![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
de meeste mahayana-stromingen hebben dat gebruik om in de namiddag te vasten laten vallen. ook in de zen-tak van het boeddhisme is dit niet zo heel erg verspreid. Citaat:
ik onderdruk de neiging om hier een opmerking te maken over de beste stuurlui. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 21 augustus 2010 om 17:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen zijn gemaakt om te leven.
En om te eten en te drinken. Punt. Blijkbaar bestaat er in religieuze middens nog steeds de drang tot zelfkastijding. Het 'waarom' is ver te zoeken. Nuchter gesteld, kunnen we dat soort dingen het beste klasseren onder 'onschuldig psychiatrisch afwijkend gedrag'. Je moet jezelf niet 'straffen' als je niets verkeerds gedaan hebt. Dat doet een rechter wel, indien noodzakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het gaat om gewoon je eetgewoonten om te gooien, i.p.v. overdag te eten en drinken wordt dat nu vóór zonsopgang en n�* zonsondergang gedaan, gewoon 's nachts dus jezelf zoveel mogelijk volproppen om de eet- en drinkloze dag door te komen, wat is daar eigenlijk het nut van?
Om de zoveel tijd een échte vastenperiode inlassen - voor je eigen gezondheid - om je lichaam te zuiveren, te ontdoen van gifstoffen, daar kan ik nog inkomen, ook een periode van 'soberder' eten, kan ik nog inkomen, best is zelfs altijd 'sober' te eten, die iftar-toestanden kan men nu niet bepaald 'sober' noemen! Wie of wat wordt er eigenlijk beter of gezonder van, bewezen is dat die jaarlijkse ramadan de gezondheidszorg overbelast!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Zelf zie ik de ramadan ook als een ongezonde en hypocriete vorm van crashdiëten . Wat is het nut van jezelf overdag alle voedsel te ontzeggen om dan s'avonds vol te vreten? En wat is het nut hiervan op godsdienstig gebied?
In feite zou eerder het omgekeerde moeten tellen, nl uit respect voor jullie god respect hebben voor jullie lichaam. En wie respect heeft voor zijn lichaam en het behandeld als een tempel zal het zeker niet van de essentiële voedingstoffen of van water ontzien. Ja je kan vasten, zelfs ik die niet gelovig ben doe dit soms. Een paar weken alle geraffineerde suikers en vetten weren bv, of niks van alcoholische dranken nuttigen, eens een paar dagen een sapkuur volgen om je lever te ontgiften, of zoals eerder ter sprake kwam, soberder maaltijden nuttigen. Dat men al dan niet wil roken , tot daar...maar waarom mag men geen seks hebben tijdens de ramadan?
![]() |
#169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat 2de echter niet. Je bent dus afhankelijk van de barmhartigheid en de genade van jullie god, maar wat heeft die god met het seksleven van een koppel te maken?
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als ge neerstuikt van dehydratatie allicht naar 't ziekenhuis lopen zeker...
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij laat ons zeggen, een stevige wind ? En, vroeg of laat sterven we allemaal. Dan is het antwoord :"die 'god' van jou heeft geen genade en is ab-so-luut niet barmhartig. Laatst gewijzigd door hurricane : 22 augustus 2010 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben alleen iemand die eerder naar de praktijk kijkt: Zelfkastijding, vasten, besnijden, zelfcastratie, meditatie, seksuele onthouding en de daaruit voortvloeiende perversiteiten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() De leukste slogan uit de bijbel vind ik echter nog steeds: "Bemin uw naaste"
De praktijk echter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor je het weet, schuif je een bommengordel rond je lijf en stapt een druk station binnen. Alle gekheid op een stokje. Ik begin stilaan te snappen waarom religiewaanzinnigen geen angst hebben om zelfmoord te plegen. Ik zou het, in zulk geval, ook doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is ook waarom het vroege christendom zo aansloeg bij slaven: het bood een uitzicht voor hun wrede alledaagse leven: het paradijs na de dood. De slavendrijvers waren er zo mogelijk nog meer tevreden mee: "Zie maar af, jongens! Nu hebben jullie het zwaar, maar geloof en God zal je later belonen met het paradijs" Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 augustus 2010 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |