Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2009, 19:13   #161
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Aan de reflexen van de linkerzijde te zien, mogen alle culturen veroordeeld worden voor hun eigen specifieke vormen van dierenmishandeling. Er is maar één (1) cultuur (en zijn specifieke vormen van dierenmishandeling) waar je over MOET zwijgen of je krijgt de banvloeken van links op je dak: dat is de islamitische cultuur. In dat geval staat de linkerzijde sofort op haar achterste poten, nog voor de moslimgemeenschap gereageerd heeft. Ergerlijk hypocriet is dat.
WAAR BEWEER IK DAT ? WAAR VERGOELIJK IK DE RITUELE SLACHTINGEN ????

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 november 2009 om 19:13.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 19:41   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Volgens de Islam is het niet toegestaan om dieren te laten lijden, zegt u. Wel, dat ze dan hun offerdieren verdoven alvorens ze te slachten!
In de bijbel wordt offeren ook beschreven, die dieren waren ook niet verdoofd. Pas eeuwen later werden die verdovingstechnieken uitgevonden en op punt gesteld en ieder normaal mens gebruikt ze nu. De Westerse mens is dus geëvolueerd en humaner geworden. Waarom kan een moslim niet voor een keertje mee-evolueren?
En natuurlijk gaan die slachthuizen die het onverdoofd slachten toepassen zwaar in de fout.
Goed dat we GAIA hebben dat dergelijke toestanden durft aan te klagen.
Een deel van de Moslims gaat akkoord met het verdoofd slachten. Een deel van het halal vlees is afkomstig van dieren die verdoofd geslacht werden.
Er staat immers nergens in de Koran dat het dier niet mag verdoofd zijn, dit staat evenmin in de Torah, bij mijn weten.

Ik zou niet durven stellen dat in deze, de "westerse mens" in die mate geëvolueerd is en humaner geworden.

Weet je hoe pluimvee behandeld wordt in het slachthuis? Heb je al de beelden gezien hoe ze aan hun poten worden opgehangen? En dit is wettelijk!
De uitzondering voor pluimvee is er niet uit religieuze overweging; tenzij je ongebreideld geldbejag een religie noemt.

Lees de wetgeving, en merk op hoe dikwijls er gesteld wordt "onnodig" "zo mogelijk" "passende"
Lees ook wat de toegestane methodes zijn om te bedwelmen en te doden.
http://home.scarlet.be/~ds964938/wetgeving/wet021.html

De wijze waarop de dieren behandeld worden (ook volkomen legaal) in de bio-industrie zou ik ook niet "geëvolueerd en humaan" durven noemen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 20:08   #163
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
WAAR BEWEER IK DAT ? WAAR VERGOELIJK IK DE RITUELE SLACHTINGEN ????
Euh, ik heb de verkeerde - u - gekwoot. Te laat gezien. No offence !
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 20:11   #164
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Weet je hoe pluimvee behandeld wordt in het slachthuis? Heb je al de beelden gezien hoe ze aan hun poten worden opgehangen?
Een onrecht vergoelijken met een ander onrecht. Dat bedoelde ik met die typische hypocriete temperreflex van zodra direnmishandeling door moslims in beeld komen.
Het omgekeerde gebeurt nooit.
Oud 26 november 2009, 20:15   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een onrecht vergoelijken met een ander onrecht. Dat bedoelde ik met die typische hypocriete temperreflex van zodra direnmishandeling door moslims in beeld komen.
WAAR BEWEER IK DAT ? WAAR VERGOELIJK IK ONRECHT????
Oud 26 november 2009, 20:16   #167
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er is vooruitgang in de selectieve jaarlijkse verontwaardiging, de obligate jaarlijkse topic kwam laat dit jaar.

Om het even over cultuur te hebben, behoren ook wij tot het barbaarse ras van paardenvleeseters, en dit zelf volgens de angelsaxische cultuurnormen. Vertel maar ens aan een engelsman of een amerikaan dat je paardenbiefstuk lust. Het afgrijzen staat op hun gezicht te lezen, ongacht de manier van slachten.

Een pluspunt dit jaar is dat ook de joden nu in het vizier komen, daar waar ze jarenlang niet aanwezig waren in de discussie, en toch net dezelfde slachtmethoden hebben als moslims.

Om het dan over slachten te hebben, en het superieure in onze gebruiken, dan zal ik even de vis en schaaldieren buiten beschouwing moeten laten, want die laten we superieur lanzaam stikken, sommigen worden levend van hun ingewanden ontdaan, en anderen levend gekookt. Maar voor de rest koesteren we onze superioriteit met het zogezegd verdoven van viervoeters, tot je de praktijk gaat zien in slachthuizen en bij thuisslachtingen.

over het einde van pluimvee, konijnen en overtollig geboren huisdieren op ht erf zal ik ook zedig zwijgen als lid van dergelijke superieure maatschappij moet je nu eenmaal naar de anderen wijzen, om er zelf beter uit te komen.

En tenslotte nog een woordje over de fine fleur van ons superieur ras, deze die gewapend door de velden trekken en op alles schiet wat beweegt. Hoeveel aangeschoten nodeloos lijdend wild zouden die niet achterlaten.
Scherpzinnig. Het is gemakkelijk de fouten van een ander te zien en ondertussen de eigen gewoonten als normaal en beschaafd te beschouwen. De discussie dient opengetrokken te worden zonder één vorm van dierenmishandeling te vergoeielijken door naar een andere vorm van dierenmishandeling te verwijzen.

Wat heb je liever? Een erbarmelijk leven met op het einde een lekkere laatste maaltijd met een fataal slaapmiddeltje, of een waardig leven met op het einde een keeldoorsnijding?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 20:45   #168
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom haal je anders een ander onrecht aan dan om een poging tot vergoeilijking te doen? Deze discussie gaat over het onverdoofd 'ritueel' slachten van runderen, niet over kippen.
Oud 26 november 2009, 21:12   #169
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom haal je anders een ander onrecht aan dan om een poging tot vergoeilijking te doen? Deze discussie gaat over het onverdoofd 'ritueel' slachten van runderen, niet over kippen.
Ik haal dit aan in antwoord op :
"De Westerse mens is dus geëvolueerd en humaner geworden."

Ik schreef
"Ik zou niet durven stellen dat in deze, de "westerse mens" in die mate geëvolueerd is en humaner geworden.

Weet je hoe pluimvee behandeld wordt in het slachthuis? Heb je al de beelden gezien hoe ze aan hun poten worden opgehangen? En dit is wettelijk!
De uitzondering voor pluimvee is er niet uit religieuze overweging; tenzij je ongebreideld geldbejag een religie noemt."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=162

Deze discussie gaat over onverdoofd slachten.

Zoek eens op hoe straf kippen verdoofd zijn voor ze geslacht worden.
"Slacht van pluimvee kan stukken beter
Ondanks al deze technieken is er volgens Lambooij nog heel veel mis met de gangbare slachtmethoden. In Nederland worden ruim 9.000 kippen per uur bij de poten opgepakt en ondersteboven aan een haak gehangen. Daarna gaan ze kopje onder in een waterbad dat onder stroom staat, waardoor ze buiten bewustzijn raken. Direct na de verdoving wordt de keel doorgesneden en sterft de kip door bloedverlies, de zogenoemde verbloeding. "De methode voor kippen vind ik het slechtste van wat er momenteel in de praktijk gebeurt", zegt Lambooij. "Veel kippen raken niet verdoofd, poten raken ontwricht bij het ophangen en de slacht duurt te lang. Technisch gezien kan het veel beter.""
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=3145

Vertel me nu waar ik onrecht vergoelijk. Met citaat; geen interpretatie.
Oud 26 november 2009, 21:25   #170
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haal dit aan in antwoord op :
"De Westerse mens is dus geëvolueerd en humaner geworden."

Ik schreef
"Ik zou niet durven stellen dat in deze, de "westerse mens" in die mate geëvolueerd is en humaner geworden.

De uitzondering voor pluimvee is er niet uit religieuze overweging; tenzij je ongebreideld geldbejag een religie noemt."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=162

Deze discussie gaat over onverdoofd slachten.

Zoek eens op hoe straf kippen verdoofd zijn voor ze geslacht worden.
"Slacht van pluimvee kan stukken beter
Ondanks al deze technieken is er volgens Lambooij nog heel veel mis met de gangbare slachtmethoden. In Nederland worden ruim 9.000 kippen per uur bij de poten opgepakt en ondersteboven aan een haak gehangen. Daarna gaan ze kopje onder in een waterbad dat onder stroom staat, waardoor ze buiten bewustzijn raken. Direct na de verdoving wordt de keel doorgesneden en sterft de kip door bloedverlies, de zogenoemde verbloeding. "De methode voor kippen vind ik het slechtste van wat er momenteel in de praktijk gebeurt", zegt Lambooij. "Veel kippen raken niet verdoofd, poten raken ontwricht bij het ophangen en de slacht duurt te lang. Technisch gezien kan het veel beter.""
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=3145

Vertel me nu waar ik onrecht vergoelijk. Met citaat; geen interpretatie.

Ik herhaal mijn vraag, want ik kreeg er geen antwoord op. Wel rond-de-pot gezwijmel naar klassieke artisjok-stijl dat mijn stelling nog maar eens bewijst.

Citaat:
Het goede nieuws is dat er wetsvoorstellen komen om het ritueel slachten te verbieden.

- vanwege het VB
- vanwege NVA : http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=3473

En zelfs Almaci is wakker geworden : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091126_078

Alvast een goede start. Hopelijk komt er wat van !
Oud 26 november 2009, 21:27   #171
grimbergen
Banneling

Standaard

Afschuwelijk. Ik laat het vlees liggen in de supermarkt tot ze kunnen verzekeren dat het NIET halal geslacht is. foert vuile multicullers barbaren dat zijn jullie
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 21:27   #172
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn vraag, want ik kreeg er geen antwoord op. Wel rond-de-pot gezwijmel naar klassieke artisjok-stijl dat mijn stelling nog maar eens bewijst.
Selectief lezer?
Oud 26 november 2009, 21:33   #173
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Selectief lezer?
Nee, kritische lezer.
Oud 26 november 2009, 21:35   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn vraag, want ik kreeg er geen antwoord op.
Wat begrijp je niet aan mijn antwoord?

Citaat:

Wat begrijp je niet aan mijn vraag?
Oud 26 november 2009, 21:40   #175
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je niet aan mijn antwoord?
Wat begreep je niet aan mijn vraag? Ik wacht nog steeds op een antwoord TER ZAKE, niet op afwijkend bladvulsel-gezaag.
Oud 26 november 2009, 21:40   #176
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

uh oh, we are heading for a novelty
Oud 26 november 2009, 22:09   #177
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begreep je niet aan mijn vraag? Ik wacht nog steeds op een antwoord TER ZAKE.
Ik stel vast dat je niet kan aantonen waar ik onrecht vergoelijk.
Oud 26 november 2009, 22:15   #178
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Vreemd dat hier niets over gezegd wordt: http://www.guardian.co.uk/world/2009...festival-nepal
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 22:22   #179
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, kritische lezer.
Right. Als ge niet eens zijn antwoord kunt vatten zal 't wel niet veel voorstellen. Ge moet eens kijken waarop het een antwoord is ...

Laatst gewijzigd door Pølle : 26 november 2009 om 22:22.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 22:34   #180
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En plots gaan de verdraagzame, linkse rakkers aan de kant van de dierenbeulen staan. "Sla die beestjes maar dood, liefst met veel bloed, gespartel en minutenlange doodsreutels, t'is multicultuur en dus moeten we onze normen haten en verguizen en die van ons kiesvee ten allen prijze ophemelen. Laten we en cours de route die rechtse rakkers ook snel nazificeren, criminaliseren, demoniseren. Daar zijn we fantastisch goed in als we zonder argumenten zitten, maar toch ons grote gelijk willen halen."
Man, je bazelt. Waar zie jij een linkse rakker gelukkig zijn met een doodsreutelend dier? Waar zie jij het ophemelen van multicultureel kiesvee? Waar zie jij een nazificering, een criminalisering, een demonisering?

Vrij duidelijk wie hier zonder argumenten zit hé.

Ik geef dus nogmaals de hypocrisie aan van de biefstuketer die het plots 'barbaars' vindt dat rituele slachtingen dierenleed veroorzaken. Heeft niks te maken met al dat verbitterde en gefrustreerde gezever dat jij hier even uit je bek liet rollen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be