![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wil zeer veel, het heeft dan ook twee eeuwen lang zeer veel ontbeerd en het heeft daar anno 2010 duidelijk genoeg van. Ik zal mijn antwoord opdelen. Vooreerst: de doorsnee-Vlaming wil eigenlijk niet heel veel. Wat hij wil is eigenlijk heel simpel en heel gemakkelijk te realiseren voor de Belgische francofonie. Wat de doorsnee Vlaming wilt is wat elke burger van elk normaal land wilt: 1) dat zijn grenzen veilig zijn (geen opeisen van ons grondgebied meer dus), én 2) dat andere landen/regio's/gemeenschappen zich niet meer moeien met het beleid binnen de Vlaamse grenzen. Gewoon het respecteren van de Belgische grondwet dus. Dat dit voor de doorsnee-Franstalige te moeilijk is, daar begrijpt de doorsnee-Vlaming geen bal van. Als de Belgische francofonie deze twee regeltjes zou respecteren, zullen de meeste Vlamingen al weer braafjes in hun hok kruipen en valt de N-VA terug op 5 tot 10 pct van de Vlaamse stemmen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 augustus 2010 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is om te beginnen al niet logisch dat ze MR zijn, het zou wel logisch zjin dat ze UF of MR-Flandre of zoiets zouden zijn. En verder is het absoluut op geen enkele grond te verantwoorden dat een partij uit gewest X zich moeit met aangelegenheden in gewest Y waarin het grondwettelijk geen bevoegdheden heeft. Dat is een overschrijding van zijn bevoegdheden, een inbreuk op de grondwet en bovendien een inbreuk op de federale loyauteit. Dat u dat allemaal wel logisch vindt, toont aan dat uw wereldbeeld verwrongen is geraakt door de bril van de Belgische francofonie.
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor nog vaker: "Ach zo? Die Vlamingen zijn véél te braaf."
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeg mij eens waar de Grondwet (of onze wetten in het algemeen) vertelt dat partijen gebonden zijn aan de institutionele indeling van ons land? Sinds wanneer is de bevoegdheidsverdeling en federale loyauteit van toepassing op iets anders dan de officiële instellingen? Sinds wanneer zouden federale partijen "ongrondwettelijk" zijn? Dat is trouwens een van argumenten van de Vlaams-nationalisten voor de splitsing van BHV: "wat is het probleem? Niemand belet de Franstaligen om lijsten in te dienen in Vlaams-Brabant". Zijn zij dan ook verkeerd? uw standpunt is zodanig belachelijk dat ik mij zelfs afvraag waarom ik erop antwoord. ![]()
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de MR zich zou beperken tot "zijn gedacht zeggen" over de burgemeesters, dan zou er geen probleem zijn. Maar dat doen ze niet. Ze zetten alle middelen in, ondermeer de federale regering en zelfs de regeringsonderhandelingen, om zich te kunnen moeien in aangelegenheden die grondwettelijk tot de bevoegdheid van het Vlaams gewest behoren. Dat is op geen enkele democratische manier te verantwoorden, én een schending van de federale loyauteit. Het is pure agressie tegen een ander gewest. Verder zou ik het appreciëren als u uw standpunten naar mij toe toe zou kunnen toelichten zonder schelden, maar dat terzijde.
![]() |
![]() |
#167 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik herhaal het: uw visie daarover is ... onbeschrijfelijk. Citaat:
Ik stel dan ook voor dat Vlaanderen zich daar eveneens aan houdt, nietwaar. Dus dat er geen resoluties over federale bevoegdheden meer in het Vlaams parlement worden gestemd, dat er geen stuk over federale bevoegdheden meer opgenomen wordt in het Vlaams regeerakkoord, dat men stopt het BHG zaken op te leggen die tot haar eigen bevoegdheden behoort tijdens federale onderhandelingen, enz. Zij wij het daar mee eens? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De reacties van franstaligen op de onderstaande link is ook well leuk
http://www.dhnet.be/infos/belgique/a...a-flandre.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de kern van de zaak blijft wel dezelfde hoor: volgens uw redenering zouden Brusselaars of Walen de afschaffing van de omzendbrief Peeters (en aanverwanten) dan mogen vragen, het gaat immers om "algemene, bestaande wetgeving". En is de eis van de Franstaligen om Brussel uit te breiden eveneens "legitiem" omdat het ook gaat om "het veranderen van de bestaande wetgeving". Sorry hoor, maar het is hier echt de pot die de ketel verwijt, en omgekeerd. ![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan chef-koks ontbreekt het ons alleszins niet ![]() Maar ik kan me anderzijds al heel levendig de discussies over het menu en de taal op de menu-kaart voorstellen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens de zoekterm "flanders coast" (de term waarmee de kust op de kaart staat aangegeven) heeft 28 000 hits op google, "belgian coast" 71 000. Ze maken dan nog reclame op hun kaart voor eenzelfde kust die in het buitenland onder de naam die minder bekend is dan de Belgische variant erop. Voor Brussel maakt het met andere woorden niet uit dat ze een twist aan de kaart geven teneinde meer volk te lokken maar als het dan bvb. op de kust aankomt maakt het plots niet meer uit of ze al dan niet volk lokken (als ge niet weet waar ik het over heb, raad ik cursussen marketing waar o.a. de invloed van naambekendheid in besproken word)
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn toch ook toeristen die eens wat anders willen zien als steeds maar dezelfde big points in Flanders Dus een reden te meer voor het "Vlaams Toerismebureau" een of meer stadjes in Limburg al is het maar een klein wit puntje op de kaart te benoemen. Dat gaat heus niets inboeten aan de functionaliteit van dat mapje... hoe schreven ze het weer... van die ene oogopslag... ![]() Citaat:
Naja, er zijn Britten die al elk jaar opnieuw -soms meer als 50 keer- naar Ieper komen, maar dat heeft speciale redenen.
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of probeert u hier uw persoonlijk probleemje te verheffen tot een wereldwijd drama waar iedereen per sé aandacht moet aan besteden? Zullen we maar meteen blauwhelmen sturen naar Toerisme Vlaanderen?
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al goed op het kaartje gelet op deze pagina? Wie dient klacht in tegen die imperialistische Oost-Vlamingen die hier een deel van West-Vlaanderen en Klein-Brabant geannexeerd hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |