![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
je kan er niet één suv uithalen, om dan te besluiten dat dat geldt voor alle suv's. uiteraard is grootte niet alles; de gebruikte materialen spelen ook; de kreukelzones etc ook. desalniettemin blijf ik er bij dat een SUV uit hoogwaardige materialen veiliger is dan een seat ibiza'tje en voor het overige koop jij wat je wilt.
![]() |
![]() |
#162 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() ncap crash test:
It simulates one car having a frontal impact with another car of similar mass. dit zegt dus niks over een range rover versus een mini cooper. cheerzthnxgoodbye
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: ge hebt duidelijk nog niet eens gekeken wat voor wagens dat zijn, want het zijn praktisch allemaal berlines, dus geen kleine wagen. PS2: Als het aankomt op crashdinges, hoef ik niks van u te leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan altijd eens de proef op de som nemen en met een 2 pk tegen een 10 tonner gaan rijden en kijken wie de meeste blauwe plekken heeft.
![]() |
#165 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat je daar trots op bent en dat dit blijkbaar je beweegreden is om zo een auto te kopen en daarbovenop dit nog o zo graag van alle daken uitschreeuwt... heb er (voor hier) geen gepaste woorden voor...menslievend ben je alvast niet. Niet dat ik je het toewens maar als je dan al eens een accident hebt is het hopelijk niet met een cooperke maar met een vast object... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Eigenlijk misschien nog geen slecht idee. Gewoon een paar loden wielgewichten van een vrachtwagen op strategische plaatsen monteren.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 februari 2010 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1. Bugatti Veyron: 571g/km 2. Lamborghini Murcielago LP640: 495g/km (500g/km in Roadster form) 3. Ferrari 599 GTB Fiorano: 490g/km 4. Ferrari 612 Scaglietti: 475g/km 5. Bentley Arnage/Azure/Brooklands: 465g/km 6. Dodge Viper SRT-10: 463g/km 7. Ferrari F430 (Coupe & Spider): 420g/km 8. Hummer H2: 412g/km 9. Mercedes G500: 400g/km 10. Bentley Continental GT/GTC/Flying Spur: 396g/km lol vind jij dat een lijstje met normale auto´s die je dagdagelijks over de straten ziet rijden ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als diezelfde Cruiser tegen een Prius, wil ik niet in die prius zitten maar wel in de cruiser, omwille van de wetten van de botsing van de massa's (fysica) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom moet dat een SUV zijn die voor andere veel onveiliger zijn? terwijl er auto´s bestaan die even veilig an een suv zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tabel zal natuurlijk niet mooi formatteren, maar kom hier een poging
Mercedes lengte breedte hoogte kg CO2/km prijs/kg prijs/M2 prijs/M3 C 4581 1770 1447 1560 133 30600 19.62 3773.88 2608.07 E 4868 1854 1471 1735 137 37000 21.33 4099.6 2786.95 S 5076 2113 1473 1955 199 80000 40.92 7458.8 5063.68 M 4780 2127 1815 2110 222 53000 25.12 5212.91 2872.13 je ziet dus dat een mercedes C > E met dezelfde zuinige 2liter motor amper 4g/km of 3% meer verbruikt..., hij kost per kg uitgedrukt 10% meer, en per m2 10% meer en per m3 5% meer Dus je betaalt gewoon voor dezelfde auto met een 3% meer lengte en breedte wat feitelijk maar een marginaal gegeven is want alleen grote mensen met lichaamslengte 1.9m merken dat... een tikkeltje teveel als je ze zo mathematisch vergelijkt met elkaar. De sprong naar een mercedes S, met een totaal andere motor is daarentegen spectaculair Je betaalt het dubbel per kg, het dubbel per m2, het dubbel per m3 Die auto is op alle vlakken duurder. Noteer goed dat heeft niet zozeer te maken met meer willen vragen om hem exclusief te maken, maar vooral ook hij wordt in veel lagere serien en dus inefficienter gemaakt, en met veel meer technologie volgepropt. NU vergelijken we met uw verguisde SUV, de mercedes M, die u uiteraard niet interesseert... maar kom: hij is korter dan de mercedes E, hij is even breed als de mercedes S , en hij is uiteraard de hoogste, maar aleluja het scheelt iets van 10cm. Inderdaad zijn gewicht is dus 5% meer dan die S of 20% hoger dan de E, en dan kost hij toch nog altijd voor zo'n grote wagen, amper 5-10% meer dan die prachtige mercedes E per kg, en per m2, en per m3 Dus samengevat: waar al die zever vandaan komt dat SUV's nu zoveel meer wegen, en zoveel meer verbruiken en zoveel meer kosten etc weet ik niet, maar er rijden volgens mij grotere en inefficientere problemen rond op de weg , dan jij ook maar hier een centimer met getalletjes kunt bewijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met een andere wagen was ik er zeker niet zo goed uitgekomen. De andere wagen, die volgens jou even veilig was, werd herleid tot schroot. Ik kies dus voluit voor een SUV. Beter zicht op de weg. Veel ruimte. Makkelijk in- en uitstappen. Vierwielaandrijving. Comfortabel voor lange ritten. Oh ja, en veilig voor mij en mijn gezin. Ik heb er voor mijn echtgenote ook een gekocht ![]()
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom niet. Het enige voordeel dat SUV's hebben is hun hoger gewicht tov gewone auto's. Als je nu een gewone auto even zwaar maakt als een SUV door bijvoorbeeld een loden voor en achterbumper te monteren verliest de SUV dat gewichtsvoordeel en zit jij in de veiligere wagen. Plus die loden bumper ontlast voor een deel je eigen kreukelzones aangezien de bumper het eerst in contact komt met het andere voertuig.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2010 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom? Door het gewicht in de bumper te plaatsen belast je de structuur van je eigen auto niet bij een botsing.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2010 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ben ik echt wel niet van plan om het SUV standpunt van groene als respectvol en volwaardig politiek debat te beschouwen, maar klasseer ik het echt onder het thema jaloezie-debat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders zouden ze die bumpers toch allang zo gemaakthebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je gaf zelf aan dat al dat extra staal van een SUV die veel grotere kostprijs verklaart. Met andere woorden je koopt een goedkope veilige auto en verzwaart hem voor peanuts met lood tot het gewicht van de middelzware SUV. Nadeel is dat hij dan wat meer gaat verbruiken en minder snel optrekt. Voordeel is dat je veiliger zit en een betere wegligging hebt tov SUV.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2010 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- 3seconden optrekn - 30km/u topsnelheid omdat je versnellingen optimaliseert op optrekken + 30% meer verbruik en minder range + 150% meer range omdat de batterij dan weer groter is botsproef weer slechter omdat kreukelzone weer sterker moet zijn verhoogde massa om de karosserie steviger te maken dwingt weer tot extra verbruik dus ja een auto zit vol compromissen. maar volgens mij is de ideale auto een sandwichpaneel, en die krijg je nergens door de crashtesten. en ze zullen wel softwarehebben die dat uiterekent en het optimum zoekt
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 februari 2010 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |