Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 september 2010, 14:28   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ook na de 3444474574454866586568e herhaling blijft uw mantra onjuist, hoor.
U reageert toch maar telkens op mijn 'mantra'. Ergens zit het u toch dwars. Nu, dat is normaal. Vervelende waarheden kunnen personen soms dwars zitten. Dat heeft te maken met een slecht geweten.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 14:31   #162
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik lees daar dat de peiling gebaseerd is op een 1000-tal ondervraagden.

Een pertinente leugen.

Bij ons noemen ze mensen die zo'n leugen uitspreken leugenaars. En als ze ondertussen beter weten maar hun leugen toch blijven herhalen: zielige sukkels.
Als het er 1900 zijn, kunt u toch maar moeilijk zeggen dat het er een 2000-tal zijn. Het blijft in ieder geval een zeer klein staal. En dat is mijninziens de reden waarom deze peilingen vaak ook fallikant uitdraaien. Maar goed blijf er maar in geloven. De kater zal des te groter zijn. En dat is dan definitief mijn laatste woord hierover, want we blijven rondjes draaien over een zeer futiel onderwerp.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 14:32.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 14:31   #163
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het zijn er in ieder geval nog geen 2000.
Maar zeker geen 1000, zelfs geen dikke.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 september 2010, 14:32   #164
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U reageert toch maar telkens op mijn 'mantra'. Ergens zit het u toch dwars.
De waarheid heeft ook haar rechten.

Citaat:
Nu, dat is normaal. Vervelende waarheden kunnen personen soms dwars zitten.
Vandaar dat je je mantra herhaalt en de weerleggingen ervan negeert?

Citaat:
Dat heeft te maken met een slecht geweten.
Ik zal moeten vertrouwen op jouw ervaringsdeskundigheid.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 september 2010, 14:33   #165
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het er 1900 zijn, kunt u toch maar moeilijk zeggen dat het er een 2000-tal zijn. Het blijft in ieder geval een zeer klein staal. En dat is mijninziens de reden waarom deze peilingen vaak ook fallikant uitdraaien. Maar goed blijf er maar in geloven. De kater zal des te groter zijn. En dat is dan definitief mijn laatste woord hierover, want we blijven rondjes draaien over een zeer futiel onderwerp.
U verkiest dus een leugenaar te blijven.

Waarvan akte.
Oud 8 september 2010, 14:34   #166
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U verkiest dus een leugenaar te blijven.

Waarvan akte.
Mensen die regelmatig het woordje 'leugenaar' en 'liegen' in de mond nemen, zeggen meestal wat ze zelf meer dan eens zijn.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 14:35   #167
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die regelmatig het woordje 'leugenaar' en 'liegen' in de mond nemen, zeggen meestal wat ze zelf meer dan eens zijn.
Dat maakt van jou natuurlijk wel een 0 / 10
Distel is offline  
Oud 8 september 2010, 14:36   #168
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik dat woord hier voor het eerst sinds jaren.

Maar wat moet, moet.
Oud 8 september 2010, 14:39   #169
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fantastisch.

Van 1900 kan je dus zeggen dat het er +- duizend zijn, maar je kan niet zeggen dat het er +- 2000 zijn. System, dit is het betere bochtenwerk, doe zo voort!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 september 2010, 14:43   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Als ik effe iets mag zeggen wat die "verantwoordelijkheid opnemen" betreft:

Ik heb het gevoel dat het mandaat dat de NVA gekregen heeft van vele kiezers het volgende is:
- indien een gunstig akkoord, ga er dan voor, maar zorg ervoor dat je je niet laat rollen
- indien geen gunstig akkoord, ga er dan vooral niet voor, blokkeer zoveel mogelijk en maak ze het leven allemaal zo moeilijk mogelijk.

Maw, wat er fundamenteel veranderd is, is dat men verschoven is van:
"een akkoord ten alle prijze, en probeer het zo goed mogelijk te maken, doe uw best, maar slik uiteindelijk wat er na een tijdje op tafel komt"

naar:

"enkel maar een akkoord als het heel goed is en als ge zeker zijt dat het gaat lukken, en anders liever geen akkoord en laat de krisis maar zolang duren als 't moet".

