Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 16:45   #161
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat klopt, boeken met dergelijke sensationele titels halen meestal de universiteitsbibliotheken niet. En meestal is dat terecht. Jij hebt je twee boeken als argument, ik heb de cijfers: sinds de doorbraak van de klassieke geneeskunde is de levensverwachting van de mens meer dan verdubbeld. In gebieden zonder toegang tot geneeskunde ligt de levensverwachting beduidend lager en is de kindersterfte pakken groter.

Ik heb een van je auteurs trouwens eens gegoogled en vond het volgende:

"In 1987, Mullins authored The Curse of Canaan: A Demonology of History, in which he set forth the theory that an occult conspiracy founded in ancient Babylon controls the world monetary system, evidence of which he sees in Talmudic and Kabbalistic literature".

En dat zou ik dan serieus moeten nemen?
Ja, mijns insziens wel, hij heeft namelijk in mijn visie volkomen gelijk!
Maar draai het eens om, waarom wijst U het aangebode meteen af?
Ik vermoed omdat het niet in Uwer wereldbeeld past.
Zoals U alles wat ik zeg in Uw eigen wereldbeeld probeeert te 'editen'

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 16:45.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 16:51   #162
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Je hebt het dan waarschijnlijk niet over de 'wegwerpwerknemers'.
Die ken ik dan ook niet.
Een werknemers is iemand die zijn arbeid verhuurt.
Als een product niet deugt of je hebt het niet meer nodig dan huurt ge het ook niet meer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 16:55   #163
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij bent een schoolvoorbeeld van een nepcriticus. Kritisch tegen al hetgeen bewezen waarde heeft, maar tegelijk geloof je alles wat maar enigszins "exotisch" klinkt zonder de minste bedenking: de NWO, de boosaardigheid van de geneeskunde, de boosaardigheid van het onderwijs en dit alles in de meest algemene termen. Hoeveel mensen hebben je hier nu al gevraagd de these van Gatto even kort samen te vatten? Dan kom je niet verder dan "lees dan zijn boek". Tekenend voor mensen die ergens iets gehoord hebben, maar het eigenlijk niet begrijpen.

Ik zal je eens een geheimpje verklappen: ik ben al een jaar of tien lid van het forum abovetopsecret.com. Ze zijn snel om nieuws te brengen en er kan over allerlei zaken gediscussieerd worden. Echter, de laatste paar jaar geraken de discussies daar ook steeds meer verziekt door fantasten, die zonder het minste bewijsmateriaal de meest waanzinnige theorieën verkondigen. Mij niet gelaten, die website dient daar speciaal voor. Misschien is dat wel een betere uitlaatklep voor je, je zal er in ieder geval meer bijval krijgen dan hier.
Gaan we weer,ach wel.

Citaat:
En jij bent een schoolvoorbeeld van een nepcriticus. Kritisch tegen al hetgeen bewezen waarde heeft, maar tegelijk geloof je alles wat maar enigszins "exotisch" klinkt zonder de minste bedenking: de NWO, de boosaardigheid van de geneeskunde, de boosaardigheid van het onderwijs en dit alles in de meest algemene termen.
Ik ben het met je eens sommige dingen 'kort door de bocht' neergezet zijn door mij. so what? Ik heb het meeste er over op de NWO gelezen of neergezet, en ja, de NWO gebruikt (misbruikt) de instituten. De banken, de uni's het educatie systeem. de pharmacie (Rockefeller, de oprichter van de Pharm Mafia heeft nb zelf een homeopathische arts gehad! Dat geeft te denken! etc etc etc.

Citaat:
Ik zal je eens een geheimpje verklappen: ik ben al een jaar of tien lid van het forum abovetopsecret.com. Ze zijn snel om nieuws te brengen en er kan over allerlei zaken gediscussieerd worden. Echter, de laatste paar jaar geraken de discussies daar ook steeds meer verziekt door fantasten, die zonder het minste bewijsmateriaal de meest waanzinnige theorieën verkondigen.
Wel, het is niet zo, zoals jij verkondigd dat ik alles aanneem wat exotisch is. totaal niet. En ik ken die site ook wel, maar ik vind het belangrijk dat mensen die er niks van weten ook ingelicht worden.
Ik heb ook nergens gezegd dat je me zomaar moet geloven, maar probeer eens op zijn minst een beetje buiten de box te denken. maar ik weet het, dit is vergeefse moeite. Als je denkt dat de klassieke geneeskunde goed is, het educatie systeem goed is, de uni's goed zijn, vaccinaties goed zijn, dokters te vertrouwen zijn, gelooft in Global Warming, etc etc heb je in mijn ogen nog een enorm weg te gaan. Aan e andere kant, er is nog hoop, ik zie wel meer mensen wakker worden. dus

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 16:56.
Oud 2 juli 2010, 16:57   #164
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je ziet toch zelf dat hier geen enkele onderbouwing aan te pas is gekomen?

You cannot find any such warning in any medical textbook or popular book on health. In fact, this writer was able to locate it in a small volume buried deep in the stacks in the Library of Congress.

Waarom is die ene uitspraak in dat onvindbare boekje zoveel waardevoller dan vele andere uitspraken? Omdat het als een soort "steen der wijzen" goed verborgen is gebleven, als een "aloud geheim"?

Yet such an ominous observation from an established medical practitioner should be as widely circulated as possible, if only to be attacked by those who can refute its premise. At least it cannot be attacked by the Establishment as quackery, because Dr. Snow is not attempting to sell some substitute for vaccination, but merely warning of its dangers.

Hij heeft er geen onmiddellijk financieel belang bij, dus het is geen kwakzalver. Als dat het criterium is, kan ik thans zeggen dat de zon rond de maan draait. Het is juist, want ik heb er niets bij te winnen.

Yet one physician, Dr. Henry R. Bybee, of Norfolk, Virginia, has publicly stated,
"My honest opinion is that vaccine is the cause of more disease and suffering than anything I could name. I believe that such diseases as cancer, syphilis, cold sores and many other disease conditions are the direct results of vaccination.

Hij gelooft het, het is zijn mening, etc. Geen bewijzen van wat dan ook.

Another practitioner, Dr. W. B. Clarke of Indiana, finds that

"Cancer was practically unknown until compulsory vaccination with cowpox vaccine began to be introduced. I have had to deal with at least two hundred cases of cancer, and I never saw a case of cancer in an unvaccinated person."

Op basis van zijn eigen beperkte ervaringen concludeert hij dit? Als hij nu nog 100 willekeurige gevaccineerden en 100 willekeurige niet-gevaccineerden met elkaar had vergeleken, of de incidentie van kanker was nagegaan bij religieuze groeperingen die vaccinaties weigeren, met inachtname van andere mogelijke factoren (voeding e.d.) - d�*n hadden we meer geweten. Maar dat zou de methode zijn van de "starre" wetenschap en daar doen we niet aan mee natuurlijk...
zucht ga het lezen! of nee, laat maar, je haalt er alleen uit wat in je straatje past.
Oud 2 juli 2010, 17:02   #165
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jij leest liever een spannend boek, dan een wetenschappelijk opgebouwd werk.
Nee hoor, waar haal je dat nu weer vandaan?

Citaat:
Ik heb zijn proefschrift immers ook gelezen en daar valt weinig tegen in te brengen, hoor. En de illusie dat "ze" "daar" goed werk leveren? Ik zie jaar na jaar dat mijn studenten op het einde van het jaar meer weten en kunnen dan aan het begin van het jaar. Soms met een examen, meestal door hen papers te laten schrijven of onderzoeken te laten bedenken, uitvoeren en erover te rapporteren.
WAT weten ze meer? WAT kunnen ze meer? onderzoekje opzetten? heb ik ook ooit gedaan, leuk hoor, maar werd er niet veel wijzer van.
En tsja, als het proefschrift voldoet aan de eisen die er aan gesteld worden door dezelfde mensen die in het systeem zitten...
Nog wat trouwens, op de uni is het ook nog eens zo dat het allemaal erg gecheiden is van mekaar. Lijkt me ook niet goed.
Ik heb studenten gezien die trots waren dat ze hun (vrijmetselaars bull) gehaald hebben. Ik heb geen studenten gezien die creatiever zijn geworden en gedrevener zijn geworden om nog meer te ontdekken. En dan heb je nog de geldstromen....

Citaat:
Ga anders eens naar een universiteitsbib en kijk eens rond in de afdeling taalkunde. Dan kan je met eigen ogen zien dat het gros van de nieuw gepubliceerde werken bijzonder maatschappijkritisch is. Maar goed, ik weet dat je dat niet zal doen, want feiten zijn soms bedreigend (zie verder).
Noem er maar en paar, Chomsky bv lijkt maatschappij kritisch maar is een poppetje van de machtelite. wat hij bv gezegd heeft over 9-11 is zo extreem absurd.

