Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 08:31   #161
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het grootste deel van de anderstaligen hebben geen bezwaar tegen FR als lingua franca en om hun kinderen naar een Franstalige school te moeten sturen.
Tja, en wat doe je dan met het feit dat de Nederlandstalige scholen in "Bruxelles" overspoeld worden door kinderen van (zowel autochtone als allochtone) francofonen? Die ouders beseffen wel dat hun bébé's een grotere kans in het leven krijgen als ze goed Nederlands kennen. Wat overigens niet belet dat ze tegenover de schooldirectie de "toupet" vertonen om te eisen dat ze "en français" worden aangesproken.
Oud 11 juni 2010, 08:31   #162
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
argumenten zijn op en daarom grof?
Noch zonder argumenten, noch grof.

Hetgene hier grof is is iemand die gewag maakt van 1 taal die we maar allemaal zouden moeten aanvaarden en spreken omdat blijkbaar net die 1ne taal beter is. Ik noem dat een 'herrenvolk' mentaliteit. De definitie is in deze nog niet half zo grof als de uitwerking die mentaliteit zelf.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 juni 2010 om 08:31.
dominatrix is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:35   #163
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal verkiezingen. Van welk kopstuk kan je dat niet zeggen?
Zoveel slogantaal heb ik toch niet uit de mond van Torfs gehoord. Integendeel, wat de man zei, was goed onderbouwd. Niet dat ik het met alles eens ben, maar dat hoeft ook niet. Iemand die dingen zinnig onderbouwt, bewijst dat hij daar ernstig over nagedacht heeft.

De Wever vervalt meer en meer in oubollige communautaire politieke slogans, die hij tot vervelens toe herhaalt en die alzo op de duur helemaal uitgehold zijn en op het lange laatste zonder veel betekenis meer zijn.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 08:37.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:38   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook hier zit u weeral fout. U vertelt weer eens onzinnige wartaal. Ik heb altijd gezegd dat ik voorstander ben van een grondige staatshervorming. Dat weet u ook. Binnen de staat België natuurlijk. En dat laatste staat u precies niet zo erg aan. Daar ligt uw probleem.
"Wartaal"??? Maar jongen toch! Vraag eens aan de andere forumdeelnemers of ook zij vinden dat ik een hopeloos verward discours houd.

Citaat:
Ik heb altijd gezegd dat ik voorstander ben van een grondige staatshervorming.
"Gezegd", jawel. Dat is het nu net. Je laat "pour la galerie" je af en toe eens ontvallen dat je "ook" voor een staatshervorming bent. Maar diegenen die dergelijke staatshervorming écht grondig willen aanpakken, die val je voortdurend aan. Weet je system, dat noem ik dan wartaal.
Oud 11 juni 2010, 08:39   #165
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Hoe dichter we bij 13 juni komen, hoe lager jouw niveau zakt.
Hebt u wel enig niveau?

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 08:39.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:42   #166
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Wartaal"??? Maar jongen toch! Vraag eens aan de andere forumdeelnemers of ook zij vinden dat ik een hopeloos verward discours houd.

"Gezegd", jawel. Dat is het nu net. Je laat "pour la galerie" je af en toe eens ontvallen dat je "ook" voor een staatshervorming bent. Maar diegenen die dergelijke staatshervorming écht grondig willen aanpakken, die val je voortdurend aan. Weet je system, dat noem ik dan wartaal.
Het is toch een discussieforum. En een discussieforum bestaat uit 'dingen mededelen'. Dus uit 'zeggen'. En ik betwist deze staatshervorming waarvan ik denk dat die niet overeenkomt met mijn ideeën over een staatshervorming. Mag het?
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:43   #167
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch een discussieforum. En een discussieforum bestaat uit 'dingen mededelen'. Dus uit 'zeggen'. En ik betwist deze staatshervorming waarvan ik denk dat die niet overeenkomt met mijn ideeën over een staatshervorming. Mag het?
Er zijn er echt die dit forum claimen als officiele spreekbuis voor de echte vlamingen.

Triestig gewoon.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:44   #168
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u wel enig niveau?
Zeeniveau, misschien. Maar momenteel zakt u richting Marianentrog.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:54   #169
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een nar.
Een gesfrustreerd klein narretje vol venijn.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:54   #170
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeeniveau, misschien. Maar momenteel zakt u richting Marianentrog.
En dit vertelt u nu zo doodgemoederd en zonder verpinken.

U die spreekt vanuit een Aqaba-niveau.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 08:55.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:58   #171
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er zijn er echt die dit forum claimen als officiele spreekbuis voor de echte vlamingen.
Triestig gewoon.
Ik dacht het wel...Jij hebt je hier inderdaad steeds geuit als een onechte Vlaming. Eindelijk beken je dat het zo is...
Oud 11 juni 2010, 09:01   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik dacht het wel...Jij hebt je hier inderdaad steeds geuit als een onechte Vlaming. Eindelijk beken je dat het zo is...
En u bent dus een nieuwbakken soort Nestor, die gaat bepalen wie hier de goede Vlamingen zijn en wie de slechte.

's Morgens staat u misschien zelfs op met een weegschaal in de hand zoals Vrouwe Justitia en dit om het 'vlaming-gehalte' van deze of gene te meten.

Moest ik uw plaats zijn, zou ik mezelf eens op uw weegschaal plaatsen. En dan slaat diezelfde weegschaal gegarandeerd en pijlsnel in het negatief. Want als zogenaamde 'Grootnederlander' hebt u uw 'vlaming-zijn' al lang verloochend.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 09:09.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:09   #173
van Maerlant

Standaard

Citaat:
En dit vertelt u nu zo doodgemoederd en zonder verpinken.

U die spreekt vanuit een Aqaba-niveau.
Ja. Ik begin een beetje moe te worden van die frustratie van jullie clubje. Ik heb het hier al twee keer op dit forum gezegd: slaap op twee oren, want over enkele jaren zijn de verhoudingen toch weer helemaal anders. Zelfs als de N-VA een nooit geziene overwinning zou halen, verandert er NIETS in dit land. Veeg dat schuim van uw lippen en wacht betere tijden af.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 11 juni 2010 om 09:09.
van Maerlant is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:10   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Ik begin een beetje moe te worden van die frustratie van jullie clubje. Ik heb het hier al twee keer op dit forum gezegd: slaap op twee oren, want over enkele jaren zijn de verhoudingen toch weer helemaal anders. Zelfs als de N-VA een nooit geziene overwinning zou halen, verandert er NIETS in dit land. Veeg dat schuim van uw lippen en wacht betere tijden af.
Dat is nu wat ik bedoelde wanneer ik u vroeg of u wel enig niveau bezat.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:13   #175
k9

Standaard

Citaat:
En u bent dus een nieuwbakken soort Nestor, die gaat bepalen wie hier de goede Vlamingen zijn en wie de slechte.
Euh jij begon over echte vlaming hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:13   #176
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

's Morgens staat u misschien zelfs op met een weegschaal in de hand zoals Vrouwe Justitia en dit om het 'vlaming-gehalte' van deze of gene te meten.

Moest ik uw plaats zijn, zou ik mezelf eens op uw weegschaal plaatsen. En dan slaat diezelfde weegschaal gegarandeerd en pijlsnel in het negatief. Want als zogenaamde 'Grootnederlander' hebt u uw 'vlaming-zijn' al lang verloochend.
Oud 11 juni 2010, 09:13   #177
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waar?
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:14   #178
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Weet u dan niet dat er 2 soorten vlamingen bestaan ?
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:15   #179
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Dat is nu wat ik bedoelde wanneer ik u vroeg of u wel enig niveau bezat.
'Olijke Bart' past in het rijtje bij 'Verafstoot' en 'de pislam', system. Grappig bedoelde flauwe bijnamen. En die 'Ga nog maar een kroket eten'

van Maerlant is offline  
Oud 11 juni 2010, 09:17   #180
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weet u dan niet dat er 2 soorten vlamingen bestaan ?
Klopt. Nederlandstalige en Franstalige. De laatste zijn vooral in en rond Brussel geconcentreerd.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be