![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 augustus 2010 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Nee nee, men moet betrokken zijn met het land, met zijn inwoners met zijn geschiedenis men moet willen er actief aan te participeren en verlangen een meerwaarden te zijn. En dat gaan mensen waarderen en niet omdat je hier toevallig geboren bent.
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar. Probeer echter als "anderskleurige Vlaming" maar eens ergens betrokken te geraken en te zijn... Niet eenvoudig. Zeker niet als je overduidelijk uit een welbepaalde streek komt. Of beter: als je voorouders uit die welbepaalde streek komen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 augustus 2010 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En als ik mij vergis en zij inderdaad een geboren en getogen Vlaamse is, waarom moet zij dan vragen wat de Vlaamse cultuur nu juist inhoudt?
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij wordt de toekomst dus in Vlaanderen Islam? Niet met het zwaard maar door demografische overmacht? En wat mogen wij ons voorstellen bij een op islam gebaseerd cultureel erfgoed? Heeft u enig idee hoe u eigenlijk doodleuk vertelt dat islam dus een religie van verovering is, bedoeld om culturen toe te eigenen en aan kolonisatie te doen via bekeringen en de baarmoeders van vrouwen, ook in West Europa? Was het niet Ghadaffi die deze uitspraak al deed? En u noemt u zelf hoe ookal weer; gematigd? Omdat het niet met het zwaard gebeurd? ![]() U heeft net het beste pleidooi gegeven voor het Vlaams belang! Dat kunnen ze vast zelf niet beter! Hallo meneer de Winter, eindelijk een moslim voor uw partij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Wie heeft ooit beweert dat emigreren en elders in een ander land en cultuur te intergreren eenvoudig is? Je moet daarvoor heel gemotiveerd zijn en dat geld voor iedereen.
![]() |
#167 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach kom, ik ken Trien van de Loteling ook niet. De kuskesdans heb ik altijd zever gevonden. Ik eet nooit Limburgse vlaai. Stoofvlees en paling wel, mmmm lekker! Waar de uitdrukking god jumenas vandaan komt? Geen idee. Vertel het eens aan een geboren en getogen blanke Vlaming.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook voor de "ontvangende" samenleving, he. Maar kijk, iemand als Suqar is gewoon nooit geëmigreerd. Zij is hier geboren en getogen. Waarom moet zij meer moeite doen dan iemand anders?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo, waar wordt je dan geweigerd? In de Bib? Een schaakclub of mag je niet naar muziek of kunst academie. Waar wil je bijhoren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Inderdaad. Plots moet suqar alles weten over het hele canon van de Vlaamsche regionalistische "literatuur", alle taalparticulariteiten beheersen en bewijzen dat zij Vlaams genoeg is door allerlei streekgerechten te eten. Ik vraag me af of de kerels in de bruine kroeg recht over mijn deur dat allemaal weten. Allez, ik vraag me dat niet af, ik weet dat als ik daar zou vragen wie Tineke Van Heule is dat ik die gasten dan naar mij kijken als een koe naar een trein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij jouw vriendenkring.
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vreemd genoeg, op een gegeven moment merkt iedereen dat "leven" niet zomaar met een rugzak rond de wereld trekken is en aah en ooh roepen bij het zien van andere omgevingen, volkeren, landen dan die men gewend is, maar dat thuis ook zijn verhalen heeft, dat de mensen om u heen ook hun drama's kennen of gekend hebben, dat ze dikwijls ongelooflijke moed hebben getoond of vreemde dingen gedaan waar niemand zich aan verwachtte. Ziet u, u trekt naar Zuid-Amerika (ik zeg maar iets) om het leven te leren kennen, een Zuid-Amerikaan denkt dat hij het hier in Europa vindt... Het leven gebeurt, het overweldigt u, het sleept u mee in zijn mallemolen en daar zijn er weinigen die het niet echt "beleven" al denkt u dat nu. Als u nog jong bent, dan is het heel normaal en ook goed dat u alleen maar uitgaat van het standpunt "ik wil leven", het geeft u motivatie. Als u al ouder bent en u denkt nog altijd "ik wil leven" enkel in de betekenis van u onderscheiden van ouders en de mensen rondom u, dan wordt het hoog tijd dat u volwassen wordt.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 augustus 2010 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik las tenminste "De Leeuw van Vlaanderen" (vooral de halve paginas voetnoten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 augustus 2010 om 23:13. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder schreef: iedereen moet hier de wet naleven, al de rest is optioneel. Ik val nog liever dood dan dat ik een ander laat bepalen welke muziek ik beluister, welke boeken ik lees, welke kunst ik leuk vind en welke hobby's ik beoefen. EDIT: ik schrijf overigens ook al wel eens d/t-fout, hoor ![]() Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 augustus 2010 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |