![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist." is inderdaad de definitie die ik hanteer. Als jij een betere kent mag je die altijd geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.belgium.be/nl/huisvesting...en_toewijzing/ Quote Enkele mogelijke voorbeelden van toelatingsvoorwaarden: * Uw (gezins)inkomen mag niet hoger liggen dan een bepaald bedrag. * U moet één of meer kinderen ten laste hebben. * U mag geen andere woning bezitten. Unquote Ik begrijp hieruit dat ik - nu ik werkloos ben - geen sociale woning krijg als ik binnen een paar jaar mijn spaargeldje opgesoupeerd heb ter aanvulling van mijn dop die niet hoog genoeg is. Reden : ik heb geen kinderen ten laste. Dat is echt niet eerlijk. Heel mijn leven heb ik gewerkt en belastingen afgedragen aan de Belgische Staat. Ze moeten me geen villa bezorgen maar rechtvaardig is het niet dat men mij op straat kan zetten en een familie van allochtonen die hier nog geen eurocentje hebben afgedragen een huis bezorgt.
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dat is de definitie van een vooroordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is een mooi voorbeeld hoe een probleem door oversimplificatie tot een propaganda kan gemaakt worden door mensen met racistische neigingen. Het probleem is veel complexer dan wat men er van wil maken.
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Jouw definitie vind ik veel te eng; te beperkt.
Ik vind dit beter. "Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist" |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Als er iets larie en apekool is, is het wel de populistische propaganda van racistische groeperingen zoals het vlaams blok.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 maart 2010 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zult u er vast geen bezwaar tegen hebben als ik bijvoorbeeld de volgende definitie van een Marokkaan zou hanteren, aangezien ik de definitie uit het woordenboek te eng, te beperkt vind. Derhalve: "Als ik er niet in slaag om mezelf na drie generaties in mijn nieuwe vaderland aan te passen, overlast veroorzaak, zowat alle negatieve statistieken aanvoer, en de mensen die mij en de mijnen kans op kans hebben gegeven op een nieuw en beter leven blijf verachten, verkrachten en bestelen, dan ben ik een Marokkaan" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Artisjok, ik hoop dat u nu inziet dat het veranderen en uithollen van begrippen en definities geen zoden aan de dijk zet en funest is voor het debat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De definitie uit het woordenboek is te eng omdat ze zich beperkt tot rassendiscriminatie; wat betekent dat je eerst een eindeloze discussie moet voeren over wat is een ras; en wat is discriminatie. Hetzelfde gedrag/ dezelfde mening tegenover andere groepen dan een "ras" zou dan geen racisme zijn. Haat prediken tegenover een groep mensen; is dit volgens jouw racisme? P.S. Ik heb het deel uit je post dat mogelijk in strijd is met het forumreglement weg gelaten; omdat dit copiëren ook tegen het forumreglement is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nieuwe definitie voor racisme
Citaat:
Ik heb altijd al gezegd, dat de behoefte van 'anti-racisten' aan racisten onverzadigbaar is. Net nu we in een fase raken dat zelfs de meest achterlijke boerepummel heeft ingezien dat de hoeveelheid pigmentatie van de menselijke huid een weinig zinvolle kwalificatie is, komen de 'anti-racisten' (you know who you are) met een nieuwe definitie. Over de definitie zelf: Als iemand een onderscheid maakt op basis van taal als kenmerk dat gedeeld wordt met een groep, en deze groep op basis daarvan vereert, is hij blijkbaar een racist. Yeah right! Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 maart 2010 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De juiste term is, zoals Eberhard Leclerc reeds aangaf, vooroordeel. En Eberhard heeft in post #174 ook gelijk, en dat sluit naadloos aan op wat u hierboven beweert. Ter herinnering: Citaat:
Citaat:
Oh jeetje toch, echt waar? Heeft u ook al op het rode driehoekje geklikt? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zette me wel even aan het denken. U inschattende, na een aantal discussies met u te hebben gevoerd, meen ik te mogen veronderstellen dat u fel gekant bent tegen het preken van haat. Hiervan uitgaande, wil ik dan gaarne van u vernemen wat er volgens u met mensen moet gebeuren, of met boeken of geschriften ofzo, die haat, vervolging en dood en verderf preken ten aanzien van -pak hem beet- homoseksuelen bijvoorbeeld, of ongelovigen. Moeten mensen die zulks preken juridisch aangepakt worden? Moeten de boeken en geschriften waarin zulks staat, juridisch worden aangepakt? Of misschien gewoon direct verboden worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
De definitie van de verenigde naties gaat bv verder dan ras. Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 maart 2010 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens staat er bij die definitie van de Verenigde Naties ook: Citaat:
Citaat:
Als forumgenoot andev stelt: "Als je het woord Marokkaan hoort denk je er direct ook "de rest" bij!" (sic), en forumgenote artisjok daarop antwoordt met: "Dat is nu net de definitie van racisme" (sic), dan heeft ze het gewoon bij het verkeerde eind. Want er is helemaal geen sprake van 'racisme', zelfs niet volgens de uitgebreide definitie die de Verenigde Naties hanteert. Er is ook geen sprake van discriminatie. Hooguit is er sprake van een geïnsinueerd, maar niet eens uitgesproken, vooroordeel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |