![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
het Vlaams Blok zou aan de ene groep meer rechten willen toekennen dan aan de andere groep. De discussie die daarop volgt, gaat over de vraag of dit al dan niet terecht is en al dan niet discriminatie kan genoemd worden. Daarop antwoorden verschillende mensen dat een dergelijk selectief toekennen van rechten verantwoord is, en ze halen voorbeelden aan om dit te staven. In onze maatschappij worden de meeste rechten selectief toegekend. Meestal gaat het hierbij om een verantwoorde vrijheidsbeperking. Het verschil tussen verantwoorde vrijheidsbeperking en discriminatie is volgens mij grotendeels een kwestie van culturele normen. |
||
![]() |
![]() |
#162 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
geef ze maar aan, en ik zal direct eens gaan zorgen voor een doordacht antwoord ![]() |
||
![]() |
![]() |
#163 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar er is inderdaad nog veel werk aan de winkel. Ik herinner mij de commentaar van een kennis van mij, de dag na een fuif: "Ik heb niets tegen homo's, maar ze moeten niet voor mijn neus staan kussen!" Terwijl diezelfde kennis helemaal geen moeite had met kussende heterokoppels. Ik herinner mij ook dat ik de grootste moeite had om mijn vriendinnen mee te krijgen naar het jaarlijkse filmfestival van de holebigemeenschap in Leuven: "ik kan daar niets gaan doen, ik ben zo niet", "wie weet tussen wat soort volk gaan we daar terecht komen", ... Maar ik geloof niet dat we deze discussie kunnen winnen door een heksenjacht op homofoben, of door iedereen te stigmatiseren als homohater die bijvoorbeeld tegen adoptierecht voor holebi's is. |
||
![]() |
![]() |
#164 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Welkom! |
||
![]() |
![]() |
#165 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Homofilie kan niet gezien worden als een cultureel product, omdat het ook in de dierenwereld voorkomt. |
||
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ieder mens moet ook niet gelijk behandeld worden volgens mij: iedereen dezelfde rechten maar verschilende plichten. Vb.: Rijke mensen zouden mijns inzien hogere boetes moeten betalen dan armen. Onze maatschappij zit gewoon verkeerd in mekaar. Stel: Ik ben zeer slim en studeer economie en start een bedrijfje. Na enkele jaren word ik een erkend manager en enkele topbedrijven willen me als manager. Ik werk misschien wel hard maar ik moet niet elke dag tien gehandicapten in hun bed leggen terwijl ik met rugklachten zit; toch verdien ik 10 keer zoveel als een opvoeder. Iedereen gelijk??? Alle individuele verschillen moeten zoveel mogelijk weggewerkt worden door de overheid en door de maatschappij. Dat is de grote uitdaging! |
|
![]() |
![]() |
#167 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#171 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Voor wie gold die wet dan eigenlijk? |
||
![]() |
![]() |
#172 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Of hrrft die dan geen rechten! Rechten worden gegeven in consensius en in overleg. Waarom moeten holibi's huwen. De gewone heteroburger kan geen samenlevingscontract afsluiten, de holibi wel. Dan zijn we als hetero weeral het haasje. Het huwelijk voor de holibi, aanzie ik gewoon als een provocatie. We zijn gelijk jullie, maar we zijn niet gelijk! begrijpe wie kan. Ik ontzeg de holibi gemeenschap zeker niet het recht, om op te komen voor het homohuwelijk. Maar dat die gemeenschap, mij dan ook niet het recht ontneemt om deze stap, een stap te ver te vinden; en er mij tegen te verzetten, zonder homofoob genoemd te worden. U noemt mij een homohater omdat ik niet klakkeloos in Uw denktrant zit. Hoe moet ik U noemen. Heterofoob! Om deftig te blijven! Wanneer men tegen Uw mening is gaat U direct de mensen stigmatiseren. Ik heb homo vrioenden, maar ze denken er niet aan om in het huwelijksbootje te stappen. Alleen een kleine groep van provocateurs, maken dat er slecht gesproken wordt over de homo gemeenschap! |
||
![]() |
![]() |
#173 |
Vreemdeling
|
![]() Dus wanneer je als holebi wil trouwen, dan provoceer je?
Het een heeft niets met het andere te maken, die vergelijking is gewoon belachelijk.. Ik wil ook niet trouwen, zoals jouw vrienden zoals je zegt, maar dan nog vind ik het niet slecht dat ze mogen trouwen.. Als dat mensen hun droom is, moet je zoiets niet meteen gaan afbreken omdat enkele tere hartjes er niet tegen kunnen.. Ik noem jouw geen homohater, maar zeggen dat willen trouwen provoceren is.. vind ik toch niet echt positief ook niet! |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN