Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 07:22   #161
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mijn echtgenote heeft dit jaar het genoegen van ook in een klas vanuit het beroeps les te mogen geven, Belgskes. Die mag je ook allemaal door de vleesmolen draaien hoor, dan zijn ze nog voor iets goed. Dan kunt ge er hondeneten van maken.
Daar steekt inderdaad iets tussen, maar ik denk dat zelfs mijn hond dit hondenvoer nog niet eens lust. Dus gewoon de schroothoop ermee op!
Oud 10 september 2009, 07:23   #162
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is alleen maar omdat ze weten dat ze het hier kunnen gedaan krijgen.
Daarbij speelt het cordon van het VB ook een grote rol. Je ziet wel hoe, als het erop aan komt, individuen zoals Patrick Janssen plat op hunne buik gaan om maar niet de indruk te verwekken aan de kant van het VB te staan, en dat weet de islamietengemeenschap maar al te goed en daar profiteren ze mateloos van.
Die Patrick Jansens is een jannet!
What you see is what you get..
Oud 10 september 2009, 08:09   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Terwijl die zelfde Patrick Janssens maandag alle activisten liet oppakken.
Schoon en schijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 08:18   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een aantal jaren les gegegven, zowel ASO, TSO als BSO. En er is geen enkele lijn in te trekken. Überzalige klassen gehad op de drie niveaus als rotklassen in de drie niveaus.
Draai die rotklassen door de pasfiet dat creëert meer kansen voor die andere. Draai gewoon even de klok terug en dat zal al heel veel oplossen. Leerplicht tot 18 trekt op geen bal. Dat soort schoolpestzaaiers zit daar omdat ze niet anders kunnen maar steken daar geen bal van op daar waar ze volop allochtonen hier halen om mensen te hebben die werken voor de pensioenen. De ouderen moeten nog wat langer de kar gaan trekken terwijl de' jonge nietsnutten hun steendood zitten te vervelen inde schoolbanken waar dat ze geen bal uitsteken tenzij dan rotstreken
Oud 10 september 2009, 08:55   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Dat is nu net het probleem, in de meeste islamitische landen mogen meisjes niet naar school of toch zeker niet verder studeren!

Het is ronduit schandalig dat dez mensen dit durven eisen. Onze waarden, vrijheden en wetten zijn de enige reden dat zij hier nog mogen rondlopen.
goed hé die schoolplicht:
en ziewel als de regels er zijn voor iedereen dat die hypocrieten kunnen luisteren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:03   #166
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou graag de moskee in willen gaan, maar ik mag niet , of ik moet mijn schoenen uit doen.
je mist niets hoor, 'tstinkt daar verschrikkelijk naar zweetvoeten, dat tapijt stikt van de schimmels zodat je daar echt gans de tijd moet niezen en allergisch wordt, zitten ze dan methun gezichtje naar mekka te bidden en de vrouwen uiteraard vernederd in een hoekje.

Mag dat eigenlijk wel discriminatie van man/vrouw in de kerk ?
Oud 10 september 2009, 09:08   #167
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goeie opmerking.
Verbieden dus.

Enkel nog in privé!
en om de ordediensten niet te noeilijk te maken een hoofddoek dragen tegen de kou ook verbieden.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:10   #168
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat vonden jullie van het debat van bartdewever met die iman in terzake ??
ik vond het een prototype dovemansgesprek...
Oud 10 september 2009, 16:24   #169
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Die 'imam', een Antwerps buschauffeur, heeft weer eens laten zien hoe dom hij wel is. Hij kan geen behoorlijk Nederlands spreken en kent niet eens het verschil tussen de VN en andere internationale instellingen. Het is de nar van de extremistische moslims. Wie neemt die Nordin nu nog serieus.... Hij werd trouwens door de staatveiligheid geweerd uit de moslimraad wegens zijn extremistisch gedachtegoed.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 10 september 2009 om 16:25.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 16:27   #170
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De enige die beleefd bleef, was B.D.W.
Dat is mij opgevallen. Maar die man heeft dan ook een opvoeding genoten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 16:41   #171
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag dat eigenlijk wel discriminatie van man/vrouw in de kerk ?
Ja, waarom denk je anders dat vrouwen geen priester mogen worden?

Verschil met de moskee is wel dat de priester niet komt zeggen aan een seculiere school wat men daar wel en niet moet doen, dat onderscheid maken tussen kerk en staat is toch iets waar imams het wel nog moeilijk mee hebben.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 16:58   #172
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond het best wel amusant, de irritatie die dewever had door de imam spatte bijna van het scherm. Ik had het nog leuker gevonden dat er nog ne paster kwam bijzitten, ne fanatieker die per se wil da de kruiskens terug zouden komen te hangen op de gemeenschapschool.

Ook grappig vond ik hoe de imam zei: "wij hebben rechten en plichten" blijkbaar zijn lesje zeer goed ingestudeerd, wel was hij vergeten dat het de plicht is van een imam om zich buiten de politiek te houden (en een dat het schoolreglement seculiere school zeker niet tot de bevoegdheden van een religieus figuur behoort).

Ik vond dit dan eigenlijk meer een prototype "hoe je jezelf belachelijk maakt voor miljoenen kijkers"

Wie zei ook weer dat onwetendheid een deugd was?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 september 2009 om 17:00.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 19:31   #173
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Daar steekt inderdaad iets tussen, maar ik denk dat zelfs mijn hond dit hondenvoer nog niet eens lust. Dus gewoon de schroothoop ermee op!
Die leerplicht tot 18 jaar is een dikke kemel. Al die etterbuilen die daar dik tegen hun zin zitten en toch geen bal leren belemmeren de andere die wel interesse hebben degelijk de les te volgen. Bovendien kweken ze er lamzakken van.

Laat die terug zoals vroeger afvloeien en van hun 14 jaar op de arbeidsmarkt komen in plaats van de oudere langer te toen werken. Men zit altijd maar te zeveren over de vergrijzing en dat ze islamkonijnen nodig hebben om het geboorteaantal op peil te houden maar van de andere kant doen ze er alles aan om de jongere zolang mogelijk in de schoolbanken te houden.

Laat wat niet leren wil werken en die werken verdienen, kunnen eerder starten aan het stichten van een gezin en vullen de sociale kas. Dat zal meer opbrengen dan al die allochtonen die ook geen diploma hebben en die a vollonté buffet libre genieten hier in plaats van de sociale kas te spijzen. Zet al dat geïmporteerd gebroed dat hier niet aan de slag wil/is/kan/ terug op de trein, dan moeten ze gelijk hun niet meer druk maken over het moeten afzetten van hun kopvodden en er zal dan direct geld genoeg zijn voor de pensioenen.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 september 2009 om 19:39.
Oud 10 september 2009, 19:34   #174
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die leerplicht tot 18 jaar is een dikke kemel. Al die etterbuilen die daar dik tegen hun zin zitten en toch geen bal leren belemmeren de andere die wel interesse hebben degelijk de les te volgen. Bovendien kweken ze er lamzakken van.

Laat die terug zoals vroeger afvloeien en van hun 14 jaar op de arbeidsmarkt komen in plaats van de oudere langer te toen werken. Men zit altijd maar te zeveren over de vergrijzing en dat ze islamkonijnen nodig hebben om het geboorteaantal op peil te houden maar van de andere kant doen ze er alles aan om de jongere zolang mogelijk in de schoolbanken te houden.

Laat wat niet leren wil werken en die werken verdienen, kunnen eerder starten aan het stichten van een gezin en vullen de sociale kas. Dat zal meer opbrengen dan al die allochtonen die ook geen diploma hebben en die a vollonté buffet libre genieten hier in plaats van de sociale kas te spijzen
Ik ken geen bedrijf dat staat te springen om een 14-jarig leeghoofd aan te werven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 19:45   #175
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Relativeren...

