Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2010, 17:38   #141
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Scheiding der machten: de uitvoerende macht moet geen rechter spelen, ook niet voor statistieken.
Net zoals nog meer dingen de laatste jaren heeft die "scheiding" geen enkele zin meer. Alsof ze niet regelmatig met elkaar in contact zullen staan, al was het maar om hun persoonlijke belangen te verdedigen en hun eigen profijtjes te organiseren! Wanneer politiemensen of zelfs gewone burgers bvb een moord vaststellen terwijl het lijk er ligt en de bebloede dader nog het mes in handen heeft, dan moet een rechter daar niet wat anders van maken!
En die statistieken die zijn alleen maar leuk en nuttig als ze in het kraam passen of men ze doet in het kraam passen... Zoals "criminaliteit op plaats X met 30% verminderd" en vergeten te vermelden dat het 10 km verder met 30% gestegen is! Want die crimineeltjes, die zijn niet verdampt natuurlijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:40   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
met iemand die over de ENDLOSUNG begint ? du machst wohl ein scherz !!
Tiens, ik dacht dat U het was die vlug met die term was afgekomen?
Oud 15 maart 2010, 17:43   #143
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij denkt zo (ea blokkers ook) Ik niet!
U denkt vast iets als "welk een fijne verrijking toch weer". Dat dacht ik namelijk ook toen ik 's nachts een Marokkaan in mijn woonkamer tegenkwam met mijn DVD-speler onder zijn arm. Ik dacht toen meteen: "toch wel fijn dat ik tegenwoordig hier om de hoek echte couscous kan eten en daarvoor niet meer naar Marokko hoef. Wat een verrijking! En dat die arme man mijn DVD-speler onder mijn neus vandaan probeert te stelen, is eigenlijk mijn eigen schuld omdat ik niets van zijn verrijkende cultuur begrepen heb."
Mijn vriendin denkt ook altijd meteen "wat een fijne open en gezellige mensen toch", als haar op straat 'hoer' toegeroepen wordt door een groepje sissende Marokkanen. Ze zei gisteren nog tegen me dat ze het wel fijn vond dat die racistische Nederlanders eindelijk systematisch weggepest worden en dat daarvoor in de plaats meer van die vriendelijke, gezellige mensen komen die het beste met je voorhebben. En dat de straat in één grote vuilnisbelt veranderd is, neemt ze maar voor lief, want zij is gelukkig geen raciste en ten zeerste verblijd met de zegeningen die de Marokkaanse medemens dagelijks, soms letterlijk, over haar uitstort.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:46   #144
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
er staat wat er u hebt geschreven : de eindoplossing = die endlosung. Iedereen weet genoeg waarover het gaat. dat u daar nu tracht uit te wriemelen is mijn zaak niet....

Die link MEEN ik niet te moeten leggen, die IS er gewoon.
dat u hier over zionisme begint, en jodenhaat is niet meer dan een poging af te wijken van wat walgelijks u hier zonet hebt uitgespuwd...
Wanneer je over de "endlösung" begint doe je dat met de bedoeling te beginnen over de jodenvervolging. Waarom anders overschakelen naar een Duitse term?
Een gewone "eindoplossing" voor een probleem kan vanalles zijn en hoeft niet iets te maken te hebben met moorden!
Het is dus wel degelijk jij die met dat ideetje afkomt, met de bedoeling de discussie daarmee stil te laten vallen? Vergeet het...
Lees eventjes post 36, voeg er nog een aantal zaken bij zodat er hier voor een bepaald soort lieden niets meer te rapen en ze zullen vanzelf afdruipen naar plaatsen waar ze denken hun spelletjes opnieuw te kunnen beginnen!
Een ganse groep keiharde maatregelen kunnen best zorgen voor de "eindoplossing" van een probleem! Je hoeft er de crematoria niet bij te sleuren.

Laatst gewijzigd door andev : 15 maart 2010 om 17:53.
Oud 15 maart 2010, 18:01   #145
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als als als... als mijn moeder een vent was, dan was ze mijn vader..

je hypothetische veronderstellingen zijn puur fantasie.
Doe er nog een "als" bij:
...als de multiculpest nog moest uitgevonden worden dan stond onze (en andere) maatschappij er stukken beter voor!
Ik denk hierbij niet aan "alle vreemdelingen" maar aan die bepaalde groepen die nu overal last veroorzaken waar er vroeger amper of helemaal geen was, met de vreemdelingen die er toen waren!
Oud 15 maart 2010, 18:03   #146
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koppensneller Bekijk bericht
Blanken zitten niet aan den dop of ocmw enzo. En als er geen geld meer is, gaan die braaf wachten tot alles weer in orde is. Die komen u evengoed beroven of vermoorden voor wa food lijkt me
"Blanken..."??? Ga toch weer ergens in een bananenboom gaan kruipen, vent! Wat kom jij hier eigenlijk aanvangen in die rotwereld van die "blanken"?
Oud 15 maart 2010, 18:06   #147
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koppensneller Bekijk bericht
Allemaal de schuld van de Islam
Wat probeer je nu weer op de sporen te zetten?
Eerst je "endlösung" en nu dit?
Oud 15 maart 2010, 18:19   #148
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja; je hebt genoeg gezegd.
Je geeft hier klaar en duidelijk toe dat er geen voorrangsregels bestaan voor asielzoekers en allochtonen.
Zou het kunnen dat "sociale woningen" in de eerste plaats moeten toegekend worden aan lieden met veel kinderen en weinig of geen inkomsten bvb?
Zou het kunnen dat binnengewaaide allochtonen meestal in dat geval zijn en dat daardoor onze eigen inwoners die het niet breed hebben nog een beetje langer mogen wachten op een sociale woning? Zoiets?
Dat noem ik dan een voorrangsregel, precies op hun lijf geschreven!
Een pure schande tov onze eigen bevolking.

Laatst gewijzigd door andev : 15 maart 2010 om 18:20.
Oud 15 maart 2010, 18:25   #149
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zou het kunnen dat "sociale woningen" in de eerste plaats moeten toegekend worden aan lieden met veel kinderen en weinig of geen inkomsten bvb?
Zou het kunnen dat binnengewaaide allochtonen meestal in dat geval zijn en dat daardoor onze eigen inwoners die het niet breed hebben nog een beetje langer mogen wachten op een sociale woning? Zoiets?
Dat noem ik dan een voorrangsregel, precies op hun lijf geschreven!
Een pure schande tov onze eigen bevolking.
Om precies die reden vroeg ik artisjok gisteren tot twee maal toe even de criteria voor het verkrijgen van zo'n woning aan te geven. Ik kreeg er nimmer antwoord op...
Oud 15 maart 2010, 18:28   #150
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, ik dacht dat U het was die vlug met die term was afgekomen?
Citaat:
Wat probeer je nu weer op de sporen te zetten?
Eerst je "endlösung" en nu dit?
Suske is begonnen over de Endlösing:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
omdat de overheid eindelijk in heeft gezien dat er veel te lang gewacht is met een degelijke aanpak en er niets anders meer rest dan lucratieve vervoerscontracten met de Deutsche Bundesbahn (o.i.d.) af te sluiten en een aanvang te maken met de eindoplossing van het probleem.
als dat geen pleidooi is voor een deportatie met een Duitse maatschappij....

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 maart 2010 om 18:32.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 18:34   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry - dubbel

Laatst gewijzigd door andev : 15 maart 2010 om 18:34.
Oud 15 maart 2010, 18:40   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen hier zouden kartonnen dozen met mensen erin willen zien op straat. Maar op TV, niet in een straat waar zij langs komen!
Raar dat men nieuwkomers meteen naar een hotelkamer moet sturen en er anderen uit "eigen volk" inderdaad op straat slapen...
Sommigen zouden inderdaad willen dat diegenen die hier geen zakens hebben hier niet zomaar zouden binnenwaaien en meteen een aantal rechten en centen naar hun hoofd gegooid krijgen.
Sommigen zouden willen dat men in bepaalde landen de mensen zou vertellen dat ze hier een kartonnen doos gaan krijgen ipv hetgeen Leterme is moeten gaan rechtzetten in een bepaald land, waar men groepsreizen aan het organiseren was naar het land van de sociale woningen en geld om niets te doen...
Oud 15 maart 2010, 18:41   #153
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nuff said...
Tja, dat zijn vervelende postings die je best overslaat...
Oud 15 maart 2010, 18:45   #154
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach, een beetje belastingfraudeur berooft de samenleving van veel meer geld dan een straatcrimineel.
Ja mss wel,maar daar krijgt de burger geen onveiligheidsgevoel van.
Het is wel erg veranders hoor,ik heb de eerste allochtonen hier zien toekomen,ze woonden op amper 50m van mijn deur en gedroegen zich voorbeeldig,ik zou zelfs zeggen dat zij zelf niet zo voorbeeldig behandeld werden met affiches zoals verboden aan nord africain ou etranger.
ondertussen is er veel water door de zee gelopen en misdrijven of het nu witteboordcriminaliteit of straatterreur of andere zullen altijd gebeuren,wat nog niet wil zeggen dat we ze niet meer moeten vervolgen.
Oud 15 maart 2010, 18:48   #155
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Correlaties gebruiken om bovenstaand te bewijzen is logisch niet verantwoord.

Een studie onlangs toonde aan dat rode auto's meer in ongevallen betrokken raken dan andere kleuren.

Conclusie: Rode auto's zijn stout.

Kijk, je moet die cijfers onderverdelen naar oorzaken, niet naar kenmerken.
Indien blijkt dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn bij de laag opgeleide kansarme groepen, en dat mensen uit die groep eerder zullen betrokken zijn bij misdaden, dan zit je dichter bij de waarheid dan met je racistische praat.
Larie en apenkool voor multiculbelievers. Als je alle "laagopgeleide kansarme groepen" uit de ganse wereld naast elkaar zou zetten zouden ze er als groep nog met kop en schouders uitsteken!
In welk land weten ze niet dat Marokkanen grotere lastposten zijn dan andere groepen die het niet beter hebben?
Oud 15 maart 2010, 18:49   #156
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Suske is begonnen over de Endlösing:
Ja want het voorstellen van een definitieve oplossing (=eindoplossing) voor een groot maatschappelijk probleem staat gelijk aan Endlösung nazi-style.

Citaat:
als dat geen pleidooi is voor een deportatie met een Duitse maatschappij....
Neen Sywen, dat is een pleidooi om het probleem hier en nu aan te pakken voor het gigantisch uit de hand loopt en dusdanig groot wordt dat er wel eens ongelukken van zouden kunnen van komen.

In dat geval zouden de treinen wel eens kunnen gaan rijden ja, om het onaangepast tuig terug richting heimweeland te vervoeren.

Dat hoeft overigens niet met speciaal een Duitse maatschappij te gebeuren, maar ik vrees dat bijvoorbeeld de Nederlandse Spoorwegen zelf een capaciteitsprobleem zouden kunnen gaan krijgen. Daarbij heeft de Deutsche Bundesbahn wat mij betreft dan de voorkeur omdat die zowel capaciteit als de nodige expertise op dit gebied hebben. Dat is uiteindelijk stukken goedkoper, én millieuvriendelijker, dan ze op het vliegtuig te zetten. Ze kunnen dan tevens al hun bezittingen meenemen zodat ons naderhand niet kan worden aangewreven dat we ze bestolen hebben ofzo.
Oud 15 maart 2010, 19:36   #157
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Om precies die reden vroeg ik artisjok gisteren tot twee maal toe even de criteria voor het verkrijgen van zo'n woning aan te geven. Ik kreeg er nimmer antwoord op...
Waarom zou ik de criteria moeten gaan opzoeken voor jou?
Ik ben het niet die er de zotste dingen over schrijf.

Maar ga gerust je gang; zoek de criteria op en toon aan dat asielzoekers en allochtonen voorrang krijgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 19:37   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Scheiding der machten: de uitvoerende macht moet geen rechter spelen, ook niet voor statistieken.
Nadat we het Fortis dossier gehad hebben durf jij nog geloven in scheiding der machten?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:14   #159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin maar weer die ingevoerde criminelenbende zo goed mogelijk uit de wind te zetten...
Als je het woord Marokkaan hoort denk je er direct ook "de rest" bij!
Spijtig voor de vele "goede" Marokkanen, maar die doen precies of ze op een andere planeet leven.
Dat is nu net de definitie van racisme :
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke
eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die
hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben
ik racist."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:31   #160
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is nu net de definitie van racisme :
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke
eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die
hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben
ik racist."
Is dat uw persoonlijke invulling van het begrip 'racisme'?

In het woordenboek staat er gewoon dit:

ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras

Uitgaande van de definitie die het woordenboek ons geeft, is er dus geen sprake van racisme. Marokkanen zijn immers geen ras.

Of heb ik iets gemist en heeft men een speciaal soort gen gevonden dat enkel Marokkanen hebben,waarmee ze dan als eigen ras gekwalificeerd zouden kunnen worden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be