![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die in het verhaal van Jezus gelooft, dient te bedenken dat Jezus nooit een wereldlijke strijd voor ogen had die de Christenen moesten voeren. "Wie met het zwaard omgaat zal door het zwaard vergaan" indachtig had men in de geschiedenis wel wat spaarzamer met dat zwaard mogen omgaan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Matheus 10:34 ev.: "34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten." Of nog: Lucas 22:35 ev: "35 Daarna zei hij tegen hen: ‘Toen ik jullie uitzond zonder geldbuidel, reistas en sandalen, kwamen jullie toen iets tekort?’ ‘Niets!’ antwoordden ze. 36 Hij zei: ‘Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen". Laatst gewijzigd door system : 5 november 2010 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mattheus 27:43 “Hij heeft zijn vertrouwen op God gesteld, laat die Hem nu verlossen, want Hij heeft gezegd: Ik ben Gods zoon. Wijsheid 2:13 Hij wendt voor dat hij kennis van God heeft, en noemt zichzelf een kind des Heeren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |