Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2010, 15:12   #161
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ok , het was bij wijze van spreken, het moest niet letterlijk worden opgevat.
Ik bedoelde "veel papierwerk" , zo goed ?
Zo gaat dat overal bij politiediensten, van elke actie wordt een rapport gemaakt, dus ook als er geschoten wordt. Ik zou het zeer onrustwekkend vinden indien politiemensen hun verschoten kogels niet zouden moeten verantwoorden. En in de meeste gevallen krijgen ze ook meestal gelijk, behalve als ze iemand in de rug schieten, en dat mag zelfs ook in het schietgrage Amerika niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:13   #162
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
alsof papierwerk handicaperende gevolgen zou hebben...
ge kunt daar mee overdrijven he filosoof.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:16   #163
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zo gaat dat overal bij politiediensten, van elke actie wordt een rapport gemaakt, dus ook als er geschoten wordt. Ik zou het zeer onrustwekkend vinden indien politiemensen hun verschoten kogels niet zouden moeten verantwoorden. En in de meeste gevallen krijgen ze ook meestal gelijk, behalve als ze iemand in de rug schieten, en dat mag zelfs ook in het schietgrage Amerika niet.
Dit is juist mijn punt. Een agent zal wel tweemaal nadenken alvorens te schieten. Maar volgens filosoof lopen de agenten constant al schietend door de Brusselse straten, gelukkig raken ze volgens hem niet te veel.
Oud 13 februari 2010, 15:17   #164
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De minister van agitatie heeft hierboven reeds in een post een sociaal-economisch en cultureel (minder focus op tv) verband gelegd tussen het leven op straat van die hangjongeren en de krappe behuizing. Voor u is dat zever?
Die krappe behuizingen waren er al lang voor die jongeren en voor zover ik weet is de keuze van woonst vrij in België.
Als klein behuisd zijn nu ook al een aanleiding voor criminaliteit is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:24   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Ardiclar Ceylan in Aalst??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:26   #166
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
En Ardiclar Ceylan in Aalst??
Een fait divers-tje.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:26   #167
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die krappe behuizingen waren er al lang voor die jongeren en voor zover ik weet is de keuze van woonst vrij in België.
Uitzichtloze armoede gaat samen met ondermaatse behuizing en zijn criminogene factoren.
Oud 13 februari 2010, 15:28   #168
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitzichtloze armoede gaat samen met ondermaatse behuizing en zijn criminogene factoren.
Voer er nog wat meer via in collectieve regulariseringen.
Oud 13 februari 2010, 15:28   #169
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zever.
Oud 13 februari 2010, 15:29   #170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is juist mijn punt. Een agent zal wel tweemaal nadenken alvorens te schieten. Maar volgens filosoof lopen de agenten constant al schietend door de Brusselse straten, gelukkig raken ze volgens hem niet te veel.
Waar lees je dat?
Probeer eens een bril van Pearl Optic of van Hans Anders.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2010 om 15:30.
Oud 13 februari 2010, 15:31   #171
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Grotendeels wel, ja.

De voornaamste reden is dat deze mensen juist verkiezen om in de stad te wonen, waar woonruimte nu eenmaal het krapst is.

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, gaande van het tussen landgenoten te willen wonen tot het willen ontwijken van sociale controle die eigen is aan kleine dorpen.
Sinds wanneer impliceert krappe behuizing minder sociale controle? Sociaal-economische diversiteit leidt tot minder sociale controle in de publieke ruimte wanneer dat leven uit die publieke ruimte wegtrekt (villawijken die met hagen en afrasteringen hun grond afbakenen tav niet-villabewoners bvb), dat is juist. Maar dat staat wel haaks op wat jij hier aan het insinueren bent.

Je zou ook kunnen stellen dat die conflicten rond hangjongeren (ik heb het nu niet over overvallen), het dealen van drugs en zelfs het rapporteren van huiselijk geweld makkelijker is bij veel sociale controle.

Daarnaast heeft ook Polle een belangrijk punt wanneer hij de huurkosten aanhaalt.

Laatst gewijzigd door Andy : 13 februari 2010 om 15:45.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:32   #172
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in de meeste gevallen krijgen ze ook meestal gelijk, behalve als ze iemand in de rug schieten, en dat mag zelfs ook in het schietgrage Amerika niet.
Bwa, soms wel:

Citaat:
The New York authorities were scrambling to contain an angry backlash yesterday after police shot a group of three unarmed black men, killing one of them on his wedding day.
The shooting took place after a stag party at a strip club in Queens, a few hours before Sean Bell, 23, was due to marry the mother of his two small daughters. He was struck in the neck and arm and was dead on arrival at hospital.

