Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2010, 12:15   #161
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, het is de schuld van het VB dat Vlaanderen nog niet onafhankelijk is.

Dat heb ik nooit gezegd, maar zegt u me eens hoeveel stappen het VB Vlaanderen al dichter bij onafhankelijkheid heeft gebracht?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 12:33   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Dat heb ik nooit gezegd, maar zegt u me eens hoeveel stappen het VB Vlaanderen al dichter bij onafhankelijkheid heeft gebracht?
Men komt niet dichterbij onafhankelijkheid in stappen, men wordt onafhankelijk of niet.

Zo simpel is het.

Iemand die denkt dat Vlaanderen onafhankelijk gaat worden door erover te spreken met de Walen is een naieve idioot of iemand die staat te liegen dat hij zwart ziet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 12:35   #163
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Het VB is in ieder geval die duidelijk pleit voor onafhankelijkheid, de NVA daartegenover gelooft nog altijd in het participatiemodel, deelnemen aan de macht. Als de NVA het nu nog niet door heeft dat participeren NIKS oplevert dan weet ik het niet meer. Weigeren om in een belgische regering te stappen te samen met het VB zal veel meer opleveren dan wat ze tot nog toe hebben gerealiseerd.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 13:04   #164
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men komt niet dichterbij onafhankelijkheid in stappen, men wordt onafhankelijk of niet.

Zo simpel is het.

Iemand die denkt dat Vlaanderen onafhankelijk gaat worden door erover te spreken met de Walen is een naieve idioot of iemand die staat te liegen dat hij zwart ziet.
De toekomst zal uitwijzen wie gelijk heeft.
Oud 14 maart 2010, 15:59   #165
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De toekomst zal vooral uitwijzen hoe sluw de Belgische krachten zijn. Wacht maar af, we staan ter plaatse te trappelen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 17:00   #166
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De toekomst zal vooral uitwijzen hoe sluw de Belgische krachten zijn.
Is de vraag of die Belgische krachten werkelijk zo sluw, dan wel de doorsnee burger zo 'dom' of toch graag ontwetend is en blijft.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 17:20   #167
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De toekomst zal uitwijzen wie gelijk heeft.
Het verleden heeft in ieder geval al uitgewezen dat de NVA geen gelijk heeft, het is tijd om daar conclusies uit te trekken.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 17:26   #168
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het VB zal niet barsten
Waarschijnlijk zullen er wel nog een tijdje zware interne twisten zijn
De Heilige Drievuldigheid van het VB zijn nog maar met z'n tweeën. Helaas, Frank is hun ontvallen en dus blijven Gerolf en Filip nog over. Maar ook deze helden worden moe na 30 jaar vruchteloos lelijk doen en schreeuwen naast de weg. Gelukkig hebben ze waterdrager Bruno binnengehaald, die soms wat mag komen opdraven voor zaken van minder belang. Maar er komt sleet op het hele bouwsel, dat kreunt van alle kanten.En het is dus niet uitgesloten dat, een van deze dagen, het het hele geval instort.

Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2010 om 17:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 17:36   #169
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet. Onafhankelijkheid kan pas verwezenlijkt worden wanneer een overtuigende meerderheid van ons volk er achter staat en de onafhankelijkheid realistisch acht. Als we meer mensen in Vlaanderen kunnen doen geloven, brengen we de onafhankelijkheid wél degelijk dichterbij. Door aan de zijlijn te gaan staan, te roepen tegen de vreemdelingen en zo ons imago te besmeuren, zetten we geen stappen vooruit.

Het participatiemodel heeft vruchten afgeworpen, maar lijkt heden echter wel op haar limiet te zitten, dat wil ik toegeven. Ik zie ook niet hoe men er nu zal uitgeraken.
Oud 14 maart 2010, 17:50   #170
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Het verleden heeft in ieder geval al uitgewezen dat de NVA geen gelijk heeft, het is tijd om daar conclusies uit te trekken.
Wiens verleden?

Dat van het VB?

30 jaar roepen, en nog niets bereikt.
Oud 14 maart 2010, 17:53   #171
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Is de vraag of die Belgische krachten werkelijk zo sluw, dan wel de doorsnee burger zo 'dom' of toch graag ontwetend is en blijft.
De doorsnee burger heeft geen overzicht, en dat valt te begrijpen. Ik zou de Belgische krachten niet onderschatten. Pasen brengt ons dit jaar wellicht geen verse chocoladen eieren, eerder bedorven haantjes, me dunkt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 maart 2010, 17:58   #172
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De doorsnee burger heeft geen overzicht, en dat valt te begrijpen. Ik zou de Belgische krachten niet onderschatten. Pasen brengt ons dit jaar wellicht geen verse chocoladen eieren, eerder bedorven haantjes, me dunkt.
Pasen zou zelfs 2 weken later vallen dit jaar.
Oud 14 maart 2010, 18:02   #173
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pasen zou zelfs 2 weken later vallen dit jaar.
Oppassen wanneer JLD de stilte doorbreekt... een sluwe vos is die haan.
Oud 14 maart 2010, 18:31   #174
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij gaat hij niet terug naar de arrondissementele kieskringen omdat daardoor BHV nog altijd een uitzondering blijft. De uitzondering bestaat uit feit dat er over de provinciegrenzen heen kan gestemd worden. Hetgeen het gelijkheidsbeg..........
Oud 14 maart 2010, 18:33   #175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet. Onafhankelijkheid kan pas verwezenlijkt worden wanneer een overtuigende meerderheid van ons volk er achter staat en de onafhankelijkheid realistisch acht. Als we meer mensen in Vlaanderen kunnen doen geloven, brengen we de onafhankelijkheid wél degelijk dichterbij. Door aan de zijlijn te gaan staan, te roepen tegen de vreemdelingen en zo ons imago te besmeuren, zetten we geen stappen vooruit.

Het participatiemodel heeft vruchten afgeworpen, maar lijkt heden echter wel op haar limiet te zitten, dat wil ik toegeven. Ik zie ook niet hoe men er nu zal uitgeraken.
Ik betwijfel sterk ofdat onafhankelijk worden werkt op de manier zoals u het zegt.

Alleszins is de onafhankelijkheid van Belgie niet op die manier gerealiseerd, toen was separatisme nog niet het boosaardige begrip dat het nu is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 18:36   #176
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat hij niet terug naar de arrondissementele kieskringen omdat daardoor BHV nog altijd een uitzondering blijft. De uitzondering bestaat uit feit dat er over de provinciegrenzen heen kan gestemd worden. Hetgeen het gelijkheidsbeg..........
De tovenaar heeft een grote, diepe hoed.
Oud 14 maart 2010, 20:06   #177
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De terugkeer naar arrondissementele kieskringen zou al zeker niets oplossen bij de senaats- en Europese verkiezingen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 20:17   #178
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel sterk ofdat onafhankelijk worden werkt op de manier zoals u het zegt.

Alleszins is de onafhankelijkheid van Belgie niet op die manier gerealiseerd, toen was separatisme nog niet het boosaardige begrip dat het nu is.
Ten tijde van het Belgisch separatisme had het volk nog niets te zeggen. 1830 was louter het gevolg van samenvallende belangen tussen de katholieke kerk en de (liberale) Franstalige burgerij, m.a.w. twee grote machten uit de 19e eeuw, die nu niet meer tellen.
Als democraat meen ik: wanneer Vlaanderen onafhankelijkheid wordt, moet dit echter met sterke steun van de bevolking gebeuren. Dit is er nu nog niet genoeg, vrees ik, omdat veel mensen een slecht beeld van Vlaanderen hebben (onder andere door het VB maar evengoed door de media en dergelijke) of gewoon niet goed zijn geïnformeerd over België.
Oud 15 maart 2010, 12:49   #179
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is de schuld van het VB dat Vlaanderen nog niet onafhankelijk is.

Uiteraard! Van wie anders?

Zelfs de VU en de N-VA zijn in mindere mate verantwoordelijk voor het voortbestaan van België.
Oud 15 maart 2010, 13:29   #180
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Uiteraard! Van wie anders?

Zelfs de VU en de N-VA zijn in mindere mate verantwoordelijk voor het voortbestaan van België.
Gelukkig hebben we de CD&V, SP-a, de Pest voor Vlaanderen en de groene bietekwieten die voor de Vlaanderen vechten. Je kan nu afkomen met het klassieke antwoord "Heb ik dat gezegd misschien?" Zo blijven we bezig.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be