Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2010, 11:23   #161
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Mijn kinderen zijn niet anders dan andere kinderen. Wat bij mij lukt, lukt bij anderen ook. Het vraagt wel meer inspanning, maar dat is onze verantwoordelijkheid als ouder. Als je echt niet weet wat doen, zoek dan professionele hulp. Ik zou dan kiezen voor een CGG (centrum geestelijke gezondheidszorg). Daar helpen ze jou en je gezin al voor 5 EUR (en soms nog minder) per uur. Je levenskwaliteit zal er zeker door verbeteren en je zal mogelijk heel wat problemen in de toekomst erdoor kunnen vermijden.
² !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:29   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je logica klopt niet, want de braafste kinderen hebben ook de vader met veruit de meest losse en zware hand. Die gehoorzamen op een vingerknip.
En degene die de meeste psychologische aanpakken gebruikt, kan zijn kleine niet te baas, slaat er ook op, maar dat haalt niet veel uit en ik begrijp ook waarom: tegen dat hij begint te slaan heeft iedereen het al zo op de zenuwen van het roepen en tieren dat het niet veel zin meer heeft (het lijkt eerder slaan te zijn om zichzelf wat te ontspannen). Het duurt veel te lang. De gehoorzaamheid moet snel volgen als de grens bereikt is, en nog 10 minuten palaveren, dreigen, chanteren, trachten te overhalen maakt die grens enkel maar flou. Een grens is: tot hier en niet verder en je wereld vergaat als je erover wil komen.

En toch is die kleine met mij redelijk braaf. Ik denk dat het komt omdat hij met mij weet dat ik redelijk veel toelaat, maar dat er een heel harde muur is waar hij niet moet hopen van voorbij te komen en dat ik mij geen enkel middel ontzeg om hem binnen die lijn te houden. Ik verhef mijn stem dan ook bijna niet. Eerst verhef ik ze wat, en als dat niet werkt, praat ik weer heel normaal. Ik zeg hem heel kalm en dreigend ijzig dat het ongelooflijk slecht met hem gaat gaan. En als dat niet helpt, dan komen de klappen. Zoveel hij er maar wil, maar 1 volstaat meestal. Enfin, bij hem heb ik dat dus maar 1 keer moeten doen.

Met de kinderen van de andere, die brave kinderen, daar heb ik niet de minste problemen mee. Die zijn zo gewoon van te gehoorzamen, dat ik soms zelfs moet aandringen om hun duidelijk te maken dat ze mogen kiezen, en dat als wat ik hen voorstel hen niet aanstaat, ze ook "nee" mogen zeggen. Daar vind ik zelf dat de schroef wat te hard is aangedraaid.

Want hier gaat het uiteindelijk om. Kinderen moeten opgevoed worden, maar alvorens er zelfs maar "opvoeding" ter sprake komt, moeten kinderen eerst gehoorzamen. Niet omdat zoiets deel uit maakt van hun opvoeding - hoewel in zekere mate zoiets hoort tot hun opvoeding natuurlijk - maar wel omdat ouders en andere volwassenen die de verantwoordelijkheid over die kinderen hebben, die gehoorzaamheid nodig hebben om hun verantwoordelijkheid uit te oefenen. Je kan niet verantwoordelijk zijn over een eventueel onredelijk wezen zonder daar ook bevel over te kunnen voeren. Met andere woorden, die gehoorzaamheid moet absoluut zijn, en met alle middelen afgedwongen kunnen worden. En zoals we weten, is de enige uiteindelijke manier van gehoorzaamheid afdwingen, fysiek geweld.

Het klappen geven is dus niet in de eerste plaats louter "opvoedkundig" maar eerder autoritair, in de zin dat het dient als middel om zich van een gehoorzaamheid te garanderen.

EENS kinderen gehoorzamen, kan men denken aan hun opvoeding. Maar in de eerste plaats moeten ze doen wat hen gezegd wordt. En er zijn er bij wie dat redelijk gemakkelijk gaat, en er zijn er die daaraan proberen te ontkomen. En dan moeten alle middelen aangewend worden om die eerst laten te gehoorzamen, en om hen duidelijk te maken dat er in elk geval geen alternatief bestaat. Dat het ondenkbaar is om niet te doen of te laten waar men een hard bevel toe gekregen heeft.

Kinderen die in de eerste plaats al niet eens gehoorzamen, daar kan men niet gaan praten over opvoeding, we zijn daar niet aan toe, dat zijn wilde beesten. Niks tegen wilde beesten, maar daar moet je dan ook geen verantwoordelijkheid over hebben, he.

Met andere woorden, dat "fysiek geweld" is in de eerste plaats nodig om een kader te kreeren waarbinnen aan een opvoeding kan begonnen worden. Zonder zulk kader kan men zelfs niet over opvoeding praten, he. Voor sommige kinderen is dat niet nodig omdat die redelijk zijn en dat die dingen vanzelf gaan, voor anderen is het gewoon voldoende dat ze weten dat die optie er is, en dan zijn er van die ambetante kinderen die voortdurend moeten ondervinden dat ze te ver gegaan zijn.
angst en terreur zaaien is niet opvoeden, integendeel.
en als die kinderen bang genoeg zijn, lijkt het mss alsof ze jou en je regels respecteren ... maar verwar het toch maar nooit met echt respect.
eens ze groot genoeg zijn ontvluchten ze je, en terecht ! ik wens hen de moed toe om dat heel snel te doen.
Oud 7 januari 2010, 11:32   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Maximum 15 euro dus. Spotgoedkoop, als je weet dat er psychaters zijn die 10x zoveel vragen voor 1 consultatie.
idd met ferme wachtlijsten tot gevolg

de psychiaters en psychologen hebben daar eind vorig jaar actie tegen gevoerd ... ze hebben niet gestaakt ... ze zijn vrijwillig een aantal zaterdagen gaan werken ...

chapeau !

veel idealisten daar !
Oud 7 januari 2010, 13:03   #164
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Pve spreekt niet over lijfstraffen en halfdood in het ziekenhuis slaan hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 13:48   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Angst en terreur", voor snotneuzen die zich niet gedragen en een klap krijgen, goe bezig. Geen wonder dat er tegenwoordig zoveel onbeschofte jongeren rondlopen en dat het bijna onmogelijk is geworden om les te geven in verschillende scholen. De angst en terreur is daar aan de andere kant van de leraarstafel gegaan.

Citaat:
en als die kinderen bang genoeg zijn, lijkt het mss alsof ze jou en je regels respecteren ... maar verwar het toch maar nooit met echt respect.
Kijk, er zijn er die moeilijk doen, en het enige wat daarvan verwacht wordt, is dat ze "schijnbaar" de regels respecteren. Want als ze dat schijnbaar genoeg doen, wel, dan respecteren ze die regels uiteindelijk, he. Als ze "schijnbaar" zwijgen, als ze "schijnbaar" ophouden met vechten, als ze "schijnbaar" aan tafel blijven zitten, als ze "schijnbaar" alles doen wat een minimum aan correct gedrag inhoudt, dan is dat voor hun omgeving, goed genoeg. Als ze zulk een slecht karakter hebben, dat ze dat enkel en alleen maar doen omdat ze "geterroriseerd" zijn, wat dus wil zeggen dat de enige manier om hen een aanneembaar gedrag te laten ondervinden via "terreur" moet gebeuren, dan is dat jammer voor hen, maar dat is nog altijd beter dan dat ze zich onverdraaglijk gedragen ten aanzien van hun omgeving.

Als ik "schijnbaar" mijn buurman niet vermoord omdat ik door de staat "geterroriseerd" word, als ik "schijnbaar" aan de toegelaten snelheid rijd omdat ik door de rijkspolitie en hun radars geterroriseerd word, als ik "schijnbaar" mijn belastingen betaal, als ik schijnbaar dus alle wetten opvolg van het land waar ik leef, ook al heb ik daar "in mijn diepste binnenste" geen respect voor, dan is dat goed genoeg he. Natuurlijk ben ik dan een eikel en heb ik niks begrepen van wat het wil zeggen, in een samenleving leven, maar dat is mijn domme schuld, en daar ligt die samenleving dus niet wakker van he. Als ik daarentegen, met alle "respect voor de samenleving in mijn hart", aan 250 km/u door de stad raas, dan is dat wel een probleem voor die samenleving. Het is dus beter dat ik mij schijnbaar aan de regels houd, dan dat ik "met volle respect" een schadelijk gedrag heb. Wel, dat is hier net hetzelfde.

