![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de doostraf pijnloos uitgevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 57,89% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 26,32% |
ja met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
neen met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Folteren om bewijzen te vinden is barbaars; persoonlijk ben ik er tegen. Maar (kort na Dutroux is deze diskussie nog gevoerd) stel je voor dat slachtoffers van een pedofiel ergens opgesloten zitten, mogelijks zonder eten en drinken. En de pedofiel is opgepakt en wil niet zeggen waar de slachtoffers zitten .... Zou er zoiets bestaan als een waarheidsserum? Zo een middel dat ze kunnen inspuiten en waardoor je je zo euforisch gaat voelen en ongeremd, dat je "niet meer kan liegen" ..??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan dan gekocht worden door pedofielen en andere zotten ? De deeldiskussie over de doodstraf wegens politieke motieven is een aparte diskussie. Voor louter politieke motieven zou de doodstraf niet mogen. (politiek terrorisme, zoals bommen laten ontploffen of vliegtuigen neerhalen om politieke druk te zetten ... valt hier niet onder natuurlijk)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister
|
![]() Wat het recidive aspect betreft heb je gelijk. Dood is onherroepelijk. Maar dat mes snijdt langs twee kanten. Herstel in geval van vergissing omtrent het daderschap - waarvan er maar al te veel blijken te bestaan - is immers onmogelijk als je de onschuldig veroordeelde hebt geëxecuteerd.
Het wraakgevoel van de naasten zal trouwens vaak nooit verdwijnen noch lukt het steeds om het verlies te aanvaarden. Er is trouwens iets hypocriet in het gegeven dat een staat zijn burgers verbiedt te doden maar wel dat prerogatief voor zichzelf reserveert in het kader van de doodstraf. Tot slot blijkt het dat voor een democratie de doodstraf duurder is dan iemand levenslang opsluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je straft die nabestaanden misschien wel even hard als de veroordeelde zelf, terwijl zij totaal onschuldig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, de veroordeelde heeft ze gestraft door een misdaad te begaan.
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() So? Ze blijven onschuldig.
Laatst gewijzigd door dejohan : 10 november 2009 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Elke straf treft onschuldigen. Volgens jouw redenering mag dus niemand gestraft worden en iedereen mag er dus op los moorden.
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht pakweg iemand zijn kind levenslang in den bak zitten zou dat zeer doen, maar hij/zij is er nog wel. Mocht iemand zijn kind door de overheid gedood worden, dan zou dat voor de gemiddelde mens de totale nachtmerrie zijn. Laatst gewijzigd door dejohan : 10 november 2009 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, als men dan toch beslist van die man gewoon maar levenslang te geven, vind ik dat die het recht moet hebben om ook een boek te schrijven - onder voorbehoud dat hetgeen in het boek staat natuurlijk niet tegen de wet is, zoals aanzet tot misdaad of zo. Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat verbiedt mij om jou te vangen en jou op te sluiten. Maar de staat sluit zelf mensen op. Zie je het belachelijke van jouw redenering nu in ? Voor de rest weet ik natuurlijk ook wel dat er in het op dat vlak ontwikkelingsland Amerika veel mensen onschuldig veroordeeld werden. Vooral zwarten. Laat ons vooral ons peil van beschaving niet vergelijken met dat van die apen ginder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ge die kriminelen dus in den bak steekt, dan treft ge ook zijn onschuldige moeder/vader/echtgeno(o)t(e)/zoon/dochter ('k zal schoonmoeder hier maar niet vermelden .... okee sorrie, flauwe grap). Maar dat gegeven is dus geen argument om die misdadigers niet te straffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag ook pollen over de wijze van toediening ervan. Maar ja, sommigen krijgen nooit genoeg van de goeie ouwe versleten clicheetjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Da's geen argument, da's wishfull thinking.
Laatst gewijzigd door dejohan : 13 november 2009 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook helpt is totale desorientatie maar ook daar moet ge geduld voor hebben. Het zou in elk geval niet moeten gebruikt worden om een bekentennis af te dwingen, wel om informatie in te winnen die verifieerbaar is. In dit geval kan ik de waterboardende cia ers, en nsa ers alleen maar gelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar eh, denk goed na, levenslang, levenslang he, niet zo van we gaan eens 10 jaar zitten en dan strafvermindering vragen, ... nee effectief tot de man met de zeis er is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens ik denk dat het voor de gemiddelde mens al een nachtmerrie moet zijn te weten dat zoon of dochterlief, iemand gedood hebben. Nu het hangt al af van de situatie, passotionele moordenaars, hoeven van mij niet gexecuteerd te worden, het zou enkel maar mogen gaan om gevallen die vreselijke lustmoorden / roofmoorden etc gepleegd hebben, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister
|
![]() Ik ben voor 100 % tegen de doodstraf
|
![]() |
![]() |