![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Heilige Geest.
Maar niet alles had zich opgelost, want wat zich niet oploste was hoe het Ik als punt een beeld kon zien en hoe God als het heelal ook één wezen, één individu zou kunnen zijn, want God valt in mijn atoomtheorie als een oneindige veelheid van goden uit elkaar. Dat zou zich pas later oplossen door deze twee: God en Ik te combineren tot een eenheid in de Heilige Geest, dwz de eenheid van God en Mens als het ware hart van het Kruis. Die atoomtheorie zelf was daarin eigenlijk nog slechts de negatieve zijde daarvan als oneindige veelheid, als uiterlijkheid. Maar nu laat ik dit even liggen, want ik ben bang dat ik al veel te veel heb op getypt en het misschien volkomen onbegrijpelijk gaat worden, want dit is een verschrikkelijk moeilijke filosofie en ik vraag me steeds al af: moet ik dit wel allemaal opschrijven? Ik ga daarom even over op wat andere kost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over reflexief denken: http://www.ottobwiersma.nl/philosophy/kunst986.htm Je beweert dat de inhoud van het denken zichzelf produceert d.m.v. onze hersenen. Dat zou betekenen dat het 'zichzelf als inhoud' bestaat buiten de hersenen. Wederom een ontkenning van oorzaak en gevolg. Wie heeft dit bewezen? Jouw atoomtheorie? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen: alles bestaat in wezen uit gedachten, die in ons tot bewuste gedachten worden middels onze hersenen. Citaat:
Citaat:
Iets anders is dat wij niet alles weten, maar de microwezens weten dat wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees daarvoor Hegel. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 maart 2010 om 19:51. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het zolderkamertje van Wim Roele.
Ten tijde dat ik mijn atoomtheorie vond woonde ik bij een vriend op zijn kleine zolderkamertje. En deze vriend had het nogal moeilijk in zijn eigen leven en kon het bovendien maar moeilijk verdragen dat ik van links rechts was geworden door die hele Scientology beweging en ik had het daar zelf overigens ook moeilijk mee. En nu was ook nog eens die atoomtheorie erbij gekomen. Volgens hem was ik van een indiaan(links) een cowboy(rechts) geworden en die atomen waren geen liefde maar sex-spermatazoa. Verder was ie zijn vriendin kwijt geraakt en ging het slecht met zijn studie en hij begon spoken te zien en ik kreeg het gevoel dat ie dat allemaal ook op mij wilde afreageren. (Maar inplaats daarvan sprong ie eerst nog uit het raam en hij zou later zelfmoord plegen.) Hij begon zo'n beetje de duivel in me zien. Maar ik beschouwde mezelf als Jezus aan het kruis en in de onderwereld. Mijn lijdensweg was begonnen. Ik had al eerder ontslag genomen van mijn baan in Haarlem en nu leek het mij ook beter van dat zolderkamertje af te gaan voor dat Wim Roele me naar de keel zou vliegen. En hij wilde me ook van dat kamertje af hebben. Ik zwierf 's nachts door Amsterdam en vond uiteindelijk een jeugdhotel in de Kerkstraat waar ik een week bleef en kon daarna weer bij andere vrienden tijdelijk onder dak. Ik stond niet erg sterk op mijn benen en was altijd weer van anderen afhankelijk. En hoewel ik niet echt in God geloofde en ik ook niet gelovig was opgevoed, maar door de filosofie wel belangstelling had voor het godsbegrip, maar dat ook door mijn atoomtheorie nog niet goed kon begrijpen, bad ik uit pure wanhoop toch maar eens tot God. Toen kwam wonder boven wonder in een visioen een hand op mijn schouder en een stem zeide mij: "Dat is de eerste keer dat je tot mij bid!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik héél goed inkomen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() U gaat effe uw boekje te buiten. Zo spreekt men toch niet tegen Harrie den Christus.
Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2010 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, mijn ziel is toch al tot in de eeuwigheid verdoemd... Dat kan er nog wel bij.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() U bent dus calvinist zo te horen. Of vertoont alleszins een duidelijke neiging hiertoe. De predestinatie heeft ook zo zijn voordelen. U kunt waarempel lustig verder schransen.
Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2010 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je zo doorgaat overtref je de bijbel plus de koran nog in dogmatiek. Ik heb jou nog nooit op één originele en logische bewering kunnen betrappen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En schelden kan ik niet waarderen en is de macht der dommen en zwakzinnigen. Laat dat achterwege alsjeblieft. Citaat:
Vandaar. Dan ben je blijkbaar de meest onnozele detective die er rond loopt op dit forum. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een droom over God!
Diezelfde nacht had ik ook een droom over God: ik liep op de Dam in Amsterdam en een Ruimteschip in de vorm van een TV-toestel kwam op me af. In dat ruimteschip zag ik een houten beeld in het midden dat nog ongevormd was en dat God moest voorstellen. Daar omheen waren vier jongemannen en de stem van God zei tegen mij: "Je hebt wel iets van een megalick!" En ook: "Eens zul je me zien!" En ten derde: "Maar Gods molens malen langzaam!" Dat totale beeld in dat ruimteschip doet me denken aan Jezus en de vier evangelisten, maar komt ook voor in het boek Daniël uit het oude testament, waarin sprake is van vier dieren (Daniël 7:3) met in het midden een Oude van dagen (7:9) op een troon en dan ook nog een mensenzoon (7:13). Het beeld is nog onaf en moet nog gevormd worden en zo is een megaliet ook nog onaf, want een ruwe steen met een religieuze betekenis. Dat beeld moet dan God zelf worden. Maar het is eigenlijk geen megaliet, maar megalick, dwz mega-l-ick, waarbij mega groot betekent en ick natuurlijk: ik, dus: groot ik. En ik heb dan ook het gevoel dat ik mezelf tot God moet ontwikkelen of tot Jezus, zoals Börger terecht zeide: "Je moet hem (Jezus) worden!" (Zie bij: Ik ben Jezus, onderin.) Anderzijds is het duidelijk de bedoeling dat ik God zal zien als de ander. Dus hierin ligt tevens een tegenstrijdigheid en een conflict tussen vader en zoon. En ik vergelijk dat ook met een toen nog onopgelost probleem in de filosofie bij het ik als punt enerzijds en God als oneindigheid anderzijds, en waarvan de wederzijdse verzoening de oplossing moet brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad heb ik die bewijzen.
Verdiep je er maar in dan kan je nog wat leren. KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING 1 - de microkosmos is een hogere wereld. (gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz ) 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. (Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten) Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie. Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen. 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer aan het werk en een eigen woning.
Kort daarop verscheen de chef uit Haarlem om te vragen of ik weer aan het werk wilde gaan. Het leek wel alsof God hem had gestuurd. Sinds die tijd ging het weer beter met me: ik vond een kamer en een jaar later een eigen woning, maar ik zat nog altijd met die atoomtheorie, want wat moest ik daar dan verder mee doen? Ik heb geprobeerd om het anderen te vertellen, maar wat ik al gevreesd had, dat gebeurde ook: niemand had er belangstelling voor. Als je werkelijk iets te vertellen hebt, dan wil niemand naar je luisteren. En behalve dat de mensen dom zijn en massa-mensen, had ik ook het gevoel dat het Gods wil was. Het leven schijnt me soms als een droom, waarin niemand enige vrije wil heeft en waarin alleen precies dat gebeurt wat in de diepere ziel en geest van God (de microwezens) verborgen ligt. Maar dan was er nog een tweede idee, namelijk om het werkelijke bewijs te vinden van mijn atoomtheorie. Dat leek me eigenlijk onmogelijk als iets voor de verre toekomst, maar vooruit: ik moest alles proberen en dan had ik dat tenminste gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee: zeker niet, maar over het algemeen is Links niet gelovig en is ook geen religie, maar een atheïstische politieke beweging.
Het liberalisme overigens ook. |
![]() |
![]() |