Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 16:07   #161
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
verteren is wel iets anders dan rotten.

Nu kom ik met iets af wat door een Europese professor onderzocht is en nog steeds liggen jullie zich in allerlei bochten te wringen

Zielig
Wat ne zever. Uw artikel, of hoe je het ook mag noemen, gaat enkel over varkensvlees en niet over schapenvlees. Wel , schapenvlees is nog slechter dan varkensvlees. Het eten van schapenvlees is in sommige gevallen zelfs dodelijk. Een niet onbelangrijk aantal schapen heeft a-typische scrapie, wat een vorm is van BSE , een vorm van BSE welke overdrachtelijk kan zijn naar de mens toe . Het eten van grote hoeveelheden schapenvlees kan dus uw hersencellen aantasten, wat op termijn dodelijk is.
Dit alles los van het feit dat schapenvlees doorregen is van niet te verwijderen onverzadigde vetten, varkensvlees is natuurlijk ook vet , maar het vet is niet doorregen (bevind zich niet tussen het rood vlees) en is bijgevolg gemakkelijk te verwijderen. (varkens hebben een speklaag, schapen niet).
Mijn schoonbroer is veearts en die heeft mij dat verteld. Hij zal er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer over weten dan jij en alle vulgariserende auteurs van artikelen op het internet tesamen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 22 februari 2010 om 16:28.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:18   #162
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat ne zever. Uw artikel, of hoe je het ook mag noemen, gaat enkel over varkensvlees en niet over schapenvlees. Wel , schapenvlees is nog slechter dan varkensvlees. Het eten van schapenvlees is in sommige gevallen zelfs dodelijk. Een niet onbelangrijk aantal schapen heeft a-typische scrapie, wat een vorm is van BSE , een vorm van BSE welke overdrachtelijk kan zijn naar de mens toe . Het eten van grote hoeveelheden schapenvlees kan dus uw hersencellen aantasten, wat op termijn dodelijk is.
Dit alles los van het feit dat schapenvlees doorregen is van niet te verwijderen onverzadigde vetten, varkensvlees is natuurlijk ook vet , maar het vet is niet doorregen (bevind zich niet tussen het mager vlees) en is bijgevolg gemakkelijk te verwijderen. (varkens hebben een speklaag, schapen niet).
Mijn schoonbroer is veearts en die heeft mij dat verteld. Hij zal er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer over weten dan jij en alle vulgariserende artikelen op het internet tesamen.
Dan heb je het over zieke schapen als je spreekt over BSE.
Ik heb het over gezonde varkens

en wat over het rottingsproces bij het eten van varkensvlees ???

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:22   #163
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Doorregen vet is doorregen vet. Of dat schaap voor de rest gezond is of niet. Trouwens van a-typisch scrapie hebben schapen niet onmiddellijk last, voor dat ze er last van hebben heb jij ze allang opgevreten.
Oud 22 februari 2010, 16:22   #164
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
schapenvlees ligt niet te rotten in je darmen
Het spijsverteringsstelsel van een vleeseter is driemaal zijn lichaamslengte: een korte afstand, want als het vlees niet snel genoeg wordt uitgescheiden, gaat het rotten en gifstoffen afscheiden.

Het spijsverteringsstelsel van de mens en andere planteneters is tien �* twaalf maal de lichaamslengte. Van nature eten hogere primaten slechts wat insecten die zich in hun plantaardig voedsel bevinden, en eten ze vrijwel nooit vlees op de manier die een vleeseter kenmerkt. Dat geldt ook voor onze carnivore keuken, want we beperken ons tot bepaalde delen van het kadaver, en koken of braden het zo goed als altijd, om niet van kruiden en zouten te spreken.

Daarom bewijzen de halal-regels dat jullie Allah geen verstand had van gezond eten: anders waren zijn voedingsregels veeleer die van de hindoes geweest. Halal gaat grotendeels over welk vlees je mag eten. Het beste antwoord is een beetje aan bloedgroep en zo gebonden, maar luidt meestal: helemaal geen, al moeten we die paar insecten die op ons menu ontbreken wel vervangen.
Oud 22 februari 2010, 16:24   #165
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat dat "rottingsproces" als u varkensvlees eet eerder het gevolg is van een auto-immuunreactie of afstotingsverschijnselen.
Sommigen eten dan weer geen varkensvlees, geitenvlees of runds wegens verbod op kannibalisme.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 februari 2010 om 16:28.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:25   #166
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rationaliseer er maar op los. Op het moment dat de voedingsvoorschriften in de islam ontwikkeld werden, had men geen flauw idee van hoe onze voeding verteerd werd. Het verbod tegen varkensvlees had vooral te maken met het feit dat er toen veel parasieten voorkwamen in varkens. Dat probleem stelt zich nu niet meer. Nu moet jij van mij geen varkensvlees eten, maar probeer ook je irrationele gebruiken niet voor te stellen als rationeel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:27   #167
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Rationaliseer er maar op los. Op het moment dat de voedingsvoorschriften in de islam ontwikkeld werden, had men geen flauw idee van hoe onze voeding verteerd werd. Het verbod tegen varkensvlees had vooral te maken met het feit dat er toen veel parasieten voorkwamen in varkens. Dat probleem stelt zich nu niet meer. Nu moet jij van mij geen varkensvlees eten, maar probeer ook je irrationele gebruiken niet voor te stellen als rationeel.
hear hear...
Oud 22 februari 2010, 16:29   #168
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
hear hear...
Ja de Steve, soms is hij zeer ad rem.
Oud 22 februari 2010, 16:30   #169
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel , schapenvlees is nog slechter dan varkensvlees.
Varkensvlees, schapenvlees en rundvlees zijn elk in sommige opzichten slechter dan andere soorten vlees. Schapenvlees, bij voorbeeld, bevat eieren van platwormen die zich in onze lever nestelen en galstenen veroorzaken. Hun uitscheidingen zijn extreem kankerverwekkend, en vrijwel alle kankerpatiënten hebben deze wormen.

Dit bewijst dat de voedingsregels uit de koran zinloos zijn; één van de vele redenen waarom onze scholen, gevangenissen, fastfoodrestaurants e.d. met die onzin geen rekening zouden mogen houden.
Oud 22 februari 2010, 16:31   #170
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Tjauw Min met Moksi Meti

Moksi Meti

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 februari 2010 om 16:32.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:36   #171
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
verteren is wel iets anders dan rotten.

Nu kom ik met iets af wat door een Europese professor onderzocht is en nog steeds liggen jullie zich in allerlei bochten te wringen

Zielig
Als Allah zo intelligent en geïnformeerd was als de gemiddelde Europese professor, dan zou hij zijn pedofeet (vzmh) niet de boodschap hebben meegegeven dat de aarde plat is en dat de zon ondergaat in een modderpoel, zoals in de koran staat.

Jullie profeet, of als je wil zijn Allah, had van gezond eten evenveel verstand als het achtereind van een ezel.
Oud 22 februari 2010, 16:37   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Heeft u trouwens ooit al stilgestaan bij het feit dat vele van de pittas welke u at ook gewoon helal zijn? Smaakt toch niet zo verschillend dacht ik? Ik vraag het zelf expliciet = "Geef me zo'n lekkere helal pitta".
Lol uw helal pitta met varkensvlees is niet zo helal als je denkt
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:40   #173
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als Allah zo intelligent en geïnformeerd was als de gemiddelde Europese professor, dan zou hij zijn pedofeet (vzmh) niet de boodschap hebben meegegeven dat de aarde plat is en dat de zon ondergaat in een modderpoel, zoals in de koran staat.

Jullie profeet, of als je wil zijn Allah, had van gezond eten evenveel verstand als het achtereind van een ezel.
Het achtereend van een ezel niet beledigen hé. Het achtereind van een ezel heeft meer verstand, laat dat duidelijk zijn .
Oud 22 februari 2010, 16:46   #174
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dit bewijst dat de voedingsregels uit de koran zinloos zijn; één van de vele redenen waarom onze scholen, gevangenissen, fastfoodrestaurants e.d. met die onzin geen rekening zouden mogen houden.
Die voedingsvoorschriften waren niet zinloos, ze zijn gewoon achterhaald door de feiten. Dat neemt niet weg dat iedereen die dat wil zulke voorschriften mag volgen. Wat betreft openbare plaatsen zoals scholen en gevangenissen heb je zeker een argument (wat niet wil zeggen dat ik het er noodzakelijk mee eens ben). Wat privébedrijven betreft echter, die doen voorlopig wat zij willen binnen de grenzen van de wet. Als Quick heeft uitgevogeld dat zij in een aantal vestigingen meer winst kunnen maken door halalvoeding te serveren (marktonderzoek zal het aantal extra potentiële klanten afwegen tegen de klanten die om die reden wegblijven), dan zal Quick dat doen. Elke andere koers zou de aandeelhouders teleurstellen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 22 februari 2010 om 16:46.
Oud 22 februari 2010, 16:53   #175
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die voedingsvoorschriften waren niet zinloos, ze zijn gewoon achterhaald door de feiten. Dat neemt niet weg dat iedereen die dat wil zulke voorschriften mag volgen. Wat betreft openbare plaatsen zoals scholen en gevangenissen heb je zeker een argument (wat niet wil zeggen dat ik het er noodzakelijk mee eens ben). Wat privébedrijven betreft echter, die doen voorlopig wat zij willen binnen de grenzen van de wet. Als Quick heeft uitgevogeld dat zij in een aantal vestigingen meer winst kunnen maken door halalvoeding te serveren (marktonderzoek zal het aantal extra potentiële klanten afwegen tegen de klanten die om die reden wegblijven), dan zal Quick dat doen. Elke andere koers zou de aandeelhouders teleurstellen.
Dat weet ik niet. Want als Quick dat doet, koop ik gene Quick meer. Ook al verkopen ze die halal alleen maar in Robeke. Ik zou eens willen weten welke groep de Quick het belangrijkste vindt, diegene die gaan afhaken, of diegene die gaan komen.
Oud 22 februari 2010, 17:00   #176
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Want als Quick dat doet, koop ik gene Quick meer. Ook al verkopen ze die halal alleen maar in Robeke. Ik zou eens willen weten welke groep de Quick het belangrijkste vindt, diegene die gaan afhaken, of diegene die gaan komen.
De groep die de grootste omzet vertegenwoordigt.
Oud 22 februari 2010, 17:14   #177
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De groep die de grootste omzet vertegenwoordigt.
Och maar, indien ze halal zouden overwegen , zal er genoeg reclame gemaakt worden voor het feit dat Quick dieren slacht op rituele wijze en deze daarbij onnodig hebben moeten afzien. Ik denk dat de groep van de afhakers de grootste zal worden.
Oud 22 februari 2010, 18:07   #178
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En toch is varkensvlees sinds eeuwen hier het meest gegeten vlees. Alle mensen hadden vroeger een varken in de stal, zelfs de minste keuterboerkes, om vet te mesten en in de herfst te slachten. Behalve een enkel gestroopt konijn of af en toe een kip (vooral op feestdagen) kregen ze weinig ander vlees onder de tand. Mijn familie tot ik weet niet hoeveel generaties terug leefde van varkensvlees. Toch zijn er bij ons heel weinig kankergevallen en wat cholesterol betreft, daar kenden de mensen vroeger niets van en 't zou me niet verwonderen dat ze er geen last van hadden. Allergieën kenden ze ook niet. Trouwens vreemd dat cholesterol en overgewicht pas problemen geworden zijn sinds onze voeding zo gevarieerd is geworden...
Dit terzijde, ik zie geen enkele reden om varkensvlees te bannen, integendeel zelfs! Morgen ga ik nog eens spek kopen, 't is weer veel te lang geleden ...
Het komt allemaal door de suikers... zo simpel, we eten flagrant te veel te veel en veel te zoet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:09   #179
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het spijsverteringsstelsel van een vleeseter is driemaal zijn lichaamslengte: een korte afstand, want als het vlees niet snel genoeg wordt uitgescheiden, gaat het rotten en gifstoffen afscheiden.

Het spijsverteringsstelsel van de mens en andere planteneters is tien �* twaalf maal de lichaamslengte. Van nature eten hogere primaten slechts wat insecten die zich in hun plantaardig voedsel bevinden, en eten ze vrijwel nooit vlees op de manier die een vleeseter kenmerkt. Dat geldt ook voor onze carnivore keuken, want we beperken ons tot bepaalde delen van het kadaver, en koken of braden het zo goed als altijd, om niet van kruiden en zouten te spreken.

Daarom bewijzen de halal-regels dat jullie Allah geen verstand had van gezond eten: anders waren zijn voedingsregels veeleer die van de hindoes geweest. Halal gaat grotendeels over welk vlees je mag eten. Het beste antwoord is een beetje aan bloedgroep en zo gebonden, maar luidt meestal: helemaal geen, al moeten we die paar insecten die op ons menu ontbreken wel vervangen.

Mo de pedofeet had alleen verstand van jonge vrouwen te pakken. Vlees rot altijd in ieders darmen. Ik verwacht totaal geen verstand van gasten die de islam als religie hebben. uiteindelijk aanbidden ze een pedofeet. Ik heb trouwens ergens gelezen dat hem varken had geschrapt uit de koran omdat er toen een ziekte onder die dieren was. Als het toen een schapenziekte was dan hadden de schapen nu een beter leven gehad. Dan werden hun strot niet overgesneden zonder verdoving. Wat je hier ziet is het typisch gedrag van moslims. De bekeerlingen zijn nog het fanatiekst. Die weten dat voor hen geen weg meer terug is.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 februari 2010 om 18:10.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:13   #180
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat betekent in de praktijk dat er geen varkensvlees meer wordt geserveerd.

Omdat men wil tegemoetkomen aan de moslims; zoals er in de scholen op vrijdag vis wordt geserveerd om tegemoet te komen aan de Katholieken; en er op sommige plaatsen donderdag veggie-dag werd ingevoerd.

Dit vind ik een positieve "uitwas"; want vis is gezonder dan vlees. En in het verleden bleek dat onze kinderen te veel vettig eten krijgen op school; o.a. gehakt in al zijn mogelijke vormen.
Een tegemoetkoming aan de moslims die dus een discriminatie inhoudt van de niet-moslims die wel een varkenslapje lusten.
Waarom de halaltegemoetkoming niet beperken tot één dag zoals de visschotel voor de katholieken? Vindt je die discriminerende schrapping niet al te gortig? ik wel. Waarom kunnen moslims niet verdragen dat andere kinderen varkensvlees geserveerd krijgen in dezelfde refter.
Je kan enkel met mij samen vaststellen dat ze wel extreem onverdraagzaam zijn ten aanzien van de eetgewoonten van de autochtonen.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be