurt niet verlaten. Je bent verantwoordelijk voor de kosten van de probation officer, en als je die niet kan betalen wordt je terug opgesloten. Meer als 70% belandt terug in de gevangenis tijdens probation, meestal om halfgare redenen zoals het missen van een betaling of afspraak.

Justitie schrikt er ook niet voor terug om de grondwetten te omzeilen wanneer het om het opjagen van de laatste boeman gaat (Japanners, Duitsers, communisten, en nu terroristen). Guantanamo e.d. zijn slechts extreme voorbeelden van het scheefgegroeide systeem. Er zijn mensen die eerst onschuldig bevonden worden voor een Jury, en dan drie dagen later terug opgepakt worden en opnieuw van hetzelfde beschuldigd worden, maar dit keer door een andere branche.
Oud 6 september 2009, 22:11   #179
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Het hele "justice" apparaat in de Verenigde Staten is kapot, het peperdure doodstraf systeem is er slechts 1 uitwas van.
Zo is dat. Om het maar niet te hebben over het racistische karakter ervan. Het is op verschillende vlakken het voortzetten van (de verhoudingen tijdens) de plantages en slavernij.

44% van de meer dan 2 miljoen gevangen is Afro-Amerikaans terwijl ze geen 13% van de bevolking uitmaken. In sommige staten is die verhouding helemaal scheefgetrokken. Zoals in Alabama (62%), Delaware (63%), South Carolina (67%), Missisipi (70%), Louisiana (72%), Washington DC (92%!!). 19% van de gevangenen is Hispanic terwijl zij 12% van de bevolking uitmaken en 34% is Caucasisch terwijl die 70% uitmaken.

Op deathrow is het nog schrijnender: daar is 80% niet-blank.

Citaat:
The death penalty is racist.

That was the official conclusion of a U.S. Department of Justice (DOJ) review of the federal death penalty system released in September. The study shows that the federal death penalty is used disproportionately against minorities, especially African Americans -- and that it is applied in a geographically arbitrary way, with some states, like Virginia and Texas, accounting for a large share of death penalty prosecutions.

According to DOJ figures, nearly 80 percent of inmates on federal death row are Black, Hispanic or from another minority group. Minorities account for 74 percent of the cases in which federal prosecutors seek the death penalty.

Oud 6 september 2009, 22:21   #180
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht

90% van de criminele veroordelingen zijn plea bargains door pro deo advocaten, wiens job het gewoon is met straffen te leuren. Die mensen verschijnen enkel in de rechtbank om te horen welke straf ze gaan krijgen en worden zonder enige vorm van een proces opgesloten.

Voor elk evenement in Daytona maakt men de straten eens schoon, dan worden alle daklozen voor de duratie van het evenement eventjes opgepakt voor loze redenen zoals 'obstruction of a sidewalk', 'tresspassing' etc.

De strafmaten zijn onmenselijk hoog voor gelijk wat je doet. Tweede keer een joint gepaft en geen geld voor een advocaat? Ga maar een paar maanden zitten. Een geweer pikken uit iemand zijn huis : levenslang. 150 jaar voor financiele fraude (sic)

Parole en probation zijn death traps: Je moet je wekelijks gaan aanmelden voor een plasje te doen en een praatje te slaan, je moet werk hebben (!), en je mag de buurt niet verlaten. Je bent verantwoordelijk voor de kosten van de probation officer, en als je die niet kan betalen wordt je terug opgesloten. Meer als 70% belandt terug in de gevangenis tijdens probation, meestal om halfgare redenen zoals het missen van een betaling of afspraak.

Justitie schrikt er ook niet voor terug om de grondwetten te omzeilen wanneer het om het opjagen van de laatste boeman gaat (Japanners, Duitsers, communisten, en nu terroristen). Guantanamo e.d. zijn slechts extreme voorbeelden van het scheefgegroeide systeem. Er zijn mensen die eerst onschuldig bevonden worden voor een Jury, en dan drie dagen later terug opgepakt worden en opnieuw van hetzelfde beschuldigd worden, maar dit keer door een andere branche.
Dus als men even de pech heeft en werkloos wordt of dakloos en niet meer nuttig is voor het systeem dan ben je waarschijnlijk een vogel voor de kat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be