Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen?
Ja, zeker wel. 24 44,44%
Neen, ze onthouden zich. 30 55,56%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 15:29   #161
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
N-VA nu laten vallen beschouw ik aan hoogverraad, gezien zij de Franstaligen geven tot 18/10.

Het is uiterst debiel van VB en LDD om nu dinsdag BHV op het agenda te plaatsen. Zij bewijzen hiermee dat ze maar op 1 ding uit zijn: De Vlaamse frontvorming uiteen spelen.
Dit soort gekronkel en omdraaien van de realiteit zijn we al decennia gewoon van de CD&V. Een half jaar lang hebben we gedacht dat de N-VA anders was.
Oud 10 oktober 2010, 15:33   #162
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
BHV ligt -voorlopig toch- nog steeds in de schoot van de regeringsonderhandelingen. Dat het VB en LDD dit hoogdringend op de agenda willen plaatsen, kan ik nog wel begrijpen. Dat de regergingsonderhandelaars dit zouden steunen -in volle onderhandelingen dus- zou ik al iets minder begrijpen.
De Vlaamse splitsingseis van BHV dateert van de vroege jaren '60. Al die decennia was er altijd wel weer iemand zoals u die vond dat er redenen waren om het nu niet door te duwen. Maar morgen zouden we het zeker doen.

Sorry, you lost me.
Oud 10 oktober 2010, 15:39   #163
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik vind het OOK niet goed he, begrijp me niet verkeerd, maar het is een toegift van BDW, en ze word nu al aanzien als een ultimatum. Ze zullen het ook NOOIT leren in het zuiden he.
Meteen na Jambons knieval op de VRT liet Di Rupo op de RTBF weten dat de N-VA er niet moet aan denken van ooit het "eenzijdige" splitsingsvoorstel te stemmen als ze wil blijven onderhandelen.

Dat wisten we op voorhand, en De Wever wist het ook.

Die mensen dus desondanks toch nog wat uitstel geven is.... ik vind maar één woord: letermisering.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 oktober 2010 om 15:40.
E. Gidius is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:40   #164
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat op de eerste plaats niet om de vraag of de stemming van dinsdag al dan niet kan gewonnen worden. Het gaat om de vraag of de N-VA de unieke plaats die ze in het Vlaamse politieke landschap heeft verworven kan behouden. Als blijkt dat ze niet genoeg van de CD&V verschilt, dan zal ze verdwijnen.

Het gaat dus om het zelfrespect van de N-VA en daarmee van Vlaanderen. Volgen wij de Belgische agenda, of kiezen we voor onze eigen lijn?

Het zgn. uitstel van de BHV-agendering toont aan dat de N-VA, op zijn minst voor even, niet de eigen Vlaamse lijn volgt. Dat is dodelijk, want niet afwijken van die eigen lijn is haar unique selling proposition.
Kan men de stemming dinsdag winnen? Ik ben van mening dat dit niet het geval is anders zou ik me meer storen aan de beslissing van NV-A. Toon me even aan waar NV-A haar eigen lijn niet volgt, ik vind dit een goede stap. Ik bekijk het van een ander standpunt. Door het nog niet te stemmen geeft de NV-A het overleg alle kansen en hiermee vervult hij perfect zijn programma.

Hoezo vraag je mogelijk? Hij, het zogezegde enigste probleem, geeft het alle kansen en het contrast met de Franstaligen is zeer schril. De FR zijn momenteel net niet aan het schuimbekken voor extra geld, grondgebied, om de Vlamingen uit Brussel te verbannen,... Dit is nogmaals een spijker voor België. Het beklemtoont nogmaals BDW's verhaal over 2 totaal verschillende democratieën.

Als we zien dat BDW zelfs maar aanstalten maakt om zijn broeksriem los te maken dan is het natuurlijk een ander verhaal maar mi zet hij gewoon zijn tactisch spel verder. Tot nu toe is hem dat goed gelukt en daarom wacht ik liever af door hem ineens te verketteren, dat kan enkel in ons nadeel werken.
Gwyndion is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:40   #165
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Meteen na Jambons knieval op de VRT liet Di Rupo op de RTBF weten dat de N-VA er niet moet aan denken van ooit het "eenzijdige" splitsingsvoorstel te stemmen als ze wil blijven onderhandelen.

Dat wisten we op voorhand, en De Wever wist het ook.

Die mensen dus desondanks toch nog wat uitstel geven is.... ik vind maar één woord: letermisering.
Als het binnen een week niet wordt geangendeerd heb je gelijk. Nu nog niet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:41   #166
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En als teken van goede wil zegt hij nog maar eens dat de 6 Vlaamse faciliteitengfemeenten bij Wallonië moeten kunnen komen in geval van scheiding België.

http://www.rtlinfo.be/info/belgique/...sion-du-plan-b
dat kan hij vergeten!
de internationale gemeenschap zal dit nooit toestaan!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 oktober 2010 om 15:44.
Shadowke is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:43   #167
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het binnen een week niet wordt geangendeerd heb je gelijk. Nu nog niet.
Met dat soort vogels in de lucht zijn we al 45 jaar BHV aan 't splitsen. Vandaag is niet het moment, maar morgen zeker!

Wie kan er hier uitleggen wat het verschil is tussen dinsdag en een week later, en welk verschil op de onderhandelingen dat weekje in godsnaam zou kunnen maken? Tot nu toe heb ik hier nog niets van die aard gelezen.
Oud 10 oktober 2010, 15:44   #168
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat kan hij vergeten!
Laat hem doen, ik wil niet beter dan dat hij zo'n berichten de wereld in stuurt. Ik vermoed dat de NV-A exact hierop zat te hopen toen ze BHV nog niet aggendeerden. Toont het ware gezicht van de FR en waarom de onderhandelingen niet lukken (niet dat de NL zonder fout zijn maar...).
Gwyndion is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:45   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

We leggen de lat plat op de grond en we kruipen er over.
Oud 10 oktober 2010, 15:46   #170
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Laat hem doen, ik wil niet beter dan dat hij zo'n berichten de wereld in stuurt. Ik vermoed dat de NV-A exact hierop zat te hopen toen ze BHV nog niet aggendeerden. Toont het ware gezicht van de FR en waarom de onderhandelingen niet lukken (niet dat de NL zonder fout zijn maar...).
dit land is toch bijna gedaan.
als splitsing BHV weer op tafel wordt gesmeten, zal wallonie niet lang erna de onafhankelijkheid vragen.
Shadowke is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:49   #171
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We leggen de lat plat op de grond en we kruipen er over.
rustig jongens,

nog een week en dan kiezing

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...72250-3136.art
Anna List is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:52   #172
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het enige dat vaststaat is dat het VB alleszins geen lakeien zijn van Belgie.
En daarmee is ook alles gezegd
speurneus is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:53   #173
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat kan hij vergeten!
de internationale gemeenschap zal dit nooit toestaan!
De internationale gemeenschap? VLAANDEREN zal dit niet toestaan. Al moeten we er met tanks naartoe!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:54   #174
EddyBal

Standaard

Als ze moeilijk doen, gaan we echt niet een muur rond Brussel zetten hoor. We zetten er gewoon een op de TAALGRENS Brussel ligt in Vlaanderen he
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:03   #175
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
rustig jongens,

nog een week en dan kiezing

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...72250-3136.art
Nope. Er zullen géén verkiezingen komen. Laat het schuim maar op hun bekken staan. Nog een weekske geduld en dan gaan we voor een splitsing BHV. Hopelijk een betere VLAAMSE versie dan de vorige. Daar staan TEVEEL toegevingen in aan de franstaligen. Hup Bart, maak een ander ontwerp man !!
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:05   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope. Er zullen géén verkiezingen komen. Laat het schuim maar op hun bekken staan. Nog een weekske geduld en dan gaan we voor een splitsing BHV. Hopelijk een betere VLAAMSE versie dan de vorige. Daar staan TEVEEL toegevingen in aan de franstaligen. Hup Bart, maak een ander ontwerp man !!
Met wie beste vriend Eddy?

Met VB en LDD.

En dat is alles. Misschien zelfs ook met VLD.
Oud 10 oktober 2010, 16:08   #177
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik moest denken aan de draad over Polybius
http://forum.politics.be/showthread.php?t=118144

De Franstalige partijen vechten als een phalanx, de Vlamingen als een legioen. Normaliter zouden de Vlamingen met een slimme strateeg die slag altijd moeten kunnen winnen.

Niet door een frontale aanval. Een legionair, met zijn korte zwaard, zou zich door vijf rijen spietsen moeten hakken om een lijf-aan-lijf gevecht te kunnen aangaan met de hopliet.

Bart De Wever heeft Polybius gelezen. Je moet de phalanx uitlokken om aan te vallen op voor hen ongunstig terrein. Met rotsen, putten en beken, zodat ze geen gesloten formatie kunnen aanhouden. Dan worden ze heel kwetsbaar.
Maar Di Rupo kent zijn klassieken ook en heeft besloten niet te bewegen. Zij blijven netjes stil staan, wachten op de zelfmoordcharge van de Vlamingen.

De andere mogelijkheid is een aanval op de flanken van de phalanx formatie en proberen een omcirkelend manoeuver te maken voor een aanval langs achter, maar de linker en rechterflank van het Vlaamse leger vertrouwen elkaar niet en kunnen geen gecoördineerde aanval inzetten. Men besluit dus om weer maar niets te doen en uit te stellen tot de situatie gunstig wordt.

En daarom wint de Franse phalanx steeds weer.

Edit : verkeerde link zat nog in paste-buffer. Nu weer goed.

Laatst gewijzigd door Zucht : 10 oktober 2010 om 16:13.
Zucht is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:30   #178
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Franstalige partijen vechten als een phalanx, de Vlamingen als een legioen. Normaliter zouden de Vlamingen met een slimme strateeg die slag altijd moeten kunnen winnen.

Niet door een frontale aanval. Een legionair, met zijn korte zwaard, zou zich door vijf rijen spietsen moeten hakken om een lijf-aan-lijf gevecht te kunnen aangaan met de hopliet.

Bart De Wever heeft Polybius gelezen. Je moet de phalanx uitlokken om aan te vallen op voor hen ongunstig terrein. Met rotsen, putten en beken, zodat ze geen gesloten formatie kunnen aanhouden. Dan worden ze heel kwetsbaar.
Maar Di Rupo kent zijn klassieken ook en heeft besloten niet te bewegen. Zij blijven netjes stil staan, wachten op de zelfmoordcharge van de Vlamingen.

De andere mogelijkheid is een aanval op de flanken van de phalanx formatie en proberen een omcirkelend manoeuver te maken voor een aanval langs achter, maar de linker en rechterflank van het Vlaamse leger vertrouwen elkaar niet en kunnen geen gecoördineerde aanval inzetten. Men besluit dus om weer maar niets te doen en uit te stellen tot de situatie gunstig wordt.

Klinkt alweer goed, Zucht... Net zoals alle andere redenen die men hier aanhaalt om de N-VA knieval uit te leggen of goed te praten. Net zoals alle gekronkel, gedraai en gelieg dat ik de voorbije 40 jaar gehoord heb als het ging om het uitstellen van een zelfbewuste, volwassen houding.
Oud 10 oktober 2010, 16:40   #179
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goede analyse, waar een stukje krijgskunde al niet goed voor is.

Ik zou er echter aan willen toevoegen dat de falanx en het legioen geen overwinning behalen in deze (status quo) opstelling. De falanx lijkt onoverwinnelijk en is dat ook zolang ze in staat is haar formatie te bewaren. Het is echter te vroeg geroepen dat dat gelijk een overwinning is. De falanx staat namelijk op drassige grond en dreigt langzaam weg te zakken. Bevoorrading is lastig, hulptroepen zijn nauwelijks voorhanden. Het legioen heeft deze mogelijkheden wél. Je hebt gelijk als je zegt dat het Legioen geen frontale aanval moet proberen, het volstaat de uitputtingsslag niet te verliezen. Niet verliezen zal in deze resulteren in een overwinning.

(naar analogie van de economische en politieke ontwikkelingen de laatste decennia in uw land.)
Hollander is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:49   #180
Gwyndion
Minister-President

Standaard

E.Gidius doe zo voort, Azert zal vanavond voor je bidden. Als je gelooft dat de stemming van BHV goedgekeurd zou zijn dan ben je nog naïever dan ik dacht. BDW bewandelt een dunne lijn, daar ben ik het mee eens maar ik wacht nog even om mijn oordeel te vellen.
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be