![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel deelstaten na de staatshervorming | |||
Twee namelijk 1.Vlaanderen en 2.Wallonie |
![]() ![]() ![]() |
28 | 57,14% |
Drie namelijk 1.Vlaanderen 2. Wallonie 3. Brussel |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,86% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het nogal raar te stellen dat de taal Nederlands ontstaan zou zijn bij ons, terwijl niemand die taal hier van nature uit spreekt. Die stelling klopt dus al niet erg. Voor het Calvinisme moet ik je gelijk geven, hoewel dat natuurlijk ontstond waar ze nu onze taal niet meer kennen. Het ontstond ook niet in een vacuum, tenzij dan een RKK vacuum. De Spanjaarden verdreven de "ketters" zo ver ze konden. Zo kwam veel van onze intelligentia in Nederland terecht. De Spanjaarden waren niet bepaald zachtzinnig toen, dus sloeg men op de vlucht.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
of dacht je dat het nederlands in groningen hetzelfde is als het nederlands in zeeland. doe eerst je huiswerk ipv af te komen met je kleinflamingantisch (semi-belgicistisch) gelul. |
|
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() Jij hebt gewoon geen idee hoever het AN of SN verschilt van het Vlaams? Jij bent toch Vlaming, niet? Veel Vlamingen die geïnterviewd worden, en die trachten om op SN over te schakelen, struikelen over hun woorden. Neit zo als ze in eigen dialect spreken. Raar fenomeen he. Gewoon omdat SN NIET onze taal is. En dan mag jij dat ontkennen zoveel je wil, de feiten zijn de feiten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
en zoals ernst al heeft gezegd: de overheden en het onderwijs zijn gebonden aan het an. ook is er een verschil tussen spreektaal en geschreven taal. |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dialecten in Maastricht en Kerkrade wijken het meest af. Nee, dan staan de dialecten in West- en Oost-Vlaanderen veel dichter bij het AN. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() U weet niets over de dialecten in Noord-Nederland als u dat typt. Maar goed, zelfsuw medetegenstanders tegen een vereniging met Nederland hebben u op hun negeerlijst gezet. U bent het beste reclamebord voor het Grootneerlandsime, door uw luidruchtig en infantiel en oprecht dom discours.
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() U marginaliseert slechts uzelf, EddyBal. Mij niet gelaten, hoor.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 11 november 2010 om 13:15. |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder, ben ik van mening dat een discours als deze er voor zorgt dat uw ideeën meer in discridiet komen dan deze reeds waren. Mochten er meer mensen zoals u bestaan, dan zou de Groot-Nederlandse gedachte wellicht groeien. Het proces van 'marginalisatie' veronderstelt bovendien een evolutie die zich doorzet doorheen de tijd. De meeste mensen, toegegeven, laten zich niet leiden door één persoonsmens op het internet, maar verdorie, zelden zo'n belachelijke forummer gezien.
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
verder ben je natuurlijk vrij om te dromen en te idealiseren.
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 11 november 2010 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs dan, ik besef dat ik een minderheid uitmaak. Voor mij is Groot-Nederland niet het ultieme doel op zich. Het doet niets af aan de onkunde die tentoongespreid werd en het agressieve kinderlijke geroep.
#174 |
Minister-President
|
![]() dat is nochtans typisch hollands..
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Typisch volks. In een ernstige discussie kunnen Nederlanders veel beter argumenten aanhalen en hun emoties bedwingen. Onbeschoftheid is er minder aanwezig, behalve bij de Tokkieonderlaag. De onzekerheid en het panische gegoochel met stropoppen is zeker niet typisch Hollands bovendien, Hollanders zijn geen slavenvolk, wel een assertief volk. Laten we zeggen dat 'zelfzekerheid' een factor is die ervoor zorgt dat assertiviteit er minder tot chaos leidt.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 november 2010 om 14:32. |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snap je niet dat er Antwerps, Mechels, Leuvens, Oost-Vlaams, West-Vlaams en tussensoorten worden gesproken en dat geen van hen vallen onder de benoeming "Vlaams"? Iemand uit Haarlem spreekt evenzeer Nederlands als ik (en ik ben geboren en getogen in Vlaams-Brabant in Vlaanderen). Je oeverloze geraas over het verschil tussen "Vlaams" en "Nederlands" is dezelfde als die tussen Antwerpse tongval en wat eigen woordjes en pakweg Limburg. Begrijp jij geen Nederlands dan? Nooit naar pakweg het NOS journaal gekeken en moeten vaststellen dat je er quasi elk woord van begrijpt? Nooit naar school geweest? Want ik meen te weten dat naast wiskunde, Nederlands mijn grootste vak op school was. Ik heb nooit een vak "Vlaams", "Antwerps" of "West-Vlaams" gehad. Jeezes... dat ik het nog moet zijn die een ander moet vertellen dat ie niet vanonder zijn kerktoren wil komen, tenzij om een exotisch vrouwtje te zoeken, nietwaar Bal? Bal, je bent een eigengereide roeper in de woestijn, net als Garry. En druk maar op het driehoekje... mijn strafpunten zijn momenteel allemaal vervallen dus ik kan er wel weer even tegen. Doei!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 november 2010 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het is blijkbaar wel constante bij jou dat je het typisch vlaamse projecteert op het nederlandse volk,vermoedelijk heeft dit te maken met je blindheid als gevolg van het opkijken naar de nederlanders, maar zoals ik zei je hebt het recht om te idealiseren en te dromen, zoals in een fase van smoorverliefdheid
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 11 november 2010 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Persoonlijk wil ik eerder niets te maken hebben met blinde Hollandbashers die in de Nederlander hun natuurlijke aartsnemesis lijken te zien, omdat ze bij Nederlandse vrouwen continue afgewezen werden door hun bekrompen Belgsheid. Zulke mensen spiegelen zich wat mij betreft vooral aan Nederland.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 november 2010 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb zelf trouwens nog nooit een strafpunt gehad, dus ik zou zelfs niet weten dat die punten kunnen vervallen. Ik zou alleszins niet willen dat een goede forum deelnemer zou verdwijnen, al is het maar tijdelijk, door een druk op een knopje van MIJ. En de essentie: mij stoort het helemaal niet dat je me beschouwd als een eenzame roeper. Het is zeker bezijden de waarheid, en zelfs al zou dit zo zijn, dan stoort me dat echt niet. Mijn mening stoort blijkbaar wél. Goed punt voor mij ![]()
|
![]() |