Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 23:14   #161
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja de interims moeten met een megafoon op hun auto door de straten rijden zeker?
VOLVO ZOEKT ARBEIDERS...VOLVO ZOEKT ARBEIDERS..

Als er geen of te weinig arbeiders ingeschreven staan in hun klantenbestand gaan ze er ook geen kunnen verwittigen.
Laat staan dat de profielen kloppen van wie wel ingeschreven is.
De meesten zouden nog verontwaardigd zijn ook nog eens, dat ze lastig gevallen worden voor op fabriek te gaan werken.

Man toch, lees jij eigenlijk wel de reacties die naar jou geschreven worden ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ja jong tijden veranderen zeker?
De laatste keer dat ik een interimkantoor van de binnenkant heb gezien was het van "ok uw gegevens zijn genoteerd, u kunt gaan". Bel je op of ze eindelijk al iets hebben is het gepikeerd van "we zullen u wel contacteren hoor, we hebben uw gegevens". Ne mens zou er bijna niet meer van durven. Ooit eens in de plaats van een cliënt (met autisme) gebeld naar een interimkantoor, mijn neus was er zowat afgebeten.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:15   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja mijn schuld niet dat ze de openbare omroep nodig hebben om een paar arbeiders op te trommelen hé?

T' is zoals het is en niet anders.
Wetenschappelijk bewezen zou men zelfs kunnen zeggen.
Als je als bedrijf 200 vacatures openstelt ga je dat moeten bekend maken als je voldoende volk wil om uit te kiezen. Wat SNAP je daar nu niet aan?
Oud 21 juni 2010, 23:18   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ma haar school was nog niet eens afgewerkt of ze was al aangesproken door 3 werkgevers die haar in dienst wilden nemen... Sja, zo is het makkelijk om werk te vinden eh.
Uw ma had dat goed bekeken.
Ofwel hadden ze goed uw ma bekeken?
Oud 21 juni 2010, 23:18   #164
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Wat ook niet de bedoeling is, het zou de werkloosheid doen verminderen. Het is ook een meer menselijk criterium, degenen die het werk het hardst nodig hebben (want reeds het langst zonder job), krijgen de voorkeur.

Beter dat dan stigma's creëren en tegelijkertijd zagen dat er zoveel werklozen zijn.
Gij zoekt ook de slechtste garagist met het minste werk om uw wagen te laten onderhouden zeker ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:20   #165
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw ma had dat goed bekeken.
Ofwel hadden ze goed uw ma bekeken?

nee, dat ging zo in die tijd. er was toen veel vraag naar goeie bediendes.
Oud 21 juni 2010, 23:20   #166
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man toch, lees jij eigenlijk wel de reacties die naar jou geschreven worden ?
Ik lees tussen de lijntjes.
Sommigen moeten dat nog leren.
Die welke geen werk vinden over het algemeen.
Oud 21 juni 2010, 23:23   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je als bedrijf 200 vacatures openstelt ga je dat moeten bekend maken als je voldoende volk wil om uit te kiezen. Wat SNAP je daar nu niet aan?
Dat er van 200'000 werklozen nog niet eens 200 gedacht hadden; kom laten we eens gaan vragen of ze geen werk hebben voor mij.

idd dat snap ik niet.

Maar jij gaat ons dat piekfijn uitleggen hé?

Alez leg uit.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 juni 2010 om 23:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:24   #168
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik lees tussen de lijntjes.
Sommigen moeten dat nog leren.
Die welke geen werk vinden over het algemeen.
Probeer eerst eens de lijntjes te lezen alvorens ertussen.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 21 juni 2010, 23:26   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, dat ging zo in die tijd. er was toen veel vraag naar goeie bediendes.
Dat is zo, er was een tekort aan werkkrachten.
Maar werkgevers waren toen ook nog vrij een goede werknemer extra te betalen.
Toen kwamen de vakbonden eisen dat ook minder goede krachten hetzelfde loon moesten ontvangen.
Gelijk loon voor gelijk werk weet je wel, niet voor gelijke prestaties.
Gevolg ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:28   #170
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer eerst eens de lijntjes te lezen alvorens ertussen.
De boodschap zit er altijd tussenin.
Oud 21 juni 2010, 23:29   #171
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gij zoekt ook de slechtste garagist met het minste werk om uw wagen te laten onderhouden zeker ?
Neen, ik redeneer niet in simplistische termen als beste of slechtste en nog minder met domme vooroordelen omtrent wat dan die beste of slechtste zou zijn.

Oud 21 juni 2010, 23:32   #172
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De boodschap zit er altijd tussenin.
Dat is de boodschap tussen jouw twee oren.

Oud 21 juni 2010, 23:39   #173
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er van 200'000 werklozen nog niet eens 200 gedacht hadden; kom laten we eens gaan vragen of ze geen werk hebben voor mij.

idd dat snap ik niet.

Maar jij gaat ons dat piekfijn uitleggen hé?

Alez leg uit.
Er zijn helemaal geen 200000 werklozen die in die regio wonen. Of verwacht je dat mensen dagelijks 4 uur in de auto zitten en zo dus helemaal hun gezin niet zien ofzo? Er zijn van die werklozen in die regio daar ook helemaal niet zoveel mensen die in staat zijn om in een fabriek te werken, of in shiften te werken. Zeker voor dat laatste heb je, als je een gezin hebt, nood aan flexibele kinderopvang. Je moet uw kind daar namelijk niet om 4u 's nachts gaan afzetten. Iedereen die een partner heeft met een moeilijk uurrooster valt dus al af. Er zijn van die werklozen ook al een pak mensen die gewoon niet door die tests geraken (als Opel-arbeiders er al niet binnen geraken).... Dus nee, je gaat op een paar weken tijd geen 500 spontane sollicitaties binnenkrijgen, nee, toch niet als je uit ervaring geleerd hebt dat die spontane sollicitaties toch nooit iets opleveren. Een mens wordt dat MOE. Blijkbaar kan je dat niet snappen eh. Er zijn zoveel mensen die wél solliciteren, overal waar ze kunnen, en dan nog duurt het eeuwen voor ze ooit eens ergens binnenraken. Daarnaast zijn er ook mensen die héél rap werk vinden, en die gaan dus OOK niet spontaan solliciteren.
Ik heb ook heel sterk het gevoel dat werknemers denken dat spontane sollicitaties minderwaardig zijn. Spontane sollicitaties komen van mensen die elders niet direct werk vinden. Dus van mensen die in andere sollicitatiegesprekken 'bewezen' hebben dat ze iets ontbreken. En erg om te zeggen, maar vaak klopt dat ook wel. Dus worden die maar in de vuilbak gesmeten. Klaar.

Hoe lang is het eigenlijk geleden dat jij nog eens gesolliciteerd hebt?
Hoe vaak kom jij in contact met mensen die werk zoeken?
Oud 22 juni 2010, 06:14   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn helemaal geen 200000 werklozen die in die regio wonen. Of verwacht je dat mensen dagelijks 4 uur in de auto zitten en zo dus helemaal hun gezin niet zien ofzo? Er zijn van die werklozen in die regio daar ook helemaal niet zoveel mensen die in staat zijn om in een fabriek te werken, of in shiften te werken. Zeker voor dat laatste heb je, als je een gezin hebt, nood aan flexibele kinderopvang. Je moet uw kind daar namelijk niet om 4u 's nachts gaan afzetten. Iedereen die een partner heeft met een moeilijk uurrooster valt dus al af. Er zijn van die werklozen ook al een pak mensen die gewoon niet door die tests geraken (als Opel-arbeiders er al niet binnen geraken).... Dus nee, je gaat op een paar weken tijd geen 500 spontane sollicitaties binnenkrijgen, nee, toch niet als je uit ervaring geleerd hebt dat die spontane sollicitaties toch nooit iets opleveren. Een mens wordt dat MOE. Blijkbaar kan je dat niet snappen eh. Er zijn zoveel mensen die wél solliciteren, overal waar ze kunnen, en dan nog duurt het eeuwen voor ze ooit eens ergens binnenraken. Daarnaast zijn er ook mensen die héél rap werk vinden, en die gaan dus OOK niet spontaan solliciteren.
Ik heb ook heel sterk het gevoel dat werknemers denken dat spontane sollicitaties minderwaardig zijn. Spontane sollicitaties komen van mensen die elders niet direct werk vinden. Dus van mensen die in andere sollicitatiegesprekken 'bewezen' hebben dat ze iets ontbreken. En erg om te zeggen, maar vaak klopt dat ook wel. Dus worden die maar in de vuilbak gesmeten. Klaar.
Veel redenen om niet te gaan werken eh?
Te ver
Slechte uren
Moeilijk met de kinderen
Spontaan reageren is minderwaardig
....
Enfin beter thuis.

Citaat:
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat jij nog eens gesolliciteerd hebt?
Hoe vaak kom jij in contact met mensen die werk zoeken?
Ik schrijf bijna dagelijks nieuw werk op als werkgever, dat is ook solliciteren eh? Jawel wij doen dat spontaan we voelen ons daar niet te groots voor.
En contact met werkzoekenden is flauw tegenwoordig want bijna niemand bied zich nog aan. (nochtans met al die werklozen verwacht je dat zo niet )
Ter vergelijking 20 jaar geleden had ik gemiddeld 167 sollicitanten op een week bij een vacature. Die kwamen spontaan bij mij. En dan pikte ik er één uit.
Ze hadden nochtans ook kinderen in die tijd en het was even ver allemaal en oh ja het was in die tijd ook al crisis.

(ps; 2 jaar geleden heb ik een bedrijf gesloten vanwege het gebrek aan mensen die wilden komen werken. Ik zocht er 4 op korte termijn maar na een jaar had ik er nog geen gezien. Dus uiteindelijk gesloten wegens gebrek aan personeel. 20 jaar geleden zouden er minstens 1000 spontaan op afgekomen zijn. Nogal een verschil eh? En om die reden zijn er zo al veel bedrijfjes gesloten de laatste jaren hoor)

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2010 om 06:21.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 09:02   #175

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila je kreeg adressen en je ging en je had werk.
Nu moet je zelf adressen zoeken en dat lukt niet meer want dat is te lastig geworden.
Da's jouw interpretatie.
Toen ik enige jaren geleden naar een ander werk zocht en dus naar de vdab ging om me daar te informeren kreeg ik juist niets meer en die WIS-toestellen zitten vol met fouten. Massa's heb ik er toen afgeprint maar voor 99 procent moest men al minimum één jaar en liefst twee jaar werkloos zijn omdat ze dan premies kregen om iemand in dienst te nemen.
Na lang zoeken (nochtans knelpuntberoep) ben ik dan maar gebleven op het werk waar ik zat. Ik zit daar nu nog en nog altijd tegen mijn goesting.

Citaat:
En ja je moet geregeld opnieuw je gaan aanmelden, en ook dat doen ze niet meer.

Wachten en blijven wachten over het algemeen, tot ze gebeld worden.
Indertijd (toen ik solliciteerde) moest men zich wekelijks aanmelden (bij de rva) en kreeg men nieuwe adressen. Drie, vier per week. Na minder dan één maand had ik werk. Eigenlijk vond ik dat een goed systeem want ze lieten je niet gerust.
Toen leefde ook het diplomafetisjisme nog niet zo erg. Als ge al een diploma of een studierichting had gevolgd die een beetje in de zelfde richting ging was 't al lang goed.

Voorbeeld: ik had een jaar verpleegkunde gevolgd (maar niet afgemaakt) en dat was goed om me naar een plaats te sturen als opvoeder ..." 't is ook de sociale richting nietwaar" zeiden ze me.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 09:14   #176
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Als de vakbonden binnen de betrokken sector er zelfs nog niet in slagen om openstaande vacatures aan hun leden te communiceren, vraag ik mij toch af in welke mate zij actief willen meewerken aan de effectieve tewerkstelling.
Tot nader order is de solidaristische ordening van de economie nog geen feit en zijn de vakbonden nog niet omgevormd tot middeleeuwse gilden die in opdracht van de patroons naar geschikt werkvolk gaan zoeken.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 09:15   #177

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, als er iemand binnenkomt om zich in te schrijven of belt of langsgaat met de vraag of er werk is, moeten ze weten welk werk er is, en kijken of er gepast werk is. Waarvoor dienen die mensen anders? Wat moet ge doen, hen van hun bureau snokken en zelf in hun pc gaan kijken? Waarvoor worden die dan anders betaald?

Het is precies of ge kunt het écht niet verkroppen dat er mensen zijn die wél willen werken eh? Nee, het moét allemaal per sé zo zijn dat iemand die werkloos is dat is omdat hij het zelf zo wil.
Of zijn het in uw ogen gewoon losers, die mensen die werk zoeken maar er niet meteen vinden?
Inderdaad. Ik denk eigenlijk ook dat het probleem is dat er zoveel interimkantoren zijn. Die beschikken wel over HUN werkaanbiedingen maar niet over ALLE werkaanbiedingen.
Als je bijvoorbeeld leest dat VOLVO twee interimkantoren heeft gecontacteerd dan is dat eigenlijk nogal pover ... hoeveel interimkantoren heeft men in het land?
Oud 22 juni 2010, 09:35   #178

Karma's schermafbeelding

Standaard

Een paar getuigenissen van ervaringen met interimkantoren

http://www.femistyle.be/ubbthreads/u...&Number=591741

Citaat:

Persoonlijk opteer ik ook om rechtstreeks bij de firma te kunnen solliciteren.
Ik zit nu aan mijn 5e job (zelf steeds weggegaan), en ben daarbij altijd rechtstreeks in de firma's zelf op gesprek gegaan.
En, ik kon er altijd direct beginnen.
Heb dan ook verschillende keren via een interim-kantoor gesolliciteerd... resultaat: 'we zullen uw dossier voorleggen aan de werkgever; u hoort nog iets van ons'
Jah tarara... nooooit niks meer van gehoord... of ze zeiden in't interimkantoor al direct tegen mij: 'ik denk niet dat deze job iets voor u zal zijn', terwijl ik de week derna rechtstreeks bij die firma ben gaan solliciteren, en mocht ik direct beginnen

Dus, voor mij geen interims meer aub ;\)

Laatst gewijzigd door Karma : 22 juni 2010 om 09:36.
Oud 22 juni 2010, 10:10   #179
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja de interims moeten met een megafoon op hun auto door de straten rijden zeker?
VOLVO ZOEKT ARBEIDERS...VOLVO ZOEKT ARBEIDERS..
Beter het bovenstaande dan :

STEM N.VA STEM BART DE WEVER
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 16:50   #180
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel redenen om niet te gaan werken eh?
Te ver
Slechte uren
Moeilijk met de kinderen
Spontaan reageren is minderwaardig
....
Enfin beter thuis.
neen, geen redenen om niet te gaan werken.
redenen om niet bij d�*t specifieke bedrijf een spontane sollicitatie te gaan doen.
Als ik om 2u 's nachts moet vertrekken om om 4u op 't werk te zijn, terwijl mijn kind pas om 7u bij de kinderopvang terecht kan, dan begin je daar simpelweg niet aan. Een tweejarige bijv. kan zichzelf niet klaarmaken en naar de kinderopvang stappen.
En ik vraag me ook af waarom bijv. een frele madammeke van 50 die altijd in een naaiatelier heeft gewerkt en is afgedankt geweest omdat het bedrijf moest besparen of failliet ging of een ontslag medische redenen heeft gekregen, opeens geacht zou worden om spontaan te gaan solliciteren bij volvo als automechanieker. Zeker als volvo efkes 100 km ver is.

Dat zijn toch evidente dingen, maar ik ben er helaas van overtuigd dat jij écht denkt dat alle werklozen in aanmerking komen om daar te gaan werken.

Ik weet trouwens niet wat voor werk jij "aanbiedt", maar ik kan best begrijpen dat je bedrijf op de fles gaat als je ten eerste geen inzicht hebt in hoe het tegenwoordig gaat (slechte werking interimkantoren en vdab) én mocht je inzien dat niet iedereen elke job aankan.

Citaat:
Ik schrijf bijna dagelijks nieuw werk op als werkgever, dat is ook solliciteren eh?
goed, je hebt dus niet gesolliciteerd de voorbije, wat, 30 jaar?, maar denkt het wel beter te weten.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 22 juni 2010 om 16:51.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be