Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2010, 17:07   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leg het mij maar uit. Ik ben benieuwd.
Neen, dat kunnen zelfs de beste ingenieurs echt niet. Onmogelijk is dat.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:12   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen, dat kunnen zelfs de beste ingenieurs echt niet. Onmogelijk is dat.
Laat ik het u maar zeggen: hoe eenvoudiger een vervoermiddel is, des te zwaarder en ingewikkelder wordt het plaatsen van een begrenzing. Denk maar eens na om een step bijvoorbeeld te begrenzen. Bij een computergestuurde motor van een wagen is dat veel eenvoudiger in verhouding tot de complexiteit van de technologie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:13   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus moet je een geijkte fietscomputer verplicht maken.
Oh, dat is snel gedaan, de meesten hebben al zo´n metertje, die zijn trouwens allemaal ook instelbaar naargelang bandomtrek van het voorwiel.

Heb onlangs nog eentje gekocht.

En veel ijken is daar niet aan, die gaan zelfs juister als de meeste snelheidsmeters van auto´s. Die zijn trouwens ook niet echt geijkt.

Geijkte snelheidsmeters bestaan wel bij de politie.
Oud 22 november 2010, 17:16   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, dat is snel gedaan, de meesten hebben al zo´n metertje, die zijn trouwens allemaal ook instelbaar naargelang bandomtrek van het voorwiel.

Heb onlangs nog eentje gekocht.

En veel ijken is daar niet aan, die gaan zelfs juister als de meeste snelheidsmeters van auto´s. Die zijn trouwens ook niet echt geijkt.

Geijkte snelheidsmeters bestaan wel bij de politie.
Zoals al eerder gezegd, heb ik daar hoegenaamd geen probleem mee (ik heb ten andere ook snelheidsmetertjes op al mijn fietsen). Wel stip ik aan dat de wetgeving consistent hoort te zijn: als men op bepaalde paden een snelheidslimiet voor de fietsers voorschrijft, dan moet de fietser daar ook de wettelijke mogelijkheden voor hebben.
Oud 22 november 2010, 17:21   #165
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals al eerder gezegd, heb ik daar hoegenaamd geen probleem mee (ik heb ten andere ook snelheidsmetertjes op al mijn fietsen). Wel stip ik aan dat de wetgeving consistent hoort te zijn: als men op bepaalde paden een snelheidslimiet voor de fietsers voorschrijft, dan moet de fietser daar ook de wettelijke mogelijkheden voor hebben.
Voila, meer hoeft dat niet te zijn.
Oud 22 november 2010, 17:23   #166
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Leg het mij even uit hoe u een eenvoudige stadsfiets zult begrenzen!
Ne zware dynamo die flikkert als ie ingesteld staat.
Levert ook ineens stroom voor die geijkte snelheidsmeter. lol:
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 20:19   #167
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kletst uit uw nek. Niemand betwist dat er fietsers zijn die niet altijd een correct weggedrag hebben. Sommige reden te snel, verstrooid, hinderend, verward, enz.

Uw laatste bericht heeft een hoog nonsens gehalte trouwens. Fietsers halen geen onbegrensde snelheid. Door de vormgeving van de meeste fietsers en de beperkte spierkracht van het allergrootste deel van de mensen, komt de doorsnee fietser niet boven 20 km/u. Slechts wielertoeristen of geroutineerde fietspendelaars halen met gemak hogere snelheden, maar dat is zeker niet "onbegrensd". Ook zij hebben een bijna natuurlijke limiet.

En waarom schrijft u nonsens? U spreekt over snelheidsbegrenzing die inherent is aan een gemotoriseerd voertuig. Door de aard van de techniek is dat daar mogelijk. Niet alleen een brom-, motorfiets maar ook wagen en een vrachtwagen kan men uitrusten met een begrenzer. Een fiets is evenwel geen gemotoriseerd vervoertuig. Het is een "rijwiel" met een beperkte en vrij eenvoudige technologie waarvan de voortbewegingsenergie door de fietser zelf wordt geleverd en niet door een motor (over de elektrische fiets heb ik het even niet, maar die is ten andere ook begrensd).
met zo'n aerodynamische ligfiets (type go one) rij je moeiteloos 40km/u
in feite zou je bvb een stop-start systeem moeten hebben dan zouden de fietsers vermoedelijk meer remmen voor de ovrsteekplaatsen, dat zal wel het probleem zijn die je wilt vermijden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 20:58   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
met zo'n aerodynamische ligfiets (type go one) rij je moeiteloos 40km/u
in feite zou je bvb een stop-start systeem moeten hebben dan zouden de fietsers vermoedelijk meer remmen voor de ovrsteekplaatsen, dat zal wel het probleem zijn die je wilt vermijden
Wees gerust, ik ken dergelijke "aerodynamische ligfietsen" (beter bekend onder de naam "velomobielen"). Meer zelfs, ik heb me zelfs al eens gewaagd aan een rit ermee. En neen, je haalt echt niet "moeiteloos 40 km/u". Je rijdt wel moeiteloos 30 tot 35, al de rest erboven vraagt al een zekere inspanning. Het is natuurlijk wel zo dat je veel minder energie nodig hebt met zo'n ligfiets om dezelfde snelheid te halen met een gewone fiets. Ik kan me ook wel indenken dat het ook comfortabeler is, vooral bij lage temperaturen e.d.

Ik heb de indruk dat er hier op basis van die ene geciteerde tekst nogal rare conclusies worden getrokken die helemaal niet blijken uit de tekst zelf. Waar lezen we dat het merendeel van de ongevallen te wijten is aan de fietsers? Waar lezen we dat de ongelukken te herleiden zijn tot een gebrek aan inschattingsvermogen en rembekwaamheid van de fietser? Enz. Niet dat fietsers zomaar vrijuit gaan, maar het lijkt me dat men hier nogal gemakkelijk de zwarte piet doorschuift naar de fietser. De automobilist gaat blijkbaar vrijuit, want een gelijkaardige vingerwijzing ernaar lees ik van jullie niet.
Oud 22 november 2010, 21:05   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, ik ken dergelijke "aerodynamische ligfietsen" (beter bekend onder de naam "velomobielen"). Meer zelfs, ik heb me zelfs al eens gewaagd aan een rit ermee. En neen, je haalt echt niet "moeiteloos 40 km/u". Je rijdt wel moeiteloos 30 tot 35, al de rest erboven vraagt al een zekere inspanning. Het is natuurlijk wel zo dat je veel minder energie nodig hebt met zo'n ligfiets om dezelfde snelheid te halen met een gewone fiets. Ik kan me ook wel indenken dat het ook comfortabeler is, vooral bij lage temperaturen e.d.

Ik heb de indruk dat er hier op basis van die ene geciteerde tekst nogal rare conclusies worden getrokken die helemaal niet blijken uit de tekst zelf. Waar lezen we dat het merendeel van de ongevallen te wijten is aan de fietsers? Waar lezen we dat de ongelukken te herleiden zijn tot een gebrek aan inschattingsvermogen en rembekwaamheid van de fietser? Enz. Niet dat fietsers zomaar vrijuit gaan, maar het lijkt me dat men hier nogal gemakkelijk de zwarte piet doorschuift naar de fietser. De automobilist gaat blijkbaar vrijuit, want een gelijkaardige vingerwijzing ernaar lees ik van jullie niet.
door het rood rijden, je moet de statistieken lezen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 21:25   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
door het rood rijden, je moet de statistieken lezen
Waar vindt u die statistieken?
Oud 2 november 2011, 20:40   #171
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bromfietsers klasse A zijn afgeregeld op 25 kmh en worden regelmatig gecontroleerd, bovendien is er sinds 2002 een helmplicht, op de fiets niet.

Beide mogen zich mengen in het verkeer als er geen verplicht fietspad is.

Zou het niet logisch zijn wegens de vele fietsongevallen een snelheidsbeperking van 15 kmh in te voeren ?

Doe dat en je krijgt nog veel meer autoverkeer en files. Ik zou zeggen integendeel: schaf de snelheidsbeperking voor elektrische fietsen af. Laat die fietsen aan 40-50-60 km/u fietsen. Het is een ideale manier om woon-werk verkeer in een straal van 30-40 km te organiseren. Elektrische fietsen stoten geen CO2 uit, nemen weinig plaats in op de weg. Dus allemaal voordelen. Mensen zullen ook geneigd zijn om een elektrische fiets te nemen in plaats van vervuilende brommer of moto. Bovendien door te trappen blijft een mens in beweging.

Met mijn koersfiets vlam ik soms aan 30km/u door een stadscentrum, zalig om te zien hoe die vele auto's moeten wachten.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 november 2011 om 20:41.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 23:26   #172
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Doe dat en je krijgt nog veel meer autoverkeer en files. Ik zou zeggen integendeel: schaf de snelheidsbeperking voor elektrische fietsen af. Laat die fietsen aan 40-50-60 km/u fietsen. Het is een ideale manier om woon-werk verkeer in een straal van 30-40 km te organiseren. Elektrische fietsen stoten geen CO2 uit, nemen weinig plaats in op de weg. Dus allemaal voordelen. Mensen zullen ook geneigd zijn om een elektrische fiets te nemen in plaats van vervuilende brommer of moto. Bovendien door te trappen blijft een mens in beweging.

Met mijn koersfiets vlam ik soms aan 30km/u door een stadscentrum, zalig om te zien hoe die vele auto's moeten wachten.
En dan nog veel meer fietsersfiles* te hebben zeker.

Sinds wanneer nemen fietsers weinig plaats in ? Ga beter te voet hé.

In 1 compacte stadsauto passen 2+2 mensen kort achtereen, laat dezelfde 4 mensen op 4 fietsen 2 per 2 achtereen rijden en manoeuvreren, wedden dat die 4 fietsers steeds méér plaats innemen op de weg ?

En als electrische fietsen geen CO2 uitstoten tja dan doen electrische auto´s dat ook niet.

Vergeet ook niet dat een bewegende mens die veel meer ademt telkens meer CO2 uitademd als een rustig ademende mens. Soms 5 maal meer bij 30 kmh.

*
Citaat:
http://www.liesbethhomans.be/citaten...-kennedytunnel

Fietsersfile aan fietserstunnel Kennedytunnel

3 september 2011

Om de capaciteit van de fietserstunnel te verhogen, zouden er roltrappen moeten komen. Alleen kost dat twee miljoen euro en dat geld is er niet.

Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) zei dit op een vraag van Liesbeth Homans (N-VA). Homans stelt vast dat de liften in de fietserstunnel onvoldoende capaciteit hebben.

"De liftinstallatie van de fietstunnel is veel te klein bemeten en functioneert hemeltergend traag", zegt het parlementslid. "De ruimten zijn kil en koud en worden weinig of niet onderhouden. Tegenwoordig maken meer en meer bromfietsen gebruik van deze liften. Twee bromfietsen in de lift samen met een drietal fietsen en de lift zit vol. Als de lift blokkeert, en dat gebeurt geregeld, dan kunnen de bromfietsen rechtsomkeer maken, want die raken niet op of van de trappen."

Voor de fietsers is de trap geen comfortabel alternatief. "Bij regenweer zijn de trappen glad", zegt Homans. "De fietsgoten links en rechts van de trappen werden zodanig slecht aangebracht dat men de fiets in schuine stand moet houden. Mensen met speciale fietsen, geladen met fietstassen en/of kinderen worden, wanneer de liften defect zijn, gedwongen rechtsomkeer te maken."

Tunnel

Crevits geeft toe dat er een capaciteitsprobleem bestaat. Dat zorgt voor wachtrijen aan de liften en door de zware belasting ontstaan ook technische problemen aan de schuine liften. De snelheid van de liften verhogen, is volgens de minister niet haalbaar. "De vaste trap vervangen door een roltrap is technisch wel haalbaar", zegt de minister. "De kostprijs wordt geraamd op twee miljoen euro voor beide roltrappen. Dat budget is niet beschikbaar in de huidige begroting."

Minister Crevits lanceert een alternief idee als mogelijke oplossing. "Bij de eventuele ontwikkeling van projecten op rechteroever aan Petroleum-Zuid kan worden overwogen om een nieuwe voetgangers- en fietserstunnel te bouwen", zegt Crevits.

Volgens Homans laat ook de properheid van de lift en de fietserstunnel het afweten.

"Deze vluchtkoker wordt samen met de rijwegkokers van de Kennedytunnel onderhouden", zegt minister Crevits. "In het onderhoudsbestek van de tunnels in de Antwerpse regio zijn twee kuisbeurten per jaar van de volledige vluchtkoker, inclusief de toegangshellingen, opgenomen. Er zijn ook tussentijdse veegbeurten, maar die worden door de eigen diensten gedaan."

Evacuatie

Tijdens de bouw van de Kennedytunnel werd, voor de evacuatie van de automobilisten, ook een vluchtkoker aangelegd tussen de beide rijwegkokers. Deze vluchtkoker werd zodanig ontworpen dat hij ook bruikbaar was voor voetgangers en fietsers door het aanbrengen van roltrappen aan de beide uiteinden.

Van 1968 tot 2004 was de koker enkel toegankelijk via deze roltrappen. De toegang voor speciale fietsen of rolstoelen was tot op dat ogenblik niet mogelijk. Door de roltrappen te vervangen door schuine liften, werd de koker wel toegankelijk gemaakt voor deze gebruikers.

Bron:Sacha van Wiele in GvA van zaterdag 3 september 2011

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2011 om 23:48.
Oud 19 maart 2012, 02:29   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Aantal zogenaamde 'fietsersfiles' lijken me nogal mee te vallen, zeker in vergelijking met de vele honderden en honderden kilometers files op autosnelweg en andere grote invalswegen. Naar lengte en naar tijd.

Wat je opmerking betreft over het innemen van plaats, denk ik dat de werkelijkheid beter leert waarover het gaat dan een theoretische beschouwing over het aantal plaatsen in een wagen. 'n Blik op de weg tijdens het spitsuur leert je vrijwel onmiddellijk dat er in de meeste auto's maar één persoon zit. 'n Groot gewicht, 'n groot volume moet hier verplaatst worden om die ene persoon van plaats A naar B te brengen. Op dat vlak scoort de fiets maximaal beter.
Oud 19 maart 2012, 11:39   #174
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn "de vele fietsongevallen" te wijten aan snelheden boven 15 km/u?
Zijn de vele ongevallen met auto's te wijten aan snelheid ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 16:29   #175
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snelheid? Een fiets aan 20 km/u is helemaal niet snel. De meeste bejaarden halen 18-20 km/u. Dus zo "absurd" zal die snelheid wel niet zijn, dunkt me.
Als ze mij een snelheidsbeperking voor de fiets opleggen staan ik stil...
Oud 19 maart 2012, 17:13   #176
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Als ze mij een snelheidsbeperking voor de fiets opleggen staan ik stil...
Rij je op rollen ?

Neen gene zever, het pilootproject was in Gent:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GO25UF9D

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2012 om 17:13.
Oud 19 maart 2012, 20:38   #177
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Sinds wanneer nemen fietsers weinig plaats in ? Ga beter te voet hé.

In 1 compacte stadsauto passen 2+2 mensen kort achtereen, laat dezelfde 4 mensen op 4 fietsen 2 per 2 achtereen rijden en manoeuvreren, wedden dat die 4 fietsers steeds méér plaats innemen op de weg ?

En als electrische fietsen geen CO2 uitstoten tja dan doen electrische auto´s dat ook niet.

Vergeet ook niet dat een bewegende mens die veel meer ademt telkens meer CO2 uitademd als een rustig ademende mens. Soms 5 maal meer bij 30 kmh.

*
Je moet wel een beetje logisch blijven en vooral de zin voor realiteit niet verliezen in je theoretische beschouwingen.

De gemiddelde bezettingsgraad van een auto voor woon-werkverkeer is 1.04 personen.

Rekening houdend met de oppervlakte die de auto inneemt, het gewicht die je dient te verplaatsen, de vervuiling die het veroorzaakt, het lawaai enz ... kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat dit volslagen idioot is.

Het is nogal evident dat de fiets de vergelijking hier met vlag en wimpels wint.
Veel lichter, veel kleinere oppervlakte, meer fexibel ( als de auto in de file staat, kan een fiets nog steeds door ), stil, milieuvriendelijk en je doet bovendien je dagelijkse beweging tijdens anders verloren verplaatsingstijd.
Voor afstanden tot 10 �* 15 is de fiets het perfect vervoersmiddel voor woon werkverkeer. Je hebt dat een goed compromis als je de verplaatsingstijd beschouwd. De elekrische fiets kan je die afstand zelf nog verhogen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 21:03   #178
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Micele heeft daar een statistiek van en het zou neerkomen op +- 50/50 als ik me goed herinner. D.w.z. dat in de helft van de gevallen de automobilist de schuldige is, wat verbijsterend is gezien de automobilist geacht wordt een rijbewijs gehaald te hebben en dus de wegcode zou moeten kennen en deze tevens geacht wordt defensief te rijden gezien het feit dat hij meer een potentieel moordwapen op pad is. Daarbij moet je ook nog eens beschouwen dar er bij de fietser veel kinderen zitten.

