![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 26 november 2009 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staat immers nergens in de Koran dat het dier niet mag verdoofd zijn, dit staat evenmin in de Torah, bij mijn weten. Ik zou niet durven stellen dat in deze, de "westerse mens" in die mate geëvolueerd is en humaner geworden. Weet je hoe pluimvee behandeld wordt in het slachthuis? Heb je al de beelden gezien hoe ze aan hun poten worden opgehangen? En dit is wettelijk! De uitzondering voor pluimvee is er niet uit religieuze overweging; tenzij je ongebreideld geldbejag een religie noemt. Lees de wetgeving, en merk op hoe dikwijls er gesteld wordt "onnodig" "zo mogelijk" "passende" Lees ook wat de toegestane methodes zijn om te bedwelmen en te doden. http://home.scarlet.be/~ds964938/wetgeving/wet021.html De wijze waarop de dieren behandeld worden (ook volkomen legaal) in de bio-industrie zou ik ook niet "geëvolueerd en humaan" durven noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het omgekeerde gebeurt nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heb je liever? Een erbarmelijk leven met op het einde een lekkere laatste maaltijd met een fataal slaapmiddeltje, of een waardig leven met op het einde een keeldoorsnijding? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De Westerse mens is dus geëvolueerd en humaner geworden." Ik schreef "Ik zou niet durven stellen dat in deze, de "westerse mens" in die mate geëvolueerd is en humaner geworden. Weet je hoe pluimvee behandeld wordt in het slachthuis? Heb je al de beelden gezien hoe ze aan hun poten worden opgehangen? En dit is wettelijk! De uitzondering voor pluimvee is er niet uit religieuze overweging; tenzij je ongebreideld geldbejag een religie noemt." http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=162 Deze discussie gaat over onverdoofd slachten. Zoek eens op hoe straf kippen verdoofd zijn voor ze geslacht worden. "Slacht van pluimvee kan stukken beter Ondanks al deze technieken is er volgens Lambooij nog heel veel mis met de gangbare slachtmethoden. In Nederland worden ruim 9.000 kippen per uur bij de poten opgepakt en ondersteboven aan een haak gehangen. Daarna gaan ze kopje onder in een waterbad dat onder stroom staat, waardoor ze buiten bewustzijn raken. Direct na de verdoving wordt de keel doorgesneden en sterft de kip door bloedverlies, de zogenoemde verbloeding. "De methode voor kippen vind ik het slechtste van wat er momenteel in de praktijk gebeurt", zegt Lambooij. "Veel kippen raken niet verdoofd, poten raken ontwricht bij het ophangen en de slacht duurt te lang. Technisch gezien kan het veel beter."" http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=3145 Vertel me nu waar ik onrecht vergoelijk. Met citaat; geen interpretatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn vraag, want ik kreeg er geen antwoord op. Wel rond-de-pot gezwijmel naar klassieke artisjok-stijl dat mijn stelling nog maar eens bewijst. Citaat:
- vanwege het VB - vanwege NVA : http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=3473 En zelfs Almaci is wakker geworden : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091126_078 ![]() Alvast een goede start. Hopelijk komt er wat van ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Afschuwelijk. Ik laat het vlees liggen in de supermarkt tot ze kunnen verzekeren dat het NIET halal geslacht is. foert vuile multicullers barbaren dat zijn jullie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Selectief lezer?
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat begrijp je niet aan mijn vraag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() uh oh, we are heading for a novelty
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Vreemd dat hier niets over gezegd wordt: http://www.guardian.co.uk/world/2009...festival-nepal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Right. Als ge niet eens zijn antwoord kunt vatten zal 't wel niet veel voorstellen. Ge moet eens kijken waarop het een antwoord is ...
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 26 november 2009 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vrij duidelijk wie hier zonder argumenten zit hé. Ik geef dus nogmaals de hypocrisie aan van de biefstuketer die het plots 'barbaars' vindt dat rituele slachtingen dierenleed veroorzaken. Heeft niks te maken met al dat verbitterde en gefrustreerde gezever dat jij hier even uit je bek liet rollen.
![]() |