Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 november 2010, 00:02   #161
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je zou verbaasd staan, de dag dat ze echt voor de keuze staan gaan zelfs de ergste die-hard FDF-ers toch eens diep nadenken.
Ik denk dat ze het te druk zullen hebben met de inboedel van de Vlaamse administratie in te laden.
solidarnosc is offline  
Oud 22 november 2010, 00:04   #162
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar dat stopt daar! Onder de bevolking ziet men bijna geen contacten tussen de twee gemeenschappen en het zal zeker niet veranderen als België splitst.
Ik denk dat er dan net meer appreciatie zal bestaan vanuit en voor beiden. Nu is er de eeuwige onzekerheid over wat de ene de andere zal aandoen of afpakken. Eens dat gepasseerd, voorzie ik weinig problemen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 00:05   #163
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik denk dat er dan net meer appreciatie zal bestaan vanuit en voor beiden. Nu is er de eeuwige onzekerheid over wat de ene de andere zal aandoen of afpakken. Eens dat gepasseerd, voorzie ik weinig problemen.
Ik vermoed dat de Franstalige Brusselaars de eerst komende decennia behoorlijk pissed zullen zijn.
solidarnosc is offline  
Oud 22 november 2010, 00:05   #164
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch staan ze in de rij voor cursus Nederlands. In zodanige mate dat er nu wachtlijsten zijn voor migranten die Nederlands willen leren.
Dat er nu wachtlijsten zouden zijn, is van een andere orde dan het 'willen'.

Maar dat is een andere discussie.

In een unitair België, waar Vlaanderen zen meerderheid laat afslachten, door een verfransing van Brussel. Ja daar kan je op uw achterste poten voor gaan staan.
Maar in een onafhankelijk Vlaanderen, heeft of is een verloedert Brussel geen meerwaarde meer.
De Prof is offline  
Oud 22 november 2010, 00:05   #165
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als ze moeten kiezen tussen een arm land waar ze gelijke rechten zullen hebben en met respect behandeld zullen worden en een rijk land waar ze als tweederangsburgers behandeld zullen worden die vroeg of laat "vervlaamsd" zullen moeten worden dan denk ik dat ze voor dat arm land zullen kiezen.
De keuze zal de hunne zijn, dat recht wil ik hen gunnen. Dat is het intellectueel eerlijkste. Dat is een keuze die de Fransen de Nederlanders nooit hebben gegund in 1830. Toen kwam niemand Jan en Piet aan hun ploeg vragen of ze zondag wilden meedoen aan een referendum voor de oprichting van Belgique, een land waarin ze voortaan in't Frans naar school konden gaan, in't Frans berecht zouden worden en naar Franstalige bestuurders moesten luisteren.

Vlaamse onafhankelijkheid is een oude onrechtvaardigheid uit de wereld helpen, dat je het daar moeilijk mee hebt kan ik begrijpen, maar dat is geen reden om op zijn minst de Brusselaars de zaken niet zo voor te leggen als ze zijn, met inbegrip hun eigen afkomst.
Oud 22 november 2010, 00:06   #166
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De voertaal in Brussel is het Frans net als in Wallonië. Brussel bij Vlaanderen zou betekenen dat Franstalige Brusselaars en Vlamingen zouden moeten samenwerken, ik denk niet echt dat dit is wat de Vlaams-Nationalisten willen. Een keer België gesplitst, zullen de contacten tussen de Franstaligen en Vlamingen nog meer onbestaand zullen worden dat het nu al het geval is en het zal de beste oplossing voor iedereen zijn.
De contacten tussen Walen en Vlamingen zullen er sterk op vooruitgaan als ze rechtstreeks met elkaar moeten praten, in plaats van onrechtstreeks via Brussel. Wallonië heeft nu eenmaal Vlaanderen als belangrijkste handelspartner. Ik denk dat na een boedelscheiding Vlamingen en Walen heel goed gaan overeenkomen. Maar het betekent wel dat Brussel een hele lege stad zal worden die geen enkel economisch belang meer heeft, een echte spookstad.
fonne is offline  
Oud 22 november 2010, 00:07   #167
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat de Franstalige Brusselaars de eerst komende decennia behoorlijk pissed zullen zijn.
Ze doen maar, nogmaals wij bieden een mogelijkheid en een antwoord aan. Als zij willen opgejut worden door hun politici is dat hun zaak. Ik wens hen veel succes met het lege zilverfonds om hun pensioenen te betalen.
Oud 22 november 2010, 00:08   #168
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en who cares? Ze gaan geen bal meer te zeggen hebben. Wallonië en Vlaanderen kunnen hun zaakjes echt wel rechstreeks met elkaar regelen, tot beider voorspoed.
fonne is offline  
Oud 22 november 2010, 00:09   #169
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Die uitspraak van Bea Cantillon dat het splitsen van de sociale zekerheid een achteruitgang is van de beschaving, is op zijn zachts gezegd vergezocht. De sociale zekerheid is een schakel tussen andere schakels zoals arbeidsbeleid en de zorg voor opleiding enz. Als één van deze schakels slecht functioneert dan heeft dat op termijn ook een weerslag op de sociale zekerheid. Om die reden alleen en ook in het kader van responsabilisering is het wenselijk. En als men spreekt over solidariteit, dat is een mooi woord, maar dat werkt alleen als het ook wederzijds is. Waarin is Wallonië en Brussel solidair met Vlaanderen?
Oud 22 november 2010, 00:10   #170
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze het te druk zullen hebben met de inboedel van de Vlaamse administratie in te laden.
En wij maar hopen dat ze die oude brol in de fik zouden steken zodat iedereen eens modern meubilair en krachtige PCs zou krijgen
fonne is offline  
Oud 22 november 2010, 00:12   #171
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wij maar hopen dat ze die oude brol in de fik zouden steken zodat iedereen eens modern meubilair en krachtige PCs zou krijgen
Ach daar is het dus om te doen. U wil een nieuwe PC.
solidarnosc is offline  
Oud 22 november 2010, 00:13   #172
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Neen, Vlaanderen is geen aards paradijs waar er geen problemen zijn Maar deze "problemen" zijn in NIETS te vergelijken met de communautaire problemen op federaal vlak die dit land nu al meer dan 3 jaar verlammen en het land al decennia lang verzieken. Beetje eerlijk blijven hé...
Stel U alleen al voor dat we morgen het plaatsgebrek in onze scholen terug moesten onderhandelen met de Franstaligen? Dan stonden volgend jaar de kinderen alleen maar in een langere rij te wachten. Nu ben ik niet voor Smet en zijn oplossingen, maar de Vlaamse regering doet tenminste iets, kan tenminste iets doen, die federale poppenkast ligt al 4 jaar in permanente coma.
Oud 22 november 2010, 00:13   #173
EddyBal

Standaard

Citaat:
Vooral de politici. De burgers zullen uiteindelijk beseffen hoe er met hun ballen is gespeeld door die zakkenvullers.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 00:13   #174
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke appreciatie, alstublieft? Doen alsof we elkaar graag hebben, enkel en alleen voor de lol?

Laatst gewijzigd door Everytime : 22 november 2010 om 00:13.
Everytime is offline  
Oud 22 november 2010, 00:13   #175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope het zijn Belgen, en dat neemt Vlaanderen van hen af. Ik zou dus maar niet op al te veel enthousiasme van hun kant rekenen.
Bekijk de Brusselaar, hij staat daar met het handje vragend uitgestrekt. Enthousiast of niet, plooien voor de Vlaamse centen gaat hij.

En daar sta je dan.
Oud 22 november 2010, 00:14   #176
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn 't al en niet enkel de franstalige:

'Hervorming personenbelasting vooral nadelig voor Brussel'
Brussel, woensdag 17 november 2010, 11u18

De hervorming van de personenbelasting in 2002-2004 heeft de verdeelsleutel tussen de gewesten gewijzigd in het voordeel van Vlaanderen en in het nadeel van Wallonië en vooral Brussel. Dat zegt de Hoge Raad voor Financiën (HRF).

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...g-voor-brussel
Citaat:
Vooral de politici. De burgers zullen uiteindelijk beseffen hoe er met hun ballen is gespeeld door die zakkenvullers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bekijk de Brusselaar, hij staat daar met het handje vragend uitgestrekt. Enthousiast of niet, plooien voor de Vlaamse centen gaat hij.

En daar sta je dan.
't Is eerder Vlaanderen dat weg is met de brusselse centen dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2010 om 00:17.
filosoof is offline  
Oud 22 november 2010, 00:15   #177
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Die uitspraak van Bea Cantillon dat het splitsen van de sociale zekerheid een achteruitgang is van de beschaving, is op zijn zachts gezegd vergezocht. De sociale zekerheid is een schakel tussen andere schakels zoals arbeidsbeleid en de zorg voor opleiding enz. Als één van deze schakels slecht functioneert dan heeft dat op termijn ook een weerslag op de sociale zekerheid. Om die reden alleen en ook in het kader van responsabilisering is het wenselijk. En als men spreekt over solidariteit, dat is een mooi woord, maar dat werkt alleen als het ook wederzijds is. Waarin is Wallonië en Brussel solidair met Vlaanderen?
Ze is voorstander van dat op zo groot mogelijke schaal te organioseren. Theoretisch kan je daar niks tegen hebben. Maar ze gaf toch toe dat Vlaanderen geen enkel probleem zou hebben daarmee.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 00:16   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LoL

Die dreigementen worden immer doldriester...

Ik zou alles kapot stampen als ik van u was, dat zou de Vlaming leren.
Oud 22 november 2010, 00:16   #179
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dankzij de VUB heb ik heel wat studies van Bea'ke gelezen... Ze is er in mijn ogen op geen enkel moment in geslaagd om haar linkse signatuur te verbergen om als onafhankelijk vorser naar buiten te treden. Ze zingt zoals ze gebekt is, ook hier. Niet dat dit niet mag, maar haar mening deed in deze eigenlijk niet ter zake. En ge hebt gelijk, ze trekt ook op niks.

De redactie zondigde hier tegen de noodzakelijke objectiviteit door dit citaat uit te zenden.
Oud 22 november 2010, 00:18   #180
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Stel U alleen al voor dat we morgen het plaatsgebrek in onze scholen terug moesten onderhandelen met de Franstaligen? Dan stonden volgend jaar de kinderen alleen maar in een langere rij te wachten. Nu ben ik niet voor Smet en zijn oplossingen, maar de Vlaamse regering doet tenminste iets, kan tenminste iets doen, die federale poppenkast ligt al 4 jaar in permanente coma.
De Vlaamse regering werkt en hakt knopen door, m.a.w. ze functioneert. Weg Lange Wapper, weg jobkorting. Je kan het hiermee oneens zijn, maar ze nemen tenminste duidelijke beslissingen.

Dit in tegenstelling tot het federale niveau, waar alles verlamd is.
Zeno! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be