Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 22:16   #161
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
mja, zoals ik reeds zegde : paniek in zionkringen die tot absurditeiten leidt.
Het is daar altijd snikheet. Zelfs op een vuile mat slapen de pallies nog goed. Hun gestoorde profeet deed niets anders.....hahahahaha
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 18:02   #162
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zonder al die "ontwikkelingscash" van de US, geen tanks.
Genialiteit en de wil om nieuwe dingen te ontwikkelen is niet gebonden aan $$
Oud 18 mei 2010, 18:12   #163
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Gelukkig is niet iedereen zo vol van haat zoals jij.
Er dienen steeds en overal nuttige idioten te zijn
Oud 18 mei 2010, 18:13   #164
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Genialiteit en de wil om nieuwe dingen te ontwikkelen is niet gebonden aan $$
De productie van die verbeterde tanks en de opleidingen van die ingenieurs daarentegen...

Laatst gewijzigd door Andy : 18 mei 2010 om 18:14.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 18:33   #165
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Het is daar altijd snikheet. Zelfs op een vuile mat slapen de pallies nog goed. Hun gestoorde profeet deed niets anders.....hahahahaha

Lekker belangrijk dit.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 18:34   #166
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De productie van die verbeterde tanks en de opleidingen van die ingenieurs daarentegen...
Geld maakt geen genialiteit. Met 10 000 of 100 000 dollar studiesubsidie zal een idioot altijd een idioot blijven.
Voor innovatie en de wil zichzelf te verbeteren en te beschermen heeft Israël echt niet het handje van de VS nodig.
Hamas daaraantegen hangt aan de life-support vanuit Syria en in mindere mate uit Iran
Oud 18 mei 2010, 18:45   #167
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geld maakt geen genialiteit. Met 10 000 of 100 000 dollar studiesubsidie zal een idioot altijd een idioot blijven.
Voor innovatie en de wil zichzelf te verbeteren en te beschermen heeft Israël echt niet het handje van de VS nodig.
U bedoelt dat Israël een bevolking heeft die zich tegelijkertijd met het militaire en het civiele kan inlaten om én zwaar bewapend te zijn én ondertussen geen gigantische opportuniteitskosten op economisch vlak te kennen? Misschien moeten we er dan maar eens voor zorgen dat er wat van die geniale Israëlische joden immigreren naar ons landje. Dan kunnen die twaalf uur per dag soldaatje spelen en de andere twaalf uur zich onledig houden met economische zaken.
Citaat:
Hamas daaraantegen hangt aan de life-support vanuit Syria en in mindere mate uit Iran
U bent een idioot.

Laatst gewijzigd door Andy : 18 mei 2010 om 18:50.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 20:01   #168
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Enig idee hoeveel Amerikaanse steun Israel krijgt ? kennelijk zijn ze niet geniaal genoeg om hun eigen broek op te houden.
Oud 18 mei 2010, 20:44   #169
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat Israël een bevolking heeft die zich tegelijkertijd met het militaire en het civiele kan inlaten om én zwaar bewapend te zijn én ondertussen geen gigantische opportuniteitskosten op economisch vlak te kennen? Misschien moeten we er dan maar eens voor zorgen dat er wat van die geniale Israëlische joden immigreren naar ons landje. Dan kunnen die twaalf uur per dag soldaatje spelen en de andere twaalf uur zich onledig houden met economische zaken.

U bent een idioot.

Doet me trouwens plezier dat dezelfde zionisten die zich vrolijk maken over de misdaden jegens Palestijnen door hun zionstaat nu zo tiltgeslagen zijn in hun propaganda (zelfs hier ) dat ze de facto de beste anti reclame worden voor de israeli's.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 18 mei 2010 om 20:48.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 20:51   #170
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doet me trouwens plezier dat dezelfde zionisten die zich vrolijk maken over de misdaden jegens Palestijnen door hun zionstaat nu zo tiltgeslagen zijn in hun propaganda (zelf hier ) dat ze de facto de beste anti reclame worden voor de israeli's.
Het leidt weinig twijfel dat zij ondertussen zeker op dit forum zowat het sterkste argument tegen hun eigen onzin zijn. Toch kan het de bedoeling niet zijn dat enkel hun onzin weerlegd wordt. Dan krijg je toestanden waarin mensen zich distantiëren van het racisme van zo'n Garfield of Grievous, maar tegelijkertijd menen dat Israël zichzelf moet verdedigen tegen een Hamas, of dat de waarheid 'wel ergens in het midden zal liggen'.
Oud 18 mei 2010, 21:32   #171
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps: het aantal raketten dat je opnoemt is overigens een schatting van het aantal raketten dat werd afgeschoten door Palestijnse bewegingen tijdens het gehele offensief, en dus geenszins relevant voor de aanleiding van dat offensief. Daar ging het immers niet om vijfduizend raketten.
Het ging volgens mijn bron (ik weet wel niet meer juist waar ik het toen heb gelezen) wel degelijk om duizenden raketten voor dat het offensief begonnen was.

Citaat:
Dit is een zeer vreemde redenering. Niet alle doden die vallen tijdens een offensief zijn schuldig. Het zal u niet ontgaan zijn dat er in de meest recente oorlogen opmerkelijk veel burgers omkomen. Soms is dat doordat ze direct geviseerd worden door de strijdende partijen, soms doordat ze indirect het slachtoffer zijn. In geen geval kan je zeggen dat hun dood 'erger' is dan die van iemand die de gaskamers van binnenuit heeft gezien. Dat aantal van veertienhonderd doden refereert wel degelijk aan het aantal burgers. Lees: onschuldigen.
Ik beweer dan ook niet dat het om allemaal schuldige slachtoffers, maar wel dat er geen sprake is van een systematische uitroeiing. Die dodelijke slachtoffers zijn idd betreurenswaardig, maar het gaat hier niet om een holocaust. In Irak vallen er ook onschuldige slachtoffers, maar dat kan je ook niet vergelijken met de holocaust van WOII.

Citaat:
Tijdelijke bestanden en vredes, het is voor u één pot nat. De onzekerheid die ontspruit aan een tijdelijk bestand ontkent u gewoon. Dat is nochtans een niet te ontkennen gevolg van de oorlogsretoriek en de afwezigheid van een vrede.
In deze discussie is het idd één pot nat. Ik zie het belang niet in van het verschil te benadrukken, in deze discussie.

Citaat:
- Nestor Burma vermeldde reeds dat die foto's dateren van voor Casted Lead. Dat is voor mij erg moeilijk na te gaan. De foto's zijn immers afkomstig uit een google-document dat slechts een verwijzing bevat naar één enkele site (paltoday.com), opgesteld in het arabisch. Dat google-document is vanzelfsprekend geen serieuze bron, aangezien het niet duidelijk is wie dat document opstelde. De foto's zijn afkomstig van paltoday, maar zonder enige kennis van het arabisch kan ik onmogelijk nagaan in welk jaar die foto's zijn genomen. Dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor u. Dat brengt me tot de volgende redenering: als die bron paltoday.com geloofwaardig is, dan zal ze wel opgepikt worden door andere media en zullen die er wel over berichten (met degelijke bronmelding) op een manier die ook voor mij verifieerbaar is. Tot dat moment kan ik niet anders dan sceptisch blijven over bronnen die ik niet kan raadplegen en nergens bevestigd worden.
Mij goed. Ik ken de website ook niet, maar ik heb hier nog geen bewijs gezien dat ze een tijd geleden zijn genomen. Ze geven alleszins een ander beeld van de Gaza regio dan die vergelijkingen met de Holocaust. Ik zie op die foto's een vakantieland met mooi weer, lachende mensen, eten, ... Geen holocaustscenario's.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 00:04   #172
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:

Doet me trouwens plezier dat dezelfde zionisten die zich vrolijk maken over de misdaden jegens Palestijnen door hun zionstaat nu zo tiltgeslagen zijn in hun propaganda (zelfs hier ) dat ze de facto de beste anti reclame worden voor de israeli's.
Man, bij ons in Nederland geven de mensen geen zier om dat Palestijnse volk dat er na 50 jaar nog niet in slaagt een normaal leven op te bouwen. En maar jammeren dat "Allah" snel zal komen maar ze zitten nog steeds met hun ongewassen ondergoed in een vluchtelingenkamp hopend op een mirakel....pfffffffff ....echt lachen man, die schooiers.....

Laatst gewijzigd door Europahater : 19 mei 2010 om 00:05.
Oud 19 mei 2010, 00:07   #173
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Het leidt weinig twijfel dat zij ondertussen zeker op dit forum zowat het sterkste argument tegen hun eigen onzin zijn. Toch kan het de bedoeling niet zijn dat enkel hun onzin weerlegd wordt. Dan krijg je toestanden waarin mensen zich distantiëren van het racisme van zo'n Garfield of Grievous, maar tegelijkertijd menen dat Israël zichzelf moet verdedigen tegen een Hamas, of dat de waarheid 'wel ergens in het midden zal liggen'.
Hou toch eens op met dat geklets om de moslims steeds als slachtoffers te zien. Echte acteurs zijn het, net kleine kinderen...."khaled de moslim geeft Joop een trap, Joop trapt terug en Khaled gaat bij de meester huilen...."Joop is een racist en trapt mij"""...zo ken ik ze het best. Ik woon er immers tussen....
Oud 19 mei 2010, 00:14   #174
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Man, bij ons in Nederland geven de mensen geen zier om dat Palestijnse volk dat er na 50 jaar nog niet in slaagt een normaal leven op te bouwen:
Wrong , ik woon ook in holland namelijk

U gooit zoals gewoonlijk weer alle moslims over één kam
Oud 19 mei 2010, 00:26   #175
Europahater
Banneling

Standaard

Buiten jij , die zwarte weduwe en die half seniele van Agt misschien....
Oud 19 mei 2010, 01:04   #176
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderstaande quote van je link bewijst dus enkel het gelijk van mijn afbeelding hierboven. de laffe palestijnse strijder verstopt zich achter zijn broeders en zusters
Het is wel Israël dat Palestijnse kinderen als menselijk schild gebruikt hoor. Dat is overigens door het Israëlische Hooggerechtshof aangeklaagd maar het leger trekt er zich niets van aan.
the guardian
BBC
BBC
B'Tselem

uit het laatste artikel:

Citaat:
Israeli Soldiers use civilians as Human Shields in Beit Hanun

B'Tselem's initial investigation indicates that, during an incursion by Israeli forces into Beit Hanun, in the northern Gaza Strip, on 17 July 2006, soldiers seized control of two buildings in the town and used residents as human shield.

After seizing control of the buildings, the soldiers held six residents, two of them minors, on the staircases of the two buildings, at the entrance to rooms in which the soldiers positioned themselves, for some twelve hours. During this time, there were intense exchanges of gunfire between the soldiers and armed Palestinians. The soldiers also demanded that one of the occupants walk in front of them during a search of all the apartments in one of the buildings, after which they released her.

Citaat:
Around mid-day, after partly bulldozing the house of Saher Hassan, an active member of Islamic Jihad whom the Israeli army appear to be targeting, the Israeli soldiers began forcing their way in using a 'human shield'. The Palestinian man, possibly a family member of Saher Hassan, is being forced to enter the building ahead of the Israeli soldiers and carry in their military equipment. Eyewitnesses say that the equipment appears to be a large black box, with a cord stretching back to the Israeli forces outside. This suggests a form of remotely-controlled detonator or gun.
Citaat:
Human Rights Watch says that the Israel Defense Forces used Palestinian civilians as human shields during the 2002 Battle of Jenin.[18] The Israeli human-rights group B'Tselem said that "for a long period of time following the outbreak of the second intifada, particularly during Operation Defensive Shield, in April 2002, the IDF systematically used Palestinian civilians as human shields, forcing them to carry out military actions which threatened their lives".[19] The practice was outlawed by the Supreme Court of Israel in 2005 but human rights groups say the IDF continues to use it.[19][20] During the 2008-2009 Gaza invasion known as Operation Cast Lead, Israeli military forces continued using civilians as human shields. According to testimonies, Israeli forces used unarmed Palestinians including children to protect military positions, walk in front of armed soldiers; go into buildings to check for booby traps or gunmen; and inspect suspicious objects for explosives.[21][22]
wikipedia

Citaat:
The Guardian has compiled 3 videos[27] and testimony from civilians of alleged war crimes committed by Israeli soldiers during the Gaza war, including the use of Palestinian children as human shields, the targeting of medics and hospitals, and drone aircraft firing on civilians deliberately.[28] Three teenage brothers from the al-Attar family have described how "they were taken from their home at gunpoint, made to kneel in front of tanks to deter Hamas fighters from firing at them and sent by Israeli soldiers into Palestinian houses to clear them".[28]

However, in a report on the Gaza conflict,[29] released July 2, 2009, Amnesty International wrote that Israel did use human shields in Gaza. Amnesty found cases in which "Israeli troops forced Palestinians to stay in one room of their home while turning the rest of the house into a base and sniper position, effectively using the families, both adults and children, as human shields and putting them at risk.

On March 12, 2010 the Israel Defense Forces prosecution filed indictments against two staff sergeants of the Givati Brigade for allegedly forcing a 9 year old Palestinian boy to open a number of bags they thought might contain explosives in January 2009. The IDF said it opened the investigation after the incident was brought to its attention by the United Nations. [31]

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 01:08   #177
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ze geven alleszins een ander beeld van de Gaza regio dan die vergelijkingen met de Holocaust. Ik zie op die foto's een vakantieland met mooi weer, lachende mensen, eten, ... Geen holocaustscenario's.

Wel, het is een beetje zoals aan de hand van onderstaande affiche beweren: "de joden in het getto van Warschau organiseerden optredens van symfonische orkesten. Ze beschikten over instrumenten, repetitielokalen, tijd zat om zich ermee bezig te houden, een concertzaal en zelfs over gerantsoeneerd en schaars papier om affiches te drukken. Zo erg zal de jodenvervolging dus niet geweest zijn."

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 mei 2010 om 01:09.
Oud 19 mei 2010, 01:12   #178
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wel, het is een beetje zoals aan de hand van onderstaande affiche beweren: "de joden in het getto van Warschau organiseerden optredens van symfonische orkesten. Ze beschikten over instrumenten, repetitielokalen, tijd zat om zich ermee bezig te houden, een concertzaal en zelfs over gerantsoeneerd en schaars papier om affiches te drukken. Zo erg zal de jodenvervolging dus niet geweest zijn."

Kom nu ook eens af met een foto van lachende Joden in Duitsland die in de zee aan het zwemmen zijn, op het strand rondlopen of al lachend fruit verkopen terwijl de Holocaust bezig is.
Oud 19 mei 2010, 01:23   #179
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kom nu ook eens af met een foto van lachende Joden in Duitsland die in de zee aan het zwemmen zijn, op het strand rondlopen of al lachend fruit verkopen terwijl de Holocaust bezig is.
Volstaan foto's van lachende joden in het getto van Warschau? Of foto's van joden die in nazi Duitsland, muziek spelen? Winkelen, wandelen? Ik kan je daar allemaal foto's van geven maar mijn stelling is dat zo'n foto's een vervalst beeld geven van de realiteit.

Zoals de foto's van de groente- en fruitkramen dat ook doen. Die foto's zijn niet in tegenspraak met de ellende die Israël in Gaza aanricht zoals foto's van lachende en muziekmakende, theaterspelende joden tijdens WOII niet in tegenspraak zijn met de holocaust.

Foto's zijn fragmenten uit de realiteit, zowel in tijd als in ruimte. Ze tonen niets behalve de toestand op die plek op dat moment.

Maar heel deze discussie (zoals die omtrent de pretparken in de Westbank) is een schoolvoorbeeld van hasbara: zionistische propaganda waar Israël de laatste maanden een tandje heeft bijgestoken, vooral wat internet betreft. Alsof een kraam sinaasappelen en drie meisjes die een zandkasteel bouwen bewijzen dat het zionisme een bijzonder vriendelijke en appetijtelijke praktijk heeft.

Oud 19 mei 2010, 01:32   #180
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Volstaan foto's van lachende joden in het getto van Warschau? Of foto's van joden die in nazi Duitsland, muziek spelen? Winkelen, wandelen? Ik kan je daar allemaal foto's van geven maar mijn stelling is dat zo'n foto's een vervalst beeld geven van de realiteit.
Nope, die volstaan niet. Graag foto's van mensen die op het strand lachen en spelen en met zeilbootjes varen, zoals in de foto's van de openingspost.

Citaat:
Zoals de foto's van de groente- en fruitkramen dat ook doen. Die foto's zijn niet in tegenspraak met de ellende die Israël in Gaza aanricht zoals foto's van lachende en muziekmakende, theaterspelende joden tijdens WOII niet in tegenspraak zijn met de holocaust.
De foto's zijn er zelfs compleet mee in tegenspraak. De Palestijnen hebben gewone markten zoals wij dat hier in België ook hebben en er is eten in overvloed aanwezig.

Citaat:
Maar heel deze discussie (zoals die omtrent de pretparken in de Westbank) is een schoolvoorbeeld van hasbara: zionistische propaganda waar Israël de laatste maanden een tandje heeft bijgestoken, vooral wat internet betreft. Alsof een kraam sinaasappelen en drie meisjes die een zandkasteel bouwen bewijzen dat het zionisme een bijzonder vriendelijke en appetijtelijke praktijk heeft.
Het was te verwachten. Eén groot zionistisch complot ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be