Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2004, 10:25   #161
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Buuukkkkeeeeeeeehhh daar vloog net een pot voorbij.

Forumgangers mogen kijven
maar moeten menselijk blijven.

en zo heb ik er nog liggen.
ik zuig ze uit mijnen duim
k'ben in een goeie luim (maar ni aan mijnen vinger trekken he)
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 14:38   #162
't Gezond Verstand
Burger

Standaard

@ Mieke 79

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Nou ja, moet ik nadenken over zulke dingen als: 'trek maar es aan mijn vinger'. Me dunkt dat ik niet de enige ben die dit een belachelijke argumentatie vindt.
Allez,

omdat ge er 's nachts niet meer zou van wakker liggen, hierna de verklaring van het 'trek-eens-aan-mijn-vinger'-mysterie.

De gemoederen geraakten gisteren in onze discussie danig op temperatuur dat er niet altijd even mooi meer werd gecommuniceerd of geargumenteerd. Op een bepaald moment zaten we dan ook danig naast de kwestie over pietluttigheden te leuteren dat ik zonder er bij stil te staan de 'trek-eens-aan-mijn-vinger' lanceerde.

Dit was dan ook als grap bedoeld. Humor als het ware, maar dan van een bijzondere soort. Ik verklaar mij nader : toen ik nog een kleine jongen was, hadden wij een oom die zichzelf zeer grappig vond. Het toppunt van zijn bijzonder smakeloze humor bestond erin een klein neefje of nichtje te vragen eens aan zijn vinger te trekken. Toen die dit achteloos deden, liet hij er tegelijkertijd - en uitermate hoorbaar - ene vliegen tot algehele hilariteit van vooral hemzelf.

Nu zouden wij daar misschien wel eens om hebben kunnen lachen, ware het niet dat die oom dit tot in den treure en op ieder feestje deed. Wij lachten dan eerder daarom, dan om de humor die hij hiermee meende ten berde te brengen - hetgeen die oom dan weer niet doorhad. De oom is intussen al geruime tijd niet meer, maar zijn uitspraak wordt in de familie nog door menigeen gebruikt en dan vooral wanneer er tijdens felle discussies niet meer wordt geargumenteerd maar op de man of op de vrouw wordt gespeeld en er ruzie zou dreigen te ontstaan. Op zo'n moment gebeurt het al eens dat dan iemand plots zegt - die oom op zijn onnavolgbare wijze imiterend - "trek eens aan mijn vinger". De stoom is er af, de hele bende onderuit van 't lachen en de kemphanen tot inzicht gekomen dat ze eigenlijk belachelijk bezig waren.

Nu goed, dat kon jij natuurlijk allemaal niet weten.
Het mysterie is bij deze opgelost en hopelijk slaap je nu beter.
Oud 30 april 2004, 14:47   #163
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Yes... in mijn familie hadden we ook zo'n "nonkel de plezantste thuis" die het spelletje "trek eens aan m'n vinger" speelde. Ik vraag me trouwens af waar die ouwe knarren dat vandaan hebben gehaald? Zou het behoren tot onze "volkscultuur"? Wie is ermee begonnen? Want ik hoor hetzelfde verhaal van verschillende mensen... En het is géén zgn. urban legend; ik heb dat zelf ook meegemaakt in "onschuldiger tijden".
Oud 30 april 2004, 14:56   #164
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand
@ Mieke 79

Citaat:

Nou ja, moet ik nadenken over zulke dingen als: 'trek maar es aan mijn vinger'. Me dunkt dat ik niet de enige ben die dit een belachelijke argumentatie vindt.
Allez,

omdat ge er 's nachts niet meer zou van wakker liggen, hierna de verklaring van het 'trek-eens-aan-mijn-vinger'-mysterie.

De gemoederen geraakten gisteren in onze discussie danig op temperatuur dat er niet altijd even mooi meer werd gecommuniceerd of geargumenteerd. Op een bepaald moment zaten we dan ook danig naast de kwestie over pietluttigheden te leuteren dat ik zonder er bij stil te staan de 'trek-eens-aan-mijn-vinger' lanceerde.

Dit was dan ook als grap bedoeld. Humor als het ware, maar dan van een bijzondere soort. Ik verklaar mij nader : toen ik nog een kleine jongen was, hadden wij een oom die zichzelf zeer grappig vond. Het toppunt van zijn bijzonder smakeloze humor bestond erin een klein neefje of nichtje te vragen eens aan zijn vinger te trekken. Toen die dit achteloos deden, liet hij er tegelijkertijd - en uitermate hoorbaar - ene vliegen tot algehele hilariteit van vooral hemzelf.

Nu zouden wij daar misschien wel eens om hebben kunnen lachen, ware het niet dat die oom dit tot in den treure en op ieder feestje deed. Wij lachten dan eerder daarom, dan om de humor die hij hiermee meende ten berde te brengen - hetgeen die oom dan weer niet doorhad. De oom is intussen al geruime tijd niet meer, maar zijn uitspraak wordt in de familie nog door menigeen gebruikt en dan vooral wanneer er tijdens felle discussies niet meer wordt geargumenteerd maar op de man of op de vrouw wordt gespeeld en er ruzie zou dreigen te ontstaan. Op zo'n moment gebeurt het al eens dat dan iemand plots zegt - die oom op zijn onnavolgbare wijze imiterend - "trek eens aan mijn vinger". De stoom is er af, de hele bende onderuit van 't lachen en de kemphanen tot inzicht gekomen dat ze eigenlijk belachelijk bezig waren.

Ik kende het ook niet..... leuk verhaaltje en leuk verteld!! Ik heb eens goed moeten lachen!
Oud 30 april 2004, 15:20   #165
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ook eens goe gelachen en ik moest der zelfs nie voor aan die vinger trekken.

Ik had vroeger een neef die dat wel deed. Geen oom. Misschien had die het van zijn vader geleerd.
Maar 't valt mij wel op dat het altijd ooms zijn die dit doen ???
Die ooms toch he.

Die neef is later nicht geworden, maar dat zal der wel niks mee te maken hebben denk ik.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 15:31   #166
't Gezond Verstand
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Yes... in mijn familie hadden we ook zo'n "nonkel de plezantste thuis" die het spelletje "trek eens aan m'n vinger" speelde. Ik vraag me trouwens af waar die ouwe knarren dat vandaan hebben gehaald? Zou het behoren tot onze "volkscultuur"? Wie is ermee begonnen? Want ik hoor hetzelfde verhaal van verschillende mensen... En het is géén zgn. urban legend; ik heb dat zelf ook meegemaakt in "onschuldiger tijden".
@ de Vexille

Misschien zijn wij wel familie.

De hele historie doet hier op dit forum eigenlijk weinig ter zake, maar Mieke van 79 was er blijkbaar niet goed van, vandaar de hele uitleg.
Oud 30 april 2004, 15:38   #167
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
@ de Vexille

Misschien zijn wij wel familie.

De hele historie doet hier op dit forum eigenlijk weinig ter zake, maar Mieke van 79 was er blijkbaar niet goed van, vandaar de hele uitleg.
Op ne vrijdagnamiddag moet dat toch eens kunnen van even af te wijken...
en het is voor het goede doel... vingerke trek na een vurige discussie en iedereen weer content...
Oud 30 april 2004, 15:44   #168
Tegendradigaard

Standaard

Na een hevige discussie eens aan iets anders laten trekken kan ook goed zijn om stoom af te laten .....

oeps sorry ik ga weer te ver denk ik. Ach 't is vrijdagmiddag en 'k zijn bijna naar huis en dan naar een feest.

ge moogt der allemaal is aan trekke ja
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 30 april 2004, 15:49   #169
't Gezond Verstand
Burger

Standaard

Citaat:
Na een hevige discussie eens aan iets anders laten trekken kan ook goed zijn om stoom af te laten .....

oeps sorry ik ga weer te ver denk ik. Ach 't is vrijdagmiddag en 'k zijn bijna naar huis en dan naar een feest.

ge moogt der allemaal is aan trekke ja

Ik wist het,
ik wist het !!!
Oud 30 april 2004, 15:52   #170
Tegendradigaard

Standaard

En hiermee hou ik het voor bekeken.

Maandag weer met ne frisse kop aan het werk en aan het discuteren als ik er de tijd voor vind.
Maar wie zoekt die vindt en wie schijt die ... stinkt inderdaad.

Oud 30 april 2004, 16:43   #171
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Zeg mannen, ik hou het een weekske voor bekeken..
Jaaa, vakantie... even de kop luchten en verse inspiratie opdoen.

Saluukes enneuh, Tegendradigaard, laat u niet teveel "trekken" he! (allez, aan de vinger dan)
Oud 30 april 2004, 16:44   #172
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

"Het Blok wordt veroordeeld om een opiniedelict, een rechtsinstrument dat in Europa voor een beperkt aantal gevallen als negationisme en racisme breed aanvaard is, maar ook zeer omstreden blijft.

Dergelijke meningen indijken waarbij auteur Falter ervan uitgaat dat het Vlaams Blok inderdaad schuldig is, vergt dat men de autoriteiten de bevoegdheid toekent om personen of groepen in de samenleving louter op basis van hun uitspraken of publicaties als misdadigers te identificeren en aan te pakken.

Het risico dat die autoriteiten daar misbruik van maken is altijd aanwezig, net als de verdenking dat ze dat inderdaad ook doen."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 18:20   #173
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Om te antwoorden op de thread-vraag.
Allemaal bespelen van de media. Tot mijn spijt kan het vlaams blok het gewoon beter dan pakweg Vera Dua.
Macht=media. Simpele vergelijking, maar in deze 21ste eeuw is het wel zo.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 04:02   #174
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Om te antwoorden op de thread-vraag.
Allemaal bespelen van de media. Tot mijn spijt kan het vlaams blok het gewoon beter dan pakweg Vera Dua.
Macht=media. Simpele vergelijking, maar in deze 21ste eeuw is het wel zo.
Dat is alvast één kant van de medaille.
Onnodig te zeggen dat de andere partijen dit in de hand werken door voortdurend te refereren naar het VB, als "de tegenstander". Onbewust geven ze daarmee ook aan op welke partij je moet stemmen als je niet akkoord gaat met het beleid.
Oud 1 mei 2004, 08:31   #175
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Veroordeelde tot 4 jaar cel wandelt vrij naar buiten

De 24-jarige Mohamed Benali werd woensdag door het hof van beroep in Brussel veroordeeld tot vier jaar cel voor een hold-up die hij op 22 september 2001 pleegde.

Niet zo opmerkelijk, ware het niet dat de veroordeelde de benen nam eens de straf was uitgesproken en zijn onmiddellijke aanhouding was bevolen. Door een gebrek aan politieagenten kon Benali ongestoord het gerechtsgebouw verlaten. Hij is nog steeds voortvluchtig.

De verdachte overviel in september 2001 een platenzaak in Brussel Stad. Hij bedreigde de verkoopster met een vuurwapen, gaf haar enkele schoppen en ging ervandoor met 500 euro en de gsm van de dame. Benali kon enige tijd later worden opgepakt.

De verdachte was aanvankelijk vrijgesproken, maar daar heeft het hof van beroep een mouw aangepast. De rechter motiveerde de uitspraak met de ernst van de feiten en de staat van recidive waarin de beklaagde verkeerde. De correctionele rechtbank had Benali eerder al veroordeeld tot twee jaar cel met een gedeeltelijk uitstel wegens heling en vrijwillige slagen en verwondingen.
Typisch verhaal.

Het gaat om een gewelddadige dief genaamd Mohamed. (tiens, tiens)

Na 2,5 jaar wordt hij vrij licht gestraft, ondanks zijn onmiddelijke aanhouding na de feiten. Hij heeft dus 2,5 jaar vrij rondgelopen.
En zelfs bij het eindelijk uitspreken van deze lichte straf kan de gewelddadige dief Mohamed gewoon weglopen.

Een symbolisch voorbeeld van wat in ons land gebeurt en waar de autochtone bevolking meer dan genoeg van heeft.

Maar ja, de politiekers en hun eigen benoemde rechters zijn te druk bezig met het muilkorven van de mensen die dat soort zaken laken.

Uit je commentaar blijkt dat jij “de allochtoon” als het probleem ziet. Lees nu je commentaar eens opnieuw zonder de in het vet gezette delen.

Het blijkt dus dat jij verkiest om de man te spelen en niet de bal. Klaag aan dat een crimineel kan ontsnappen door een slechte politiebezetting op de rechtbank of dat de straffen te licht zijn voor dit soort criminelen. Maar klaag niet alle allochtonen aan omdat ook zij criminelen onder hen hebben. Ik kan u diverse voorbeelden geven van perfect geïntegreerde allochtonen. Wie denk jij wel dat je bent om die over dezelfde kam te scheren als deze crimineel?
Dit is voor mij zeer duidelijk en zonder enige discussie puur racisme.
[size=7]Denk, vooraleer je partijpropaganda slikt! [/size]
Oud 1 mei 2004, 10:31   #176
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Mieke 79

Citaat:

Allez,

Nou, slaap heb ik er niet om gelaten, maar toch bedankt voor de opheldering.
Nog een onnozele billenkletser voor op familiefeesten Wat ook altijd lukt wanneer de kindjes een ijsje krijgen: 'Ruik daar es aan, dat ruikt zo goed.' Die kindjes ruiken steevast aan hun ijsje, en dan moet je klaarstaan om hun neusje er es lekker in te duwen! Hilariteit alom, ik verzeker het je. Dit lukt spijtig genoeg bij ons in de familie niet meer, de kinderen hebben dat door na nen tijd.
Oud 1 mei 2004, 14:42   #177
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik ook eens goe gelachen en ik moest der zelfs nie voor aan die vinger trekken.
Ik had vroeger een neef die dat wel deed. Geen oom. Misschien had die het van zijn vader geleerd.
Maar 't valt mij wel op dat het altijd ooms zijn die dit doen ???
Die ooms toch he.
Die neef is later nicht geworden, maar dat zal der wel niks mee te maken hebben denk ik.
Tegendradigaard gij zijter nogalies iene zunne!! Als daar maar geen veroordeling aan vast zit.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be