Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 juli 2010, 21:12   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
mar dan is Vl BRU kwijt;
dus gaan ze dat niet wagen.
Straatrue-Belgobot.be is er ook.
Oud 24 juli 2010, 21:12   #162
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
mar dan is Vl BRU kwijt;
begin je plaat niet vast te geraken?
vlaanderen zal brussel helemaal niet kwijt zijn.

je mag zagen wat je wilt, maar zonder corridor is wallonie brussel kwijt en omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 24 juli 2010 om 21:13.
Shadowke is offline  
Oud 24 juli 2010, 22:53   #163
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Laten we er asjeblief snel en grondig van afstappen dat "Wallonië" ons dit aangedaan heeft. Hooguit kan je zeggen dat de Walen het spel van de Belgisch-Brusselse bourgoisie meegespeeld heeft en ervan geprofiteerd heeft. Zouden wij het anders gedaan hebben als we de kans gekregen hadden?

Precies op het tegen elkaar opzetten van Walen en Vlamingen heeft het Belgisch-Brusselse establishment haar macht gebouwd. De vijand zit in Elsene, Sint-Lambrechts-Woluwe en Oudergem. Niet in Leuze, Charleroi en Grivegnée.
Natuurlijk ben ik voorstander van een scheiding met onderlinge toestemming. die op een vredevolle en constructieve manier tot stand komt, en dan kan er zelfs nog een confederatie-verdragje vanaf met een beetje uitdovende extra solidariteit bovenop de normale EU-regels.
Maar als dat niet kan en we gedwongen worden tot een eenzijdige onafhankelijksverklaring moeten we een duidelijk standpunt innemen ten opzichte van de internationale gemeenschap. Wat is van ons, welke schade is ons toegebracht en hoe zal die schade vergoed worden. Hoe krijgen we de honderden miljarden afgedwongen 'solidariteit' terug in onze zak.

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat we van de Walen bondgenoten maken om samen met hen de Belgisch-Brusselse macht te breken. En daarvoor is het nodig dat we de Walen helpen om een toekomst op te bouwen, op voorwaarde dat ze hun steun aan het Belgisch-Brusselse racisme stopzetten.
Ik zie niet echt veel beweging in die richting. In die zin dat de haat-liefde verhouding van Wallonië met Brussel er toe leidt dat het absurde statuut van Brussel als een derde gewest nog meer bevestigd wordt.
fonne is offline  
Oud 24 juli 2010, 22:58   #164
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mar dan is Vl BRU kwijt;
Maar dan is BRU een spookstad. BRU komt smeken om terug bij VL te mogen.
fonne is offline  
Oud 24 juli 2010, 23:02   #165
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat hij hier bovendien voorstelt, is een soort herhaling van het Verdrag van Versailles in het klein: de boosdoener kan niet zwaar genoeg gestraft worden en zijn straf moet hem zo veel en zo hard mogelijk vernederen. Een beetje op de manier waarop de Belgische staat na de beide wereldoorlogen zich revanchistisch opgesteld heeft tegenover Vlaanderen omwille van de collaboratie, door de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaanderen in 1921 en de vervalste talentellingen van 1947, die voornamelijk in het nadeel van Vlaanderen uitvielen. Op die manier zal er nooit een genormaliseerde relatie tussen Vlaanderen en Wallonië mogelijk worden.
De Franstalige politici dwingen in nachthemd en een strop om de hals vergiffenis te komen afsmeken bij de Vlaamse President kunnen we even overslagen. Maar hoe je de zaak ook draait of keert, er heeft nog nooit enige Franstalige zelfs maar toegegeven dat de manier waarop de Vlamingen in het verleden zijn behandeld, laat staan dat hij daar excuses zou voor aangeboden hebben. Je moet dus echt niet sentimenteel gaan doen over de Franstaligen, die er zogezegd niets aan kunnen doen.
fonne is offline  
Oud 24 juli 2010, 23:41   #166
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mar dan is Vl BRU kwijt;
Echt ,serieus mijn beste,gaan jullie brussel dus uitgraven én naar wallonie transporteren ....
Svennies is offline  
Oud 25 juli 2010, 07:46   #167
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Echt ,serieus mijn beste,gaan jullie brussel dus uitgraven én naar wallonie transporteren ....
Dat zou pas een stunt zijn.
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 09:49   #168
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
begin je plaat niet vast te geraken?
vlaanderen zal brussel helemaal niet kwijt zijn.

je mag zagen wat je wilt, maar zonder corridor is wallonie brussel kwijt en omgekeerd.
waarom zou het?

je merkt toch dat BDW enkel wat zal rommelen in de marge?
aangezien hij BRU niet wil verliezen, kan hij niet anders.
azert is offline  
Oud 25 juli 2010, 10:00   #169
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Centurio Bart focust zich meer en meer op postjes en vleespotten.

Orakel Danny heeft reeds zo'n postje in de pijplijn zitten, een postje dat hij natuurlijk met graagte zal afstaan als hij kans heeft op een Minister-zetel.

N-VA : Nieuwe Vleespotten Arrivisten puur sang......
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 11:11   #170
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Centurio Bart focust zich meer en meer op postjes en vleespotten.

Orakel Danny heeft reeds zo'n postje in de pijplijn zitten, een postje dat hij natuurlijk met graagte zal afstaan als hij kans heeft op een Minister-zetel.

N-VA : Nieuwe Vleespotten Arrivisten puur sang......
Hmmm, Henri, wat jij dus wil is dat de Grootste Belgische partij géén ministers en dergelijke levert. In jouw ogen is dat allemaal "postjes pakken". Raar standpunt moet ik zeggen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juli 2010, 12:23   #171
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Leer eerst uw geschiedenis voor ge anderen verwijten maakt van onkunde.

http://hip-limburg-nl.browsbox.be/in...tioncats/1307/
En wat staat daar nu in dat ik niet gezegd heb?

"Nijverheid en handel kwijnden weg omdat Maastricht buitenland geworden was"

U leest niet eens, noch bent U in staat iets te weerleggen. Want als U Uw webstek degelijk had gelezen dan had U meteen ook geweten welk een troeven aan ons voorbij zijn gegaan door de Belze onterechte en ondemocratische omwenteling:

http://hip-limburg-nl.browsbox.be/in...tioncats/1307/

Exact zoals ik het verwoorde. De geschiedenis is niet pro-Belgisch en de toekomst al helemaal niet. Dat zijn Uw wensen die U voor werkelijkheid neemt.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 25 juli 2010 om 12:26.
dominatrix is offline  
Oud 25 juli 2010, 12:33   #172
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je weet hopelijk toch dat ze in uw eigen gemeente op dit ogenblik hun eigen taal niet mogen gebruiken in het bestuur?
Zoals ze dat in Voeren ook niet mogen.
Enkel het Algemeen Nederlands is erkend als bestuurtaal.

Ik vraag mij af of jij zelf, op niet officiële ogenblikken, ooit AN praat tegen je burgemeester, schepen of andere raadsleden?

Wat je schrijft is dus heel relatief. Er werd/word voor het gemak een officiële taal gebruikt die niet de taal van het volk is/was. Ga je dat de Vlaamse regering ook verwijten?

Vroeger trokken Limburgers naar Wallonië en Duitsland voor werk. Vandaag moeten, vooral onze goedopgeleide jongeren, naar de Vlaamse ruit trekken voor werk. Wat is het verschil met het verleden? : enkel de windrichting.
Mijn dialect, net zoals dat van U is Nederduits of Dietsch, dat je dat onder een officiële noemer door het leven laat gaan als bestuurlijk lijkt me niet meer dan normaal. Het Nederlands is de koepel waaronder onze dialecten mogen blijven floreren. Het Latijns staat echter mijlenver van mijn taal.

Het spreekt voor zich dat je je moet vasthouden aan zulk een dingen om de la patrie te verdedigen.
Oud 25 juli 2010, 12:46   #173
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hmmm, Henri, wat jij dus wil is dat de Grootste Belgische partij géén ministers en dergelijke levert. In jouw ogen is dat allemaal "postjes pakken". Raar standpunt moet ik zeggen.
Natuurlijk niet.
Ze moeten Ministers leveren.

Maar heb jij Orakel Dabby zien verbroederen op de Nationale Feestdag met de Belgische Hoogwaardigheidsbekleders.
Als U het mij vraagt zijn de principe's nu reeds overboord gegooid.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 juli 2010 om 12:54.
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 12:47   #174
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Mijn dialect, net zoals dat van U is Nederduits of Dietsch, dat je dat onder een officiële noemer door het leven laat gaan als bestuurlijk lijkt me niet meer dan normaal. Het Nederlands is de koepel waaronder onze dialecten mogen blijven floreren. Het Latijns staat echter mijlenver van mijn taal.

Het spreekt voor zich dat je je moet vasthouden aan zulk een dingen om de la patrie te verdedigen.
U vergist zich.
Ons dialect is Vlaams.
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 12:51   #175
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.
Ze moeten Minsters leveren.

Maar heb jij Orakel Dabby zien verbroederen op de Nationale Feestdag met de Belgische Hoogwaardigheidsbekleders.
Welke uitgesproken principes zijn er dan overboord gegooid?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juli 2010, 12:54   #176
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Welke uitgesproken principes zijn er dan overboord gegooid?
Dat ze op een Olijke geile manier zich perfekt weten te integreren in de vleespotten.
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 12:55   #177
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn God, waarom moeten wij het anno 2010 met oenen van Belgicistische sperring-partners stellen? Ik mis Superstaaf.
Oud 25 juli 2010, 12:56   #178
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn God, waarom moeten wij het anno 2010 met oenen van Belgicistische sperring-partners stellen? Ik mis Superstaaf.
Dan hadden jullie hem beter niet laten bannen.
Daaruit blijkt dat het nooit goed is, altijd maar jammeren en janken.
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 13:21   #179
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hadden jullie hem beter niet laten bannen.
Daaruit blijkt dat het nooit goed is, altijd maar jammeren en janken.
Superstaaf, m'n beste, is allerminst geband. De meeste Vlaamsgezinden hier waren grote fan van hem.

Ik ken Staaf IRL. Hij blijft van het forum weg zolang hij geen stevige grondstof ziet om de Vlaamsgezinden er eens goed van langs te geven en uit te lachen.

Er valt voor diehard Belgicisten nu eenmaal niet veel te lachen op dit moment.
Oud 25 juli 2010, 13:53   #180
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich.
Ons dialect is Vlaams.
En onze taal is Nederlands.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be