Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 19:12   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ja, dat kan hoor. Alleen is mijn politiek doel zich aan het realiseren en dat van u aan het verkruimelen. En dat mijn beste, maakt dit decennium tot één van de mooiere uit het leven.
Men dunkt dat uw antwoorden steeds meer verkruimelen tot immorele standpunten.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 19:18.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 19:19   #162
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men dunkt dat uw antwoorden steeds meer immoreel verkruimelen .
Ach, Belgicisten die het godbetert over moraal hebben... Gelooft ge dit zelf of gebruikt ge het alleen maar als armtierig politiek wapen? Sorry, maar in Belgische moraal geloof ik al enkele decennia niet meer.

FYI: wij breken de destructieve Belgische staat af omdat hij immoreel is, en zullen dat blijven doen tot het doel bereikt is. Probeer ons maar te stoppen.

Allé, en nu graag échte argumenten.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 juli 2010 om 19:22.
E. Gidius is offline  
Oud 5 juli 2010, 19:22   #163
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ach, Belgicisten die het godbetert over moraal hebben... Sorry, maar dat geloven we al enkele decennia niet meer.

FYI: wij breken de destructieve Belgische staat af omdat hij immoreel is, en zullen dat blijven doen tot het doel bereikt is. Probeer ons maar te stoppen.

Allé, en nu graag échte argumenten.
Wat een gezever. U kunt het weer niet laten.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 19:23.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 19:23   #164
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gezever.
Wellicht. Ik had er graag met u over gediscussieeerd maar als u met zo'n onderbouwde argumenten afkomt, heb ik geen weerwoord. Ik erken mijn meerdere als ik hem zie!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 juli 2010 om 19:25.
E. Gidius is offline  
Oud 5 juli 2010, 20:27   #165
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugenaar Bourgeois.(...)
N-VA kan daar voorlopig mee wegkomen.
Geloof me.
Oud 5 juli 2010, 20:39   #166
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om het principe. Want zeg nu eens eerlijk: wie gelooft die man nu nog. Als men die mens blijft geloven, dan moet men achteraf niet komen klagen dat men bedrogen wordt.

U zou er beter aan doen toe te geven dat de man dikkement in de fout ging.
Wat hij fout deed, was op de lijst gaan staan. That's it. En dan heeft hij nog op voorhand gezegd dat hij zijn mandaat NIET ging opnemen. Dus strikt gesproken kan je zelfs niet spreken van bedrog.

De commentaren hier zijn van de aard "hij is stout geweest! Hij heeft geliegt! Aleee, mamma, straf hem nu eens! Toe, tis ni eerlijk!"
Allemaal tekenen van frustratie.
Travis66 is offline  
Oud 5 juli 2010, 20:44   #167
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt het draaien en keren zoals ge wilt. Een schandelijke vertoning van die NVA-parlementairen! Meer is er niet over te zeggen.
Et alors?
Oud 5 juli 2010, 20:59   #168
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
N-VA kan daar voorlopig mee wegkomen.
Geloof me.
Kleine wonde..de regimepers zal ze laten etteren...duizend wonden...operatie beschadiging NVA....mark my words...VB stemmers hebben daar twintig jaar ervaring mee...
Aan de andere kan ik met de NVA geen medelijden hebben...ze hadden het antidemocratische beest van het CS maar moeten vermoorden toen ze de kans kregen...als datzelfde beest zich nu of morgen tegen de NVA keert zal het te laat zijn....
Oud 5 juli 2010, 21:02   #169
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wat hij fout deed, was op de lijst gaan staan. That's it. En dan heeft hij nog op voorhand gezegd dat hij zijn mandaat NIET ging opnemen. Dus strikt gesproken kan je zelfs niet spreken van bedrog.

De commentaren hier zijn van de aard "hij is stout geweest! Hij heeft geliegt! Aleee, mamma, straf hem nu eens! Toe, tis ni eerlijk!"
Allemaal tekenen van frustratie.
Neen dat is niet het enige dat hij fout deed. Dat is het hem juist.

Men kan niet als politieker en als gewezen minister ostentatief voor de TV-camera's met een uitgestreken gezicht komen verklaren en een collega het verwijt toeroepen dat deze collega zich wel kandidaat stelt om verkozen te worden maar nooit zal gaan zetelen, en er aan toevoegen dat men (dus Bourgeois) zelf zoiets nooit zou doen. Terwijl een klein jaar later diezelfde Bourgeois maar precies hetzelfde doet wat hij de andere nauwelijks een paar maanden geleden heftig verweet voor de camera's. Ondeugdelijke Geert (want dat is hij hier wel degelijk) verloochent gewoon in nauwelijks enkele maanden heel zijn principes.

Dat is niet meer ernstig. Dat is de mensen voor de gek houden en het politieke bedrijf enome schade berokkenen. En dat voor een van de grote tenoren van een partij, de NVA, die pleitte voor andere normen en waarden in de politiek. We zullen het geweten hebben.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 21:07.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 21:10   #170
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen dat is niet het enige dat hij fout deed. Dat is het hem juist.

Men kan niet als politieker en als gewezen minister ostentatief voor de TV-camera's met een uitgestreken gezicht komen verklaren en een collega het verwijt toeroepen dat deze collega zich wel kandidaat stelt om verkozen te worden maar nooit zal gaan zetelen, en er aan toevoegen dat men (dus Bourgeois) zelf zoiets nooit zou doen. Terwijl een klein jaar later diezelfde Bourgeois maar precies hetzelfde doet wat hij de andere nauwelijks een paar maanden geleden heftig verweet voor de camera's. Ondeugdelijke Geert (want dat is hij hier wel degelijk) verloochent gewoon in nauwelijks enkele maanden heel zijn principes.

Dat is niet meer ernstig. Dat is de mensen voor de gek houden en het politieke bedrijf enome schade berokkenen. En dat voor een vertegenwoordiger van een partij, de NVA, die pleitte voor andere normen en waarden in de politiek. We zullen het geweten hebben.
Ten eerste zou het kunnen dat Geert B. toen niet besefte welke electorale voordelen dat opleverde. En is hij nu slimmer geworden. Zou kunnen.

Maar zelfs als dat niet waar is, dan nog moet de CD&V die bij de eedaflegging van die bewuste collega WEL aanwezig was, nu geen boycot doen.

Want in het slechtse geval was Geert B. enkel strategisch aan het denken voor zijn eigen voordeel.
En is de CD&V strategisch aan het denken in een ander zijn nadeel. (Al een geluk dat het andersom werkt )

Vind ik veel verwerpelijker, en het is nog hypocriet ook zoals ik hierboven aantoonde.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 5 juli 2010 om 21:10.
Travis66 is offline  
Oud 5 juli 2010, 21:15   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ten eerste zou het kunnen dat Geert B. toen niet besefte welke electorale voordelen dat opleverde. En is hij nu slimmer geworden. Zou kunnen.

Maar zelfs als dat niet waar is, dan nog moet de CD&V die bij de eedaflegging van die bewuste collega WEL aanwezig was, nu geen boycot doen.

Want in het slechtse geval was Geert B. enkel strategisch aan het denken voor zijn eigen voordeel.
En is de CD&V strategisch aan het denken in een ander zijn nadeel. (Al een geluk dat het andersom werkt )

Vind ik veel verwerpelijker, en het is nog hypocriet ook zoals ik hierboven aantoonde.
U kunt niet zeggen: ik heb wel iemand vermoord, maar mijn buur ook. Ik echter ben naar de politie gegaan en heb de moord bekend, terwijl mijn buur het lijk heeft begraven. Mijn moord is dus minder erg.

Zoiets zegt u nu.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 21:16.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 21:16   #172
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Nog ene voor system:

Een gladiator in training vraagt herhaaldelijk aan de gladiatorenschool om op wedstrijden geen echte zwaarden te gebruiken. Maar zijn verzoek wordt verworpen.
Dan komt de dag dat hij zelf in de arena moet, vechten tegen echt bewapende tegenstanders en ben jij daar om hem zijn houten zwaard te geven.
En als hij toch dat echte pakt, dan ga je hem dat verwijten.
Travis66 is offline  
Oud 5 juli 2010, 21:18   #173
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U kunt niet zeggen: ik heb wel iemand vermoord, maar mijn buur ook. Ik echter ben naar de politie gegaan en heb de moord bekend, terwijl mijn buur het lijk heeft begraven. Mijn moord is dus minder erg.

Zoiets zegt u nu.
Neen, goei poging, maar zoiets zeg ik niet. Ik vergelijk iemand die iets tegen zijn principes doet om vooruit te komen. Tegen iemand die iets tegen zijn principes doet, om iemand anders zwart te maken.

Mijn andere post is een betere vergelijking.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 5 juli 2010 om 21:19.
Travis66 is offline  
Oud 6 juli 2010, 00:28   #174
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een persoon die dus niet verkozen is. Er wordt dus iemand door de staatskas uitbetaald die niet verkozen is
En wie heeft die parasietenfamilie uit Laken verkozen?
daiwa is offline  
Oud 6 juli 2010, 07:17   #175
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoiets zegt u nu.
Neen. Er is geen enkele wet overtreden. Dus zeker helemaal geen moord gebeurd. Het is eerder zoals in een gevecht: de ene trekt een mes, dan heb jij ook het recht een mes te trekken: wettige zelfverdediging
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juli 2010, 08:54   #176
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén voorbeeld maar. Nu komt er dus in de plaats van Bourgeois een opvolger. Een persoon die dus niet verkozen is.
Dat is inderdaad een laakbare praktijk, maar alle partijen doen dat.

Citaat:
Er wordt dus iemand door de staatskas uitbetaald die niet verkozen is omdat Bourgeois twee mandaten in verschillende parlementen heeft en slechts één kan uitoefenen.

Volksverlakkerij noem ik dit, en graaien in de staatskas op kap van de belastingbetaler
Neen, er wordt iemand door de staatskas uitbetaald omdat we een aantal parlementairen verplicht nodig hebben. Of die persoon nu als opvolger of rechtstreeks verkozen is geworden, doet er niet toe. Het aantal parlementairen en ministers dat moet betaald worden neemt er niet mee toe, noch af. Uw tweede argument is dus nul de ballen waard.
Oud 6 juli 2010, 08:57   #177
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is een vraag waar zelfs "echte" Vlamingen niet kunnen op antwoorden.
Zou dat komen omdat "echte" Vlamingen niet beweren dat ze diep in iemand anders hart kunnen zien? Belgicisten daarentegen bezitten die gave duidelijk wel.
Oud 6 juli 2010, 13:26   #178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat is inderdaad een laakbare praktijk, maar alle partijen doen dat.

Neen, er wordt iemand door de staatskas uitbetaald omdat we een aantal parlementairen verplicht nodig hebben. Of die persoon nu als opvolger of rechtstreeks verkozen is geworden, doet er niet toe. Het aantal parlementairen en ministers dat moet betaald worden neemt er niet mee toe, noch af. Uw tweede argument is dus nul de ballen waard.
De bedoeling van de wetgever was wel dat, wanneer iemand op een lijst gekozen was dat deze gekozenen kon rekenen op een parlementaire wedde. Deze parlementaire wedde werd wettelijk voorzien voor de effectief gekozenen, niet voor de opvolger. Nu betaalt men dus iemand die er geen recht op heeft vermits hij niet gekozen is. Bovendien, het begrip 'opvolger' slaat op iemand die de effectief gekozenen moest opvolgen ingeval van zware ziekte of dood van de effectieve. Bourgeois maakt er een karikatuur van. Alhoewel hij plechtig beloofde dit nooit te zullen doen.

Bovendien, indien Bourgeois zich niet had kandidaat gesteld, zoals het hoorde (wegens feitelijke onverenigbaarheid, vermits alleen Jezus Christus op twee plaatsten tegelijkertijd kan aanwezig zijn) dan had de NVA zeker niet zoveel zetels gehad. Er wordt dus iemand van de NVA uitbetaald, die daar eigenlijk geen recht op heeft.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2010 om 13:29.
system is offline  
Oud 6 juli 2010, 13:28   #179
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het toch dat dit mogelijk is in dit onland?

Juist, omdat het hier zo scheef als wat ineen steekt.

Afbreken jongens!
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 6 juli 2010, 13:31   #180
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De bedoeling van de wetgever was wel dat, wanneer iemand op een lijst gekozen was dat deze gekozenen kon rekenen op een parlementaire wedde. Deze parlementaire wedde werd wettelijk voorzien voor de effectief gekozenen, niet voor de opvolger. Nu betaalt men dus iemand die er geen recht op heeft vermits hij niet gekozen is. Bovendien, het begrip 'opvolger' slaat op iemand die de effectief gekozenen moest opvolgen ingeval van zware ziekte of dood van de effectieve. Bourgeois maakt er een karikatuur van. Alhoewel hij plechtig beloofde dit nooit te zullen doen.

Bovendien, indien Bourgeois zich niet had kandidaat gesteld, zoals het hoorde (wegens feitelijke onverenigbaarheid, vermits alleen Jezus Christus op twee plaatsten tegelijkertijd kan aanwezig zijn) dan had de NVA zeker niet zoveel zetels gehad. Er wordt dus iemand van de NVA uitbetaald, die daar eigenlijk geen recht op heeft.
was dat nu voor zever ... je redeneert alsof de kiezer alleen hoofdelijke stemmen geeft

de meerdereheid van de kiezer stemt lijst ... voor de partij dus :s
ik vind dat persoonlijk ook spijtig, maar het is zo

dus dat aantal mandaten wordt vergoed, ongeacht welk pm daar zetelt.

als je al iets moet aanpakken, dan is het het systeem dat dat toelaat, de particratie en het veel te makkelijk hoppen ...

en dat is een verwijt dat je alle partijen moet en kan maken, het is nogal belachelijk van dat de N-VA alleen te verwijten ... dat is een strategie die kans op verandering �* priori uitsluit en dus gedoemd is om te mislukken ...
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be