![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de tekst staat toch er dat er voorwaarden verbonden zijn aan een verblijf (van langer dan drie maanden) Ik had het in vet gezet; en je ziet het nog niet staan. "Het recht van verblijf voor een termijn van langer dan drie maanden blijft aan bepaalde voorwaarden onderworpen:" Vandaar dat ik je vraag wat je wel leest in de tekst. Ik weet wel dat er altijd gesteld wordt "vrij verkeer van mensen en goederen". Maar dat is niet inclusief het verblijf. Ik ken iemand uit Frankrijk die in België verblijft; en iedere drie maanden haar verblijfsvergunning moet verlengen. Bij de aanvraag tot verlenging moet ze telkens bewijzen dat ze werk heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Naast jezelf herhalen is gebrek aan samenhang in jouw bijdrage in deze topic ook opvallend. Er is geen nood aan een herhaling want je was van mening dat een bepaald begrip niet 'anders' gehanteerd kan worden, en toen moest ik erop wijzen dat het begrip van "dictatuur" of "gelijkheid" niet referentiekadervij is. Gelijkheid van man en vrouw is NIET wettelijk vastgesteld hetgeen je je inbeeldt, er wordt via de wet getracht om wat er als "gelijkheid" wordt gezien in de maatschappij te bevorderen.
De toepassing van die wet is nog iets anders, die verandert en die kan altijd anders toegepast worden, en wat verschillende partijen en verenigingen nastreven, is ook verschillend. Er beweren dat de begrippen niet anders beleefd kunnen worden is arrogantie en onwetendheid. Je herhaalt jezelf met "Mu7ammed is eeuwen later gekomen". Mu7ammed is niet de stichter van de islam, je mag natuurlijk dat (bij)geloven, maar Mu7ammed is niet de oprichter van de islam. De islam is geen merknaam of titel, de islam is Arabisch voor "verantwoord vrijwillig zich onderwerpen aan de God de Schepper". Jezus was ook geen stichter van de islam in zijn tijd. "Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen." (Matteüs 5:17) Citaat:
Je kan in ieder geval de discussie over jouw "gelijkheid" van man en vrouw niet ontwijken. Ik herhaal: Je kunt kiezen uit welk perspectief je "gelijkheid van man en vrouw" graag wilt behandelen: Bijbels (historische joods-christelijke traditie) of een van de positivistische religies/levensbeschouwingen of het islamitische politiek-filosofische project van Averroes en andere Andalusische filosofen waarop in Europa (door denkers van renaissance en nadien) verder werd gebouwd, .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zitten bij de PVV meerdere mensen met een allochtone afkomst en ook homoseksuelen.
De uit Iran afkomstige ex-moslim Ehsan Jami wordt politiek actief bij de PVV. Het vroegere PvdA-gemeenteraadslid zit in de 'talentenpool', meldde Wilders donderdag aan het ANP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me even verduidelijken wat ik daarmee precies bedoel. Voor u is Allah de enige en ware God. Voor u is er maar één echte ware monotheistische religie, die u Islam noemt. Hoe zit het dan met Joden en Christendom? Voor u is dit wat vooraf ging aan de laatste profeet van God, die u Allah noemt. Het is geloof in dezelfde God ( er is er immers maar één) maar Mohammed was de laatste profeet, dus moet wat hij gezegd heeft, later opgetekend in verzen die de Koran vormen, door iedere ware gelovige erkent worden anders is het geen echte gelovige maar mensen van het boek! Met andere woorden, Christenen en Joden Moeten erkennen dat Mohammed de laatste profeet was; wat betekent dat zij moslim worden. U gelooft dat dit zal gebeuren en al uw uitlatingen( Mohammed was niet de stichter van de islam, Jesus was een moslim) passen binnen deze overtuiging. Ook iman Nourdine Taouil gelooft hierin. U bent ervan overtuigd dat die evolutie al bezig is, niets dit kan stoppen want het is de wil van Allah, en met die zekerheid voelt u zich ver verheven boven ongelovigen, in Allah wel te verstaan. U voelt zich met andere woorden superieur, aa n alle andere meningen die u hoogstens irritant vindt en u probeert anderen te overtuigen van uw geloof. Dat mag hoor. Alleen kunt u niemand dwingen u ernstig te nemen, uw geloof als meer te zien dan verbeelding. Dat u daardoor beledigt bent maakt u een fanaticus al zult u zelf zeggen dat u bijzonder gematigt bent! ![]() Dat bent u dus helemaal niet, in uw opvattingen is enkel plaats voor moslims, anderen worden als paria's beschouwt en hoogstens geduld. Daarom vindt ik dat uw opvattingen over islam een dictatuur zijn, en uw opvattingen over wetten die vrouwen beschermen tegen fanatici zoals u zijn gelukkig niet voor interpretatie volgens uw referentiekader vatbaar, ik dank alle grootmoeders die hier nog voor gevochten hebben! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 16 juni 2010 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
""Daarom"" vind ik dat uw opvattingen over islam een "dictatuur" zijn, is niets meer of niets minder dan: Daarom vind ik uw opvattingen over islam een "citroentje met suiker". Ze worden wakker om 6U30, ze eten heel weinig en kijken naar tv, maar ze glimlachen te weinig, daarom vind ik hun manieren "forum.politics.be". Citaat:
Mijn referentiekader is inderdaad islamitisch en binnen dit kader vertrek ik vanuit een bepaald perspectief die rekening houdt met socio-historische context van islamitische oordelen en uitspraken. Dit referentiekader van mij is gebaseerd op het "wereldbeeld": dé islam. Kan jij ook zo duidelijk zijn? Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik sta, in discussies en interreligieuze/interculturele dialoog, open voor allerlei theorieën en filosofieën. Ik heb met jou in deze topic niet "islamitisch" geprobeerd te discussiëren over jouw "gelijkheid", maar je snapte er niets van en je koos liever voor café-praat en het navertellen van extreem-rechtse standpunten. Goed! Voor mij is dat geen probleem, maar als je hier over "gelijkheid" van man en vrouw wilt spreken en dit 'westers' te kleuren, dan moeten we het een beetje hebben over historische oorsprong van het westers denken in het algemeen en over evolutie van rechtssysteem in het bijzonder. Ik haalde een zeer simpel fragmentje uit "twee Arabieren of de parabel van de artisjoek" van Catherine, maar je snapte er niets van. Ik probeerde de stellig van "man en vrouw zijn gelijk" met instrumentalisme (dit is 'westers') van Deweys aan te pakken en ik maakte voor jou duidelijk dat voor hem de ideeën en oordelen instrumenten zijn. Dat wil zeggen "vrouw en man zijn gelijk" is niet waar of onwaar, maar effectief of ineffectief. Dit opent voor ons de deur om het onderwerp 'westers' pragmatisch relativistisch te behandelen, maar je snapte er niets van. En heel ver van verschillende en tegenstrijdige politieke en filosofische standpunten in het "westen", kan ik met café-praat iemand als Tina De Greef aanhalen om praktisch aan te tonen dat er hier in België geen gelijkheid van man en vrouw is, en ik ga ervan uit dat je dit ook niet gaat snappen. Je gaat ipv al dat beginnen te provoceren en terroriseren met fanaticus te roepen en je wilt hier geweld en je dictatuur en al de rest van Uw zwakke bagage. Ik wil jou het helemaal niet moeilijk maken anders had ik u gevraagd om "gelijkheid" vast te stellen. Ik ga het daarom simpel houden, laten we de achtergrond van uw referentiekader bepraten, wees duidelijk. Wat mij betreft: Mijn referentiekader is inderdaad islamitisch en binnen dit kader vertrek ik vanuit een bepaald perspectief die rekening houdt met socio-historische context van islamitische oordelen en uitspraken. Dit referentiekader van mij is gebaseerd op het "wereldbeeld": dé islam. Ik sta, in discussies en interreligieuze/interculturele dialoog, open voor allerlei theorieën en filosofieën. Laatst gewijzigd door porpo : 17 juni 2010 om 00:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() (In het begin)
Je hebt dat artikel gelezen (50%) Je hebt dat artikel niet gelezen (50%) (Nu) Het feit dat je dat vraagt is voor mij een rechtvaardiging om te gaan denken dat de kans van (je hebt het artikel niet gelezen) een beetje hoger wordt:51% tegenover 49% voor (je hebt het wel gelezen). Anyway!. Er stond: Samira al-Onal is een gefingeerde naam voor een Nederlandse, hoogopgeleide moslima. Bij uitzondering stemt de redactie soms in met plaatsing van een artikel onder pseudoniem, vanwege de angst van de auteur voor represailles. Daarom schreef ik: Dat was eigenlijk niet mijn reactie, dat is geplaatst door mijn vriend Stijn. Stijn is een gefingeerde naam voor een Vlaamse, hoogopgeleide europarlementariër. Bij uitzondering stem ik soms in met plaatsing van een post onder mijn pseudoniem Porpo, vanwege de angst van de echte auteur voor represailles. Laatst gewijzigd door porpo : 17 juni 2010 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als hij degene is die met de "A?B? X? Y >>tack tack<< ((nu)).................taal spreekt" zou hij zich eerder uit schaamte anoniem houden... Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 juni 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw Nederlands is niet slecht maar uw zinnen zijn koeterwaals, geen touw aan vast te knopen! Maar laat ik nogmaals duidelijk zijn, u bent voor mij een fanaticus omdat u denkt dat uw geloof de enige waarheid is,uw Islamitische oordelen en uispraken bepalen uw referentie kader, dat mag zolang u dit beperkt tot uw privéleven. Daarbuiten betekent uw referentiekader niets, onze cultuur is daarop niet gebaseerd en dat willen wij zo houden, maar volgens u zal uw geloof overheersen, daarom vind ik u een fanaticus met veel verbeelding. Bovendien wil ik graag wanneer u deze discussie voort wilt zetten dat u me respectvol behandeld, mijn kennis over moslims en islam komt niet van het internet, waarom heeft u het toch steeds nodig om te kleineren, kunt u anderen niet met hetzelfde respect behandelen dan u ontvangt? Het zou de discussie ten goede komen! De rest van uw koeterwaals is niet te begrijpen, misschien nog eens proberen duidelijk te maken wat u wil zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg gewoon je mening over wat ze in haar artikels over de islam schreef en je eventuele tegenargumenten daarop. Je hebt er dus geen, waarvan akte. Ciao dus, Mr Denial en de groetjes aan Stijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opmerkelijk is dat deze partijen zich , toevallig? voor de verkiezingen onderwerp als veiligheid, immigratie etc begonnen te gebruiken voor hin campagne. Terwijl deze onderwerpen TIJDENS hun legislatuur eerder als een mijneveld werden behandeld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ongelooflijk !! Mijn referentiekader betekent niets, ok, dat is verondersteld, en nu? Wat dan over jouw eigen referentiekader? Uit welk perspectief bekijk jij "gelijkheid", "dictatuur" en "begrippen kunnen niet anders gehanteerd worden"? Wat zijn uw uitgangspunten en op welk wereldbeeld zijn die gebaseerd? Ga je nu iets duidelijk en concreets zeggen of blijf jij maar die dwaasheden van islambashers en extreemrechts herkauwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik jouw berichten lees, dan zie ik ontegensprekelijk dat je niet tegen kritiek kan. Je gebruikt best vaak de "straattaal"! Je moet liever niet in discussies optreden, het is niet goed voor jouw psychische gezondheid, anders stockeer gewoon degenen die jou irriteren in jouw negeerlijst. Suc6!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is grof, bot, betwetering en bijzonder arrogant om mijn citaten te "verbeteren" door alles wat u niet bevalt te doorstrepen alsof u een schoolmeester bent met de wijsheid in pact. Als u een beetje vent bent verontschuldig je jezelf maar eens eerst, ik draag geen hooefddoek hoor en pik die arrogantie niet! ![]() Wanneer u u niet respectvol kunt gedragen tegen vrouwelijke forummers heb je hier niets te zoeken! En u komt hier anderen wat leren? Wat dacht je van manieren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bedankt u dat onmiddellijk mijn inhoudelijke reactie op u bevestigt, omdat u vind, vanuit uw ISLAMITISCH REFERENTIEKADER dat mijn reactie NIETS BIJDRAAGTbent u zo BOT, ARROGANT, effe door te strepen wat u niet bevalt! Mag ik ook even opmerken dat U DOOR ALS EEN SCHOOLMEESTER IEMANDS TEKSTEN TE "CORRIGEREN"U ZELF GEEN INHOUDELIJKE REACTIE GEEFT ik ben nog zo aardig niet op het driehoekje te drukken maar u zelf aan te spreken, u kunt u verontschuldigen hiervoor, of is dit een voorbeeld van mijn ongelijk wanneer ik erop wijs dat U MET UW OVERTUIGING EEN DICTATUUR VOORSTAAT EN EEN FANATICUS BENT? Voor alle duidelijkheid, U, niet alle moslims! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Schepen
|
![]() Grof. Alice heeft alles goed geschreven. Ik heb er heel wat van bijgeleerd. De islam is een opdringerige religie. Nu begrijp ik waarom jullie doen alsof de evenaar door jullie gat loopt.
|
![]() |
![]() |