![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vrees met enige pijn in het hart dat de tijd van allesomvattende tolerantie en relativisme van onze kant uit zo stilaan gedaan moet zijn. Vele mensen zijn het beu en terecht. We laten ons volledig overrulen, steeds meer bepalen die extreme mannen onze gang van leven en wat we in het openbaar al dan niet mogen zeggen zonder bedreigd te worden. Het wordt tijd dat we actief opkomen voor onze eigen rechten en (westerse) waarden en dat we die mannen dwingen te assimileren aan een aantal basisverlichtingswaarden. Een provocerend debat voeren heeft helemaal niets van zien met een rationele zwakheid. Dan zouden zowat alle grote denkers uit de 'westerse geschiedenis' domerikken zijn, zulke bewering kan u zelfs niet menen. Iedereen heeft het recht om te provoceren, daar hebben die moslims het echter niet op begrepen, behalve uiteraard als zij 'ons' kunnen provoceren. Ze hebben niet alleen lange teentjes, maar proberen er ook nog serieus mee terug te stampen. En in de praktijk lukt hen dit ook nog. Ik vind in alle geval dat ik het recht heb te zeggen dat Mohammed een gewelddadige pedofiel was en dat zijn navolgers een achterlijke geloofsbeleving aanhangen. Net zoals ik fanatieke christenen en joden ook achterlijken vind, die beter eens beroep zouden doen op hun eigen, gezonde verstand. Ik kan echter niet ontkennen dat ik meen dat we hier momenteel minder schrik moeten hebben van een stel Bijbelfanatici in Texas of een groepje orthodoxe joden op de Westelijke Jordaanoever die de waarheid in pacht denken te hebben. We moeten het onder ogen zien dat zeker West-Europa steeds meer bedreigd wordt door een hernieuwd fanatisme vanuit de Arabische Wereld die ook door Turkse en Marokkaanse allochtonen ter harte wordt genomen (ook al zijn deze strikt etnisch geen Arabieren). Het pleit voor ons westers verlichtingsdenken dat we iedereen in onze samenleving willen tolereren, maar ik denk dat de acceptatiegrens al lang overschreden is. Als de moslims over een tweetal generaties effectief in de demografische meerderheid zijn in Europa, zullen we zien dat het begrip 'tolerantie' en ideologische vrijheid niet voor iedereen dezelfde invulling heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Ik vind het vooral triest, en gevaarlijk, dat zij blijkbaar niet het verschil ziet tussen iemand die het niet met haar eens is en dat standpunt in een debat verdedigt en een bende chargerende hysterici, die er op uit zijn het debat met geweld te verhinderen. Nu vind ik Benno Barnard een enorme blaaskaak, maar ik ben er wel van overtuigd dat als daar geen politie en beveiliging was geweest, dat het daar dan niet goed was afgelopen. Nu denk ik wel dat zij dat zelf ook wel inziet, maar het gewoon niet gezegd wil hebben en dat is net een van de fundamentele problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Ze moet gewoon eens op bezinning, een beetje "rijpen" - ook intellectueel. Ze heeft er de capaciteiten voor, maar ze is nog jong en onervaren en denkt te veel in wit en zwart. Voor haar is iedere islamcriticus als het ware een "VB'er onder een laagje vernis". Ik vind het jammer dat ze zulke uitschuivers maakt, want ik geloof oprecht dat ze beter kan.
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 2 april 2010 om 02:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het politiek correcte en islamvriendelijke beleid aan de UA is mij overigens al jaren een doorn in het oog, 'needless to say' dat een heel aantal van mijn 'collega's' ook totaal geen graten zien in deze aanpak. Enige kritiek op dit actief pluralisme wordt steeds met veel argwaan of zelfs spot onthaald. Maar ik laat mij daar niet door doen, wel integendeel, ik word er nog zelfzekerder door. Het knuffelbeleid vanuit de universitaire instanties zorgt er overigens voor dat ook de meisjes van BOEH! bijna provocerend op de campus aanwezig zijn en er bijna een statement van maken om zo gesluierd mogelijk naar de lessen te komen of door de gangen te lopen. Terwijl het universiteitsreglement in principe uitdrukkelijk verbied om politieke affiches of pamfletten in de, gebouwen op te hangen, mogen zij het zich wel permitteren affiches van BOEH!, voor de hoofddoek, aan enkele deuren te hangen. Ik ben deze houding meer dan beu! Hopelijk leidt heel deze heisa toch nog tot iets goeds en komt er niet alleen in de media, maar ook intern binnen de UA een debat op gang van hoever onze 'tolerantie' moet reiken. Laatst gewijzigd door freespirit : 2 april 2010 om 02:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
|
![]() Citaat:
Los daarvan zijn er inderdaad een aantal zaken die niet bediscussieerbaar zijn: o.a. die elementen die een normaal debat überhaupt mogelijk maken. Citaat:
Wat de grote denkers betreft waar u naar verwijst: vaak konden hun ideeën niet vrij van provocatie worden verkondigd omdat ze in essentie provocerend waren. Ze hadden m.a.w. geen keuze. Ik heb dus helemaal niet beweerd dat provocerende standpunten nooit geoorloofd zijn. Provocerend waar het moet, niet-provocerend waar het kan. Het idee dat God niet bestaat, kan voor sommige mensen provocerend zijn, maar er is geen andere manier om dit standpunt tot uiting te brengen. "Weg met Allah" drukt echter niet het eigenlijke standpunt van Barnard uit, dat genuanceerder is dan dat. Hij bewijst er derhalve ook zichzelf geen dienst mee. Als het wél zijn standpunt is, moet hij het achteraf ook niet afdoen als een grap. Strijd met open vizier, trek geen mist van "grapjes" en ironie op, wees terzake. Het voorkomt een hoop misverstanden, en daar kan een debat inderdaad alleen maar van gediend zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grenzen van onze tolerantie zijn al lang overschreden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Om nog een (duidelijker) voorbeeld te geven: Was het nodig van Wilders om over een "kopvod" te spreken i.p.v. een hoofddoek? Stelt het gebruik van het woord "hoofddoek" hem niet langer in staat om voor een verbod te pleiten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Parlementslid
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GST2ODBUV
Citaat:
2) Als je niet tegen kritiek kan, kom dan niet uit je huis. Mensen hebben kritiek op alles. Haarkleur, hoe je je haar legt, je kleren, je schoenen, welke muziek je goed vind, welke chips je het beste vind, wat je mening is over vanalles en nog wat, tot in het kleinste detail. Kinderen: die kunnen over het algemeen niet tegen kritiek. Met het ouder worden leer je daar dan mee omgaan. Hier is dat blijkbaar niet gebeurd, of misschien zelfs aangeleerd dat je je tegen kritiek moet verzetten. 3) "Elke goede moslim..." Is een slechte moslim nog wel een moslim? En verder, die aanduiding gebruiken is een lage tactiek. Iedere moslim die dat hoort of leest gaat zich ongerust voelen. "Ben ik wel een goede moslim". Door zulke dingen te zeggen schep je chaos in eigen rangen en stel je jezelf voor als de enige persoon die een houvast aanbiedt. Het creëert opzettelijk een angst in anderen, die je zelf weer verjaagt. Door zulke dingen te zeggen, ben je koper en verkoper tegelijk. En het volk is te bang om vragen te stellen. De minderheid heerst over de meerderheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tijd voor een krachtdadig beleid dat de problemen bij de wortel aanpakt en alle "buigzamen" buiten spel zet.
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Citaat:
da meiske in terzake die we, om totaal onduidelijke redenen, tot de gematigde, tolerante liberale moslims moeten rekenen als zij al zo onverdraagzaam, kortzichtig, en geschift is dat ze pakweg vermeersch in dezelfde hoek drumt als de extremisten en als zij er op geen enkele moment in slaagt dit soort onzin te veroordelen dan heb ik mijn bedenkingen over de niet tolerante, niet liberale en onverdraagzame moslims. haar denkwijze is zodanig verwrongen dat ze het blijkbaar normaal meent te vinden dat vrijheid van meningsuiting mensen het recht geeft om anderen het zwijgen op te leggen. op dit forum hebben we ook zo'n tolerante, verdraagzame en liberale moslim zijn hersenen zijn zodanig verwrongen dat plat en rond synoniemen zijn en iedereen die het daar niet mee eens is vliegt op de vijandenlijst. en natuurlijk bedenkelijk vd unief. die zijn voor actief pluralisme maar zetten gewoon de wereld op zijne kop alsof die spreker het zelf gezocht heeft! dat de flikken die gasten niet massaal oppakken en een nachtje laten brommen met een fikse boete snap ik al helemaal niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan vind ik het onrustwekkend dat moslims zo agressief uit de hoek kunnen komen.
![]() |
![]() |
#176 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar even verder stel je : Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Jullie "tolerantie" is gewoon enkelrichtingsverkeer: alléén voor jullie zelf. Daarbuiten is ze zo miniem dat het zicht van een hoofddoek al voldoende is om jullie tolerantiegrens te doorbreken.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2010 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwondert me geen zier. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2010 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze riepen "smerige Hollander ,kaaspop "enz. Laatst gewijzigd door Sidharta : 2 april 2010 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |