![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kom op, je hebt wat me wat betreft dat leven ook gelijk gegeven dat er in principe vanalles had kunnen staan en jij het nog steeds een pefect passende beschrijving had gegunt, dus dat kan je best nog een keer. Of daar nou had gestaan dat de aarde rond was, of kubusvormig, of onregelmatig gevormd, jij had wel een reden verzonnen waarom dat inderdaad klopt. Dat in een tijd waarin het allang bekend is dat de wereld rond is een alwetende godheid zich daar nog niet over kan uitspreken is verder ronduit belachelijk te noemen, hou er dan je mond helemaal over, als je als god niet eens meer weet hoe je die wereld ook alweer geschapen had.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 31 maart 2010 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wees een goede moslim, houdt u aan wat in de koran staat en fantaseer er niets bij. Geloof de woorden van Allah, en neem aan dat de aarde plat is. Want zo, en niet anders, staat het geformuleerd in de koran. Door Allah zelf. Ook al wringt u zich nog in 1000 x 1000 bochten om zo te proberen hier een mouw aan te passen, u moogt geen blasfemie begaan tegenover Allah, de Genadige en de Erbarmelijke, maar ook ... de Strenge. Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2010 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoek naar plat http://www.vandale.nl/ Ik verzin hier niet uit mijn hoofd. Citaat:
Citaat:
Waarom staat er "als"? Wat is de conditie in dit geval en waarom het aardoppervlak in elk punt "smooth" zijn om het "smooth" of "plat" te noemen? Vanwaar hal jij deze condities? Citaat:
Kubus kan ook bol en plat zijn, hoe dichter je de microniveau gaat, hoe waarschijnlijker het wordt. Citaat:
ho·ri·zon·taal bn recht van links naar rechts; waterpas: een ~ vlak (tegenst verticaal) Citaat:
Dat kan niet hé hé hé, jij spreekt hier zonder bewijs, jij spreekt met fantasieën. Dat is het probleem. Kan smooth horizontaal dus recht van links naar rechts of niet? Dat is de vraag. Citaat:
Dus, smooth kan plat beteken, dat is juist. Citaat:
Wat bedoel je met "elk punt" en waarom kan smooth niet een vlakke gedeelte van iets zijn? Citaat:
Wat is het dan? Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met patrickve --- EINDE DISCUSSIE OVER AARDE PLAT VLAK BOL --- De volgende. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt niet, slimmerd.
In het Nederlands: aar·de de; v(m) 1 onze planeet 2 grond (2): in goede ~ vallen goed opgenomen worden; iem ter ~ bestellen begraven http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...oekwoord=aarde In het Arabisch betekent aarde أرض: zelfstandig naamwoord amphitheatre earth underworld land ground grounds soil site topsoil terrain territory floor bron: http://translate.google.com/# CONCLUSIE: aarde (alles behalve planeet) kan inderdaad een stukje van de aarde (planeet) zijn. --- EINDE DISCUSSIE MET JOU HIEROVER -- De volgende. Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Islam beschouwt de aarde niet als plat. De profeet heeft geleerd dat de aarde op te vatten valt als een windel rond het hoofd... of anders gezegd, als tektonische platen rond een massieve kern.
Islam kan je niet vergelijken met een religie die de bal totaal heeft misgeslaan, zoals het Christendom.
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oké, je begon toch zelf over uitgespreid?? En je denkt zelf dat dit in tegenstrijd is met plat, bol, als tapijt... enzovoort!! Of niet? A, wel, antwoord 's dan mijn vragen om hierover verder te kunnen: ----- zucht ----- 1) Wat is uitgespreid (taalkundig)? 2) Wat betekent uitgespreid (contextueel: in het vers)? 3) Waarom zou uitgespreid bol, en plat moeten uitsluiten (taalkundig)? 4) Waarom zou uitgespreid bol, en plat moeten uistluiten (contextueel)? 5) Waarom zou bol, plat moeten uitsluiten (taalkundig)? 6) Waarom zou bol, plat moeten uitsluiten (contextueel)? 7) Wat betekent de aarde? 8) Wat betekent de aarde (contextueel in het vers)? ---- zucht -------- ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oké, breng de referenties naar de bronnen en beargumenteer uw bewering. Vergelijk het christendom, atheisme of agnost AUB niet me de islam. Er is een zeer zeer zeer zeer groot gigantisch groot groot groot verschil tussen de islam enerzijds en christendom, atheisme , agnost en polytheisme anderzijds. Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eratosthenes, iemand ?
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2010 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang u respect blijft tonen, ga ik hierover met jou discussiëren. In het ander geval, zal ik geen reacties schrijven en zal ik jou met alle respect in mijn negeerlijst opsluiten zodat we geen haat tussen ons gaan stichten. Waar is de fout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allah is ongelofelijk groot en slim, en heeft in zijn heilig boek geschreven dat het OPPERVLAK VAN MIJN BLOEMPOTTEN OP MIJN BALKON zo vlak is als een tapijt (als de kat er niet in zitten krabben heeft). En zeggen dat we die arme jongen de ganse tijd misbegrepen hebben ![]() Maar bovendien heeft hij nog gelijk op een ander punt: als ik op mijn balkon sta, zijn er bloempotten van LINKS NAAR RECHTS. Ik ga mij bekeren. Zo een grote wetenschap was ik nergens anders tegengekomen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2010 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Fout :
De mens moet maar eens kijken waaruit hij geschapen is. 6. Geschapen is hij uit gutsend vocht, 7. dat tussen de lendenen en de ribben te voorschijn komt. (Soera 86:5-7) |
![]() |
![]() |