![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Komt er nog eens bij dat heel wat putten niet worden gedicht door bv facturen bij het incassobureau, in bleide verwachting op betaling maar die misschien nooit betaald zullen worden. Dat verlies moet ook worden gecompenseerd. Niet teveel begrip hebben voor wanbetalers want de brave burger is er de dupe van. Als het niet rechtstreeks is is het onrechtstreeks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nalatigheidsinteresten.
Wij hebben een bedrijf en proberen dat te vermijden. Als een klant niet betaald dan bellen we eerst eens. Of bij gelegenheid vragen we het eens of er soms geen "vergetelheid was of een missing?" Die kosten rekenen we slechts aan in het allerslechtste geval. We proberen dat dus zo menselijk als mogelijk op te lossen eerst.
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() D�*t is jouw eigen fout. Logisch dat je dan mag opdraaien voor de kosten. of voor de boete zo je wil...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Putten door bv facturen bij het incassobureau moeten niet worden gedicht met verwijlintresten van wel betalende klanten. Ik heb uiteraard geen enkel probleem dat inningkosten gerekend worden voor slechte betalers. Om mensen aan te zetten via domiciliëring te betalen kunnen ze voor mijn part het abonnement iets opslaan en korting geven voor wie via domiciliëring betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt al toegepast op verschillende manieren.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dergelijke praktijken gebruikt vertrouw ik voor geen cent. Probeer maar eens uw geld terug te krijgen als ze via domiciliëring teveel afgehouden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
die kunnen A VOLONTE de mensen de das omdoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Aanmaningskoten zouden procentueel beperkt moeten zijn tot maximaal 20% van het hoofdbedrag, waarbij ze steeds alle facturen moeten verzamelen tot één rekening, waarop in zijn totaliteit 20%, waarvan de bedragen die reeds zijn aangerekend voor aanmaning in mindering worden gebracht. En dan moeten ze maar naar de rechter stappen. Maar sommigen maken er bllijkbaar extra bron van inkomen van, het is vlug verdient, een aanmaning per computer versturen. Een leverancier die mij zoiets lapt kan het afbollen. Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 maart 2010 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Heb je misschien liever een deurwaarder? Citaat:
Jij bent niet tevreden dus jij moet dan maar naar de rechter stappen. Juridische kosten, die kunnen pas buitensporig zijn. Citaat:
![]() Elk zelfrespecterend bedrijf maakt op haar manier duidelijk dat wanbetaling "not done" is. Nalatigheidskosten of aanmaningskosten vind ik zelfs een klantvriendelijke manier om dit duidelijk te maken. Geen dreigementen, enkel een duidelijk signaal dat in de administratie verwerkt wordt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen op tijd betaalt, dan hoeft er geen 2e of derde factuur te vertrekken. UITERAARD kost het administratieve gedeelte en de opvolging ervan hen geld. En UITERAARD mogen de kosten van incasso verhaald worden op de klanten die hun facturen niet op tijd betalen. Betalen of abo opzeggen, dat is wat je moet doen. SIMPEL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na een tiental jaar klant bij “Orange” liet ik mij uiteindelijk door grwiekste verkopers overhalen om toch maar over te stappen naar “belgacom”. Alles in orde gemaakt, domiciliering incluis. Ergens in het zuiden van Frankrijk eerste SMS dat de rekening niet betaald is. Blijkbaar was de domiciliering nog niet rond en moest ik de eerste maand zelf storten. Ge stelt u toch niet voor dat ik mijn reis ga onderbreken om mijn factuur te gaan bekijken ? Na nog enkele gelijkaardige SMSjes toch een berichtje dat het in orde was. |
|
![]() |
![]() |