Want in de eerste plaats moet een kind geen terreur zijn voor zijn omgeving, en het zijn omgeving (waaronder kinderen die zich WEL goed gedragen) niet nodeloos lastig maken. En in de eerste plaats moet een kind ook geen gevaar of grote kosten voor zichzelf of zijn omgeving betekenen. Vandaar dat gehoorzaamheid nodig is, tenminste als je een of andere verantwoordelijkheid over kinderen hebt.

Natuurlijk zijn er sommige onverdragelijke snotters die ENKEL maar met "terreur" op hun plaats gehouden worden, en ik ben het met je eens dat ze daar dus niet door "opgevoed" worden, maar tenminste wordt de schade voor hun omgeving door die "terreur" dan beperkt - en dat is dan al een goed resultaat.

Maar eerlijk gezegd, zo zijn er niet veel kinderen. De meeste kinderen beseffen wel, eens ze, via "terreur", in het gareel worden gehouden, dat zich goed gedragen best voordelen heeft. Dat de omgeving dan veel aangenamer met hen wordt, dat ze dan leuke dingen kunnen doen, dat men dan met hen op een aangename wijze kan bezig zijn en dergelijke meer. En door gewoonte en zo komt het goeie gedrag dan op den duur als tweede natuur. En voor die paar rancuneuze rotzakjes bij wie dat niet diets kan gemaakt worden, die zullen niet opgevoed worden, en die zullen niks bijleren, maar we beperken dan tenminste de schade die ze aan anderen aanbrengen.

Citaat:
eens ze groot genoeg zijn ontvluchten ze je, en terecht ! ik wens hen de moed toe om dat heel snel te doen.
Ik wens ook dat alle rancuneuze rotjoenken die geterroriseerd zijn omdat ze een mep rond hun oren krijgen als ze zich serieus misgedragen (zoals op hun kameraadjes schoppen en trappen), en daardoor een diep haatgevoel zullen ontwikkelen omdat men hen de vrijheid niet gunt om een terreur voor hun omgeving te zijn, mij HEEL SNEL ontvluchten. Erger, ik smijt ze buiten, en liefst met een trap in de kont. Ik ben die liever kwijt dan rijk.

Als je het over mijn zoon zou hebben, als er ene is die zeker niet door mij geterroriseerd rondloopt is die het wel, hoor. Ik heb hem heel zelden een klap gegeven, en het zou mij verwonderen mocht het nog eens nodig zijn. Maar als het nodig zal zijn, zal ik hem die geven. Maar nog eens, ik denk niet dat zoiets nog nodig is bij hem. Hij weet waar de grenzen liggen. En die liggen zelfs redelijk ver, ik ben vrij tolerant en ik kan over veel dingen praten en onderhandelen. Maar soms (niet vaak) is het nu eenmaal nodig om op een gehoorzaamheid kunnen te rekenen, en dan moet die er zijn. Zo hoort het, vind ik.

Het feit zelf dat ik voor een zo voor de hand liggende zaak van gezond verstand, van evidentie zelf, hier op het "beschuldigdenbankje" word geplaatst door een aantal zacht-gekookte eieren, laat zien wat een ramp de opvoeding van kinderen bij velen is geworden. En dan maar de hulp inroepen van psychiaters en van psychologen. Geen wonder dat daar lange wachtlijsten zijn ! Straks gaan er ook nog diensten zijn om U te leren een ommelet te bakken zonder eieren te breken...

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2010 om 13:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 13:55   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Angst en terreur", voor snotneuzen die zich niet gedragen en een klap krijgen, goe bezig. Geen wonder dat er tegenwoordig zoveel onbeschofte jongeren rondlopen en dat het bijna onmogelijk is geworden om les te geven in verschillende scholen. De angst en terreur is daar aan de andere kant van de leraarstafel gegaan.

