![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, jij redeneert teveel naar jezelf toe. In onderhandelingen is dat heel nuttig maar met de realiteit heeft het weinig te maken.
|
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() ik baseer mij nochtans op de realiteit.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 september 2010 om 18:27. |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad waar het fundamenteel om draait.
Velen willen het blijkbaar nog niet geloven, maar het ancien régime ligt op apegapen. Het zijn - naast vermakelijke - ook riskante tijden. Ofwel komt het tot een 'guerre civile', ofwel tot een 'Ordre Nouveau', ofwel tot een 'Confederatio Belgica'. Alleen die laatste uitkomst lijkt mij wenselijk. En als die Confederatio eenmaal gerealiseerd is, ze möglichst schnell naar het Noorden uitbreiden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn een paar strohalmen waaraan je je kunt vastklampen: - Brussel is omringd door Vlaanderen. Sta geen corridor toe; - Brussel is de hoofdstad van België, dus op zijn minst voor de helft van Vlaanderen; - Brussel is officieel tweetalig, dus op zijn minst voor de helft van de nederlandstaligen. - Brussel is sociaal-economisch verbonden aan Vlaanderen. Er zijn meer en meer mensen die nederlandstalig onderwijs volgen. Voor de rest moet je volharden, niet opgeven, en Brusselaars zien te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Omdat er te weinig Franstaligen zijn? En mag de Duitstalige Gemeenschap een stukje Waalse regio opeisen (met of zonder faciliteiten voor de Franstaligen)? |
|
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe definieert u "Franstalig"?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 september 2010 om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Courant Frans gebruiken als huistaal, in de winkel, onderwijs, opvoedingstaal naar de kinderen toe, verenigingsleven, ...
En daar zit zowel de rijkdom als de armoede van Brussel. Als je er open in opgaat, valt er veel te ontdekken. Maar zoals de Franstaligen de repli sur soi van de Vlamingen verwijten, zo heb ik in Brussel de multiculturaliteit in sommige wijken (en meer en meer) zien overgaan in een soort monoculturaliteit (als je begrijpt wat ik bedoel). Eén van de redenen dat ik er een 10-tal jaren geleden weggetrokken ben (ook voor de drukte in 't algemeen natuurlijk), maar hoe langer hoe meer ook een reden om er minder en minder te komen. |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
ik denk het niet. dus brussel heeft niets te kiezen en zonder corridor = wallobrux niet mogelijk. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 september 2010 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Allemachtig, nog even en ik ga mezelf knijpen om te zien of ik niet toevallig 'system' ben geworden. Shadowke, je haalt het slechtste in een mens naar boven... |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Neen hoor, jij blijkbaar wel met begrijpend lezen...
Zoals aangegeven, de Belgische grondwet is er vooral op gericht niemand ook maar één voordeel te geven over Brussel. Anders was dit allang gebruikt geweest. Vergeet ook niet dat er grondwettelijke twijfels zijn over het al dan niet legaal zijn van de hoofdstadfunctie die Vlaanderen (als met zijn Regio gefusioneerde Gemeenschap) Brussel toeëigent . |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Er wás een gaatje. Bij de inrichting van het 'Brussel Hoofdstedelijk Gewest' werd het nergens genoemd in de grondwet, wél 'Gewest Brussel'. Er is later geamendeerd dat met BHG het Gewest Brussel wordt bedoeld als genoemd in de grondwet. En dat terwijl de Vlamingen zo hun best hadden gedaan dat 'Hoofdstedelijk' erin te krijgen, omdat het dan niet om het Gewest Brussel zou gaan.
|
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Dat is al opgelost want Antwerpen heeft een corridor met Nederland.
#179 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Brussel ligt binnen Nederlandstalig grondgebied en steden hebben geen zelfbeschikkingsrecht, gewest of niet.
|
![]() |