![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iemand tot mijn dienst kan hebben voor 2 Euro in de maand, dan zal ik het niet nalaten, he. Maar je hebt wel gelijk dat het ergens zal verzadigen, en inderdaad, 100 man zal ik misschien niet aannemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo een akkoord, dat heet een vrije markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tis net omdat ge verantwoordelijk zijt voor uw eigen geluk, da ge een levensverzekering hoort af te sluiten. Als u huis afbrand en ge hebt niets over, dan is dat uw eigen fout. Ge kunt daar zelf iets aan doen door een verzekering af te sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik sta eigenlijk volledig onverschillig ten opzichte van de voorwaarden die opgelegd worden aan het krijgen van een uitkering. Het probleem is de uitkering zelf, niet de voorwaarden. Wat misschien wel negatief is dat mensen aangespoord worden om bezigheidstherapie te doen in plaats van te zoeken naar productief werk. Nog maar een extra vorm van verdoken werkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeilijk te begrijpen voor iemand die gewoon is alles in zijn schoot geworpen te krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) te aanvaarden dat te onproduktieve mensen niet moeten gaan werken voor hun loon (en dus werkloos zullen zijn) 2) die op kosten van de anderen laten te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat werkloosheid kreeert is een sociale overweging dat we dat aan die weinig produktieven niet kunnen aandoen en dat ze mogen leven op kosten van de anderen. Dat is ook zo in communisme: een totaal onproduktieve arbeider in een kommunistisch systeem heeft ook minder geproduceert dan hij consumeert, en dus op de kap van de anderen geleefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die ergens anders 3 Euro kunnen krijgen, zullen ze bij mij wel niet komen, neem ik aan ? Dat is dus een wederzijds akkoord waar zowel zij (een heel klein beetje) als ik (redelijk veel) beter van worden, he. Als ze er niet beter van worden, of als ze ergens anders veel meer beter worden, zijn ze vrij om dat te doen. Waarom moet men altijd met geweld dingen afpakken van anderen als men eerst tot een wederzijds akkoord gekomen is ? Ja, ik kan ook die mensen NIET aannemen, en dat wil dus zeggen dat ze NOG MINDER gaan hebben dan 2 Euro in de maand (anders waren ze niet akkoord geweest he). Is dat beter ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van zodra je iets doet om toch maar een brood te bekomen (behalve het gaan pikken), ben je ook geen werkloze meer, want je "iets doen" is je werk, en je brood is je loon. Het ganse punt is dat als je onproduktieve mensen hebt (ttz, mensen die zo weinig waarde creeren dat ze er niet eens kunnen van leven) dan zijn er maar 2 mogelijkheden: - ofwel krijgt iedereen wat-ie produceert en dan gaat die dus dood - ofwel leeft-ie op de kap van een andere zijn produktie. Dat is onafhankelijk van de economische organisatie, of dat nu kapitalisme of communisme of iets anders is. Als je niet genoeg produceert om van te leven, en je blijft toch leven, is het op de kap van iemand anders. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 november 2010 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister
|
![]() De markt is helemaal niet zo vrij want dan zou ik mijn baas op zijn muil mogen slaan als die mij nog zulke oneerbare voorstellen doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En weinig realistisch. Vanwaar haal je dit? "ofwel krijgt iedereen wat-ie produceert en dan gaat die dus dood" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand's productiviteit niet voldoende is om die in leven te houden, en als-ie enkel maar krijgt wat-ie produceert (zuiver kapitalisme) dan gaat-ie dood (want bij veronderstelling was zijn produktie niet voldoende om in zijn levensnoodzakelijke behoeften te voldoen), tenzij die natuurlijk inkomsten uit kapitaal heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, vrije markt blijft geweldloos. Maar, tenzij je je hebt laten rollen bij je arbeidscontract, altijd weggaan bij je baas he. Dat is je vrije keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |