![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga een voorbeeld nemen, in de ijdele hoop dat je het zou snappen (maar je snapt het al wel langer, je wit het alleen niet toegeven). Een kaffeebaas wil baas in eigen zaak spelen, en iedereen de vrijheid laten: hij werft personeel aan, maar zet er duidelijk bij: als je zwanger wordt, krijg je bij hem geen moederschapsverlof. Aan 6 maanden vlieg je buiten, zonder meer. Dat kan toch geen probleem zijn, want als je er niet mee akkoord zijt, dan gaat ge maar ergens anders sollisiteren ... Diezelfde kaffeebaas zal misschien graag toelaten aan zijn klanten om hard drugs te gebruiken in zijn zaak; om diverse goktoestellen te plaatsen in zijn zaak; om eten te serveren zonder de zeer strikte higiënische normen (maar de klanten weten het: we doen toch ons best, en bij u thuis gelden die te strikte regels ook niet hé ...) Aan de andere kant: ik begrijp je wel hoor. Je persoonlijke vrijheid wordt ingeperkt. En die vrijheid om te roken waar je ook maar zin had, die ben je meer en meer aan het kwijtspelen. Dat pikt. Maar toch zal het moeten. Desnoods hardleers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Gouverneur
|
![]() da's het enige wa pikt. wat gaat het volgende zijn??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verslaving tegen gaan? Euhm, en alcohol dan? Alcohol is een veel ergere verslaving dan roken hoor. Sociale contacten te bevorderen? Dat is iets uit de duim gezogen om maar iets te zeggen. Je geeft hier redenen op die misschien positief zijn wanneer je STOPT met roken. Deze rokers gaan echt niet stoppen met roken door het verbod in de café's hoor. Vandaar mijn vraag wat er mis is met een zaak waar iedereen duidelijk kan zien dat er gerookt mag worden. Dat sigaretten slecht zijn weet iedereen, daar hoef je niet meer mee aan te komen. Totaal een belachelijk vergelijking. Zwangerschap vergelijken met roken. ![]() Ik snap wel waarom je dit gebruikt omdat het in principe wel klopt wat je zegt. Maar in jou geval bepaal je iemand zijn leven buiten het werk en niet gewoon tijdens de werkuren. Je weet goed genoeg dat dit geen dingen zijn die je kan vergelijken. Ook hard drugs zijn niet te vergelijken met sigaretten. Je kan nu ook zeggen dat als een café baas geen vrouwen wil... wel een beetje serieus blijven. ![]() Goktoestellen...tja, persoonlijk vind ik dat men dat zou mogen. Je kan moeilijk als overheid dagdagelijks gokspellen waarin miljarden rondgaan elke week aankondigen op tv en tegelijkertijd zeggen dat men in bepaalde zaken geen toestelleke mag zetten waarop men kan gokken. Dat is de Belgische hypocrisie é. Higienische redenen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben geen roker dus het pikt langs geen kanten. Ik vind gewoon dat roken iets is waar de eigenaar zelf over moet kunnen beslissen. Ik vind dat jij dingen vergelijkt die niet te vergelijken zijn. Ik kan dit langs de andere kant ook doen...seks hebben met elkaar is het mooiste wat er kan zijn...waarom is dit verboden in de café's? Zelf drinken meenemen...waarom mag dat niet in restaurants? Ik neem toch overal zelf drinken mee naartoe, mag je nu dus al niet overal meer komen met je eigen drank... Is belachelijk, maar zo kan ik ook dingen gaan verzinnen die er totaal niets mee te maken hebben en die ook niet te vergelijken zijn. Een café openhouden waar duidelijk opstaat dat er gerookt mag worden, zo bepaal je niemands vrijheid die er zelf voor kiest binnen te gaan en bepaal je ook niet wat iemand moet of mag doen buiten het café. Je doet er niemand kwaad mee. Wat is hier het probleem mee. Mag je vrouwen weigeren? Ik dacht toch van niet é. Waarom laten wij het dan toe dat vrouwen niet in moskees binnen mogen zoals de mannen? Idd, heeft hier ook niets mee te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand is verplicht binnen te komen maar het mag wel en men weet dat er gerookt word.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementslid
|
![]() Vergissing! Een café is een openbare plaats, net als een station, een hotellobby, enz... Alleen als het een privéclub is, is de vergelijking met bij u thuis zinvol. Op openbaren plaasten is roken verboden, en dus zal het ook in café's verboden zijn. Dat dat nu nog niet het geval is, heeft alleen te maken met de slappe houding van onze politici.
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga je nog eens mijn goede raad geven, luistert nu ne keer: leg u erbij neer, spartel niet meer tegen, je wordt daar alleen maar ongelukkig van.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij als landeigenaar mag op je eigen grond rondrijden met een auto zonder rijbewijs. Probeer dat maar eens op de openbare weg. Stop a.u.b. met raaskallen en kalmeer. Denk aan uw hart (om te kalmeren) en aan uw en mijn longen (in 't kaffee). o ja, niemand is verplicht om binnen te komen bij jou. Natuurlijk niet. Hoe kom je er bij? Wat een overdreven fantazie: ergens verplicht moeten binnen gaan. Je weet natuurlijk wel waarover het gaat: ik het het recht om binnen te komen. En binnenkort zal dat recht uitgeoefend kunnen worden in een tabaksrookvrije lucht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 november 2009 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naast de kwestie: jij was er toch zo zeker van dat het rookverbod gewoonweg niet zou nageleefd worden. Ik legde je uit waarom dat wel het geval is.
Ten tweede stel ik je voor dat je even de statistieken raadpleegt over het aantal cafés in Vlaanderen en eens bekijkt wanneer de teloorgang van het volkscafé precies begonnen is (een hint: die trend is al meer dan 20 jaar bezig). Of, als dat je teveel moeite bent, stel ik je voor (ik weet niet hoe oud je bent, maar iedereen van boven de 25 kan dat zo) dat je gewoon eens even terugdenkt aan hoeveel cafés er 20 jaar geleden waren en hoeveel er nu nog zijn. Je kan - als je dat wil - die cijfers ook eens vergelijken met het aantal restaurants (een hint: die categorie is - ondanks een compleet rookverbod - alleen maar gegroeid). Het feit dat het aantal cafés afneemt heeft weinig te maken met het aankomende rookverbod, maar meer met het feit dat mensen meer thuis te doen hebben (beetje discussiëren op een forum, spelletje spelen ...), met het groeiende stigma op (overdag) drinken en rijden onder invloed en de spectaculaire groei van het aantal niet-rokers die liever thuis zitten dan te ruften na een avondje cafézitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 november 2009 om 14:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik ga geen zaken binnen waar goktoestellen staan ( bingo en derglijke ) ! das mijn vrijheid
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leg mij erbij neer...daar gaat het niet om. Alsof mijn mening plots zou veranderen omdat er een wetje bijgekomen is. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 18 november 2009 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat café's al langer aan het verdwijnen zijn is idd zo, maar dit is weer een extra duw voor degene die er nog waren om nu ook de deuren te moeten sluiten. En dit enkel voor degene die egoistisch zijn en jaren te laf waren om dan maar een rookvrij café te openen.
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.vctc.org.au/tc-res/Hospitalitysummary.pdf Op zijn slechts kan je zeggen dat je de gevolgen niet kan inschatten: http://www.beursgorilla.nl/economisc...rookverbod.asp Hier heb je nog een overzichtje van studies waaruit geen negatieve impact blijkt: http://www.tcsg.org/sfelp/economic.htm Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 november 2009 om 18:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doelde natuurlijk op de zogenaamde rechten van de kaffee-eigenaar om allerlei illegale goktoestellen te installeren in zijn eigen eigendom ... (recht dat hij dus niet heeft, verdomme ge moet hier duidelijk zijn, net zoals hij na de stemming van de wet het recht niet meer zal hebben toe te laten dat zijn klanten roken in zijn kaffee).
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar allez gij, 't is toch simpel: de verkozenen des volks, waar gij uw bijdrage aan geleverd hebt om ze te verkiezen, drukken op het stemknopje ... en als een meerderheid ... bla bla ... we hebben hen spesiaal verkozen omdat we vinden dat ze getuigen van de dingen waarvoor we staan, en die dus een draagvlak hebben als zij een meerderheid kunnen vormen bij een stemming. Iedere Vlaming kiest ten slotte toch voor die m/v die hij zijn/haar stem waard vindt. Anders zijt ge wel goed zot.
|
![]() |
![]() |