Citaat:

Laat wat niet leren wil werken en die werken verdienen, kunnen eerder starten aan het stichten van een gezin en vullen de sociale kas. Dat zal meer opbrengen dan al die allochtonen die ook geen diploma hebben en die a vollonté buffet libre genieten hier in plaats van de sociale kas te spijzen
Garry, een beetje relativeren:
Leerplicht tot 18: Die welke echt schoolmoe zijn, zitten (bijna) altijd in het Deeltijds Onderwijs. Daar gaan ze een paar dagen per week naar school en de andere dagen gaan ze werken. De leerkrachten van die scholen moeten veel op hun tanden bijten maar ze DOEN het toch !
Die mensen zouden ook eens mogen in het zonnetje gezet worden !
Inderdaad: de islamkonijnen zijn hier (vooral) om ons geboortecijfer op te krikken aangezien de belgische vrouwen gemiddeld minder dan 2 kinderen willen...
Die allochtonen halen dikwijls geen diploma, wel een of ander getuigschrift waarmee ze aan de slag kunnen.
Als ze dan een gezin stichten en méér dan 2 kinderen hebben, is het ok.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 19:47   #176
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken geen bedrijf dat staat te springen om een 14-jarig leeghoofd aan te werven...
Voor wat zitten dan al die allochtonen hier, dat is de meest grote verzameling van leeghoofden die ge u kunt indenken. Zijn dat dan de redders van de sociale voorzieningen?

En al die etterbuilen die daar tegen hun goesting zitten alleen maar voor de boel op stelten te zetten. Is er dan meer plaats op de arbeidsmarkt voor 18 jarige leeglopers in plaats van 14 jarige nietsnutten. Ook al hebben ze dan misschien een diplomatje van kust mijn gat, met zes buizen om u tegen te zeggen worden ze nog gedelibereerd.
Oud 10 september 2009, 19:55   #177
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er al ooit een christelijke leerling verplicht geweest zijn kruisje af te doen? Daar gaat dan volgens jou de neutraliteit.
Een kruisje staat tegenwoordig niet meer symbool voor onderdrukking en in dit geval de onderdrukking van de vrouw.

dit feit ontkennen bij de islam is gewoon schandalig en het feit dat u onze wetten en vrijheden wilt gebruiken om dit symbool van onderdrukking goed te keuren is even erg als een idealogie van de nazi's verheerlijken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 19:56   #178
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Garry, een beetje relativeren:
Leerplicht tot 18: Die welke echt schoolmoe zijn, zitten (bijna) altijd in het Deeltijds Onderwijs. Daar gaan ze een paar dagen per week naar school en de andere dagen gaan ze werken. De leerkrachten van die scholen moeten veel op hun tanden bijten maar ze DOEN het toch !
Die mensen zouden ook eens mogen in het zonnetje gezet worden !
Inderdaad: de islamkonijnen zijn hier (vooral) om ons geboortecijfer op te krikken aangezien de belgische vrouwen gemiddeld minder dan 2 kinderen willen...
Die allochtonen halen dikwijls geen diploma, wel een of ander getuigschrift waarmee ze aan de slag kunnen.
Als ze dan een gezin stichten en méér dan 2 kinderen hebben, is het ok.

Er zitten er ongetwijfeld meer niet in het deeltijds onderwijs dan wel, onder de druk van thuis uit in de hoop dat ze toch hun diploma zullen halen en met een extra jaartje hun technisch diploma en zelfs dromen er een deel van dat hun zoon lief of dochter alsnog verder gaat studeren. Alleen blijft het bij dromen voor al die bullebakjes.
Oud 10 september 2009, 19:58   #179
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog ene die het moeilijk heeft met het recht op vrije meningsuitng, en met vrijheid tout court.
je mag u mening hier vrijuit zeggen, niet? u word niet opgesloten omdat u opkomt voor de moslims?

Probeer hetzelfde eens te doen voor een andere religie in een islamitisch land?

maar dit even terzijde.

ik wijs enkel op het feit dat onze vrijheden en wetten er niet zijn om religies te steunen die net onze vrijheden en wetten willen ondermijnen en in dit geval de positie van de vrouw er onderuit willen halen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 20:01   #180
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Een kruisje staat tegenwoordig niet meer symbool voor onderdrukking en in dit geval de onderdrukking van de vrouw.

dit feit ontkennen bij de islam is gewoon schandalig en het feit dat u onze wetten en vrijheden wilt gebruiken om dit symbool van onderdrukking goed te keuren is even erg als een idealogie van de nazi's verheerlijken
Dat is waarachtig de meest prachtige formulering die ik al ben tegengekomen. Chapeau
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be