Voorlopig zijn ze in die rol heel goed, en ik denk dat de kiezers die dat mandaat hebben gegeven, heel tevreden hierover zijn, vandaar het succes.

Je kan dus niet zeggen dat deze missie A PRIORI inhoudt: "blokeer alles" en "wees hypocriet". Maar die missie houdt ook niet in: "kom ten alle prijze tot een akkoord".

Het is eigenlijk een beetje zoals een zakenman die op zakenreis gaat: hij hoopt een goeie deal binnen te halen. Hij wil wel wat praten. Maar als de deal niet goed genoeg is, dan verkiest hij van geen contract te tekenen, en gewoon terug naar huis te komen, eerder dan zich te binden in een minder gunstig contract.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2010 om 14:45.
patrickve is offline  
Oud 8 september 2010, 15:01   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als ik effe iets mag zeggen wat die "verantwoordelijkheid opnemen" betreft:

Ik heb het gevoel dat het mandaat dat de NVA gekregen heeft van vele kiezers het volgende is:
- indien een gunstig akkoord, ga er dan voor, maar zorg ervoor dat je je niet laat rollen
- indien geen gunstig akkoord, ga er dan vooral niet voor, blokkeer zoveel mogelijk en maak ze het leven allemaal zo moeilijk mogelijk.

Maw, wat er fundamenteel veranderd is, is dat men verschoven is van:
"een akkoord ten alle prijze, en probeer het zo goed mogelijk te maken, doe uw best, maar slik uiteindelijk wat er na een tijdje op tafel komt"

naar:

"enkel maar een akkoord als het heel goed is en als ge zeker zijt dat het gaat lukken, en anders liever geen akkoord en laat de krisis maar zolang duren als 't moet".

Voorlopig zijn ze in die rol heel goed, en ik denk dat de kiezers die dat mandaat hebben gegeven, heel tevreden hierover zijn, vandaar het succes.

Je kan dus niet zeggen dat deze missie A PRIORI inhoudt: "blokeer alles" en "wees hypocriet". Maar die missie houdt ook niet in: "kom ten alle prijze tot een akkoord".

Het is eigenlijk een beetje zoals een zakenman die op zakenreis gaat: hij hoopt een goeie deal binnen te halen. Hij wil wel wat praten. Maar als de deal niet goed genoeg is, dan verkiest hij van geen contract te tekenen, en gewoon terug naar huis te komen, eerder dan zich te binden in een minder gunstig contract.
Ook dat is wel allemaal waar. Maar het perfecte akkoord bestaat niet. En dus moet men geven en nemen. Dat dit niet allemaal van een leien dakje gaat, dat kan ik best geloven. Maar tot nu toe, doet Dewever het niet beter dan Leterme. Dat is gewoon zo. Misschien wordt er toch een akkoord bedongen. Ja misschien. Maar misschien ook niet.

En dus in afwachting dat het (poltitieke) Licht zal verschijnen aan de horizont, kunnen we helaas niet anders dan tot het besluit komen dat de zo geroemde Bart Dewever van vóór de verkiezingen, tot nu toe, na de verkiezingen geen iota heeft bereikt tot nu toe. Tenminste toch niet zwart op wit op papier zoals dat zou moeten. Dat hij met andere woorden, in hetzelfde sukkelstraatje is terecht gekomen als de o, zo vermaledijde Yves Leterme.

En dus krijg de tot nu toe mislukte Bart een 0 /10 op zijn rapport. Een dikke dikke onvoldoende dus. Ik weet wel dat op dit forum velen dat niet graag zullen horen, maar dat deert me helemaal niet. Ik zou zelfs bijna durven zeggen: integendeel.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 15:09.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 15:06   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Fantastisch.

Van 1900 kan je dus zeggen dat het er +- duizend zijn, maar je kan niet zeggen dat het er +- 2000 zijn. System, dit is het betere bochtenwerk, doe zo voort!

Is het juist wat ik zeg of niet? Wel als het juist is, wat zit u hier dan te vitten?
system is offline  
Oud 8 september 2010, 15:08   #173
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus krijg de tot nu toe mislukte Bart een 0 [color="Black"]/10.[/COLOR] op zijn rapport. Een dikke dikke onvoldoende dus. Ik weet wel dat op dit forum velen dat niet graag zullen horen, maar dat deert me helemaal niet.
Ach. Als ze bij de PS al zitten roepen dat we maar beter de splitsing van België voorbereiden, dan denk ik dat het wel snor zit met het rapport van BDW. Wie zou 10 jaar geleden hebben durven denken dat prominenten uit de partij die het meest vasthoudt aan de Belgisch-Vlaamsse vetpotten, dit nu zou gaan proclameren?
Oud 8 september 2010, 15:08   #174
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is het juist wat ik zeg of niet? Wel als het juist is, wat zit u hier dan te vitten?
Omdat het, euh, ahum...niet juist is (fluistertoon).
Oud 8 september 2010, 15:12   #175
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ach. Als ze bij de PS al zitten roepen dat we maar beter de splitsing van België voorbereiden, dan denk ik dat het wel snor zit met het rapport van BDW. Wie zou 10 jaar geleden hebben durven denken dat prominenten uit de partij die het meest vasthoudt aan de Belgisch-Vlaamsse vetpotten, dit nu zou gaan proclameren?
Dat zal misschien allemaal wel zo zijn. En Dewever heeft misschien ook heel goed zijn examen voorbereid, maar helaas, op het examen zelf , heeft hij tot nu toe een blanco blad afgegeven en dus krijgt hij een 0 zijn examen. Dat is de evidentie zelf.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 15:12.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 15:15   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het is niet juist wat u zegt. Het is compleet onjuist net als alle andere zever die u hier al in dit topic gepost heeft. U wringt uzelf in allerlei bochten zodat u zelf niet meer beseft hoe belachelijk u wel bezig bent. U schiet maar als een wildeman op BDW omwille van bepaalde zaken. Wat u echter niet beseft is dat AL zijn kiezers hem net daarom toejuichen. U hebt werkelijk geen enkel benul van wat er speelt in Vlaanderen, geen enkel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 september 2010, 15:16   #177
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zal misschien allemaal wel zo zijn. En Dewever heeft misschien ook heel goed zijn examen voorbereid, maar helaas, op het examen zelf , heeft hij tot nu toe een blanco blad afgegeven en dus krijgt hij een 0 zijn examen. Dat is de evidentie zelf.
Natuurlijk is dat evident.
Oud 8 september 2010, 15:16   #178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Fantastisch.

1900 is een goede duizend. Letterlijk zelfs. Maar geen 2000. U moogt voor mijn part ook eventueel zeggen dat 1900 is een kleine 2000 is. Maar in de feiten is het dat niet echt.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 15:18.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 15:17   #179
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen Dewever heeft zijn informatieopdracht tot een goed einde gebracht. Zelfs zijn politieke tegenstanders waren vol lof over de discretie en pragmatische aanpak van BDW.

Elio Dirupo heeft echter een blanco blad afgegeven bij zijn preformatieopdracht.

Ik krijg stellig de indruk dat je BDW begint te verwarren met Elio. Als je al zo ver heen bent kan ik dan inderdaad beginnen geloven dat je het nodig acht om in elk berichtje 0 op 10 te schrijven.
fox is offline  
Oud 8 september 2010, 15:17   #180
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, het is niet juist wat u zegt. Het is compleet onjuist net als alle andere zever die u hier al in dit topic gepost heeft. U wringt uzelf in allerlei bochten zodat u zelf niet meer beseft hoe belachelijk u wel bezig bent. U schiet maar als een wildeman op BDW omwille van bepaalde zaken. Wat u echter niet beseft is dat AL zijn kiezers hem net daarom toejuichen. U hebt werkelijk geen enkel benul van wat er speelt in Vlaanderen, geen enkel.
Sssst, laat hem nu. Me dunkt is hij de uitbater van Frituur de Glazen Patat in Merchtem een rechtstreekse concurrent van Frituur De Draak. En waar gaat BDW zijn frietjes halen? En hoe vaak is dat al in de kranten verschenen?
Je zou voor minder een authistische mantra gaan afsteken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be