![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vorig jaar met een kleine groep leerlingen ook een paar keiharde discussies over homoseksualiteit gehad. De felste 'homohaters' waren twee Oosters-Orthodoxe meisjes, en één Katholieke jongen (die volgens mij vooral met z'n eigen 'anders-geaardheid' worstelde). De islamitische 'homofoben' (ook meisjes) waren gematigder, en er was één moslim (een jongen) die daar eerder neutraal tegenover stond: zolang ze hem niet lastig vielen, vond hij het niet zijn taak zich met die mensen hun leven te bemoeien. In het begin van de discussie (ik heb er, met toestemming van de directrice, drie hele lesuren aan besteed) was ik écht geschrokken van de felheid van de reacties ('afvoeren naar een concentratiekamp', 'uitroeien', 'tegen de muur zetten', die 'gruwelijke perverten', ...), maar dan ben ik in de tegenaanval gegaan. En na drie lesuren argumenteren, en vooral héél véél lastige vragen stellen, zijn we samen tot de slotsom gekomen dat de tolerante houding die nu in het Westen langzaam tot in de wetgeving doorsijpelt uiteindelijk toch nog de meest 'menselijke' en 'menswaardige' is. Nu hoop ik vooral dat die jonge mensen het ook in hun verdere leven zullen aandurven wat vaker het vraagteken te gebruiken, en niet te snel met uitroeptekens op de proppen te komen. Nog een ander verhaal: sinds vorig jaar heb ik een oud-leerlinge als collega. Toen ze bij ons in het laatste jaar zat, trok ze bij het verlaten van de school altijd een hoofddoek aan, uit 'overtuiging'. Tegenwoordig loopt ze ook buiten de school met haar mooie lange haren los, en dat ondanks het feit dat 1. haar moeder lerares Islamitische Godsdienst is, en 2. zij ondertussen verloofd is en binnen een paar jaar gaat trouwen, met een moslim uit Tunesië, het land waar zij ondertussen al een paar decennia geleden geboren is. Nu is dat natuurlijk maar één individueel geval, en ik zal daar ook geen algemeen besluit uit trekken. Maar dat zoiets blijkbaar ook kan, vind ik toch wel de moeite van het signaleren waard. Overigens stel ik vast dat de 'hoofddoek-hype' alvast bij ons op school over z'n hoogtepunt heen is. Twee jaar geleden trokken er véél méér meisjes hun hoofddoek aan wanneer ze de school verlieten dan dit jaar het geval is. Volgens mij zit mijn collega Islamitische Godsdienst daar voor iets tussen. Hij is het 'fundamentalisme', het 'integrisme' en zeer zeker het 'extremisme' allerminst genegen. Hij schrijft zichzelf wél in het 'soefisme' in. In zijn lessen benadrukt hij regelmatig hoe belangrijk respect voor de cultuur en de wetten van dit land wel is, en hoe dom en onvergeeflijk het zou zijn dat moslims zichzelf door onaangepast gedrag uit onze - volgens hém erg genereuze - samenleving zouden buitensluiten. Hij vraagt van zijn leerlingen dat zij er naar streven 'model-burgers' te worden, en dat zij iederéén met zorgzame liefde en nederige behulpzaamheid benaderen, ook - of eerder: vooral - de 'ongelovigen'. Ik kan er echt niks aan verhelpen dat ik zo'n collega wel weet te waarderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() suqar_7loe is nog de kwaadste niet.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook daar ben ik het compleet mee eens. Deze jongedame slaagt er prima in haar standpunt naar voor te brengen.
En ze beseft ten dege dat haar persoonlijke religieuze visie niet strookt met de excuses die een aantal criminelen en hun vergoeilijkers (nietwaar Filosoof) proberen aan te halen om hun acties goed te keuren.
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind dat mannen die door vrouwen naar hier zijn gehaald bijvoorbeeld en het in hun hoofd halen om vrouwen zoveel onrecht aan te doen, onmiddellijk terug naar het land van herkomst moeten worden terug gestuurd zonder pardon. Dat soort afval daar heeft niemand geef behoefte aan. Genoeg werk aan de winkel met de allochtonen die hier geboren zijn. Allochtonen die hier geboren zijn (en autochtonen) mogen van mijn part een paar jaar zitten en boeten..
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
gebaseerd op de iSSlamitische wetgeving. Dus de verstoting waar ik het over had moet daarin voorkomen. Men kan als goede moslims toch niet tegen de wet van allah ingaan toch ? De man kan zijn vrouw verstoten omgekeerd kan de vrowu haar man niet verstoten. Die geraakt zo gemakkelijk niet van haar man af. Je moet de ver(stoting slikken. Je kan de iSSlam niet a la carte eten, je moet de hele boedel slikken of op eigen risico de iSSlam verlaten. Van de iSSlam geraak je ook niet zomaar af. Dat kunnen vele ex-moslims beamen.
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe is het afgelopen met die Marokkanen?
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij heeft geen klacht ingediend. Hij wist toch niet wie het was en ze waren franstalig, dus niet van buurt. Laatst gewijzigd door Inno : 11 november 2010 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Ah dat is jammer. Nu gaan ze dat met een ander ook proberen te flikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
Ik kan me nog herinneren dat ze een fiets stalen (later werden het scooters) en dan de winkel binnen gingen om vervolgens verf te stelen om hun gesloten fiets te verven.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Niet dat ik vind dat je ongelijk hebt, maar wat zullen de geloofsbroeders er van denken ? Een vrouw die zo maar haar persoonlijke visie van de islam komt verkondigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
![]() Citaat:
De meeste geloofsbroeders zullen me waarschijnlijk wel gelijk geven. Degenen die vinden dat een vrouw afgerammeld mag worden kunnen mn rug op.
![]() |
![]() |