Kijk, er zijn er die moeilijk doen, en het enige wat daarvan verwacht wordt, is dat ze "schijnbaar" de regels respecteren. Want als ze dat schijnbaar genoeg doen, wel, dan respecteren ze die regels uiteindelijk, he. Als ze "schijnbaar" zwijgen, als ze "schijnbaar" ophouden met vechten, als ze "schijnbaar" aan tafel blijven zitten, als ze "schijnbaar" alles doen wat een minimum aan correct gedrag inhoudt, dan is dat voor hun omgeving, goed genoeg. Als ze zulk een slecht karakter hebben, dat ze dat enkel en alleen maar doen omdat ze "geterroriseerd" zijn, wat dus wil zeggen dat de enige manier om hen een aanneembaar gedrag te laten ondervinden via "terreur" moet gebeuren, dan is dat jammer voor hen, maar dat is nog altijd beter dan dat ze zich onverdraaglijk gedragen ten aanzien van hun omgeving.

Als ik "schijnbaar" mijn buurman niet vermoord omdat ik door de staat "geterroriseerd" word, als ik "schijnbaar" aan de toegelaten snelheid rijd omdat ik door de rijkspolitie en hun radars geterroriseerd word, als ik "schijnbaar" mijn belastingen betaal, als ik schijnbaar dus alle wetten opvolg van het land waar ik leef, ook al heb ik daar "in mijn diepste binnenste" geen respect voor, dan is dat goed genoeg he. Natuurlijk ben ik dan een eikel en heb ik niks begrepen van wat het wil zeggen, in een samenleving leven, maar dat is mijn domme schuld, en daar ligt die samenleving dus niet wakker van he. Als ik daarentegen, met alle "respect voor de samenleving in mijn hart", aan 250 km/u door de stad raas, dan is dat wel een probleem voor die samenleving. Het is dus beter dat ik mij schijnbaar aan de regels houd, dan dat ik "met volle respect" een schadelijk gedrag heb. Wel, dat is hier net hetzelfde.

Want in de eerste plaats moet een kind geen terreur zijn voor zijn omgeving, en het zijn omgeving (waaronder kinderen die zich WEL goed gedragen) niet nodeloos lastig maken. En in de eerste plaats moet een kind ook geen gevaar of grote kosten voor zichzelf of zijn omgeving betekenen. Vandaar dat gehoorzaamheid nodig is, tenminste als je een of andere verantwoordelijkheid over kinderen hebt.

Natuurlijk zijn er sommige onverdragelijke snotters die ENKEL maar met "terreur" op hun plaats gehouden worden, en ik ben het met je eens dat ze daar dus niet door "opgevoed" worden, maar tenminste wordt de schade voor hun omgeving door die "terreur" dan beperkt - en dat is dan al een goed resultaat.

Maar eerlijk gezegd, zo zijn er niet veel kinderen. De meeste kinderen beseffen wel, eens ze, via "terreur", in het gareel worden gehouden, dat zich goed gedragen best voordelen heeft. Dat de omgeving dan veel aangenamer met hen wordt, dat ze dan leuke dingen kunnen doen, dat men dan met hen op een aangename wijze kan bezig zijn en dergelijke meer. En door gewoonte en zo komt het goeie gedrag dan op den duur als tweede natuur. En voor die paar rancuneuze rotzakjes bij wie dat niet diets kan gemaakt worden, die zullen niet opgevoed worden, en die zullen niks bijleren, maar we beperken dan tenminste de schade die ze aan anderen aanbrengen.

Ik wens ook dat alle rancuneuze rotjoenken die geterroriseerd zijn omdat ze een mep rond hun oren krijgen als ze zich serieus misgedragen (zoals op hun kameraadjes schoppen en trappen), en daardoor een diep haatgevoel zullen ontwikkelen omdat men hen de vrijheid niet gunt om een terreur voor hun omgeving te zijn, mij HEEL SNEL ontvluchten. Erger, ik smijt ze buiten, en liefst met een trap in de kont. Ik ben die liever kwijt dan rijk.

Als je het over mijn zoon zou hebben, als er ene is die zeker niet door mij geterroriseerd rondloopt is die het wel, hoor. Ik heb hem heel zelden een klap gegeven, en het zou mij verwonderen mocht het nog eens nodig zijn. Maar als het nodig zal zijn, zal ik hem die geven. Maar nog eens, ik denk niet dat zoiets nog nodig is bij hem. Hij weet waar de grenzen liggen. En die liggen zelfs redelijk ver, ik ben vrij tolerant en ik kan over veel dingen praten en onderhandelen. Maar soms (niet vaak) is het nu eenmaal nodig om op een gehoorzaamheid kunnen te rekenen, en dan moet die er zijn. Zo hoort het, vind ik.

