![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sommigen vinden het kunnen dat bejaarden de hele nacht liggen vastgebonden omdat de nachtverpleegkundige anders niet kan werken. Anderen reageren hier tegen en gaan eens op de bureau bonken. Nee, niet alle verzorgertjes en verpleegkundigen zijn engeltjes. Met het huidige tekort aan werkkrachten gaan er ook veel noodgedwongen in het beroep stappen dus de kwaliteit zal ferm achteruit gaan. Ouw rossen genoeg gezien die niet kunnen verdragen als een student iets beter weet. Wat heel normaal is aangezien die student de laatste wetenschappelijk beschikbare kennis op school voorgeschoteld krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op één punt na tenminste !!!! Waarom geeft de overheid subsidies aan rusthuizen voor A1 verpleegkundige ![]() En daar knelt het schoentje mijn beste Ik als medewerker in een rusthuis waar ouderen zo veel aan hebben worden in een hoek gedrumd Fout ligt aan de overheid,niet ![]() Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 december 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben bereid te geloven dat er onrechtmatigheden gebeurd zijn bij uw oma, het éne rusthuis is het andere niet - mijn moeder was in een rusthuis van het OCMW en nogmaals, ik hoop dat ik zelf nooit in een rusthuis beland, maar zo slecht als u het beschrijft, heb ik het nooit gezien. In het begin was mijn moeder opgenomen in kortverblijf en wegens plaatsgebrek was dat op de dementenafdeling. Ook daar was de behandeling redelijk goed. Ik kom nog af en toe op die afdeling om een oude buurvrouw te bezoeken, het mens ziet er altijd proper uit en is niet vermagerd sinds ze in het rusthuis is, dus vermoed ik dat ze wel voldoende te eten krijgt. Overigens kan iedereen in en uit die dementenafdeling. Er is een cijferslot met de uitleg er naast, dus de dementen begrijpen het niet en geraken niet buiten maar ieder ander kan er zonder problemen binnen.
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw punt niet ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge wilt 100 jaar worden zonder medicamenten
![]() Ik ben professor duveltje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() in het begin was er inderdaad niet altijd iemand bij. zelfstandig eten was toen ook helemaal geen probleem, behalve dat ze vaak veel te weinig at. het probleem was dat de familie opmerkte, als ze er wel waren, dat de boterhammen soms 'herbruikt' waren. Je ziet dat aan een boterham als de confituur er 24u lang opgelegen is: heel die boterham ziet dan roze. Je voelt het ook als het uit de frigo komt eh. Verse boterhammen zijn gewoon vers, en nog niet klaargemaakt als ze voor je neus worden gezet. Het personeel daar hielp haar trouwens met de boterhammen te smeren als ze dat zelf niet deed. Op zich was dat geen probleem. Probleem was dat de boterhammen die niet opgegeten waren, maar wel gesmeerd waren, er de volgende dag gewoon terug stonden. De familie kreeg altijd te horen dat dat niet waar was en dat die boterhammen gewoon vlak ervoor gesmeerd waren. Hoe confituur dan er tot vanonder kan doorgesijpeld zijn zodat er bijna niks meer tussen de boterham ligt is me toch wel een mysterie hoor. De vrijwilliger bevestigde ons vermoeden. Het probleem met de slaatjes was gewoon de mayonaise (soms dressing, maar dat lust ze evenmin). In plaats van dat potje saus gewoon te laten staan waar het staat vonden overijverige verplegers het nodig om dat er al op te doen want mijn oma "kon dat niet zelf". Hoe kom je zoiets te weten als je er niet bent? Wel, als je er dan wel eens bent, en ze doen de frigo open en halen er de groentjes-met-mayonaise van de vorige dag weer uit, dan weet je dat het herbruikt wordt. Ze zeiden het er zelf bij: "we hebben de groentjes van gisteren bewaard, ze wou er gisteren niet van eten". (wooow, bedankt!!). Allez, je maakt verschillende keren duidelijk dat die mayonaise er niet op mag. En dan wil je in het oog houden hoe alles in zijn werk gaat. En dan kom je gewoon kijken bij het eten, en zie je gewoon wat er gebeurt: verpleegster komt binnen met groentjes, doet het plastiekje eraf, de mayonaise erop, en vertrekt weer. Nee, mijn oma protesteerde niet meer tgo de verplegers. Ze duwde het bord weg en zei gewoon iets in de aard van 'of ge't nu zegt of niet, ze moeten hier toch altijd hun goesting doen met u'. Da's pure machteloosheid. Compleet controleverlies over de zaken waar je nog wel controle over zou kunnen hebben. Ze was zooo kwaad op alles. Eigenlijk tot de laatste 6 maanden voor haar overlijden, toen was ze te zwak om kwaad te zijn. Ik vind dat een nachtmerrie hoor. En wij waren ook kwaad. Het personeel aanspreken had geen zin, de directeur zei wel altijd dat hij het ging aanpakken maar er gebeurde niks. En je durft niet te hard tekeer gaan want tenslotte moest zij daar wel wonen. Uiteindelijk ben je wel bang dat als je teveel klaagt, zij de dupe ervan gaat zijn. Hoe reageert verplegend personeel als ze weten dat je bij hun baas bent gaan klagen over hen? Wel, de voorbeelden daarvan zie je hier: "wij weten het beter". "wij zien die mensen tenminste graag, 't is jullie alleen om de erfenis te doen". Uiteindelijk wordt je dan de familie van de klagers, die sowieso wel altijd ongelijk moeten hebben. Beetje zoals de reactie van Ratatosk hier: de familie heeft ongelijk, de verpleging weet het het best. Als het fout gaat, is het in ieder geval vechten tegen de bierkaai. Het heeft geen nut, je bent gewoon machteloos. En er is, zoals je kan zien, toch niet echt iemand die het gelooft. We hebben overplaatsing gevraagd maar dat is niet in orde geraakt voor haar overlijden (we hadden immers een plaats). 'k Denk dat iedereen wekelijks overwogen heeft om haar in huis te nemen maar dat was gewoon niet haalbaar. Ze is daar terechtgekomen omdat ze bijna haar huis had opgeblazen (gas opendraaien en laten openstaan is niet zo slim). Het is voor iedereen onmogelijk om 24/24 permanentie te voorzien, en dat was gewoon noodzakelijk. En iedereen was ook wel bang dat ze zelfmoord zou plegen. Er waren ook dingen die goéd gingen in dat rusthuis eh. Er waren animatiemiddagen waarop ze zich prima amuseerde. Er was de ergo waar ze, na lang verzet, toch wel graag naartoe ging. Ze bracht vaak de sfeer erin in de groepsruimte met haar grappige (vaak nogal gewaagde) uitspraken. Citaat:
de oma van m'n ex zit in een rusthuis waar er dergelijke problemen niét zijn. Uiteindelijk is het meer een zaak van personeelsbeleid lijkt me. Wat mij bijv. ook shockeerde is dat verpleegkundigen onderling gewoon roddelden over andere verpleegkundigen waar bewoners en familie bijwaren. Dat lijkt me te wijzen op totale verzuring binnen een verpleegteam. Wel nogal spijtig dat de bewoners daarvan de dupe zijn.
![]() |