Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2009, 14:49   #161
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Als ik naar een ander land ga hou ik me aan de regels daar en kriticeer hun levenswijze niet.
Je uit wel kritiek op de levenswijze van mensen die hier geboren werden, die dus niet "naar een ander land gingen".
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 14:57   #162
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Ik pas me aan en neem de typisch Westerse kritische blik (op andere culturen) over.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 2 november 2009 om 14:58.
100%Turk&Moslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:02   #163
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
Ik pas me aan en neem de typisch Westerse kritische blik (op andere culturen) over.
Dat kan, dat mag, prijs jezelf 'gelukkig' dat ze je niet de strot over snijden voor je 'kritiek'!

Want in sommige van die *beschaafde landen waar de mensen toch zo verschrikkelijk gelukkig zijn, wordt dat nog wel eens gedaan....Jah, die 'beschaafde' lui durven dat ...

Laatst gewijzigd door SDX : 2 november 2009 om 15:08.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:05   #164
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je uit wel kritiek op de levenswijze van mensen die hier geboren werden, die dus niet "naar een ander land gingen".
Alleen maar als ze zich vastbijten in hun levenswijze en onze levenswijze niet respecteren.
Oud 2 november 2009, 15:09   #165
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat kan, dat mag, prijs jezelf 'gelukkig' dat ze je niet de strot over snijden voor je 'kritiek'!
Tja, we kunnen nog veel leren van hun "beschaving".
Oud 2 november 2009, 17:24   #166
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beschaafd zijn betekent letterlijk welgemanierd zijn, welopgevoed zijn, niet onderontwikkeld zijn. Op moreel vlak zijn ze hier minder welgemanierd.
Heb onlangs nog op TV een komiek met zijn scheten een liedje zien zingen, en de mensen waren aan het lachen. Gebrek aan fatsoen, noem ik dat. Wat is er welopgevoed aan in de weekenden je te pletter drinken en dansen gelijk een kieken zonder kop ? Dat is dan meteen ook dé avond in de week waar de meeste jongeren naar uitkijken. Wat is er fatsoenlijk aan het oprichten van een pedofielenpartij (in Nederland) ? Wat is er fatsoenlijk aan een samenleving waarin de mensen gedwongen worden heel hun leven zich te pletter te werken voor het hoog-kapitaal, en eigenlijk niet eens betaald worden naar hun echte waarde ? Wat is er fatsoenlijk aan te snoeien in het personeel en de werkdruk te verhogen, en tegelijkertijd de werklozen te bestempelen als 'luierikken'? Wat is er fatsoenlijk aan het beklagen van het geld dat de werkloze van de staat krijgt, maar tegelijkertijd allerlei fiscale voordelen van miljardenwaarde te bieden aan de rijken? Wat is er fatsoenlijk aan de winsten die bekomen worden te geven aan de rijken, terwijl de hardwerkende middenklasse steeds minder toekomt met zijn loon ? Wat is er fatsoenlijk om dan nog te zeggen dat er gelijkwaardigheid is in het Westen ? Wat is er fatsoenlijk aan je eigen ongelijkwaardige waarden op te dringen aan een ander? Ik zal het je zeggen waarom : omdat je de ander wilt brainwashen en exploiteren !
De mensen die hier op toneel al winden latend muziek maken, maken ten minste nog muziek. In de zuivere mohammedaanse wereld is dat verboden.

Oh ja, er zijn uitwassen in de Vrije Wereld, uitwassen die mij uitermate storen -- en jou geen barst aanbelangen -- maar het zijn uitwassen die ook mogelijk zijn in de Vrije Wereld, naast en waarschijnlijk ondergeschikt aan al die dingen die als vanzelfsprekend voorbij gaan aan de onderworpene van Mohammed, omdat deze nooit een boek leest, nooit naar de opera of het toneel gaat, nooit naar balet.

Dat mensen werkzaam zijn in de Vrije Wereld kan hen die in een mohammedaanse wereld leven vanzelfsprekend storen. Hun ideologie leert hen dat zij als Übermenschen alles moeten krijgen, zoniet afpersen. Studeren en later werken voor de kost is er niet echt bij.

Daarom blijft de armoede in de mohammedaanse wereld -- geestelijk en materieel -- zo schrijnend.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 2 november 2009 om 17:25.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 17:31   #167
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Daarom blijft de armoede in de mohammedaanse wereld -- geestelijk en materieel -- zo schrijnend.
Ja, want armoede is een uitsluitend 'mohammedaans' fenomeen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 17:34   #168
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja, want armoede is een uitsluitend 'mohammedaans' fenomeen.
Dag, Adrian.
Oud 2 november 2009, 17:35   #169
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag, Adrian.
Dag Basy.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 01:43   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Materieel welzijn (geld) is geen garantie tot gelukkig zijn.
Nou ja, ik heb toch liever een wasmachine dan een teiltje en een ton water, en vele vrouwen met mij!
Een verstikkende omgeving maakt ook niet gelukkig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:14   #171
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit ergens gelezen dat totalitaire ideologieën -- zoals de mohammedaanse leer -- na enkele eeuwen een ernstig impact kunnen hebben op de intelligentie.

Toen ik naar deze informatie op zoek ging, stootte ik op deze pagina:
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations

Turkijë komt hier aan een IQ van 90, Irak 87, Marokko 85, Iran 84, stuk voor stuk zwaar onder het Europese gemiddelde.

Je mag het een aanhanger van de mohammedaanse leer dus niet direct kwalijk nemen als hij niet begrijpt over wat het gaat.
Het gebrek aan kennis over het concept IQ bij de verdedigers van 'onze' cultuur blijft schrijnend.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:18   #172
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt alweer dezelfde fout. Westerse idealen zijn máár Westerse idealen. Ze zijn niet perse de beste. Wie bepaalt wat beter of slechter is? Jij ? Ieder beslist dat voor zichzelf, jij leeft niet in Saudi-Arabië, dus jij kan niet weten hoe het voelt om in Saudi-Arabië te leven. Als de mensen daar tevreden zijn met hun leven, wie ben jij dan? En aangezien er in het Westen méér depressie en andere psychische stoornissen zijn dan in de islamitische wereld, zou je beter 2 keer nadenken vooraleer je zegt dat het hier beter is. Als het hier beter is, waarom zijn de mensen hier dan méér ongelukkig dan de mensen in de islamitische wereld ?
vermits we hier nog altijd in het westen zijn, zijn het de westerlingen en aanhangers van democratische waarden zelf die zullen uitmaken welke idealen zij verkiezen.
ik ga ervan uit dat jij ook niet in saoudi-arabië leeft maar toch ben jij op de hoogte van het niveau van geluk ginds?

die cijfers komen mss voort uit het feit dat ze hier in het westen geïnteresseerd zijn om er achter te komen of mensen depressief zijn of niet; in arabische landen waar het individu van geen tel is en de vrouw zelfs geen vermelding waard is, gaan ze zeker geen onderzoeken doen waaruit zou blijken hoeveel mensen ginder ongelukkig zijn. het is niét omdat er niet over gesproken wordt, dat het niet bestaat.

trouwens, wat wij hier als een psychische stoornis omschrijven, is in de arabische wereld dikwijls héél normaal. voorbeelden: mannen die het met een kind van 10 doen, noemen wij pedofielen; bij de arabieren is dat normaal. mannen die met geweld sex met hun eigen vrouw hebben, noemen wij hier verkrachters; bij de arabieren is dat normaal. de lijst is lang...

ik las ook ergens dat jij de mensen aanraadt twee keer na te denken vooraleer ze kritiek uiten tegenover de islam en arabische landen: zo'n dreigend toontje hoort hier niet thuis en zolang de islam zich gedraagt als een nietsontziende, geweldadige en onderdrukkende godsdienst, raad ik jou aan om gewoon te worden aan kritiek want ik denk dat de spreekwoordelijke emmer ver zal vol zijn voor de niet-moslims.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 12:56   #173
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het zijn met de geluksbeleving in Marokko? En zou die veel verschillen van andere Mohammedaanse streken?
Ik stel dat een belangrijke component van het geluksgevoel is: het niet hebben van psychische moeilijkheden. (waarbij ik natuurlijk niet materieele kanten wil terzijde schuiven) Ik wil dit onder de aandacht brengen (dateert al van 2007):

Bijna helft van Marokkaanse bevolking heeft psychische problemen

Citaat:
Het percentage van de bevolking met mentale problemen is volgens het Marokkaanse ministerie van Gezondheidszorg 48,9. Verder heeft 26,5 procent klachten van depressieve aard en 2,8 procent van de Marokkanen is verslaafd aan alcohol of andere verdovende middelen.
Ik vraag me af: is de bevolking er psychisch beter aan toe onder de Islam dan onder de Christelijkheid, Hinduïsme, Buddhisme? Iemand daar kennis over?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 13:40   #174
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hoe zou het zijn met de geluksbeleving in Marokko? En zou die veel verschillen van andere Mohammedaanse streken?
Ik stel dat een belangrijke component van het geluksgevoel is: het niet hebben van psychische moeilijkheden. (waarbij ik natuurlijk niet materieele kanten wil terzijde schuiven) Ik wil dit onder de aandacht brengen (dateert al van 2007):

Bijna helft van Marokkaanse bevolking heeft psychische problemen

Ik vraag me af: is de bevolking er psychisch beter aan toe onder de Islam dan onder de Christelijkheid, Hinduïsme, Buddhisme? Iemand daar kennis over?
Marokko is een Derde Wereldland. Hoeveel percentage van de Indische bevolking is aan de drank/drugs? Hoeveel van de Boliviaanse? Kun je ineens met een katholiek/christelijk en een hindoeïstisch Derde Wereldland vergelijken.

Neem er anders de cijfers van de VS ook bij en focus op het platteland in de zuidelijke staten aldaar... Of, nog een goeie: de voormalige sovjetrepublieken.

Om maar te zeggen dat het met religie volgens mij niet zoveel te zien heeft.
Oud 3 november 2009, 14:10   #175
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Is het niet zo dat de Westerse vrouw, eenmaal haar kind 18-20 jaar wordt, zowel haar kind als haar man het huis uitjaagt, om dan voor zichzelf een minnaar (of meerdere minnaars) te nemen?
Om nog te zwijgen van het gebrek aan respect en liefde bij Belgen voor verwanten. Egoistrn zijn het, geisoleerd levende neanderthalers. Net zoals de Neanderthaler sterft het blanke ras uit.
Belgische mannen hebben geen respect voor vrouwen. Zij gebruiken vrouwen tot ze hen beu zijn en laten de vrouw moederziel alleen met haar kinderen. Alimentatie betalen ze nauwelijks. De kinderen lopen trauma's op door de schuld van hun asociale, egoistische ouders die niet overeen kunnen komen. Alsof dat niet genoeg is, maken ze ook nog kans om door hun stiefvader misbruikt te worden. Pedofilie/kindermisbruik is namelijk heel populair bij de Belgen.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 3 november 2009 om 14:12.
Oud 3 november 2009, 14:12   #176
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat de Westerse vrouw, eenmaal haar kind 18-20 jaar worden, zowel haar kind als haar man het huis uitjaagt, om dan voor zichzelf een minnaar (of meerdere minnaars) te nemen?
Om nog te zwijgen van het gebrek aan respect en liefde bij Belgen voor verwanten. Egoistrn zijn het, geisoleerd levende neanderthalers. Net zoals de Neanderthaler sterft het blanke ras uit.
Belgische mannen hebben geen respect voor vrouwen. Zij gebruiken vrouwen tot ze hen beu zijn en laten de vrouw moederziel alleen met haar kinderen. Alimentatie betalen ze nauwelijks. De kinderen lopen trauma's op door de schuld van hun asociale, egoistische ouders die niet overeen kunnen komen. Alsof dat niet genoeg is, maken ze ook nog kans om door hun stiefvader misbruikt te worden. Pedofilie/kindermisbruik is namelijk heel populair bij de Belgen.
fuck off, racist.
Oud 3 november 2009, 14:15   #177
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Ben ik meteen racist als ik kritiek uit op het Westen ? Jullie doen quasi niks anders dan kritiek uiten op moslims en islam, het is zowaar een nationale sport geworden !

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 3 november 2009 om 14:17.
Oud 3 november 2009, 15:00   #178
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat de Westerse vrouw, eenmaal haar kind 18-20 jaar wordt, zowel haar kind als haar man het huis uitjaagt, om dan voor zichzelf een minnaar (of meerdere minnaars) te nemen?
Nee. Geen enkele vrouw heeft mij het huis uitgejaagd, omgekeerd wel.
Citaat:
Domme vergelijking, Neandertalers leefden in stamverband, zoals de Turken nu nog steeds doen.
Wij leven misschien meer geïsoleerd, maar dat is omdat we meer zelfstandig zijn en niet aan onze moeders en verwanten hun rokken meer hangen. Wij kunnen op eigen benen staan.
Citaat:
Belgische mannen hebben geen respect voor vrouwen. Zij gebruiken vrouwen tot ze hen beu zijn en laten de vrouw moederziel alleen met haar kinderen.
Een paar lijnen hoger vertelde je het omgekeerde. Weet je wel wat je wil?
Citaat:
Alimentatie betalen ze nauwelijks. De kinderen lopen trauma's op door de schuld van hun asociale, egoistische ouders die niet overeen kunnen komen.
Hoeveel kinderen ken je zo? Je moet er al heel wat kennen om zo te veralgemenen. Heb jij iets met kinderen?
Citaat:
Alsof dat niet genoeg is, maken ze ook nog kans om door hun stiefvader misbruikt te worden. Pedofilie/kindermisbruik is namelijk heel populair bij de Belgen.
In België is pedofilie strafbaar, in Moslimlanden normaal, en er wordt dus geen aandacht aan geschonken.
Oud 3 november 2009, 15:01   #179
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik meteen racist als ik kritiek uit op het Westen ? Jullie doen quasi niks anders dan kritiek uiten op moslims en islam, het is zowaar een nationale sport geworden !
Sport? Nee, alleen maar een aangenaam tijdverdrijf.
Oud 3 november 2009, 15:19   #180
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Sport? Nee, alleen maar een aangenaam tijdverdrijf.
Jullie als een verzuurde, labiele volk zonder zelfrespect en met een minderwaardigheidscomplex zijn afgunstig op de trots, het zelfvertrouwen en de standvastigheid van de moslimgemeenschap.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 3 november 2009 om 15:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be