Het feit zelf dat ik voor een zo voor de hand liggende zaak van gezond verstand, van evidentie zelf, hier op het "beschuldigdenbankje" word geplaatst door een aantal zacht-gekookte eieren, laat zien wat een ramp de opvoeding van kinderen bij velen is geworden. En dan maar de hulp inroepen van psychiaters en van psychologen. Geen wonder dat daar lange wachtlijsten zijn ! Straks gaan er ook nog diensten zijn om U te leren een ommelet te bakken zonder eieren te breken...
Dat gaat perfect als je de eieren uitblaast.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 13:56   #167
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...esvoller.dhtml

Eindelijk eens een onderzoek in die trend die een andere wind laat waaien. De voorbije decennia werden ouders die hun kinderen een opvoedkundige tik gaven/geven in toenemende mate geculpabiliseerd. Sommige 'pedagoochelaars' spreken zelfs bij een tikje op de vingers van 'kindermishandeling'. Het zouden machteloze ouders zijn die zoiets doen en zulke 'lijfstraffen' zouden leiden tot trauma's op latere leeftijd. Niet dus ! Ik heb zelf als klein kind in uitzonderlijke omstandigheden (wanneer ik echt 'stout' gedrag stelde) eens een tikje gekregen en ik kan me heus niet herinneren dat ik daar trauma's van heb opgelopen. Als ik kinderen heb, zal ik dit ook toepassen als het echt nodig is. Dit is in alle geval doeltreffender dan de geitenwollensokken-methodes die nu de plak lijken te zwaaien. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. Zeker peuters en kleuters die de grenzen aftasten, mag je gerust eens fysiek corrigeren. Uiteraard met een tikje en niet met een heus pak slaag ! Wat de 'zachte ouders' hierop te zeggen hebben, laat me eigenlijk koud.
Even vertalen:

"Hoera, ik mag mijn kind nu slaan zonder schuldgevoel! Laten we dat allen gaan doen!"

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 14:02   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Pve spreekt niet over lijfstraffen en halfdood in het ziekenhuis slaan hé
ik meende ergens een stukje gelezen te hebben over 'bij z'n haar wegsleuren' ... (stond ergens mee bij armklem ook enzo) maar vind het niet meteen terug ...
Oud 7 januari 2010, 14:03   #169
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Even vertalen:

"Hoera, ik mag mijn kind nu slaan zonder schuldgevoel! Laten we dat allen gaan doen!"

sinds wanneer zou het slaan van je kinderen gepaard moeten gaan met een schuldgevoel?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 14:03   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat gaat perfect als je de eieren uitblaast.
Inderdaad. Het zichzelf het leven moeilijk maken terwijl er een perfecte, eeuwen-oude oplossing aan het probleem bestaat, waarvan de effectiviteit aangetoond is.
Oud 7 januari 2010, 14:05   #171
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het zichzelf het leven moeilijk maken terwijl er een perfecte, eeuwen-oude oplossing aan het probleem bestaat, waarvan de effectiviteit aangetoond is.
Jij mist duidelijk autoriteit, daarom dat je moet overgaan tot fysiek geweld.
Kinderen slaan is duidelijk een teken van zwakte.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 14:07   #172
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
sinds wanneer zou het slaan van je kinderen gepaard moeten gaan met een schuldgevoel?
Ik vertaal gewoon even wat freespirit lijkt te zeggen. Hij viert het.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 januari 2010 om 14:07.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 14:10   #173
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik vertaal gewoon even wat freespirit lijkt te zeggen. Hij viert het.
freespirit heeft wel meer extreme opvattingen als het over kinderen en adolescenten gaat ... ge moet maar eens de door hem gestartte topics oplijsten en doorbladeren ...
Oud 7 januari 2010, 14:12   #174
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
freespirit heeft wel meer extreme opvattingen als het over kinderen en adolescenten gaat ... ge moet maar eens de door hem gestartte topics oplijsten en doorbladeren ...
Citaat:
Zeker peuters en kleuters die de grenzen aftasten, mag je gerust eens fysiek corrigeren. Uiteraard met een tikje en niet met een heus pak slaag !
zeer extreem, inderdaad
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 14:18   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zeer extreem, inderdaad
mss ni in deze draad, maar heb vroeger al wel meer discussies met hem gehad.
Oud 7 januari 2010, 14:22   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik meende ergens een stukje gelezen te hebben over 'bij z'n haar wegsleuren' ... (stond ergens mee bij armklem ook enzo) maar vind het niet meteen terug ...
Daar ga je het ziekenhuis niet van in, hoor. En heeft de meester je destijds nooit bij je haar of bij je oor genomen ? Dat werkte heel effectief, want dat doet enkel maar heel veel pijn als je tegenstribbelt. Als je de opgelegde beweging volgt, dan voel je zo goed als niks. Hetzelfde met een polsklem. En zulke dingen beschadigen niks, maar zijn wel heel effectief.
Oud 7 januari 2010, 14:28   #177
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ga je het ziekenhuis niet van in, hoor. En heeft de meester je destijds nooit bij je haar of bij je oor genomen ? Dat werkte heel effectief, want dat doet enkel maar heel veel pijn als je tegenstribbelt. Als je de opgelegde beweging volgt, dan voel je zo goed als niks. Hetzelfde met een polsklem. En zulke dingen beschadigen niks, maar zijn wel heel effectief.
Kindermishandeling is sttrafbaar, hoor. T'is maar dat je het weet.
Oud 7 januari 2010, 14:31   #178
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jij mist duidelijk autoriteit, daarom dat je moet overgaan tot fysiek geweld.
Kinderen slaan is duidelijk een teken van zwakte.
Dat is hier al een paar keer gezegd, maar dat kan mij eerlijk gezegd weinig schelen. Wat wil dat zeggen "jij mist duidelijk autoriteit" ? Jij hebt niet de sociale en psychologische kunde om van kinderen gedaan te krijgen wat je wil, door de juiste woord keuze, door genoeg tijd te nemen, door lang genoeg te palaveren, door de juiste chantage en beloftes en leugens te vertellen ? Jij bent geen geschikt politiek leider ?

Dat is heel goed mogelijk, en ik wens mij daar trouwens niet eens in te verdiepen "welke woorden moet ik kiezen, welke body language moet ik gebruiken, hoe moet ik mij opstellen ten aanzien van die klein mannen zodat ze mij sympatiek vinden, of dat ze "respect" voor mij krijgen, zodat ik "natuurlijke autoriteit" kan opbouwen met hen". Hoe kan ik hun vertrouwen winnen ? Hoe moet ik mij kleden, welke spelletjes moet ik met hen spelen, wat moet ik zeggen dat ik leuk vind opdat ze mij een toffe knul vinden ?

Al dat gepalaver interesseert mij niet, ik ga voor een techniek met zekere resultaten zonder tijdsverlies en zonder teveel moeite.

Je kan aan een politieagent die je op de bon sleurt, of die je handboeien komt aandoen omdat hij een arrestatie bevel voor jou komt uitvoeren, ook zeggen dat hij geen natuurlijk gezag heeft, en dat hij tekenen van zwakte toont door dat machtsgebruik. Dat kan hem ook niet schelen. 't is gewoon dat die agent daar geen boodschap aan heeft, en snel zijn ding moet doen want hij heeft nog ander werk.

Ik ga ook niet veel tijd en adem verprutsen aan een kleine die zich slecht gedraagt en niet wil gehoorzamen. Da's op 30 seconden geregeld.
Oud 7 januari 2010, 14:32   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kindermishandeling is sttrafbaar, hoor. T'is maar dat je het weet.
Dat is geen kindermishandeling. Kinderen die gehoorzamen en zich goed gedragen hebben daar geen last van.

Nog eens, het is geen wonder dat men tegenwoordig zoveel onbeschofte jongeren aantreft. Die zijn nooit in 't gareel gedwongen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2010 om 14:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 14:35   #180
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen kindermishandeling. Kinderen die gehoorzamen en zich goed gedragen hebben daar geen last van.
Niet verwonderd zijn als hij/zij het later thuis aftrapt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be