Een en ander wordt duidelijk als we de realiteit bekijken. Defensief rijden? Vergeet het, ze snel mogelijk “vlammen” van a naar b, daarbij niets ontziend.

7/10 gebruikt pinkers niet bij verlaten rond punt,
http://www.hbvl.be/Archief/guid/7-op...3-2c88966142bc

2/3 rijdt te snel in bebouwde kom
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ouwde-kom.aspx

2/3 gebruikt dagelijks GSM in wagen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...et-stuur.dhtml

De helft van de automobilisten ten slotte kent de voorrangsregels met betrekking tot fietsers niet.
http://www.standaard.be/artikel/deta...18870129070904

Moet er nog zand zijn?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 21:07   #179
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je moet wel een beetje logisch blijven en vooral de zin voor realiteit niet verliezen in je theoretische beschouwingen.
(Voorweg, kun je mijn beschouwingen niet apart citeren ?
En de irrealiteit juist aantonen)
Een mens ademt 100 maal meer CO2 uit als hij inademt, dacht ik toch; daarbij 5 % zuurstof verbruikend. Is dat verkeerd volgens jou ?
Citaat:
Zusammensetzung der Atemluft [Bearbeiten]→ Hauptartikel: Erdatmosphäre#Zusammensetzung
Die Atemluft steht in der Homosphäre recht gleichmäßig zur Verfügung. Sie enthält als Hauptbestandteile 78% Stickstoff (N2), 21% Sauerstoff (O2), Wasserdampf und verschiedene Edelgase sowie 0,04% Kohlendioxid (CO2).

Säugetiere, darunter der Mensch, setzen bei der aeroben Atmung einen Teil des in der Atemluft enthaltenen Sauerstoffs in Kohlendioxid um. Die Ausatemluft enthält weiterhin 78% Stickstoff (N2), aber nur noch 16% Sauerstoff (O2) und 4% Kohlendioxid (CO2) sowie rund 2% andere Bestandteile.
Citaat:
De gemiddelde bezettingsgraad van een auto voor woon-werkverkeer is 1.04 personen.
En ? Schreef ik dat ergens ?

Citaat:
Rekening houdend met de oppervlakte die de auto inneemt, het gewicht die je dient te verplaatsen, de vervuiling die het veroorzaakt, het lawaai enz ... kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat dit volslagen idioot is.
Wat is juist idioot ik weet niet waarover je het juist hebt (zie mijn eerste zin)

Citaat:
Het is nogal evident dat de fiets de vergelijking hier met vlag en wimpels wint.
Welke vergelijking ?
4 fietsen nemen al rijdend meer plaats is als een stadsautootje met vier personen, enkel daarover had ik het, niets anders.
En over de voetganger natuurlijk die milieuvriendelijker is als de fiets.

Citaat:
Veel lichter, veel kleinere oppervlakte, meer fexibel ( als de auto in de file staat, kan een fiets nog steeds door ), stil, milieuvriendelijk en je doet bovendien je dagelijkse beweging tijdens anders verloren verplaatsingstijd.
Voor afstanden tot 10 �* 15 is de fiets het perfect vervoersmiddel voor woon werkverkeer. Je hebt dat een goed compromis als je de verplaatsingstijd beschouwd. De elekrische fiets kan je die afstand zelf nog verhogen.
Mooie reclame, doe zo voort.
Fietsen moeten natuurlijk gemaakt worden (of dat zo milieuvriendelijk gebeurt weet ik niet)

Auto´s zijn dan weer veel beter geschikt voor verdere afstanden.

Maar te voet kan dat natuurlijk allemaal ook. Duurt alleen maar langer.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2012 om 21:25.
Oud 19 maart 2012, 21:27   #180
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bromfietsers klasse A zijn afgeregeld op 25 kmh en worden regelmatig gecontroleerd, bovendien is er sinds 2002 een helmplicht, op de fiets niet.

Beide mogen zich mengen in het verkeer als er geen verplicht fietspad is.

Zou het niet logisch zijn wegens de vele fietsongevallen een snelheidsbeperking van 15 kmh in te voeren ?

15 km/h dat vind ik mooi se. Die wielerterroristen, ik krijg er nu reeds de wubbe van.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be