Citaat:
En dan maar de zoveelste dooddoener: je bent het niet met me eens omdat "de" waarheid te bedreigend is (je ziet dat ik dat ook kan).
Soms wel, ik waak er voor me daardoor te laten beinvloeden. Jij ook?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 17:08.
Oud 2 juli 2010, 17:08   #166
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan moet ge u een nieuwe bril kopen.
Het zijn juist de grote bedrijven die hun werknemers het best behandelen al komt daar stilaan verandering in.
wat??????????????????????????????????????????????? ???????????

In mijn ogen zijn het de grootste boosdoeners!
HP (grote klant van het Tavistock instituut!), IBM (nazis geholpen) , IG Farben (wo2 gefinancierd), AT&T (gelieerd aan NSA) ga maar door!

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 17:10.
Oud 2 juli 2010, 17:27   #167
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet ge u een nieuwe bril kopen.
Het zijn juist de grote bedrijven die hun werknemers het best behandelen al komt daar stilaan verandering in.
Bij de grote bedrijven heb je meestal de betere voorwaarden..maar dat is toch niet aan de bedrijven te danken maar aan de sterke werknemersverenigingen in die bedrijven..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:29   #168
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
WAT weten ze meer? WAT kunnen ze meer? onderzoekje opzetten? heb ik ook ooit gedaan, leuk hoor, maar werd er niet veel wijzer van.
Ah ok, jij kon het niet, dus kunnen anderen het ook niet. Je weet niet eens wat er in het door mij aangehaalde onderzoek staat, maar je hebt je oordeel wel al klaar.

Citaat:
En tsja, als het proefschrift voldoet aan de eisen die er aan gesteld worden door dezelfde mensen die in het systeem zitten...
Nog wat trouwens, op de uni is het ook nog eens zo dat het allemaal erg gecheiden is van mekaar. Lijkt me ook niet goed.
Dat is de laatste jaren sterk verbeterd. Er zijn meer en meer inter- of transdisciplinaire onderzoeken. Maar het kan altijd beter, dat klopt.

Citaat:
Ik heb studenten gezien die trots waren dat ze hun (vrijmetselaars bull) gehaald hebben. Ik heb geen studenten gezien die creatiever zijn geworden en gedrevener zijn geworden om nog meer te ontdekken. En dan heb je nog de geldstromen....
Ik denk eerlijk gezegd dat ik in mijn leven al meer studenten heb ontmoet dan jij. Daar zaten er inderdaad nogal wat bij die kwamen om hun diploma te halen. Maar de meeste leren tijdens hun studies nieuwe zaken kennen waardoor ze zelf ook verder gaan zoeken. En dan heb ik het nog niet over doctorandi, die bijna zonder uitzondering gedreven zijn. Waarom zou je dat anders doen? Voor het grote geld?

Citaat:
Noem er maar en paar, Chomsky bv lijkt maatschappij kritisch maar is een poppetje van de machtelite. wat hij bv gezegd heeft over 9-11 is zo extreem absurd.
Wat begin jij nu te neuten over Chomsky? Het academische werk van Chomsky is helemaal niet maatschappijkritisch. De meest maatschappijkritische opvattingen in de taalkunde zijn er net gekomen als reactie op zijn werk. Lees eens Labov, Hymes, Chilton, Blommaert, Fairclough, Wodak, Lakoff ... Ik kan zo nog wel een paar dagen doorgaan. En dat is dan nog maar een specifiek vakgebied.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:44   #169
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ok, jij kon het niet, dus kunnen anderen het ook niet. Je weet niet eens wat er in het door mij aangehaalde onderzoek staat, maar je hebt je oordeel wel al klaar.
uh? WAT kon ik niet?
Ik heb mijn oordeel niet klaar, ik heb mijn oordeel getrokken.
Laten we wel even eerlijk blijven nu, jij gaat af en toe ook behoorlijk hard door de bocht. Voel jij en je systeem zich nog steeds aangevallen?

Citaat:
Dat is de laatste jaren sterk verbeterd. Er zijn meer en meer inter- of transdisciplinaire onderzoeken. Maar het kan altijd beter, dat klopt.
Ik zeg, het is by design!

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat ik in mijn leven al meer studenten heb ontmoet dan jij. Daar zaten er inderdaad nogal wat bij die kwamen om hun diploma te halen. Maar de meeste leren tijdens hun studies nieuwe zaken kennen waardoor ze zelf ook verder gaan zoeken. En dan heb ik het nog niet over doctorandi, die bijna zonder uitzondering gedreven zijn. Waarom zou je dat anders doen? Voor het grote geld?
Tsja, kijk ik ben niet tegen onderzoek of wat dan ook. Laten we aub alles blijven onderzoeken, dan ook de uni's en het educatiesysteem!
ja en dat jij meer studenten heb gezien dan ik? ja wat moet ik daarmee?
Soms zullen ze best nieuwe zaken zoeken, maar ze zijns mijns insziens te veel
ingesloten door het systeem. En zoals gezegd ik heb er veel in zien kakken, maar ja, blijkbaar geldt mijn mening bij jou niet.. Zoals gezegd heb ik het vermoeden dat je de info edit.

Citaat:
Wat begin jij nu te neuten over Chomsky? Het academische werk van Chomsky is helemaal niet maatschappijkritisch. De meest maatschappijkritische opvattingen in de taalkunde zijn er net gekomen als reactie op zijn werk. Lees eens Labov, Hymes, Chilton, Blommaert, Fairclough, Wodak, Lakoff ... Ik kan zo nog wel een paar dagen doorgaan. En dat is dan nog maar een specifiek vakgebied.
Ja wel ok die ken ik niet, tsja, en Chomsky komt voor een boel mensen wel
Maatschappij kritisch over. En tsja ik kan weer een hele meteut schrijvers aanbrengen die jij weer niet gelezen hebt. dus?

Maar begrijp me dus goed, ik ben voor onderzoek, maar tegen de uni's!
Waarom omdat die veel info weg laten, veel biased is, etc etc.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 17:45.
Oud 2 juli 2010, 17:48   #170
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bij de grote bedrijven heb je meestal de betere voorwaarden..maar dat is toch niet aan de bedrijven te danken maar aan de sterke werknemersverenigingen in die bedrijven..
Ik heb in het afgelopen periode bij een enorm groot IT bedrijf gewerkt en je moest als je iets ging doen de telefoon indrukken, ongeveer als volgt:

1. naar wc 2. overleg 3. pauze. 4. weg. 5. meeting 6. vergadering etc etc

waar is de menselijkheid dan? Betere illustratie van het inhumane systeem kan ik niet geven.
Oud 2 juli 2010, 19:11   #171
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zucht ga het lezen! of nee, laat maar, je haalt er alleen uit wat in je straatje past.
Dan staat er ook nog iets in dat niet in uw straatje past.
Oud 2 juli 2010, 19:17   #172
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ken ik dan ook niet.
Een werknemers is iemand die zijn arbeid verhuurt.
Als een product niet deugt of je hebt het niet meer nodig dan huurt ge het ook niet meer.
Je geeft een uitstekende definitie van de 'wegwerpwerknemer', Bobke. Wat hallucinant is, is het feit dat je dat blijkbaar normaal vindt. Waarschijnlijk heb je nog nooit van Dewey gehoord. In een vrije en democratische samenleving zouden werknemers volgens hem "masters of their own industrial fate" moeten zijn, geen werktuigen (cf. human resources) gehuurd door werkgevers.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 19:17   #173
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan staat er ook nog iets in dat niet in uw straatje past.
je hebt mijn eerdere opmerking daarover gelezen/begrepen?
Oud 2 juli 2010, 19:19   #174
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in het afgelopen periode bij een enorm groot IT bedrijf gewerkt en je moest als je iets ging doen de telefoon indrukken, ongeveer als volgt:

1. naar wc 2. overleg 3. pauze. 4. weg. 5. meeting 6. vergadering etc etc

waar is de menselijkheid dan? Betere illustratie van het inhumane systeem kan ik niet geven.
Wat moest je indrukken als je aan het werk was ?
Oud 2 juli 2010, 19:23   #175
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft een uitstekende definitie van de 'wegwerpwerknemer', Bobke. Wat hallucinant is, is het feit dat je dat blijkbaar normaal vindt. Waarschijnlijk heb je nog nooit van Dewey gehoord. In een vrije en democratische samenleving zouden werknemers volgens hem "masters of their own industrial fate" moeten zijn, geen werktuigen (cf. human resources) gehuurd door werkgevers.
Noemt men dat geen zelfstandigen ?
Oud 2 juli 2010, 19:31   #176
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt mijn eerdere opmerking daarover gelezen/begrepen?
Reageerde ik op uw eerdere opmerking ?
Oud 2 juli 2010, 19:36   #177
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Noemt men dat geen zelfstandigen ?
Neen.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 2 juli 2010, 19:37   #178
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Reageerde ik op uw eerdere opmerking ?
laat maar
Oud 2 juli 2010, 20:49   #179
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Naam: chomsky_knows_best_tshirt-p235883990970320252tdf9_210.jpg
Bekeken: 110
Grootte: 11,7 KB

Oud 2 juli 2010, 21:05   #180
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Tsja niet mee eens dus
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be