One of his friends, Joseph Guzman, was in a critical condition after being hit 11 times, and another, Trent Benefield, was in a stable condition with wounds to his leg and buttocks.

Outrage at the shooting was compounded when it emerged that Mr Guzman and Mr Benefield had been shackled to their beds. New Yorkers have also been startled at the apparent wildness of the fusillade. The police claim to have overheard one of three men mention a gun, but no weapon was found.

The officers on the scene fired a total of 50 bullets, but fewer than half hit the intended target, a car carrying the three men, despite being fired at close range. The rest sprayed nearby cars and buildings, as local residents leapt out of bed and huddled on the floor. One of the stray bullets shattered a window at a train station in the neighbourhood, injuring two transport police officers with flying glass.

On April 25, 2008, all three of the police officers indicted were acquitted on all counts.
en herinner je je Amadou Diallo niet?

Citaat:
Amadou Diallo was a Guinean immigrant who was killed in a hail of 41 police bullets after he reached for his wallet at the entrance to his block of flats. The four white officers involved in that incident were all acquitted of wrongdoing.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:32   #173
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar wacht ge op om uw rijkdom te delen met die armoedigen? Neem er enkele in huis. Wie 'verrijkt' wil worden moet er zelf maar de prijs voor betalen.
Oud 13 februari 2010, 15:34   #174
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
zever.
er zijn kosten aan
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:35   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zever.
nee, extreme armoede en sociale achterstand is dikwijls de oorzaak van beginnend crimineel gedrag, dat zal elke psycholoog beamen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:36   #176
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
zever.
http://heinonline.org/HOL/LandingPag...v=34&id=&page=
Oud 13 februari 2010, 15:36   #177
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klein behuisd zijn en criminaliteit zijn allebei een bijproduct van armoede. Zoals een lage scholingsgraad dat is.

Dat er vroeger ook krappe behuizing was, is zeker waar. In Antwerpen leidde dat overigens tot gelijkaardige problemen: bendevorming, geweld, criminaliteit. Alleen waren de daders toen geen migranten maar Belgen.

Ik herinner me de verhalen die mijn vader daarover vertelde: de Bende van Den Dam, de Bende van Borgerhout, de Bende van Zurenborg. ALs het kermis was, was het altijd prijs, zo zei hij. Die kwamen daar op af met fietskettingen en messen. Om de meisjes van de andere wijk lastig te vallen, hun territorium af te bakenen en te stelen en te vechten.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:36   #178
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, extreme armoede en sociale achterstand is dikwijls de oorzaak van beginnend crimineel gedrag, dat zal elke psycholoog beamen.
Waar wachten al die commies op om hun rijkdom te delen?
Neem ze in huis. Verrijk je zelf met de moeltikoeltoer 24/24 aan huis, maar betaal er zelf de prijs voor.
Oud 13 februari 2010, 15:37   #179
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Waar wacht ge op om uw rijkdom te delen met die armoedigen? Neem er enkele in huis. Wie 'verrijkt' wil worden moet er zelf maar de prijs voor betalen.
Die hervedeling is de taak van mijn belastingontvanger.
Jij bent degene die klaagt over criminaliteit, ik niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2010 om 15:38.
Oud 13 februari 2010, 15:38   #180
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Klein behuisd zijn en criminaliteit zijn allebei een bijproduct van armoede. Zoals een lage scholingsgraad dat is.

Dat er vroeger ook krappe behuizing was, is zeker waar. In Antwerpen leidde dat overigens tot gelijkaardige problemen: bendevorming, geweld, criminaliteit. Alleen waren de daders toen geen migranten maar Belgen.

Ik herinner me de verhalen die mijn vader daarover vertelde: de Bende van Den Dam, de Bende van Borgerhout, de Bende van Zurenborg. ALs het kermis was, was het altijd prijs, zo zei hij. Die kwamen daar op af met fietskettingen en messen. Om de meisjes van de andere wijk lastig te vallen, hun territorium af te bakenen en te stelen en te vechten.
En wie moet hun grotere behuizing gaan betalen? De belastingbetaler? Jij ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be