![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn nu twee Vlaams-nationalisten achter elkaar die het woordje 'haat' nodig hebben om hun standpunt kracht bij te zetten.
Wie niet gehaat wil worden kan maar beter andermans standpunten proberen te begrijpen inplaats van hem voor racist uit te schelden omdat hij op welbepaalde leden van 'de verkeerde' partij stemt. Als ik op het Vlaams Blok stem dan is dat om mijn (en toch ook jullie?) onafhankelijkheidswens kracht bij te zetten. Ook dat heeft één van jullie echter al als 'haat tegen België' bestempeld. Voor zover ik weet hebben jullie mijn keuze te respecteren. Toch zolang ze nog vrij is. Mij daarom van racisme beschuldigen is gewoon laf en gemeen. Of is iemand die voor Jan Roegiers stemt ook automatisch een homo? Of iemand die voor Stevaert stemt vanzelfsprekend een dronkaard?
![]() |
#162 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand die voor Rogiers stemt, gaat akkoord met zijn standpunten en levensvisie, dat maakt hem noch geen homo. Wat een kromme redenering? Iemand die voor Stevaert stemt, stemt voor zijn gedachtengoed. Iemand die voor het VB stemt, stemt voor het gedachtengoed. Ofwel stem je bewust op het VB en dan ben je bewust een racist, en steun je bewust dit gedachtengoed. Ofwel stem je niet bewust (van haar racisitsch karakter) op het VB, en steun dus onwetend een bende racisten. Al is er geen uitvlucht meer om te zeggen dat je niet weet dat het VB niet ook racistisch is. Ofwel heb je de laatste 20 jaar in de jungle van het amazonewoud geleefd. Wat ik betwijfel bij jou Knuppel ... De twee zijn echter even erg: niet weten waarom je op iets of iemand stemt is verzaken aan het democratische verantwoordelijkheid tot controle als burger. Als jij op het VB stemt omwille van de Vlaamse eisen, dan behoor je tot de eerste, omdat jij maar al te goed weet Knuppel, dat het VB ook racisten zijn. Voor jou is de Vlaamse onafhankelijkheid het verraad aan de humane waarden waard, voor mij niet.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geduld is een schone deugd. Bovendien heb IK WEL de beschaafdheid om DIRECT te antwoorden, waar jij eerst 5 postings rond de pot draait om vermeende woestheid en onbeschoftheid om maar niet op de vraag te beantwoorden. Het kenmerkt wel het verschil in goede wil van de gematigde en de extremistische flaminganten. Bij die laatsten vind je dat gewoonweg niet...[/quote] ---------------------------------------------------------- Beste Tantist, Het spijt me echt, maar mijn antwoord stond reeds op pagina 7, en werd gepost op Di Mei 18 te 7.37 pm volgens mijn pc. Verder is het mij onduidelijk waar ik ook maar één onvriendelijk woord zou gezegd hebben. gegroet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roegiers heeft zich als homo geout. Stevaert was cafebaas. Leterme is geen Vlaams-nationalist. Niet alle Vlaams Blokkers racisten. Voor een partij (of een kartel van partijen) stemmen is niet hetzelfde als onvoorwaardelijk achter al hun standpunten te staan. Een Vlaams Karteller zou dat moeten weten.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij wel steeds duidelijker wordt is de 'onvriendelijkheid' van anderen.
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Als ik naar een vreemd land ga pas ik me daar aan, niet omdat die vreemde superieur is of wat dan ook, maar omdat ik het gastland, zijn taal en cultuur respecteer. In Wallonië verwacht ik geen gelijke behandeling van het Nederlands, maar wel terecht voorrang voor het Frans. Ik noem dat GEEN ontoelaatbare discriminatie. Hoe dikwijls moet dat misverstand toch uit de wereld geholpen worden. Bijna niemand voelt zijn 'ras' superieur. Maar bijna iedereen doet het toch liever op zijn manier. Zoveel Europeanen zeggen tegenwoordig: wat die Amerikanen nu doen, dat zouden wij nooit in ons hoofd halen. Allemaal racisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Knuppel en andere Blokkers die uit Vlaams-nationalistische overtuiging op het Blok stemmen:
Kom eens kijken hoe het "Vlaams" Blok zich in Brussel profileert. Je zult je schamen er ooit op te hebben gestemd.
![]() |
#170 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb sinds dinsdag 18 mei niet meer op internet gezeten sinds een uur of negen denk ik. Het spijt me dat ik niet alles meteen kan zien, zeker niet, zoals je zelf reeds aangeeft, het onderwerp intussen gegroeid is met een paar pagina's. Wel een fundamenteel verschil is als men antwoordt op een vraag, maar daarbij rond de pot draait, niet? Het is mij ook onduidelijk, waar ik onvriendelijk zou geweest zijn. Zijn het te kleine teentjes die mijn aansporende taal tot een antwoord verkeerd geïnterpreteerd hebben? Ik vermoed het.
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
![]() Citaat:
In meerdere van onze steden zijn onleefbare buurten ontstaan omdat onze regeringen het vreemdelingen probleem hebben laten rotten. De reactie van de (laaggeschoolde) autochtonen is natuurlijk vrij brutaal. De 'betere' klasse die mee verantwoordelijk is praat dan van racisten en zegt dat men moet 'verdraagzaam' zijn. Als enige partij neemt het VB die klachten ernstig. Wij trachten die hopelozen te helpen en een redelijke oplossing te zoeken voor een levensgroot probleem, omdat onze minstbegoeden geen misdadigers maar slachtoffers zijn. Ik wil ook iedereen ervan te overtuigen dat we moeten leren op een vriendelijk manier met vreemdelingen te praten. En er op aan te dringen dat sukkelaars moeten geholpen worden in eigen land. Daarom sta ik in het VB! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
![]() Citaat:
Maar je vergeet er wel bij te vertellen dat ik op pagina 2 reeds verzocht achter dat antwoord (eerste bericht pagina 2), en dat je zowat al de volgende pagina's minstens 1 keer geantwoord hebt, maar geen een keer op de vraag die ik stelde. Als ik dan eens lang niet reageer omdat ik gewoon niet actief ben, dan begin jij meteen te klagen. Niet echt proper he?
![]() |
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel waar jij trouwens evengoed toe behoorde als ik. Of was jij in die tijd Blokwatcher, misschien? Ik heb mijn best gedaan om Anciaux te overtuigen weer met Bourgeois samen te werken omdat de partij anders hetzelfde zou overkomen dat jij vandaag voorspelt voor het Vlaams Blok. Ik heb er veel van geleerd dat ik nooit zou geleerd hebben als ik 'ansjovis' niet van heel dichtbij in de ogen had gekeken.
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we het hier nu bij laten, want mogelijk begint het op de zenuwen te werken van de omstaanders. En laten we een beetje "Verdraagzaam" zijn! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |