Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel?
Ja 37 45,12%
Nee 45 54,88%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 september 2010, 11:40   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U lijkt maar niet te willen begrijpen dat het Brussels hoofdstedelijk gewest zich helemaal niet hoeft te beroepen op het zelfbeschikkingsrecht als het land uiteenvalt.
Daarom het geschreeuw achter een corridor?

Ik heb het al gepost, je bent van kwade wil tegenover Vlaanderen, je speelt het spelletje van de imperialisten mee. Je kan jezelf voor de gek houden maar de rest van Vlaanderen niet.
Oud 20 september 2010, 11:43   #162
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom het geschreeuw achter een corridor?

Ik heb het al gepost, je bent van kwade wil tegenover Vlaanderen, je speelt het spelletje van de imperialisten mee. Je kan jezelf voor de gek houden maar de rest van Vlaanderen niet.
Maar enfin zeg, ik ben helemaal niet van slechte wil tegenover Vlaanderen. Ik ben gewoon realistisch. Blijven roepen over het zelfbeschikkingsrecht gaat niets aan de realiteit veranderen hoor. Jij bent geen jurist, dus je geschreeuw is compleet irrelevant. Ik ben ook geen jurist, dus behelp ik me met opzoekingswerk en de juristen heb je helemaal niet aan uw kant

http://www.brusselsstudies.be/PDF/NL_46_BruS10NL.pdf
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 september 2010, 11:44   #163
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En Wallonië kan Brussel niet betalen.
Brussel moet dat zelf maar doen. Alsof er geen mogenlijkheden zijn. Uiteraard moet de lokale politiek mee willen en daar heb ik wel schrik voor.
Het ontbreekt niet alleen de Brusselse maar in feite gans de Belgische politiek aan één ding en dat is "pragmatisme"
speurneus is offline  
Oud 20 september 2010, 11:44   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Gisterennamiddag (autoloze Zondag) stap ik in hartje Brussel eerst een krantenwinkel binnen (Koninginnengalerij) en vraag er in het Nederlands naar een Britse krant. De pipo achter de toonbank bekeek mij alsof ik een taal uit het Amazonegebied sprak. Ik heb dan maar de krant zelf genomen en onder zijn neus geduwd. Een kwartier later in een winkeltje van Galler-chocolade in de hoek van de Brusselse Grote Markt ga ik wat kopen. Ik bestel in het Nederlands. Het lieve jonge kind achter de toonbank glimlacht bedeesd en verward. Opnieuw heb ik moeten tonen wat ik wou.

Wordt er van ons Vlamingen dan nog verwacht dat we vol liefde en overgave hen 500 miljoen in de pollen stoppen. "Bruxelles capitale?", ja dát wel. Maar helemaal niet "Brussel hoofdstad".
Oud 20 september 2010, 11:45   #165
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
euhm in Brussel kan iedereen op iedereen stemmen.
dus die verkiezingen kan je moeilijk als maatstaf nemen.
Ik heb deze link al eens gepost, toen je uit je duim aan het zuigen was dat Engels tegenwoordig de belangrijkste taal in Brussel was, maar je was verstandig genoeg daar verder niet op in te gaan. Daarom nogmaals:

http://www.briobrussel.be/assets/and...1_brus13en.pdf

Ik weet het, het is niet djimi, maar het is misschien toch het lezen waard.
Steve_M is offline  
Oud 20 september 2010, 11:45   #166
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Oh ja aan welke academie dan wel, want eerlijk gezegd dat intersseert me wel.
In de buurt van de Sablon en het Vosseplein hoor je oudere mensen nog wel eens Brussels spreken. Maar jongeren spreken het niet meer. Idem dito wat het Walsch betreft. Je kan de natuurlijke evolutie natuurlijk niet tegenhouden.
Hier heb je de link naar de academie: http://www.avhb.be/

Voor het theatergedeelte, kwestie van ook te relaxen : http://www.beeveetee.be/index.html
Kawadude is offline  
Oud 20 september 2010, 11:46   #167
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb deze link al eens gepost, toen je uit je duim aan het zuigen was dat Engels tegenwoordig de belangrijkste taal in Brussel was, maar je was verstandig genoeg daar verder niet op in te gaan. Daarom nogmaals:

http://www.briobrussel.be/assets/and...1_brus13en.pdf

Ik weet het, het is niet djimi, maar het is misschien toch het lezen waard.
heb je een onafhankelijk onderzoek?
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 11:48   #168
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ah, wel dan?

Als wij zien hoe grote delen van Vlaams-Brabant dag na dag verder verfranst worden, ben je dan verbaasd over de beschermingspolitiek van de Vlaamse autoriteiten!?

Moesten de Franstaligen wat meer moeite doen om onze taal le leren (als ze in VL komen wonen) en niet direct eisen beginnen stellen over Franstalige documenten en scholen, of -erger nog- de aansluiting bij Bruxelles vragen, waren er allemaal zoveel problemen niet. Dan zou de Vlaamse regering geen maatregelen moeten nemen die als 'pesterijen' kunnen overkomen.

Oorzaak en gevolg niet verwarren!
Die verfransing zal blijven doorgaan zelfs als het land gesplitsts is. Dat heeft al te maken met de bevolkingsexplosie in brussel. De jonge franstaligen in de rand zullen zeker Nederlands leren, maar wel altijd francofoon blijven. En daar zul je mee moeten leren leven.
speurneus is offline  
Oud 20 september 2010, 11:49   #169
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zever eens niet, man. Jij hebt geen enkel onderzoek en baseert alles op de indrukken van een anoniem persoon.
Steve_M is offline  
Oud 20 september 2010, 11:50   #170
Geert C

Standaard

Citaat:
Een van Vives of zo?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 20 september 2010, 11:51   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die verfransing zal blijven doorgaan zelfs als het land gesplitsts is. Dat heeft al te maken met de bevolkingsexplosie in brussel. De jonge franstaligen in de rand zullen zeker Nederlands leren, maar wel altijd francofoon blijven. En daar zul je mee moeten leren leven.
Welke taal de mensen in Brussel spreken maakt weinig uit. De domme imperialisten mogen dat dan wel denken, ze mogen denken dat overal waar men Frans spreekt het moederland Wallonie is, maar dat is een domme leugen die ze zich in de eerste plaats zelf wijsmaken.

Wij spreken Frans dus wij mogen delen van Vlaanderen annexeren, jongens, die tijd is voorbij.

Misschien een titel voor de volgende Suske en Wiske, "De imperialist die wou annexeren."

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 september 2010 om 11:53.
Xenophon is offline  
Oud 20 september 2010, 11:51   #172
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De jonge franstaligen in de rand zullen zeker Nederlands leren, maar wel altijd francofoon blijven. En daar zul je mee moeten leren leven.
Maar daar heb ik geen problemen mee. Al spreekt men thuis Chinees, I don't care! Als ze de moeite doen om NL te leren om te communiceren met de gemeente e.d. is er helemaal geen probleem. Maar zelfs d�*t weigeren ze.
Zeno! is offline  
Oud 20 september 2010, 11:52   #173
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zever eens niet, man. Jij hebt geen enkel onderzoek en baseert alles op de indrukken van een anoniem persoon.
die anonieme persoon komt wel op dit forum en ik ken hem persoonlijk.
die anonieme persoon komt wel in contact met veel Brusselaars (allochtoon en autochtoon), meer dan die wetenschappers die die studie hebben gemaakt, en weet dus wat er leeft bij de Brusselaars.
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 11:53   #174
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een van Vives of zo?
Onafhankelijk onderzoek = onderzoek dat de nonsens van Shadowke bevestigt.

Kijk, Shadowke, als je per se de neutraliteit van een onderzoek in twijfel wil trekken, dan doe je ofwel zelf onderzoek (niet "ik heb het van djimi gehoord) of je trekt specifieke zaken in het bewuste onderzoek in twijfel. Ik ken RJ vrij goed en dat is een integer onderzoeker, die overigens allerminst militant is, noch por-België, noch pro-Vlaanderen.
Steve_M is offline  
Oud 20 september 2010, 11:53   #175
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Hier heb je de link naar de academie: http://www.avhb.be/

Voor het theatergedeelte, kwestie van ook te relaxen : http://www.beeveetee.be/index.html
bedankt
speurneus is offline  
Oud 20 september 2010, 11:53   #176
Shadowke

Standaard

Citaat:
Maar daar heb ik geen problemen mee. Al spreekt men thuis Chinees, I don't care! Als ze de moeite doen om NL te leren om te communiceren met de gemeente e.d. is er helemaal geen probleem. Maar zelfs d�*t weigeren ze.
die weigeraars zijn maar een kleine groep extremisten.
dat zijn ze niet allemaal Zeno!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 september 2010 om 11:53.
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 11:54   #177
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
die weigeraars zijn maar een kleine groep extremisten.
dat zijn ze niet allemaal Zeno!
bron?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 20 september 2010 om 11:54.
Zeno! is offline  
Oud 20 september 2010, 11:55   #178
Steve_M

Standaard

Citaat:
die anonieme persoon komt wel in contact met veel Brusselaars (allochtoon en autochtoon), meer dan die wetenschappers die die studie hebben gemaakt, en weet dus wat er leeft bij de Brusselaars.
Ik waardeer djimi ook, maar dat betekent niet dat zijn indrukken enige wetenschappelijke waarde hebben. Hij zou wellicht de eerste zijn om dat te bevestigen. Hoe denk je dat RJ aan die resultaten komt? Denk je dat hij die verzint? Of het vraagt aan de smurfen? Waar denk je dat hij woont? Ik zal je helpen: hij is een socioloog, die in Brussel woont en jarenlang ter plekke, in verschillende wijken, met Brusselaars is gaan praten. Systematisch, waarna de resultaten kwantitatief worden bestudeerd.
Steve_M is offline  
Oud 20 september 2010, 11:56   #179
Shadowke

Standaard

Citaat:
bron?
waarom moet ik een bron geven?
er zijn gematigde mensen onder de Franstaligen die zich wel degelijk integreren.
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 11:56   #180
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Djimi is een idealist en daar heb ik respekt voor, maar zeggen dat Djimi een echte Brusselaar is,...neen daarvoor woont hij hier niet lang genoeg.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be