![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als we zouden zeggen dat jouw theorie klopt, dan was je gewoon een grijze muis gebleven. Maar door altijd tegen jou in te gaan EN het feit dat jij niet in staat bent logica te begrijpen, zorgt ervoor dat jij denkt dat je slimmer bent dan anderen. Als we dat volhouden, dan denk je dat je slimmer bent dan de meesten. En als we het nog volhouden, dan denk je dat je slimmer bent dan de wetenschappers. We hebben het zo lang volgehouden tot jij zelfs denkt dat je god hemzelve bent. Sorry harrie. We zouden er beter mee stoppen voor jij je naam veranderd in Harriemultiversum. Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 juni 2010 om 05:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou je toch moeten kunnen apprecieren. ![]() Citaat:
Zelfkennis, harrie, het is het fundament waarop je je leven stabiel kan uitbouwen. Anders riskeer je de risee te worden van anderen en je omgeving. Klinkt dat niet vaag bekend? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou je er iets van begrijpen, dan zou je ook weten dat ik geen grijze muis ben, want grijze muizen zijn echt niet in staat het raadsel van het heelal op te lossen. Die kunnen alleen: piep roepen. Citaat:
Het is gewoon: harriechristus, de wedergeboren Jezus. En dan mag Jezus heel erg blij zijn dat ik zijn naam gebruik. Mijn atoomtheorie zegt in deze meer dan genoeg. En dat niemand er nog iets van begrijpt dan is dan niet mijn schuld. ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verstand hebben ze niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 - Het heelal zou uit levende wezens moeten bestaan.
Een roos zonder kleur en geur. Nu was er nog veel meer, bijvoorbeeld het probleem dat een heelal zonder levende wezens eigenlijk niet echt bestaat, want zoals iemand zich eens afvroeg: "Is een roos nog wel rood, als niemand er naar kijkt?" - En: "Waar is de geur als er niemand is die aan die roos reukt?" En zou het geluid nog wel bestaan als niemand meer hoort? En de vorm als niemand deze betast? - Enzovoort. Wat zou het heelal zijn zonder ons? Slechts een dood, leeg, bewusteloos bestaan. Dwz je kunt je er geen enkele voorstelling van maken, want elke voorstelling is immers aan de zintuigelijke waarneming gebonden en dat mag juist niet. Anderzijds kunnen we ons moeilijk indenken dat het heelal buiten ons bewustzijn in het niets zou verdwijnen,* maar in ieder geval zul je het waarschijnlijk wel met mij eens zijn dat een heelal zonder levende wezens niet veel meer is dan een abstract bestaan en dat een heelal met levende wezens heel wat meer is dan dat, want als waargenomen heelal ook werkelijk tot bewustzijn komt. In het leven vindt het heelal zijn vervulling als bewustzijn. Maar....: òns bewustzijn is slechts piepklein in dat oneindige heelal!! Het valt voor het allergrootste gedeelte helemaal buiten ons bewustzijn. Een heelal uit levende wezens. En dus zou het heelal helemaal uit levende wezens moeten bestaan om konkrete werkelijkheid te zijn, want niet het ding of de materie is konkreet, wat vele mensen nog steeds denken en ook de wetenschap, maar pas het bewustzijn is konkreet, zowel zintuigelijk als kwa denken en gevoel, want de dingen zijn pas werkelijkheid in ons bewustzijn en vóór ons bewustzijn. Het hele heelal zou daarom volkomen doordrongen moeten zijn van leven, en vooral in de microkosmos omdat het daar nog veel immenser en intenser is. Ook dit idee aanschouwde ik als een soort visioen in het heelal geprojecteerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Al eens gevraagd maar waarom BLIJF je ons dan maar lastig vallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#168 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of het wordt een antwoord in de vorm van een stukje, steeds herhaalde, tekst. Inhoudelijk gaat Harrie nergens op in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zei de stalker?
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarvoor is vooral filosofisch denken noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het is precies andersom dat niemand op mijn atoomtheorie in gaat, uit angst dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben en de wetenschap niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan de simpele visie van de wetenschap, die denkt dat alles wat bestaat gelijk is aan elkaar.
En op die manier is het dan ook zeer eenvoudig professor in de natuurkunde te worden. En wel volgens de methode van Cdude, die verder op mijn inhoudelijke posten (hoe heb ik mijn atoomtheorie gevonden) nog steeds niet heeft gereageerd. En wel omdat ie daar veel te dom voor is en zich moet beperken tot de meest simpele en domme opmerkingen, waar zelfs een kleuter zich voor zou schamen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 juni 2010 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6 - De waarheid is de Geest. - (God)
En dan is het volgende punt dat hier nauw op aansluit de Idee van de filosoof Börger dat de waarheid de Geest is, maar een groot probleem daarbij was voor mij wat je dan onder de Geest moest verstaan? Was de Geest gelijk aan het abstracte denken of was de Geest een konkrete persoon met alles erop en eraan, zoals de Mens, maar ook met name: God !!? (En bij dat laatste zou je je dan opnieuw af kunnen vragen: Is God een denk-abstractie of een konkrete persoon?) Als de waarheid de Geest is dan zou het hele heelal eigenlijk de Geest moeten zijn, dwz God zelf en dan zou het heelal geen dood mechaniek kunnnen zijn, maar een konkreet levend wezen moeten zijn. Het heelal zou God zelf moeten zijn. Dat het heelal God zelf is, is niks nieuws, want is bekend als pantheïsme, maar klopt dan niet, want het heelal ziet er helemaal niet uit als een levend wezen of je zou moeten denken dat de sterren atomen zijn in een macroreus, wat Dick Waanders denkt, maar waar ik toentertijd nog niet aan dacht, en waar ik ook nu niet in geloof. Ik vond de oplossing in de microkosmos. Je ziet dat ook deze drie ideeën: 4 - een eeuwige evolutie. 5 - een heelal uit levende wezens. 6 - het heelal zou God zelf moeten zijn, dat deze drie naar mijn atoomtheorie zouden culmineren als oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 juni 2010 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je gelooft natuurlijk alles wat anderen over mij schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
als de heer weggelaar steeds opnieuw nieuwe input krijgt (als zijn onnozelheid steeds opnieuw op dezelfde manier wordt weerlegd) dan zal hij waarschijnlijk blijven doorgaan met zijn campagne. als hij telkens steeds opnieuw hetzelfde duidelijke antwoord ("bewijs eerst dat je weet waar je over spreekt!") krijgt, heeft hij twee opties: ofwel bewijst hij zijn superieure kennis inderdaad en beantwoordt hij die vragen correct. ofwel bewijst hij dat de overgrote meerderheid van de mensen hier gelijk hebben, en toont hij duidelijk aan dat hij niet weet waar hij over spreekt. waarschijnlijk zal hij voor de derde optie kiezen en eerst een tijdlang fulmineren over zijn zogenaamde superioriteit, waarna hij (na steeds opnieuw hetzelfde antwoord te hebben gekregen) gedemotiveerd raakt en zijn onzin elders gaat verspreiden. vrede, redwasp
![]() |