![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom investeerd een ondernemer? - Omdat het nodig is? - Omdat de boekhouder dit aanbeveeld?
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dokter keert zichzelf een laag loon uit. De dokter rijdt met een "dikke bak" van de zaak. De dokter huurt een gedeelte van zijn zaak om er privé in te wonen. De dokter zijn kinderen kunnen studeren op onze kosten omdat diezelfde dokter bijna niets verdient.
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk op machines blijven werken die totaal gedemodeerd zijn, maar dan zal je niet lang overeind blijven. In de jaren 80 zijn duizenden bedrijven over kop gegaan, juist omdat ze niet investeerden. Ik heb een vastgoed venootschap. Mag mjn bedrijf de kosten ter verfraaiing van zijn panden dan niet meer inbrengen? Mag zij dan de nieuwe panden die ze aankoopt niet meer fiscaal aftrekken? Ik dacht dat NVA een liberale partij was, maar als ik jou bezeig hoor begin ik daar sterk aan te twijfelen. Laatst gewijzigd door speurneus : 27 juli 2010 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ondernemer mag inderdaad "onderhoudswerkzaamheden" uit laten voeren en dit fiscaal inbrengen. Mijn vraag was: "Moet een bakker om de drie jaar zijn winkel totaal vernieuwen?" Heeft niets te maken met modernisering of ...... maar alles met belastingaftrek.
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inkomsten voor het bedrijf. De fiscale voordelen voor de persoon.
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, vroeger had een huisarts geen BVBA, nu wel.
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben absoluut tégen het systeem van aftrekposten en subsidies allerhande, maar bovenstaande is volgens mij hoegenaamd niet erg. Ik leg uit: Mijn BVBA gaat 100 eur (fiscale) winst maken. Dwz dat ik dan ongeveer 30 eur belastingen ga moeten betalen. Ik besluit om net voor afsluiten van het boekjaar nog rap 30 eur uit te geven aan verfraaiingswerken. Nu betaal ik nog ongeveer 21 eur belastingen ipv 30. Maar op die verfraaiingswerken betaal ik wél BTW. En degene die ze uitvoert zijn winst gaat omhoog, dus hij moet nu meer belastingen betalen dan voordien. M.a.w. hoe raar het op het eerste zicht ook lijkt, de staat gaat hier op vooruit, ze incasseert nog steeds evenveel belastingen als voordien (alleen voor een stuk van een andere partij) én ze heeft de BTW kassa nog eens kunnen laten rinkelen ook. A B overheid scenario 1: geen werken belastbare winst 100 100 belastingen -30 -30 60 resultaat 70 70 60 Scenario 2: wel werken belastbare winst 100 100 0 werken -30 27 3 (btw) belastbare winst 70 127 belastingen -21 -38,1 59,1 resultaat 49 88,9 62,1 Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 juli 2010 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er al eens aan gedacht dat de investering die de bakker spendeert aan het vernieuwen van zijn winkel de staat heel wat meer geld opbrengt dan indien die man op die som belastingen zou betalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar degenen die de werken uitvoert, zijn winst gaat in het beste geval naar omhoog. Maar steeds minder dan 30€. Hij kan zelfs met verlies werken. En den btw die de opdrachtgever betaalt. Er bestaat veel kans dat hij die gewoonweg kan rekupereren (denk zelfs dat dit het normale geval is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
BTW wordt op het eind van de rit hoe dan ook betaald. En een gezond bedrijf betaalt meer btw dan het kan recupereren, dat is toch echt wel elementaire logica. Als een bedrijf netto geen btw zou betalen, dan betekent dit dat het alle inkomsten onmiddelijk uitgeeft. (er is dan zelfs geen eens geld over om nog iemand een salaris uit te betalen). Dit is net zoals uw argument mbt 'werken met verliezen', toch een absurde redenering, geef toe. Een normaal bedrijf wil winst maken. De overheid heeft er alle belang bij dat geld zoveel mogelijk van eigenaar verandert want elke keer opnieuw slorpt het een deel op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
te viseren, Maar te ageren tegen de manier van berichtgeving die in de pers gebruikt wordt "de belg"geeft 67000euro op zijn bankrekening. De "gemiddelde belg" zou al veel duidelijker zijn. Het gewone spaargeld moet beschermd worden tegen de inflatie met intrest naargelang die inflatie. Maar als dat niet voldoende voor jou is en wil meer dan moet u maar investeren in aandelen of dergelijke. Maar dan moet u de gevolgen er maar bijnemen en de belasting betalen op die meerwaarde toegevoegd aan uw andere inkomsten zoals elke andere belg. Dalen die aandelen dan moet u maar op de blaren zitten. De beurzen zijn de kanker van deze maatschappij. Ze stimuleren de hebzucht en gaan lopen met de winst. Tenzij de grote spelers met insight, via stromannen. Voor de rest??? kunt u beter spelen op de lotto.( mischien overdreven). |
|
![]() |
![]() |