![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als die kinderen bang genoeg zijn, lijkt het mss alsof ze jou en je regels respecteren ... maar verwar het toch maar nooit met echt respect. eens ze groot genoeg zijn ontvluchten ze je, en terecht ! ik wens hen de moed toe om dat heel snel te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() de psychiaters en psychologen hebben daar eind vorig jaar actie tegen gevoerd ... ze hebben niet gestaakt ... ze zijn vrijwillig een aantal zaterdagen gaan werken ... chapeau ! veel idealisten daar ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik "schijnbaar" mijn buurman niet vermoord omdat ik door de staat "geterroriseerd" word, als ik "schijnbaar" aan de toegelaten snelheid rijd omdat ik door de rijkspolitie en hun radars geterroriseerd word, als ik "schijnbaar" mijn belastingen betaal, als ik schijnbaar dus alle wetten opvolg van het land waar ik leef, ook al heb ik daar "in mijn diepste binnenste" geen respect voor, dan is dat goed genoeg he. Natuurlijk ben ik dan een eikel en heb ik niks begrepen van wat het wil zeggen, in een samenleving leven, maar dat is mijn domme schuld, en daar ligt die samenleving dus niet wakker van he. Als ik daarentegen, met alle "respect voor de samenleving in mijn hart", aan 250 km/u door de stad raas, dan is dat wel een probleem voor die samenleving. Het is dus beter dat ik mij schijnbaar aan de regels houd, dan dat ik "met volle respect" een schadelijk gedrag heb. Wel, dat is hier net hetzelfde. Want in de eerste plaats moet een kind geen terreur zijn voor zijn omgeving, en het zijn omgeving (waaronder kinderen die zich WEL goed gedragen) niet nodeloos lastig maken. En in de eerste plaats moet een kind ook geen gevaar of grote kosten voor zichzelf of zijn omgeving betekenen. Vandaar dat gehoorzaamheid nodig is, tenminste als je een of andere verantwoordelijkheid over kinderen hebt. Natuurlijk zijn er sommige onverdragelijke snotters die ENKEL maar met "terreur" op hun plaats gehouden worden, en ik ben het met je eens dat ze daar dus niet door "opgevoed" worden, maar tenminste wordt de schade voor hun omgeving door die "terreur" dan beperkt - en dat is dan al een goed resultaat. Maar eerlijk gezegd, zo zijn er niet veel kinderen. De meeste kinderen beseffen wel, eens ze, via "terreur", in het gareel worden gehouden, dat zich goed gedragen best voordelen heeft. Dat de omgeving dan veel aangenamer met hen wordt, dat ze dan leuke dingen kunnen doen, dat men dan met hen op een aangename wijze kan bezig zijn en dergelijke meer. En door gewoonte en zo komt het goeie gedrag dan op den duur als tweede natuur. En voor die paar rancuneuze rotzakjes bij wie dat niet diets kan gemaakt worden, die zullen niet opgevoed worden, en die zullen niks bijleren, maar we beperken dan tenminste de schade die ze aan anderen aanbrengen. Citaat:
Als je het over mijn zoon zou hebben, als er ene is die zeker niet door mij geterroriseerd rondloopt is die het wel, hoor. Ik heb hem heel zelden een klap gegeven, en het zou mij verwonderen mocht het nog eens nodig zijn. Maar als het nodig zal zijn, zal ik hem die geven. Maar nog eens, ik denk niet dat zoiets nog nodig is bij hem. Hij weet waar de grenzen liggen. En die liggen zelfs redelijk ver, ik ben vrij tolerant en ik kan over veel dingen praten en onderhandelen. Maar soms (niet vaak) is het nu eenmaal nodig om op een gehoorzaamheid kunnen te rekenen, en dan moet die er zijn. Zo hoort het, vind ik. Het feit zelf dat ik voor een zo voor de hand liggende zaak van gezond verstand, van evidentie zelf, hier op het "beschuldigdenbankje" word geplaatst door een aantal zacht-gekookte eieren, laat zien wat een ramp de opvoeding van kinderen bij velen is geworden. En dan maar de hulp inroepen van psychiaters en van psychologen. Geen wonder dat daar lange wachtlijsten zijn ! Straks gaan er ook nog diensten zijn om U te leren een ommelet te bakken zonder eieren te breken...
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2010 om 13:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Hoera, ik mag mijn kind nu slaan zonder schuldgevoel! Laten we dat allen gaan doen!" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() sinds wanneer zou het slaan van je kinderen gepaard moeten gaan met een schuldgevoel?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het zichzelf het leven moeilijk maken terwijl er een perfecte, eeuwen-oude oplossing aan het probleem bestaat, waarvan de effectiviteit aangetoond is.
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen slaan is duidelijk een teken van zwakte.
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Ik vertaal gewoon even wat freespirit lijkt te zeggen. Hij viert het.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 januari 2010 om 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ga je het ziekenhuis niet van in, hoor. En heeft de meester je destijds nooit bij je haar of bij je oor genomen ? Dat werkte heel effectief, want dat doet enkel maar heel veel pijn als je tegenstribbelt. Als je de opgelegde beweging volgt, dan voel je zo goed als niks. Hetzelfde met een polsklem. En zulke dingen beschadigen niks, maar zijn wel heel effectief.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is heel goed mogelijk, en ik wens mij daar trouwens niet eens in te verdiepen "welke woorden moet ik kiezen, welke body language moet ik gebruiken, hoe moet ik mij opstellen ten aanzien van die klein mannen zodat ze mij sympatiek vinden, of dat ze "respect" voor mij krijgen, zodat ik "natuurlijke autoriteit" kan opbouwen met hen". Hoe kan ik hun vertrouwen winnen ? Hoe moet ik mij kleden, welke spelletjes moet ik met hen spelen, wat moet ik zeggen dat ik leuk vind opdat ze mij een toffe knul vinden ? Al dat gepalaver interesseert mij niet, ik ga voor een techniek met zekere resultaten zonder tijdsverlies en zonder teveel moeite. Je kan aan een politieagent die je op de bon sleurt, of die je handboeien komt aandoen omdat hij een arrestatie bevel voor jou komt uitvoeren, ook zeggen dat hij geen natuurlijk gezag heeft, en dat hij tekenen van zwakte toont door dat machtsgebruik. Dat kan hem ook niet schelen. 't is gewoon dat die agent daar geen boodschap aan heeft, en snel zijn ding moet doen want hij heeft nog ander werk. Ik ga ook niet veel tijd en adem verprutsen aan een kleine die zich slecht gedraagt en niet wil gehoorzamen. Da's op 30 seconden geregeld.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens, het is geen wonder dat men tegenwoordig zoveel onbeschofte jongeren aantreft. Die zijn nooit in 't gareel gedwongen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2010 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet verwonderd zijn als hij/zij het later thuis aftrapt.